Jump to content

Consum Âşi tracĂžiune spate.


swsws

Recommended Posts

daywalker- sunt total de acord cu tine. fara echivoc montarea inversa a anvelopelor de iarna cu sens unic de rotatie nu face decat sa le reduca gradul de eficacitate. oare suntem noi mai destepti decat cei care fac, poate, mii de experimente ( proiectantii si contructorii acestor tipuri de anvelope) pana gasesc solutia tehnica cea mai potrivita pentru obtinerea aderentei maxime a anvelopei?

in alta ordine de idei- daca montarea corecta a unei anvelope de iarna creeaza aderenta maxima, nu este logic ca aderenta ramane neschimbata indiferent ca vb despre tractiune ( demaraj) sau franare?

ce naiba mai oameni buni, inventam noi apa calda?

personal folosesc anvelope de iarna din anul 2001 si niciodata nu le-am montat invers.

trebuie mentionat c a exista insa si anvelope de iarna fara sens de rotatie( construite in mod special pentru diminuarea zgomotului la rularea pe carosabil neacoperit de zapada), acestea putand fi montate oricum pe janta.

 

ciupanezu- te rog posteaza articolul si actul normativ, atunci cand le vei gasi.

Edited by benkenobi
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am intrat si eu pe topic si ma uimesc unii care spun numai aberatii.

in primul rand consumul de carburant este mai mic decat la alti producatorii daca iei in calcul puterea motorului(lucrul care te intereseaza, si nu cc3)

in al doilea rand, rwd se conduce mai usor decat fwd chiar si pe zapada, avand explicatii date de alti colegi mai sus mai mult sau mai putin stiintifice. singura problema pe care o avem in general este distanta fata de sol a masinii care ne limiteaza pe zapezi inalte. eu unu nu ma plang de tractiunea spate, poate si din cauza ca am pneuri de iarna bune, nu am jocuri pe la roti si alte probleme de fond. imi adaptez viteza de mers la conditiile de drum si totul merge ok.

P.S.cu fwd am experimentat chiar iarna trecuta o coliziune cand ieseam din parcare, din prostie ca am luat volan ca la BMW si surpriza mi-a plecat in lateral botul masinii inainte sa apuc sa mai fac vreo manevra (spatiu destul de mic).

Link to comment
Share on other sites

Ce spui tu, inseamna ca daca dau drumu la faruri masina consuma mai mult, si nu cred.

Alternatorul este invartit oricum la fel de tare de motor indiferent de consumul de curent (asa stiu eu, si evident fac exceptie cele cu efficient dynamics).

 

Deci nu cred ca, consumul scade daca opresc radioul si nu mai folosesc la fel de mult curent. Singurul efect negativ (dar nu merita luat in considerare) este uzura bateriei.

Edited by DayWalker
Link to comment
Share on other sites

Hai sa nu mai vorbim prostii (ma repet)

Curentul nu se produce prin magie. Ci cu ajutorul alternatorului. Acesta nu produce o valoare constanta de curent, sa putem spune ca nu conteaza consumul! Produce mai mult sau mai putin, in f de consum. Si automat solicita mai mult lucru mecanic din partea motorului. Motorul produce lucru mecanic prin combustie. Combustia....e pe baza de carburant....?

 

Ca si regula GENERALA - ca sa produci caldura sau lucru mecanic, consumi energie. Si inca o regula generala - intotdeauna vei consuma mai multa energie (kW) decat ce produci (caldura/lucru mecanic / alta forma de energie)

 

Deci ca si o concluzie, teoretic DA - daca mergi cu radioul pornit consumi mai mult. Practic nu se aplica. In schimb SE APLICA in cazul farurilor care consuma 120W. Poate un specialist ne poate si calcula cat combustibil consumi pt asta :twoup: (cred ca ~0.4L/100)

Link to comment
Share on other sites

Ce spui tu, inseamna ca daca dau drumu la faruri masina consuma mai mult, si nu cred.

Alternatorul este invartit oricum la fel de tare de motor indiferent de consumul de curent (asa stiu eu, si evident fac exceptie cele cu efficient dynamics).

 

Deci nu cred ca, consumul scade daca opresc radioul si nu mai folosesc la fel de mult curent. Singurul efect negativ (dar nu merita luat in considerare) este uzura bateriei.

Nu crezi, ĂŽnsă aşa este.

 

De ce oare cei de la BMW au făcut pe maşinile cu Efficient Dynamics să nu mai fie ĂŽnvârtit alternatorul ĂŽntotdeauna tocmai pentru a scădea consumul?

Alternatorul oare se ĂŽnvârte la fel de uşor când ĂŽncarcă faţă de situaţia ĂŽn care nu ĂŽncarcă?

 

Dacă tu crezi că alternatorul este ĂŽnvârtit pe gratis, ĂŽnseamnă că ai ajuns la concluzia că s-a inventat un mod perpetuum mobile de a crea curent. :twoup:

 

Normal că nu prea contează un consumator mic, ĂŽnsă un consumator mare se simte puţin la consumul de combustibil.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Utilizarea pneurilor cu crampoane sau butoane sau a lanÞurilor este supusã reglementãrilor diferite din fiecare Þarã. Indicatoarele rutiere specifice vor indica când ºi unde este necesarã utilizarea lor.

