Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Daca as fi eu in situatia asta, si bugetul mi-ar permite, as desface motorul (si in acel moment s-ar putea observa cauza, adica in ce componenta s-a produs acea uzura care a dat pilitura). Motor second hand e o loterie, mai bine repari motorul propriu (daca se poate face o reparatie), pt ca macar stii ce piese bagi in el. Daca bugetul nu mi-ar permite, as renunta la masina respectiva (vanzare, casare, ii dau foc, etc...) Daca mergi in continuare asa cum e ea acum, cel mai probabil se vor intampla urmatoarele: - asa cum a zis cineva mai devreme, acea pilitura va avea rol abraziv, si va afecta alte componente (care sa zicem ca momentan nu sunt afectate mult, dar vor fi), care vor cauza multe alte probleme. - ok, schimbi uleiul la 1000-2000 km. Se poate intampla una din doua: 1. Componenta ce cauzeaza pilitura s-a uzat pana la un punct, dupa care nu se mai uzeaza. Schimbul des de ulei va "spala" pilitura. Si vei ramane cu un motor functional si "curat", care a ramas cu acea uzura (care poate da consum de ulei etc, dar macar e functional). 2. Componenta ce cauzeaza pilitura se uzeaza in continuare, sau din cauza ei se produce uzura in alta componenta, si atunci schimbul des de ulei nu va "spala", si motorul va ramane "murdar" (sau va spala, dar tot timpul va aparea pilitura noua, si ajungi de unde ai plecat). La un moment dat motorul nu va mai functiona, si cine stie unde te va lasa in drum. Eu sper ca sa fii in cazul 1, care asa cum au zis colegii mai sus, se poate observa dupa schimburile dese de ulei, daca mai ai pilitura in filtru. Dar chiar si asa, odata uzata o componenta, ea va cauza un "dezechilibru" daca il pot numi asa, care mai devreme sau mai tarziu va afecta alte componente (e ca si atunci cand de ex ai segmentii dusi, uleiul cauzeaza fum, si fumul cauzeaza sa se strice filtrul de particule, catalizatorul, etc...)
  3. Iata mai jos topicul care am promis sa il fac in urma experientelor si intelegerii comportamentului unei baterii, dar nu doar bateriei din topic. Voi reveni in topic cu un alt raport al unei alte baterii Varta ce a fost pe masina mea cam 4-5 ani, timp in care din greseala am descarcat bateria sub 10V, tensiune nepermisa unei baterii din acid sulfuric! Asta scurtandu-i viata in sens capacitiv.. Descarcarea bateriei Bosch a inceput la 10 dimineata folosindu-se un bec de 12V, 35W, curent de descarcare de 2.9A, masurat de o clema de curent 3.1A. Descarcarea a inceput la 98%, nivel indicat de testerul ANCEL si stare de sanatate (SOH) 91%. Dupa o ora de descarcare ANCEL indica incarcare 91% si 709Ah capacitate de pornire. Dupa 3 ore ANCEL indica 66% nivel de incarcare si 691Ah capacitate de debitare curent. Dupa inca doua ore, la ora 16, ANCEL indica 56% incarcare si 681Ah capacitate totala de pornire. La ora 17 ANCEL indica 38% si 661Ah ramasi. La ora 18 mai putea 31% si 648A. ...probabil putea porni motorul dar foarte probabil si placile bateriei ar fi avut de suferit, asa ca nu am vrut sa experimentez pe baterie noua.. Poate alta data. Incarcarea s-a inceput dupa jumatate de ora de stabilizare interna a bateriei cu un curent putin peste 7A, dat de CTEK msx7.0. Spre socul si surpriza mea, cel putin, doua zone in interiorul incarcatorului se incing la 90 de grade. Sunt sigur ca pot tine 1, 2, 3 ani dar probabil nu mai mult. Ceva o sa cedeze mai devreme sau mai tarziu. Pozele atasate vorbesc de la sine. Dupa cum se poate vedea in pozele 24 la 28 temperatura de pe unul din radiatoare a ajuns LEJER la 92 grade Celsius! Si vreau sa zic ca va sta la 90 de grade cat timp incarcatorul v-a "impinge" in baterie 7A; adica ore