Jump to content

ce placute de frana folositi?


bogdyy

Recommended Posts

  • Replies 198
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce sa faci? Sa astepti.

Am mai scris pe tema asta, pe topicul asta sau pe celalalt cu placutele, ca am placute Ferodo pe Peugeot si au scartait peste 5000km, chiar vreo 8000 din cate tin eu minte. Acum parca nu mai face, dar nu bag mana in foc. Cat dai, atata face, doar nu crezi ca sunt degeaba mai scumpe celelalte placute.

N-au ce sa unga aia la service, astea-s placutele, cu astea defilezi.

Link to comment
Share on other sites

Ok o sa vad,o sa mai intreb,o sa mai ma documentez, daca se poate face ceva,macar un pic,daca nu asta este,si pana la urma...nu am vreo scula de masina ca sa nu se ''inteleaga'' anumite zgomote la ea in trafic...,ok,se poate inchide,multumesc tuturor celor care mi-au raspuns.
Link to comment
Share on other sites

Bun,ce este de facut?Ce sa fac nu mai scartaie,trebuie sa existe o solutie pana la urma,nu se poate sa faca asa tot timpul la franari usoare.

Mai bogdyy, iti tine frana?

Esti multumit de cum franeaza?>

Link to comment
Share on other sites

mai bine ii ameninti cu OPC pentru ca politia nu are ce sa faca in acest caz. Daca ai tamburi pe spate si nu discuri e posibil ca de acolo sa scartaie, sunt niste arcuri in interiorul talerului care scartaie, daca nu, atunci destul de clar de la placute, fie nu sunt prea bune calitativ fie se misca foarte greu din cauza depunerilor de pe suportul lor.

 

Mie imi scartaie cand trag frana de mana, sa fie de la acele arcuri?

Sa le dau cu vaselina?

Link to comment
Share on other sites

O sa radeti stiu,dar datorita acestor probleme care sincer imi creaza un pachet de nervi,o sa va intreb,stiu ca pare amuzant,dar la asfel de masini mereu trebuie sa faci anumite improvizatii,referitor la placute,ma bate gandul sa dau odata cu niste ulei,un pic de ulei pe disc,poate macar un pic sa le faca mai moi,imi e atat de necaz,de ce masinile astea mai noi se comporta atat de bine,,nu au probleme,merg atat de bine,atat de bine incat zici ca sunt electrice,nu scartaie,nu bate nimic la ele,nu ''agata'' nimic,numai la mine se intamplatot felul de probleme cand inlocuiesc o piesa veche cu una noua,altii spun ca nu am luat un lucru bun,mai mai baieti logic acum,voua la un e36 va convine sa dati bani pe niste placute cat da unu la e90?cand cineva as ia un e36, al ia ca este mai ieftin,atat as permite si piese la pret trebuie sa fie pe masura masinii.am si alte treburi de facut cu banii,nu sa pompez intr-o masina care peste un an va fi nesemnicativa ca valoare,va rog sa ma intelege-ti,va salut.
Link to comment
Share on other sites

daca discul este drept,nu are canale,o sa scartie pana se uzeaza placuta dupa disc,daca discul e bun...........niciodata.

deci mai repeta o data ca sunt confuz

daca discul e drept si nu are canale scartaie putin, dar daca discul e bun niciodata

pai un disc bun cum trebuie sa fie atunci ?

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat recent placutele de frana - ate - si a aparut acel scartait, foarte enervant. Stie cineva, cam cat timp sau cati km parcursi voi fi acompaniat de acest minunat sunet? :twoup:

Ale mele au incetat dupa 6000-7000 km :)

Link to comment
Share on other sites

O sa radeti stiu,dar datorita acestor probleme care sincer imi creaza un pachet de nervi,o sa va intreb,stiu ca pare amuzant,dar la asfel de masini mereu trebuie sa faci anumite improvizatii,referitor la placute,ma bate gandul sa dau odata cu niste ulei,un pic de ulei pe disc,poate macar un pic sa le faca mai moi,imi e atat de necaz,

PROBABIL ca logica ta frizeaza orice ratiune , poti sa dai si cu ulei pe discuri vei intra in primul stalp si vei invata in modul grosolan , daca te incalzeste cu ceva si la E90 am placute TRW care sunt sa zicem clasa medie si uneori mai scartaie dar nu deranjant , am avut si ATE care faceau zgomot mult mai mare si prafuiau janta grav . Pt spate am luat Textar , inca nu le-am montat . Important e ca masina sa franeze bine , poti testa si alte placute dupa ce uzezi un set .

