Jump to content

s-a dus turbina :((


Recommended Posts

Si eu am plecat din Timisoara pana la Resita cu clima si fara sa depasesc nimic si am scos 4.2l/100km. Si am plecat cu 520d.

 

In cartea tehnica zice ca se poate scoate 4.3.

 

Insa nu a fost drum normal. A fost o exceptie. Iesisem la plimbare. In general inafara am cam 4.8-5l/100km.

Link to comment
Share on other sites

depinde cum mergi. daca un motor de 3l biturbo diesel care trage o caramida de 2 tone poate scoate lejer 7.5% fara sa merg incet, nu vad de ce nu ar putea scoate un 2l diesel un 4-5, pe o masina mult mai usoara si mai aerodinamica, la o plimbare.

 

cu golful 2.0tdi am scos 3 si ceva de exemplu, viteza maxima 90. totusi nu cred ca poti merge asa in mod normal. pur si simplu de urci pe parbriz. poate sa ai distante foarte scurte si sa lungesti aiurea drumul.

Link to comment
Share on other sites

consumul ala de 4 - 4.5 legendar de care se povesteste era scos exclusiv in oras...medie pe nu stiu cate sute de km .... cu un 320 d. Ma repet in ORAS.

Afara probabil ca scotea 2% dar nu mai ajungea niciodata in afara orasului, din cauza ca trebuia sa stea semaforul dinaintea centurii si ii strica media...

Link to comment
Share on other sites

am urmarit si eu topicul si am o intrebare pentru cei care se pricep sau inteleg mai bine.

 

de ce la modelele TDI din anii '93-'97 (cand au inceput sa se dezvolte motoarele diesel de la: vw cu golf 3-ul, ford cu escort-ul si alte modele populare) nu picau in felul asta turbinele, poate la unele chiar deloc, neavand un regim special de exploatare, cu o grija excesiva? (intr-adevar motoarele erau slabute in medie de 90cp, si nu toate erau TDI, doar TD)

Link to comment
Share on other sites

nu aveau turbine cu geometrie variabila din cate stiu eu si erau mult mai fiabile.

 

VTG a adus cu ea si unele dezavantaje, mai ales predispozitia la surge si temperatura mica suportata, urmate de tendinta de imbacsire a aripioarelor variabile, care la un diesel e critica.

Link to comment
Share on other sites

mersi de raspuns.

 

din ce am citit acum, facand o documentatie rapida, am gasit undeva si citez: "Pentru evitarea aparitiei fenomenului "surge" toate motorarele diesel dispun de un wastegate". se referea la motoarele mai noi, nu stiu daca asa e, dar cred ca nu e, din moment ce se discuta ca o posibila problema fiind asta.

Link to comment
Share on other sites

Am tot citit pe forumuri straine despre turbina cu geometrie variabila, dar nu am prea inteles mai nimic.

Imi poate explica cineva, ce este si cum functioneaza ? Adica...care este diferenta fata de o turbina normala ?

Multumesc ! <_<

Link to comment
Share on other sites

Wastegate-ul ajuta la reglarea presiunii in admisie in functie de conditiile de lucru ale masinii. De exemplu in cazul unei frane de motor, motorul e turat, ai presiune mare pe evacuare insa clapeta de acceleratie e inchisa si nu permite accesul aerului in admisie. Cum axul e comun pt turbina si compresor vom avea o presiune in admisie foarte mare care poate rupe axul turbinei, admisia poate plezni daca e din plastic. Din aceasta cauza wastegate-ul regleaza acel surplus de presiune. Aici e o intreaga discutie. Am vazut pe net tot felul de wastegate-uri cu reglare manuala, electronica pt a te juca cu presiunea in admisie in functie de nevoi (masini de curse).

La turbinele cu geometrie variabila nu mai e nevoie de wastegate, rolul fiind preluat de valvele care regleaza presiunea pe palele turbinei.

Link to comment
Share on other sites

Wastegate-ul ajuta la reglarea presiunii in admisie in functie de conditiile de lucru ale masinii. De exemplu in cazul unei frane de motor, motorul e turat, ai presiune mare pe evacuare insa clapeta de acceleratie e inchisa si nu permite accesul aerului in admisie. Cum axul e comun pt turbina si compresor vom avea o presiune in admisie foarte mare care poate rupe axul turbinei, admisia poate plezni daca e din plastic. Din aceasta cauza wastegate-ul regleaza acel surplus de presiune. Aici e o intreaga discutie. Am vazut pe net tot felul de wastegate-uri cu reglare manuala, electronica pt a te juca cu presiunea in admisie in functie de nevoi (masini de curse).