pentru o baterie descarcata pe jumatate. Singura posibilitate de a reduce temperatura la una rezonabila este ventilarea fortata. Bine asta e solutia gasita de mine pentru banii dati pe asa incarcator. In privinta "indicatorului" ales de mine sa imi indice STAREA DE INCARCARE ca si capacitate a bateriei, pe mine unul ma satisface in totalitate pentru banii dati. Urmareste cat se poate de bine starea de descarcare-incarcare a bateriei, lucru care nu poate fi facut si analizat de nici un alt dispozitiv instalat pe masina sau incarcator. Nici nu cred ca exista incarcator comercial care sa faca asa ceva, pentru ca nu isi gaseste scopul in general, decat daca esti in afacere cu baterii.. Revenind la incarcatorul nostru cel mai cel.. in isntructiunile cu, care a venit nu scrie niciunde ca acesta estimeaza capacitatea bateriei incarcate sau descarcata. Daca voi aveti alte informatii mai oficial scrieti aici. ..Ce spune manualul despre reconditionare este ca reconditionarea sa fie facuta o data pe an cand baterie este mult descarcata, iar asta se poate face doar pentru bateriile pe acid sulfuric, nimic despre AGM.. Cred canu face decat o incarcare prin plusarea curentului in baterie pana la 15.8V si 1.2A dupa care revine la 13.6V. Fenomenul de plusare a curentului se intampla in ultimul stagiu cu, curent variind intre 2-7A la 14.7V. Folosirea programului de reconditinare, zic ei, poate stresa intern electronica incarcatorului. La temperaturi mai mari ambientale incarctorul ajusteaza automa curentul incarcarii, adica intre in auto-protectie. Daca sunt intrebari puteti sa le puneti. Raspund in masura in care stiu. (Din pacate pozele atasate nu au putut fi intoarse drept sa poata fi vazute cum trebuie pentru ca windows e cam prost si nu arata pozitia reala a unei poze..) Inspirat din alta discutie despre baterii:
  4. Eu nu am nici o problema, dar saptamana trecuta disparusera toate dispozitivele bluetooth din masina. Le-am reconectat.
  5. Ce versiune de Android sau One UI? Ieri am primit si eu update de securitate pe S20 5G dar nu am avut nici o problema cu AA.
  6. Today
  7. Doamne ce frumoasa e! Si cum arata si cu jantele acelea, offff. Cum te impaci cu cuzinetii noi, sunt ce trebuie? I-ai schimbat doar la biela? Poate poti sa ma ajuti cu o recomandare unde ai facut operatiunea asta sa o duc si pe a mea, daca nu te deranjeaza
  8. Pasul 5:o impachetezi frumos și îi dai patină.
  9. Vezi ca este un cablu de la rezervorul de adblue, care se freaca pe acolo si se intrerupe. Sunt cativa pe alte grupuri care au avut problema asta si au rezolvat-o doar cu putina banda izoliera. Verifica bine cablajele inainte sa schimbi rezervorul.
  10. Pasul 1 - soft original Pasul 2 - schimb ulei + filtru Pasul 3 - mai mergi 1-2000km si verifici din nou/schimbi din nou ulei+filtru, intre timp urmaresti simptome sau alte probleme... Pasul 4 - vezi dupaia cu un mecanic priceput ( ti-as sugera sa schimbi si mecanicul ! ) daca e necesar a fi desfacut ceva sau nu...
  11. Eu nu as desface inca nimic, mai fa un schimb de ulei mai verifica o data pilitura din filtru, poti vorbii cu mai multe service uri/ mecanici, nu lua decizia in urma topicului de aici.
  12. Pana la urma sunt niște fiare, te ai jucat cu ea, ți ai făcut damblaua, acu vezi ce mai poți salva și aia e... Cine știe, poate scapi ușor,,,
  13. Dupa ultimul update pe Samsung S22+ nu ma mai pot conecta la Android auto, primesc Connection failed, check bluetooth and wireless settings. Telefonul se conecteaza la infotainment dar nu la AA. Am sters si imperecheat din nou, resetat telefon si infotainment, sters cache si data din AA, degeaba. A mai patit cineva?
