Jump to content

motorul se incalzeste greu


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Acum ca e mai frig am observat ca atunci cand merg cu caldura pornita apa nu ajunge la 90 sta undeva la 70 de grade. Daca inchid clima ajunge la 90 si sta frumos acolo...e vro problema? O sa imi cauzeze pe viitor daca nu fac ceva? 320d Edited by darie
Link to comment
Share on other sites

salut, se pare ca si eu aceiasi problema. ieri am facut un drum de 60-70 de km dintre care ultimi 3 km pe drum de tara numai in viteza a 2-a iar acul de la apa nu a trecut de prima liniuta din partea stanga. din ce am inteles el trebuie sa stea un pozitie verticala. am observat ca dimineata dupa ce pornesc cu ea la drum dureaza ceva pana vine caldura. inteleg ca e motor diesel dar mi se pare ca nu e bine cum functioneaza din punctul asta de vedere. imi puteti spune si mie unde e senzorul egr si cum sa-l verific? e posibil ca termostatul sa fie blocat pe pozitia deschis???
Link to comment
Share on other sites

Ajunge apa la 90 grade si cu caldura pornita, ideea e ca atunci cand pornesti caldura, porneste si pompa auxiliara care recircula apa in plus prin HVAC, fapt pt care se incalzeste greu. Urca la 90 , pornesti clima scade pe la 75+, insa urca iar la 90, mai greu ce-i drept dar urca. Daca iti scade temperatura cand pornesti clima e semn bun ca-ti merge pompa auxiliara si recircula, trebuie sa verifici incalzitorul auxiliar in caz ca ai asa ceva, mai ajuta si el la incalzire cand se face aceasta recirculare.
Link to comment
Share on other sites

Scade, cand pornesti clima temperatura scade, poate am exagerat atatea grade, dar garantez ca scade si e logic daca in sistem se mai recircula inca, cativa litri de apa prin hvac, care initial e rece, e logica de baza asta.

Si manualul bmw zice, daca se incalzeste motorul greu in orice situatii, aruncati un ochi si la pompa auxiliara, daca e defecta, unii ii fac bypass si lasa mereu apa spre hvac, sau altii blocheaza traseul la pompa si acolo se termina tot, insa caldura in interior mai greu se pare + sanse de supraincalzire vara.

Link to comment
Share on other sites

Asa e si normal, nu stiu ce cunosc altii sau ce stiu :) E si logic, ai 80 85 grade, pornesti caldura, temperatura mai scade daca e si rece afara, se recircula apa mai multa si e logic, caloriferul din habitaclu e si el rece, deci mai scade oricum.

Sfatul meu e sa nu porniti caldura pana nu ajunge pe la 65 grade macar apa, si asta ar trebui in 3-4 km max, altfel de verificat termostate + pompa auxiliara. Am studiat si desfacut tot sistemul asta de racire/incalzire, daca are cineva nelamuriri cel putin pe NFL il pot ajuta cu detalii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salut.eu am schimbat saptamana trecuta ambele termostate,egr si cel pricipal,comandate noi,am un 520d fabricatie 2000,are si vebasto dar nu functioneaza,problema este ca a tuturor de aici,se incalzeste cam in 7km mers normal pana la 70grade adica la prima liniuta alba cu climatronicul pe 24 grade pe automat ca eu asa il tin tot timpul,am observat ca daca o forsez un pic urca pana la jumate dar dupa un mers normal de 5minute iar scade pe prima linie,ma ia capul cu masina asta,imi vine sa i dau foc,nu stiu cum sta la voi dar eu stiu ca normal ar trebui sa moara acul ala nenorocit pe jumate adica la 85grade cat e termostatul si in orice conditii de exploatare sau anotimp sa nu miste de acolo.daca aveti si alte solutii in afara de termostate noi pentru ca asta am facut,dati un raspuns daca nu abtinetiva cei care nu stiti sa desfaceti nici 2suruburi cum am citit mai sus.salut
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

La mine la e46 320d 110kw nu are termostat egr. Am scimbat termostatu de apa si nimik. In oras imi sta apa la 90. Cum ies in afara si merg cu viteza apa scade. Daca acopar narile din fata cu ceva apa sta ok. La mine mai e alta poveste am cutie automata si in loc de termocupla am vascocuplaj (sper ca spun corect). Mia sis un mecanic (nebun cu bmw-urile) sa verific supapa de la pompa auxiluara sa nu fi ramas pe descis. Masina imi baga caldura nam probleme, dar daca nu merge in parametri duce la consum marit, uzura prematura a motorului etc. Sper sa fie pompa auxiliara problema Edited by night_runner_ntz
Link to comment
Share on other sites

Si o a treia problema, daca pompa auxiliara e blocata pe deschis (pistonul interior), se va incalzi foarte greu pentru ca apa va ajunge vrei nu vrei in hvac. Am demontat azi in bucati toata pompa aia si am lubrifiat pistonul interior ca are riscul de a ramane blocat pe deschis.

 

te referi la auxilary heating sau pompa auxiliara de apa?

Link to comment
Share on other sites

te referi la auxilary heating sau pompa auxiliara de apa?

 

Pompa auxiliara (cum stai in fata masinii, pe partea dreapta, cea cu doi cilindri si doua mufe. O mufa de curent e pentru a deschide/inchide pistonul pt recirculare apa in hvac, si a doua mufa e pentru o elice mica aflata in unul din cilindri care pompeaza fortat apa spre hvac in cazul in care pornesti caldura.

Link to comment
Share on other sites

Desfacui capacu de la pompa si pare totu ok. plimbai putin pistonasu cu mana si merge fara nici o retinere. Il lubrefiai putin si pusei capacu la loc. Deci o sa ramana ca la dacia lu tata batraneasca cu un carton in fata. Un amic are niste prostii de pune la nari pe interior (sa nu se vada) originale de BMW. Si de aici sunt multe semne de intrebare. Zilele trecute am vazut un 5-ar 2009-2010 cred cu narile acoperite cu scoci. Nici nu mai stiu ce sa mai cred Edited by night_runner_ntz
Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze daca am bagat in eroare pe cineva. Eu am varianta cu racitor de gaze (din cate am inteles numai cele care au cutie automata au acel racitor).

Pe racitoru de gaze este un termostat.

Nu stiu daca este acelas lucru termostatu EGR cu termostatu de la racitoru de gaze.

In concluzie il dadui azi jos si era pe deschis. Cumparai unu nou BEHR 70 lei + garnitura cauciuc 7lei (originala bmw). Singura problema este ca la cel cumparat avea mufare prin futun+colier si la cel original dupa masina era prin mufa rapida. Le scimbai mufele intre ele si e totu ok. Din cate observai in oras mi se ridica apa mult mai repede.

Fiind termostatu de la racitoru de gaze pe descis apa rece din radiator trecea bine mersi prin el si se ducea rece in motor (termostatu dupa racitor deschide la 70°C).

Sper ca acum am fost de ajutor. Mult succes in continuare

Link to comment
Share on other sites

Sigur isi fac treaba si cele aftermarket, diferentele tin de fiabilitatea in timp, cele OEM au criterii de calitate (materiale+executie) la standarde mai mari. Din punctul meu de vedere poti pune Facet fara probleme, dar daca esti dispus sa platesti diferenta la Behr (sau OEM) e si mai bine.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.