BMWClub: bimmer90f30 - Viewing Profile - BMWClub

Jump to content


User Rating: *----

Group:
Members
Active Posts:
5184 (2.31 per day)
Most Active In:
Seria 3 (2081 posts)
Joined:
20-February 15
Profile Views:
14769
Last Active:
User is offline Private
Currently:
Offline

My Information

Member Title:
...Targeting
Age:
Age Unknown
Birthday:
Birthday Unknown
Gender:
Male Male
Location:
Well..

Contact Information

E-mail:
Private

Previous Fields

Masina:
E90

Latest Visitors

Topics I've Started

  1. Senzorul de pre-detonare la motoarele cu benzina.

    30 March 2021 - 19:06

    Deschid acest topic incurajat de alti membri prin care va rog, sau mai bine zis, incurajesc sa va spuneti opiniile, etalati cunostintele si chiar sursele educatiei.. pentru a intelege (cu totii) bine rolul senzorului pre-detonare, in engleza knock sensor.

    Mai jos pun trei clipuri sugestive (in engleza) care explica, zic eu bine rolul acestui senzor; acela de a proteja motorul impotriva detonarilor PREMATURE (inainte ca fusul palier sa treaca de apexul sau ca sa zic asa..) la care ar fi predispus datorita folosirii unei benzine de slaba calitate (ca sa nu zic cifra octanica diferita de CEA RECOMANDABILA):
    https://youtu.be/qabbLZ1uWhs

    Mai jos este explicata pre-detonarea, altceva mai pe inteles nu am gasit:
    https://m.youtube.co...h?v=8VWEwEveGTQ
    Iar aici explicatiile unui motociclist care se intampla sa inteleaga mai multe despre efectele nedorite ale pre-detonarii:
    https://m.youtube.co...z4SSg#searching
    Pe viitor.voo cauta si ceva link-uri in romana..

    Multumesc pentru atentie.
  2. Cum verificam starea distributiei la motorul N47 si nu numai

    08 October 2020 - 21:16

    Cum a trecut ceva vreme de cand nu am adus o cat de mica contributie acestui forum (..in sfarsit cautarile mele au fost fructificate de aparitia acestui clip in sugestiile primite prin youtube) supun atentiei celor interesati cea maibuna modalitate de a verifica starea distributiei la masina.
    In clipul de mai jos este descris in detaliu cum se poate verifica distributia la masina cu doar un osciloscop.
    Lucru extrem de util, eliminand necesitatea de a asculta lantul. Vreodata.

    Daca aveti intrebari sau vreti sa va aventurati si mai mult in intelegerea masinii personale va voi sta la dispozitie in masura in care stiu si inteleg eu insumi ce se intampla.
    Eu insumi sunt in procesul de achizitie al unui osciloscop similar; ..lucru care nu il vad altcumva decat util in diagnoza corecta a motorului.


    Fara doar si poate toate multumirile trebuie acordate baiatului care a avut placerea sa explice ce se intampla in motor, in clipul sau!

    Linkul mai jos:


    Succes in diagnoza!
  3. Vrei sa prelungesti viata volantului? Un mic DIY..

    17 July 2020 - 10:20

    Vrei sa nu mai tremure un timp??

    Mareste gaura de 1.2mm in 1.6mm din piesa 13 din desen:
    https://www.realoem....&diagId=21_0208
    (Acesta este DOAR un exemplu; toate masinile incepand cu, cred E46, cutie manuala, au aceasta valva de limitare in timp - valve delay, i se mai spune pe engleza.. a cuplarii ambreiajului)
    Cuplarea la plecarea de pe loc nu o sa faca masina sa mai tremure un timp.

    Dar asta nu inseamna ca volantul nu e uzat; ci mai degraba nu mai vibreaza in bucsa lui.. si in alte alea pana cupleaza strans cu motorul.

    Ce am recomandat mai sus nu e treaba de novice, iar daca maresti gaura SI MAI MULT sau scoti/strici piesa din metal din corpul "LOCK VALVE" din desen, nu se intampla decat ca vei avea un ambreiaj muult mai prompt si sanse sa opresti motorul cand pleci de pe loc sunt mai mari!

    A, dupa marirea acelei gauri pedala de ambreiaj la bmw NU va mai obosi piciorul atat de repede!

    Piesa 13 - LOCK VALVE, o data scoasa trebuie facuta re-aerisirea circuitului ambreiaj!!

    Mare atentie, o data decuplat circuitul de sub masina, tot lichidul de frana din rezervor se va scurge pe teava decuplata din cutie, deci trebuie in mod OBLIGATORIU strans furtunul de la cutie cu un cleste altfel sunt sanse ca dupa golirea rezervorului de lichid de frana, aer sa intre in pompa si sa trebuiasca aerisita si pompa, franele, tot ce a prins aer!

    color="#FF0000"]Sa nu uit sa mentionez, treaba asta se face pe cont propriu si nu sunt responsabil pentru nimic care nu iti place (nu va va placea) dupa aceea![/color]

    Daca lucrati cu grija si pricepere va puteti bucura de doua lucruri:
    - o pedala de ambreiaj mai moale
    - un volant care nu mai tremura un timp bun!


    Eu insumi avand un volant schimbat acum mai bine de 100k km isi arata semnele de "vreau afara"/sunt uzat.
    Dupa ce am facut operatia explicata mai sus urmarind de multa vreme sa am o pedala mai moale am observat spre placuta mea surpriza ca nici tremuratul de pe loc nu mai e prezent la fel de des.
    Este vorba de o masina care este condusa zilnic in aceiasi maniera de ani buni de zile, asa ca ORICE schimbare este imediat resimtita de mine.