  14. Si eu o folosesc in exterior tot timpul, indiferent ca-i vorba de autostrazi sau de DN-uri. Spre exemplu pe DN-uri cu multe zone virajate, daca trebuie sa mergi in coloana e super faina functie, e ca si cum ai fi tractat de cel din fata. Trebuie doar sa virezi. Esti mult mai odihnit dupa niste drumuri lungi cu functia asta, decat daca n-ai avea-o. O spun din proprie experienta si de-a lungul celor 7ani de cand am actuala masina, deci nu vorbesc in necunostina de cauza.
  15. Ce sa zic, sunt un norocos. Daca era 4500 lei era mai digerabil, dar vorbim de 7300 lei piese + Manopera si nu la reprezentanta. Si e o bucata de plastic cu o pompa, daca vorbeam de o interventie la motor, filtru de particule sau altele mai relevante intelegam, topicul asta nici nu mai era deschis. La service am fost cu ea (FRK), au demontat in zona , s-a uitat mecaniul si la rezervor (fara sa il dea jos). Au pus diagnoza pe baza careia au iesit codurile de eroare din primul post, nu stiu daca se mai poate face ceva sau nu. Tot acolo am completat si cu Adblue de origine, dar am facut asta cand mai aveam 3500km range. Active Tank, SCR Delivery module, signal: Fault SCR system, CC message requirement: AdBlue System faulty SCR control unit, diagnosis feedback: System fault OBD Active Tank, SCR Delivery module, Short circuit to ground Personal nu am cu ce sa sterg codurile de eroare pentru ca nu am nicio diagnoza. Am citit de ISTA, recomandati vreun loc anume de unde sa fie luat? Pot incerca sa umblu eu, sa desfac injectorul si sa vad cum arata acolo. Nu stiu cu rezervorul, sa vad in weekend ce timp am ca e ceva de demontat sa ajungi la el, e in bara efectiv. Incerc si cu aditiv, poate poate, ce imi e mie teama e de acel "Short circuit to ground" din eroare, sa nu fie pompa dupa efectiv si sa fie prea tarziu pentru orice. N-are sens sa ma complic cu variante posibile (pompa de mercedes) ca dau 1000 lei degeaba. La fel si cu variante SH, risc sa dau jumate din suma si sa pice dupa scurt timp.
  16. Pfff,eu ma bucur de fiecare data cand merg pe autostrada de aceasta functie.
  17. Eu am curatat injectorul la 38k km si erau ceva depuneri acolo. Dupa curatare, am folosit aditivul la fiecare completare. Acum la 57k km cand am verificat injectorul, curat lacrima, clar aditivul isi face treaba.
  18. Si eu sunt de aceeasi parere, sa nu lasati rezervorul sa se goleasca, chiar da puneti lunar/la 2 3 luni sau in functie de cati km faceti sa fie cat mai plin tot timpul... eu in ultimii 40k km ( momentan 93k la bord ) nu am lasat niciodata range-ul de adblue sa scada sub 10000km...
  19. Da mai multe detalii. Coloana electrica este o problema comuna, eu am schimbat pe garantie una la F15.
  20. si eu am cautat sa fie silber asta, mi se pare clasica culoarea pentru E46, si in prezentarile de la vremea respectiva majoritatea asa aratau :). Intamplarea face ca masina asta chiar a fost de prezentare la vremea ei.
  21. Eu am schimbat rezervorul la 70k, deci poti sa fii multumit, la tine a tinut mai mult. Costul rezervorlui parca a fost de vreo 4500 lei cu tot cu manopera.
  22. Arata foarte bine. Imi place culoarea e39 le meu e tot titanium silver, am cautat special sa fie in culoarea asta chiar daca nu mai e asa cool ca acum 20 de ani.
  23. Salut, presupun ca ai coloana de directie electrica adaptiva. Ai vreo eroare cu galben pe volan? O diagnoza cu ISTA te-ar ajuta.
  24. Salut, pune arcuri Eibach si amortizoare + FLanse SAchs dar varianta sport. Am avut suspensie sport pe BMW E90 (m pachet) si se comporta ft bine.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.