La turbinele cu geometrie variabila nu mai e nevoie de wastegate, rolul fiind preluat de valvele care regleaza presiunea pe palele turbinei.

 

e un pic ciudat.... daca e in frana de motor si motorul e turat iar clapeta de admisie este inchisa: de unde ai gazele de pe evacuare?

 

Poate doar imediat in momentul in care iei piciorul de pe pedala sa se faca suprapresiuni dar dupa de unde mai apar gazele?

Link to comment
Share on other sites

La diesel nu exista clapeta de acceleratie, am gresit eu generalizand. Trebuia sa sparg in 2, benzina si diesel. La benzina cam asta face wastegate-ul cand se inchide clapeta. Multi folosesc tot pentru protectia turbinei BOV, care pe langa functia ei benefica scoate si un sunet frumos. La diesel, chiar daca nu exista clapeta de acceleratie, exista acea suprapresiune in admisie care necesita WG. Si oricum vorbim de secunde acolo, cand are loc frana de motor si motorul se comporta ca un compresor invartit de trenul de rulare. WG directioneaza pe evacuare gazele de esapament in cazul in care senzorul de suprapresiune din admisie comanda acest lucru si nu mai lasa acele gaze sa curga pe palele turbinei. Ma rog, ne pierdem in amanunte... <_<

Buba la turbinele cu geometrie variabila e ca acele valve care regleaza unghiul de cadere al gazelor pe pale sunt foarte sensibile. Cum nu exista sa nu scape vapori de ulei si ceva funingine in zona palelor turbinei, in timp acele valve se intepenesc. Evident, daca se intepenesc, fluxul de gaze este afectat, depinde pe ce zona raman blocate si de aici incepe distractia.

Am avut ocazia sa vad la o Laguna 2 o astfel de turbina la care acele valve pur si simplu erau incleiate, intepenite de mazga d-aia scarboasa. Cine s-a jucat pe la turbo sau pe la intercooler, admisie stie despre ce mazga vorbesc. E groaznica, lipicioasa, se spala foarte greu. Multi zic ca la un anumit nr de kilometri sa dai turbina jos si sa speli acel sistem de geometrie variabila. Nu stiu daca e ok acest lucru. In principiu pare un lucru bun ca la un anumit nr de kilometri sa dai jos turbina, intercoolerul, admisia, EGR-ul jos sa le cureti. Dar pe de alta parte de ce sa te scapini daca nu te mananca?

Link to comment
Share on other sites

eroare de calcul e la pilot relativ la cuvantul blana :)

 

LE. cand am pus o masina de 10% pe circuit, consumul era mai spre 40-60 <_<

 

consumul e dat de trafic, om , masina, poate combustibil, cam in ordinea asta. oricum suntem offtopic.

 

ceva noutati?

Edited by c6t9
Link to comment
Share on other sites

Ca noutati, am gasit cu 500 eur turbina (nu noua, reconditionata), o dau la schimb pe a mea asa cum e.. o primesc pe cealalta (cu garantie de 2 ani fara limita de kilometri). Ce parere aveti..merita?

 

daca garantia e reala cred ca e bun pretul!

dar in 2 ani o turbina noua poate ceda daca nu e exploatata cum trebuie , si ai grija ce implica garantia, ca poate te pune sa platesti la ei demontat si montat , ei acoperind decat refacerea turbinei, asa ca nu stiu cat de reala e garantia .

pe la automecanica am impresia ca se proceda in felul asta .

Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca, nu condusul subturat distruge turbina .Este doar o parere ,nu sunt inginer mecanic de meserie...Spun asta deoarece eu am distrus doua turbine de la a2-a masina pe care am detinut-o cu ceva timp in urma ......respectiv un....Audi 80 motor 1600 diesel, si va spun sincer ca nu am mers subturat <_< .
Link to comment
Share on other sites

Sc turbocar serv srl executa operatii de reconditionare si intretinere pentru orice model de turbosuflanta (autoturisme, autoutilitare, utilaje diverse, motoare stationare, ambarcatiuni, etc).Telefon: 0729129312, Brasov. Despre astia era vorba.

Stiu cativa oameni cu Laguna care au reconditionat la ei, au deja mii de km cu ele si e totul ok.

De asemenea gasesti la inceputul discutiei recomandarea lui ender cu turbomencanica Bucuresti.

Pretul e in functie si de starea turbinei cand o duci la ei. Daca are pale raschetate/rupte sau ax rupt banuiesc ca va costa mai mult. Daca e doar kitul ala de bucse si calibrare o fi mai ieftin. Cel mai bine te lamuresti dupa ce dai un telefon si vorbesti cu ei de bani, garantie. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.