    Desigur, as putea foarte usor sa o consider o greseala de proiectare a valvei de mai sus avand in vedere si faptul ca vibratia partial a fost inlaturata, intarziata, si de ce nu uzura diminuata, considerand ca o vibratie, orice vibratie nu face bine respectivei componente fie ea si o bucsa din volant sau niste arcuri ce se tensioneaza.. acestea nu vor fi stresate o data in plus pana la eventuala dezintegrare!

    Pe de alta parte, faptul ca e stiu ca ambreiajul la BMW "e mai tare ca asa e el la bmw" iar e gresit cand de fapt situatia se putea remedia prim marirea unei simple gauri!

    DAR le gasesc si o scuza:
    Si aceea e ca BMW vrea ca si femeile sa conduca masinile lor, deci sa vanda. Nu cred ca are rost sa ma intrebati de ce am pus situatia asa cand cunoasteti realitatea.
    Desigur am spus asta fara nici cea mai mica intentie de a fi "sex-ist".

    Cam atat.
    Succes si spor la modificat!
  4. Oscilatie turometru in mers - Limp Mode - 4560 - unknown error.

    07 June 2018 - 14:22

    ..Sa vedem acum daca gasim rezolvarea:

    Oscileaza acul de la turometru, cand vreau sa mentin o anumita viteza de croaziera! Practic cam 2-3 mm, abia il vad dar oscileaza. Turele cresc foarte usor, motorul trage pana intra in limp mode cu eroare necunoscuta pe pompa de inalte: 4560 -eroare necunoscuta. Intra in limp cand ajunge aproape de 3000rpm..
    Stiu ca poate fi senzorul de presiune din capatul rampei sau cel de pe pompa..
    Am observat ca in gol daca incerc sa tin sau duc acceleratia oriunde pana in 2000rpm (in gol) acul are tendinta sau chiar o ia inapoi; asta e simptomul cel mai evident si edificator ca manifestare si cred ca are legatura cu limp modul..

    (Am schimbat weekendul asta termostatul ca antigelul nu mai ajungea la 90 ci statea la 80.. Curatat EGR care nu avea decat ..poate 2mm mizerie si asta numai aproape de mijloc, deci f. f. putin)
    Si acum am erorea asta tampa.

    O sa schimb filtru de motorina cat mai curand. Si probabil pompa de motorina din spate..
    O sa ma uit la injectoare cand o sa reusesc sa instalez INPA..
    Masina are 380k km, motorul porneste la sfert; E90, diesel, manual, 163cp, 2005
  5. P3264 si programul Torque

    30 April 2018 - 08:53

    Azi dimineata am avut parte de o mica surpriza, interesanta zic eu.
    Cum de ceva timp nu am putut/reusit sa sterg/caut erori cu INPA pentru ca hdd-ul s-a decis sa isi dea duhul, am ramas la mana BMWhat, Carly.. orice si oricum ;).

    In termeni de putere motorul inca trage pentru varsta si km din bord!
    Si pentru ca m-a mancat ambitia sa demontez senzorul MAF (debitmetru) sa il curat de pe tulumba unde e lipit(!) folosindu-mi maestria de a-l fixa la loc (ca altul nu am, inca!) tot acum si atunci in bord imi apare CEL-ul (Check Engine Light) potrivit-fixat din cauza debitmetrului, evident.

    Totul e sub control pana aici. ;)
    Daca pana de curand CEL-ul aparea cand lasam motorul dimineata - la start - mai mult de 1 minut - si nu mai aparea toata ziua cat foloseam masina, acum imi apare si seara cand plec de la lucru; la fel, la cam un minut. Probabil trebuie sa ii dau cu spray dedicat pe nas.
    Oricum saracul MAF era bine imbibat/acoperit bine de un strat de ulei de peste 300k km de cand fusese neatins..

    Asadar va puteti imagina ca, Carly a fost folosit aproape zilnic sa stearga eroarea de debitmetru si de cele mai multe ori o facem din mers, din lipsa de timp..

    Azi dimineata pe langa Carly (ca de obicei..) am folosit si anticul Torque, un alt program de diagnoza/cautare dupa coduri, care din nou, din mers l-am sincronizat si ce sa vezi, surpriza, o noua eroare, cea din titlu: P3264. Care dupa ce am sters-o motorul meu trage si mai bine, adica e mai bine legat de asfalt, pardon cutie-roti.
    Asadar nu face Carly ce face Torque, cel putin in cazul meu.

    De aici trageti voi concluzia sau comentati daca se poate, si vreti.

    Salutari si o zi buna!

    Scuzati postarea lunga, dar acesta este contextul.

Friends

Comments

Page 1 of 1
  1. Photo

    bimmer90f30 

    30 Jul 2020 - 18:34
    Popik poti sa intrebi desigur. Raspund in masura in care pot.
    Vezi ca poti scrie mesaj privat nu mesaj pe pagina mea, cum a aparut asta..
  2. Photo

    popik1970 

    30 Jul 2020 - 17:45
    Salut, te pot deranja cu cateva intrebari?
    Multam'!
  3. Photo

    hailie 

    18 Jul 2017 - 16:48
    Salut,
    As putea sa te intreb o chestie de discul de frana?
Page 1 of 1