 

Eu totusi insist sa nu torni ulei pe placute , poate vrei sa modifici fata masinii si nu stii cum .

 

Eu am schimbat recent placutele de frana - ate - si a aparut acel scartait, foarte enervant. Stie cineva, cam cat timp sau cati km parcursi voi fi acompaniat de acest minunat sunet? :twoup:

Ale mele au incetat dupa 6000-7000 km :)

 

nu e o regula , in cazul meu ATE au inceput sa faca zgomot dupa 10k km , uzura placutelor undeva la 60-70 % , iar TRW au facut scandal la inceput cam 1k km , acum f rar , undeva la o frana din 200 sa zicem si e un sunet scurt , nu continuu . Nu cred ca ar trebui sa existe prea mare stres in privinta asta , se folosesc acum tot felul de materiale , ecologice etc care asa fac si gata . Tot timpul la semafor aud cate o masina facand ca trenul . Asta este .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Am fost si la magazinul de la care am luat placutele,mi-a zis un baiat ca si-a pus si el simer si dupa cateva sute de km nu au mai facut asa,sper ca si la mine sa se intample la fel,iar faza cu uleiul la disc,stai linistit man ca dupa ce as da cu asa ceva,as proba masina pe o sosea libera,stiu si eu ca atunci cand exista unsoare la frane,ai un risc,e de belea masina,si noaptea trebuie sa merg cu grija,pt ca mai stau cei de la rutiera,imi ia talonul,zice ca e pericol public masina,cand o aude huruind si scartaind .....,cand trec pe langa ei o scot pe liber si nu mai ating frana,era sa-mi ia talonul intr-o seara din cauza tobelor''ca nu ma intereseaza,ai faci ceva,o astupi,masina din fabrica nu-mi spune mie ca facea asa,tu i-ai pus tobele'',dupa aceia i-am explicat eu una ,alta,pana la urma ma lasat...,in fond au si ei dreptate ca polueaza fonic,dobitocul ala,samsarul acela de la care am luat masina''ca sunet,tot ce vrei...'',cred ca ia-si fi dat o toba din aia in cap ca ma baga astia in rar,si acum cu scartaitul,ma feresc ca o cartita noaptea de rutiera,pe stradute,ai ocolesc,evit cat pot,stiu unde stau ei la panda si asta e un lucru bun,trenbuie sa fiu atent ca imi vaneaza talonul astia si imi trage si o amenda de ma zapaceste.
Link to comment
Share on other sites

Eu folosesc TRW si sunt foarte multumit.In tot cercul meu de prieteni folosim aceasta marca.Cat despre scartait nici vorba.Nu au cum sa fie bune de ceva la pretul asta.Probabil nici la Dacia nu costa atat.

Subscriu.

Am TRW pe fata / spate si eu si nu mi-au scartait deloc pana acum. Mi se par foarte bune in raport pret-calitate.

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

O sa radeti stiu,dar datorita acestor probleme care sincer imi creaza un pachet de nervi,o sa va intreb,stiu ca pare amuzant,dar la asfel de masini mereu trebuie sa faci anumite improvizatii,referitor la placute,ma bate gandul sa dau odata cu niste ulei,un pic de ulei pe disc,poate macar un pic sa le faca mai moi,imi e atat de necaz,de ce masinile astea mai noi se comporta atat de bine,,nu au probleme,merg atat de bine,atat de bine incat zici ca sunt electrice,nu scartaie,nu bate nimic la ele,nu ''agata'' nimic,numai la mine se intamplatot felul de probleme cand inlocuiesc o piesa veche cu una noua,altii spun ca nu am luat un lucru bun,mai mai baieti logic acum,voua la un e36 va convine sa dati bani pe niste placute cat da unu la e90?cand cineva as ia un e36, al ia ca este mai ieftin,atat as permite si piese la pret trebuie sa fie pe masura masinii.am si alte treburi de facut cu banii,nu sa pompez intr-o masina care peste un an va fi nesemnicativa ca valoare,va rog sa ma intelege-ti,va salut.

