Jump to content

Prezon Rupt


E.O

Recommended Posts

Salut,

 

Am schimbat si eu rotile de iarna cu cele de vara azi si inteligentii de la vulcanizare mi-au rupt un prezon. Intrebarea este daca e ok sa merg cu cele 4 prezoane pana luni cand o duc in service?

 

Pot scoate eu singur ce a mai ramas din prezon? E complecata operatiunea?

Link to comment
Share on other sites

Poti sa mergi linistit pana luni.Si eu am patit odata.Tot la vulcanizare nu mi-or strans bine roata si-a facut joc si s-or rupt toate.Mi-a sarit roata de la microbuz.Si se streicase si o gaura de la butuc.Am mers in 4 pana mi-am comandat alt butuc.Si nu am avut nici o problema.

Ca sa-l scoti trebuie sa dai cumva gaura in el si sa bati o tija in cu capul patrat sau stea si apoi poti sa il desfaci.(nu stiu cum se cheama chestia aia).

Link to comment
Share on other sites

Merge pana luni, dar sa mergi mai usor.

 

Presupun ca ti s-a rupt capul prezonului, nu? Adica a ramas doar filetul.

Mai are putin motz de care poti sa apuci? Daca da, poate reusesti cu un patent sa-l desfiletezi. Daca nu sudeaza ceva de motzul ala si desfileteaza-l.

Prezonul iese foarte usor, chiar la mana.

 

Nu te apuca sa dai gaura in el, pentru ca o sa se umfle cand intra burghiul in el si o sa se preseze mai rau.

Este dintr-un material f.dur si o sa imbatranesti pana il strapungi.

 

Mai demult mi s-a tocit marginea prezonului, cea pe care prinde cheia. Nu am mai reusit sa-l desfac cu nicio cheie. Apoi am inceput cu bormasina sa-l sparg. Cred ca peste 30min am dat cu bormasina in capul lui pana s-a rupt. Am scos roata, iar motzul care ramasese infiletat l-am desfacut cu mana.

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Guest juststy
acelas lucru l-am patit si eu, era rupt in butuc. se scoate extrem de usor,da roata jos, da cu ulei pe el si incearca sa-l impingi de capatul unde s-a rupt (chiar daca este retezat din butuc)cu o surubelnita in sensul de desurubare...bafta
Link to comment
Share on other sites

...eu am scos prezoane de vreo 2-3 ori, batand usurel cu un ciocanel intr-o surubelnita mai dura, care avea varful pe bcuata de prezon...bati putin oblic, in sensul de desurubare...sa fie ascutit varful la surubelnita (surubelnita e de preferat sa aiba metal si in capatul de care tii, sa fie mai dua lovitura pe prezon)... Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am schimbat si eu rotile de iarna cu cele de vara azi si inteligentii de la vulcanizare mi-au rupt un prezon. Intrebarea este daca e ok sa merg cu cele 4 prezoane pana luni cand o duc in service?

 

Pot scoate eu singur ce a mai ramas din prezon? E complecata operatiunea?

 

 

aiu reusit sa scoti prezonu ?? daca nu , da mi un pm si iti dau nr de tel al unui baiat care se ocupa cu dastea :)

Link to comment
Share on other sites

Guest juststy
Merg de ast-vara cu brezon rupt .

Altii se duc la curse cu un prezon pe roata ca sa reduca la maxim din greutatea masinii. Stai linisiti ca nu se intampla nimic.

Smartul are 3 prezoane. deci tu ai unul in plus...

 

cei care de duc la curse cu un prezon sunt masinile de formula 1 si ala nu este prezon...

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am schimbat si eu rotile de iarna cu cele de vara azi si inteligentii de la vulcanizare mi-au rupt un prezon. Intrebarea este daca e ok sa merg cu cele 4 prezoane pana luni cand o duc in service?

 

Pot scoate eu singur ce a mai ramas din prezon? E complecata operatiunea?

Si eu am rupt un prezon asta iarna ..l-am strans prea tare si am ramas cu ,capatul in cheie..Am circulat cu masina asa aproape o luna ,pana am gasit unde sa-l scot...