Astfel, Anexa nr. 2 la HG nr. 1391/2006, litera B, INDICATOARE DE REGLEMENTARE, subdiviziunea B3, Indicatoare de obligare, conÞine indicatorul cu semnificaÞia "LanÞuri pentru zãpadã", mijloc de semnalizare care este ÎnsoÞit de panouri adiÞionale ce delimiteazã Începutul ºi sfârºitul zonei În care este obligatorie folosirea unor asemenea tipuri de echipamente. Aºa cum le spune ºi numele, aceste echipamente se folosesc doar pe timp de iarnã, atunci când calea de rulare este acoperitã cu zãpadã, gheaÞã sau polei.

Conform art. 148.- pct. 15 din HG nr. 1391/2006 actualizatã, conducãtorului auto Îi este interzis sã circule cu autovehiculul cu masa totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone pe drumurile acoperite cu zãpadã, gheaÞã sau polei, fãrã a avea montate pe roÞi lanÞuri sau alte echipamente antiderapante omologate, În perioadele ºi pe drumurile stabilite prin ordin al ministrului transporturilor ºi infrastructurii.

SancĂžiunea contravenĂžionalĂŁ la care se expune conducĂŁtorul auto care nu se conformeazĂŁ acestei reguli este prevĂŁzutĂŁ ĂŽn art.102 alin. (1), pct.28 din OUG nr. 195/2002 actualizatĂŁ, respectiv amenda prevĂŁzutĂŁ ĂŽn clasa a IV de sancĂžiuni (de la 9-20 puncte amendĂŁ).

 

Concluzie:

 

La utilizarea unui vehicul sub 3,5 tone (autoturism) in conditii de mediu ce impun echiparea cu sisteme antiderapante suplimentare, nu rezulta nici o interdictie de a utiliza pneurile de care discutam.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca a deviat topicul usor-usor..

 

Intrebarea mea cu pornitul masinii inapoi la montarea pneurilor invers a fost o gluma. Parerea mea (serioasa de data asta) este ca e o greseala. Cauciucurile 'lucreaza' sub sarcina, anumite striatii se deschid, altele se inchid, se modifica forma per total, etc. E o intreaga gama de fizica dinamica care e studiata de fabricantii de pneuri. La franare, sarcinile sunt cu totul altele decat la acceleratie. Deci sfatul meu ar fi sa pui cauciucurile corect.

 

Referitor la alternator si consum, e simplu: alternatorul e invartit de motor. In functie de cat curent trebuie sa genereze pentru consumatori, opune o rezistenta mai mare sau mai mica motorului. De unde rezulta o sarcina mai mare sau mai mica a motorului, recte consum variabil.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa nu mai vorbim prostii (ma repet)

Curentul nu se produce prin magie. Ci cu ajutorul alternatorului. Acesta nu produce o valoare constanta de curent, sa putem spune ca nu conteaza consumul! Produce mai mult sau mai putin, in f de consum. Si automat solicita mai mult lucru mecanic din partea motorului. Motorul produce lucru mecanic prin combustie. Combustia....e pe baza de carburant....?

 

Ca si regula GENERALA - ca sa produci caldura sau lucru mecanic, consumi energie. Si inca o regula generala - intotdeauna vei consuma mai multa energie (kW) decat ce produci (caldura/lucru mecanic / alta forma de energie)

 

Deci ca si o concluzie, teoretic DA - daca mergi cu radioul pornit consumi mai mult. Practic nu se aplica. In schimb SE APLICA in cazul farurilor care consuma 120W. Poate un specialist ne poate si calcula cat combustibil consumi pt asta :twoup: (cred ca ~0.4L/100)

logic, dar e grea fizica.. si nu te ajuta la numarat banii :)

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze de interventie dar sincer nu mai suport...

 

@Ciupanezu... te rog frumos nu le mai explica, ca din cate se vede nu ai cui... lasa-i sa puna mana pe un alternator (demontat de pe masina) si sa-l invarta cu mana libera in gol (fara consumator) si apoi cu un consumator legat la el.

 

...cand spun consumator nu ma refer la un bec de pozitie de 5W...

Edited by ASs
Link to comment
Share on other sites

Legat de ce ziceai cu "canelurile" acelea, asta este rolul lor, de a indeparta cat mai multa zapada de pe drum, pentru ca, cauciucul sa ajunga cat mai aproape de asfalt astfel avand o aderenta cat mai ridicata.

Eu stiam ca acele striatii de pe un cauciuc de iarna tocmai asta fac , aduna zapada pentru ca un cauciuc pe zapada are aderenta aproape zero pe cand zapada cu zapada = love in acest caz .

 

E posibil sa ma insel .

Link to comment
Share on other sites

Consumul specific al unui diesel in zona randamentului maxim este de cca 180gr/kwh (nu il stiu la bmw) deci daca mergi cu un 170 poti sa iti aduci prajitorul de paine :twoup: ca iti creste consumul cu ~0.36kg/h (estimand 2000W si presupunand ca ii duce alternatorul) adica un 0.2kg/100km.

 

La ralanti randamentul e mult mai slabut dar si aici estimez ca nu trece de 3-400g/kwh deci luan cealata extrema, mergand cu a 3-a la ralanti (cred ca vreo 28km/h) consumi cca 30-40g in plus pe ora pentru fiecare 100w deci cca 170gr in plus la 100km daca mergi cu farurile aprinse.

Mi-a fost lene sa transform si in litrii dar se vede fara lupa cat de putin conteaza farurile la consum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.