Jump to content

PROBLEMA MARE 320D 2002


raduradu

Recommended Posts

Eu nu vreau sa improvizez, daca se duc in motor duse sa fie, alt motor si gata. La cum stau preturile acum,nu se merita umblat in motor, se schimba motorul si gata.

 

Cu 1000-1500 de euroi pui de un motor ....

 

eu cred ca nu ai studiat aceleasi manuale de logica in clasa a 9-a parca :)

Link to comment
Share on other sites

ce se pierde la turatii mici si ce se cistiga la cele mari !?!?

sunt semnificative pierderile, cistigurile in cazul eliminarii clapetelor !?

 

e vorba de cuplu.

 

pe mine cred ca m-ar deranja mai mult faptul ca nu scade turatia tot atat de repede ca si cu clapetele puse...

Link to comment
Share on other sites

Am verificat si la masina mea din 05-2004 si geleria mea e de tip vechi - daca dai jos capacul de la motor dedesupt pe galerie e un cod de bare pe un autocolant si codul-7787318- deci cod vechi 11617787318 :) Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

de ce sa cumperi o admisie noua cand poti sa ii scoti clapetele si gata? of of

 

Ti-a zis bogdyy de greseala asta de design?

De ce puii mei au pus aia clapetele acolo?....ca sa-ti dea tie de lucru sa le scoti....

PS: ai dreptate...mai bine le dai complet afara ....

 

http://www.swirlflaps.co.uk/index.html

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Poate ajunge si la euro [-3] :)

Mai ai si un EGR pe acolo care...:lol:

 

Acum despre CUPLU [moment] eu nu cred ca poate sa creasca cu mai mult de 20-30Nm. M=F*d. d ramane aceasi...iar forta transmisa la roata se modifica pentru ca ... creste puterea la motor. Cred ca mai conteaza si temperatura aerului la intrare.

Link to comment
Share on other sites

@ POIUYT nota 10 pentru documentare. De departe cele mai bune/documentate trimiteri.

 

Unul din ele: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=927556

 

Nu stiu daca toata lumea a inteles ce scrie acolo negru pe alb (lucru pe care eu l-am sustinut de la inceput - clapetele alea nu stau in galerie degeaba).

 

Avand in vedere ca masina mea a functionat impecabil 170.000 km cu galeria de admisie model vechi cu clapetele subtiri va functiona linistit alti 170.000 de km cu clapetele ingrosate si rectificate. O sa comand o galerie model nou (multumesc pe aceasta cale celor care au postat codurile modelului nou) si o sa stau linistit.

Initial am vrut sa raman cu galeria veche pentru ca era foarte putin probabil sa se intimple la mine. Am scris si la inceput ca 5-10 cazuri de clapete crapate la 10.000 de masini nu ar trebui sa constituie un motiv de panica. Avand in vedere ca intentionez sa mai tin masina inca minim 3 ani (deci ~50.000 km) consider ca merita investitia.

 

Primul pas voi verifica daca am sau nu galerie cu codul nou. (azi sau maine).

Va rog sa ma ajutati cu pozitia - codul furtunasului de vacuum; (o sa pun poze detaliate cand dau capacul jos - poate le editeaza cineva dupa ce le pun)

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

deci, am urmarit tot acest topic, care este foarte interesant, intalnidu-ma chiar ieri cu b-69-tau, si chiar vorbind despre acest lucru. in concluzie, dand capcacul de motor jos pe galerie, este codul ei, care este codul pentru galeria noua-reproiectata, si ce pret ar avea?

 

motane, sa inteleg ca ai ajuns la concluzia, ca nu mai verifici galeria, ci sa o schimbi? oricum eu ma rog la dumnezeu ca pana la vara sa nu am nici o problema, si sa pot sa ma ocup si eu de ea, ca pe vremea asta nu am unde; oricum dau jos galeria, o inspectez, eventual o curat si daca totu e ok, o pun la loc, dar de schimbat doar sa dispun de bani sa o schimb. intradevar o consider o problema care poate exploda oricand, cum zicea un coleg, cu doamne inainte.

Edited by Munteanu
Link to comment
Share on other sites

Eu fac asta din comoditate - pentru ca imi place sa descui capota cat mai rar. (la revizii si la pus lichid de spalat parbrizul)

99% nu se rup clapetele respective nici daca le las asa. Dar, pentru linistea mea si cei 1% am zis sa le schimb. Chiar daca acum am 165.000 voi tine masina pana la 200.000-210.000 km. Si ca sa nu mai urmaresc topicul asta (abia astept sa ii dau delete) am luat decizia sa pun modelul nou + furtun de vacuum nou.

 

Motoarele sunt - ori cat am vrea noi sa nu fie - o loterie. Eu am cumparat Seatul de nou de la reprezentanta si consuma 3-4l de ulei intre schimburi (schimb uleiul la 15.000). Am mai avut un seat inainte si am uitat sa fac revizia (ajunsesem cu el pe la 21.000 km) si nu a fost nevoie sa completez ulei. Am tinut masina pana la 100.000 km.

Motoare de 1.9 amandoua diesel.

Fiind in garantie cu mari interventii am schimbat turbina (din pacate nu era de acolo) Cam jumatate de litru am castigat din patru. Acum consuma 2.5 litrii. Probabil e un segment cu defect din fabricatie sau ceva de genul asta (nu turez masina aiurea, conduc destul de corect, nu dau blana pe autostrada)

 

Si dorm foarte bine noaptea crede-ma (masina a iesit de putin timp din garantie). Daca crapa bine, daca nu crapa e si mai bine (desi sunt curios sa aflu ce are). E un fier pana la urma.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Dar de ce sa demontati galeria si sa smulgeti clapetele, cand problema se poate rezolva ceva mai simplu: scoateti furtunashul de vacum si-l obturati cu un surub sa nu intre mizerie in el si apoi, blocati clapetele pe deschis complet tragand manual de tija exterioara si legati cu o sarma capatul tijei ( in partea unde se uneste cu membrana de vacum ), de suportul exterior al vre unei clapete... sau intepeniti tija cu un colier micut pe care-l montati pe tija, intre suportii acesteia pe care ea culiseaza, si din cauza colierului tija va ramane intepenita cu clapetele blocate pe deschis... :) oricum, pierderea de putin cuplu la turatii mici o sa creasca durata de viata a cuzinetilor, iar ca parte negativa, o sa dea cu putin mai mult fum la acea turatie pt ca NU va mai exista un amestec omogen si implicit va rezulta o ardere incompleta...asta eee, scopul de nu a buli motorul, scuza mijloacele prin care se inlatura acest risc de distrugere al acestuia. :lol:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.