 

Am fost la o vulcanizare ,iar baiatu de acolo a sudat un prezon ''cobai''de capatul care a ramas in butuc la mine si la scos relativ simplu..

 

 

p.s..Daca iti sudeaza cu aparat de sudura ,sa deconectezi bateria ,altfel iti arde instalatia ...

 

p.s.2.Sa nu te pui sa umbli tu acolo daca nu sti ce faci pt ca poti sa strici mai rau ..dute la un service,care a mai facut asa ceva ..

Link to comment
Share on other sites

Eu am mers cam 1 an jumate doar cu 4 prezoane, pentru ca mi s-a rupt unul.

Am mers si cu viteza... si tot nu a sarit roata !

Pana la urma, daca tot m-am dus cu masina in service, l-am rugat pe mecanic sa ma ajute si cu prezonul ala rupt.

Metoda care a aplicat-o a fost cea spusa de Ionut_FFF:

 

Ca sa-l scoti trebuie sa dai cumva gaura in el si sa bati o tija in cu capul patrat sau stea si apoi poti sa il desfaci.(nu stiu cum se cheama chestia aia).

 

Metoda cu sudatul unei tije de prezon, nu a fost luata in calcul pentru ca prezonul era rupt in interiorul flansei, nu era nimic iesit inafara.

Link to comment
Share on other sites

Merg de ast-vara cu brezon rupt .

Altii se duc la curse cu un prezon pe roata ca sa reduca la maxim din greutatea masinii. Stai linisiti ca nu se intampla nimic.

Smartul are 3 prezoane. deci tu ai unul in plus...

 

cei care de duc la curse cu un prezon sunt masinile de formula 1 si ala nu este prezon...

 

 

Bine. Lasa-ma...

Am zis eu ceva de formula 1 ?

Ti-as fi dat niste replici dar mi-e ca-mi iau suspend...

Link to comment
Share on other sites

Guest juststy
Merg de ast-vara cu brezon rupt .

Altii se duc la curse cu un prezon pe roata ca sa reduca la maxim din greutatea masinii. Stai linisiti ca nu se intampla nimic.

Smartul are 3 prezoane. deci tu ai unul in plus...

 

cei care de duc la curse cu un prezon sunt masinile de formula 1 si ala nu este prezon...

 

 

Bine. Lasa-ma...

Am zis eu ceva de formula 1 ?

Ti-as fi dat niste replici dar mi-e ca-mi iau suspend...

 

pai daca spui prostii...cum sa te duci la curse cu roata prinsa intr-un prezon ????? daca gresesc corecteaza-ma, dar eu nu am mai auzit asa ceva !!!!

Edited by juststy
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
NU patesti nimic daca mergi in 4 prezoane .Eu am 4 de cand am luat masina.Am incercat cu sudura dar nu a mers era prea intepenit acolo.

 

esti iresponsabil, crezi ca au pus 5 la misto, sau ca "da bine" ?

Link to comment
Share on other sites

Eu unul nu as incerca sa vad daca o roata in 4 prezoane se comporta la fel ca cea in 5.... unii de pe forum vad ca au si experienta vasta la acest capitol.

 

BMW a fost printre primii producatori care au utilizat 5 prezoane la roti. Exista un standard care impune producatorilor de autovehicule numarul de prezoane. Acum si Dacia Logan are 5 prezoane pana nu demult Renault si alte firme au avut 3 sau 4 prezoane. Jantele in 5 prezoane le vedeai numai la BMW si Mercedes care au facut astfel de jante de prin anii '80.

Link to comment
Share on other sites

Presupun ca ti s-a rupt capul prezonului, nu? Adica a ramas doar filetul.

Mai are putin motz de care poti sa apuci? Daca da, poate reusesti cu un patent sa-l desfiletezi. Daca nu sudeaza ceva de motzul ala si desfileteaza-l.

Prezonul iese foarte usor, chiar la mana.

 

Ti-am zis :)

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Salut De curand am avut si eu aceeasi problema cu un prezon, jumatate a ramas in butuc. Eu am mers doar cu patru prezoane vreo 40 km si cand am verificat din nou roata, jumatatea de prezon in cauza nu mai era, intrebarea mea ar fii Ce sa intamplat cu acea jumatate de prezon ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.