 

Mai ramane sa pui apa in rezervor cum sa platesti tu cu E36 litru de combustibil la fel ca ala cu E90 .....

 

Am fost si la magazinul de la care am luat placutele,mi-a zis un baiat ca si-a pus si el simer si dupa cateva sute de km nu au mai facut asa,sper ca si la mine sa se intample la fel,iar faza cu uleiul la disc,stai linistit man ca dupa ce as da cu asa ceva,as proba masina pe o sosea libera,stiu si eu ca atunci cand exista unsoare la frane,ai un risc,e de belea masina,si noaptea trebuie sa merg cu grija,pt ca mai stau cei de la rutiera,imi ia talonul,zice ca e pericol public masina,cand o aude huruind si scartaind .....,cand trec pe langa ei o scot pe liber si nu mai ating frana,era sa-mi ia talonul intr-o seara din cauza tobelor''ca nu ma intereseaza,ai faci ceva,o astupi,masina din fabrica nu-mi spune mie ca facea asa,tu i-ai pus tobele'',dupa aceia i-am explicat eu una ,alta,pana la urma ma lasat...,in fond au si ei dreptate ca polueaza fonic,dobitocul ala,samsarul acela de la care am luat masina''ca sunet,tot ce vrei...'',cred ca ia-si fi dat o toba din aia in cap ca ma baga astia in rar,si acum cu scartaitul,ma feresc ca o cartita noaptea de rutiera,pe stradute,ai ocolesc,evit cat pot,stiu unde stau ei la panda si asta e un lucru bun,trenbuie sa fiu atent ca imi vaneaza talonul astia si imi trage si o amenda de ma zapaceste.

 

Nu mai scrie din astea pe forum nu de alta dar altii la fel de preucupati de performantele franelor ca si tine o iau de buna.

Link to comment
Share on other sites

cu gresarea franelor, mai are si el dreptate, chiar daca nu stie cu ce se mananca exact. nu e treaba clientului sa faca instructajul mecanicului dar, mai depinde si la cine te duci si de cat vrei sa-ti faca treaba.

 

de gresat / uns ar fi cam astea.

 

post-5642-1282906905_thumb.png

 

 

acu' mai trb si curatati etrierii si jugurile inainte, sa mai ai noroc sa gasest neumblat de vreun macelar inainte, sa fie arcurile la locul lor, sa fie armatura de placuta in cotele standard, sa stie sa elimine bavurile discului si sa aiba si cu ce...maruntisuri d'astea d nepriceputi....

 

operatiile de mai sus sant valabile si recomandate indiferent de calitatea materialului de uzura....asa ca...

daca omul are vreo masina mica de motor, roti normale, merge cuminte / rational n-are nevoie de frane scumpe, si cu simer franeaza masina normal daca sist de franare e ok, cf specificatiilor BMW, lichid schimbat evident si furtune in stare perfecta

 

utasem sa scriu ca r fi ok daca ne-ar spune initiatorul daca placutele vechi, demontate aveau pastilele anti scartait pe spate si astea simer le au sau nu , ca de...conteaza....

 

anything unclear ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

La noi in tara nu se face chestia asta nici in reprezentante. Mecanicii nu prea stiu de chestia asta nici macar ca teorie dar sa mai si faca.

 

Unsoarea ar fi bine sa fie termorezistenta altfel e cam degeaba se face apa la prima incingere a placutelor. Exista o veselina speciala la Wurth are in componenta Cu. rezista la temperaturi inalte.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.