Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/27/20 in all areas
-
Am uitat de LL-12FE, care este folosit pentru masinile pe benzina din 2013 in sus si pe unele diesel-uri, dar norma asta nu e buna pentru motoarele cu 2 sau 3 turbine. Ca idee urmatoarele se gasesc si pe piata de la noi: - LL-12FE 0w30 cod 83212405946 aprox. 90lei litru - LL-01FE 0w30 cod 83212405945 aprox. 90lei litru2 points
-
Salut, Nu este normal ca uleiul sa fie la fel de fluid sau consistenta asemanatoare cu apa, dar pot exista multe cauze. Mersul preponderent in oras cu deplasari scurte, porniri/opriri dese, ulei din sursa indoielnica, ulei cu norma incorecta. Toti schimbatorii de piese recomanda LL04, lasa bah ca asta include si LL01, nu e chiar asa simplu. Motoarele pe benzina de la BMW au norma LL-01 sau LL-01FE, pentru N20 si BX8 BMW recomanda chiar LL-14+2 points
-
ȚigĂŁneli de doi lei..Exact cĂŁ țiganii ĂŁia cu ciotarnari ce ĂŽți spun un preț la ĂŽnceput, și apoi ce sa vezi e dublu/triplu cĂŁ au apĂŁrut și alte probleme pe timpul lucrĂŁrii2 points
-
Uleiurile FE au HTHS mai mic decat cele LL04. Sunt mai bune pentru mers in oras, dar pentru cine face multi km, sunt mai bune cele LL. BMW le impinge pentru ca ofera o economie mai buna de combustibil. Si e posibil (desi nu se spune nicaieri chestia asta) ca motoarele din seria B sa fie proiectate pentru uleiuri low HTHS. Pe de alta parte, poate sa fie acelasi rationament ca si intervalele de service de 30k km. Si atunci..1 point
-
Am avut pe E93 servotronic sau cum draq ii zice, era misto...1 point
-
operatia este foarte simpla. perne arnott si schimba'le pe amandoua. daca ai ista mai isor.. daca nu... desfaci mai intai coverul compresoruluio si lasi aerul sa iasa direct de acolo. un guide bun aici:1 point
-
1 point
-
Eu am pus Bilstein pe aceiasi masina..super multumit.Bine, eu am si multa grija la drum, guri de canal, gropi si etc..deci cum a spus Bimmer.1 point
-
1 point
-
Nu am auzit lucruri rele despre BILSTEIN. Sachs e cealalta marca care oficial bmw o foloseste pe modelele sale. Mare grija ca aici felul cum tratezi gropile si masina in general, INFLUIENTEAZA performanta si fiabilitatea amortizoarelor!1 point
-
Mie imi plac acum pachetele de service pentru modelele mai vechi. Vezi peste tot pe pereti in reprezentanta, in spatele consilierilor de service, afise cu oferte si preturi reduse cu X% pentru modelele vechi. La fel pe internet, daca umbli pe siteurile BMW ale diversilor dealeri. Sa ramai fidel, sa ingrijesti masina ta veche tot la ei, ca BMW-ul clasic merita nu stiu cum ingrijit si alte povesti. Practic lucruri foarte bune, daca doar ar fi adevarate. Realitate e ca o revizie la un E90 320d era acum ceva timp (acum minim 2 ani) undeva intre 1200-1300 lei. Un pret rezonabil. Am vazut acum aprox. o luna ofertele pe pereti si am zis sa intreb, cine stie, s-or mai fi ieftinit reviziile la masinile vechi daca tot sunt oferte. Oricum voiam sa o fac la ei, la 1200-1300 lei cu piese originale fiind ok. Mi s-a spus ca pentru un E90, revizia e 1590 lei. Deci pentru o masina de cel putin 9 ani, revizia s-a scumpit, in timp ce ei fac reclama ca e mai ieftin. Iar daca la E90, cu oferta, e 1590 lei, la F30 e cat? Imi treceau atat de multe intrebari prin minte, ca am zis la revedere si am plecat. Practic reclama care nu are nici o legatura cu realitatea. Mult marketing despre care serviceul nici nu stie. Probabil habar nu au ca exista oferte si reclame. Nu stiu cine in mintile lui e dispus sa dea ~350 euro/revizie pe o masina care nu valoreaza mai mult de 8000 euro. Probabil ca dupa logica lor, decat sa faca revizii masinilor vechi pe 1300 lei, mai bine deloc. Macar sa nu mai fi cheltuit bani pe reclame si alte aberatii, isi mai si pierde lumea timpul cu ei.1 point
-
Pai am pus eu pe forum oferta lichid frâna , vreo 500-600 Lei la E60 de la Bavaria Timisoara, iar pe oferta aveau tot asa un 200, au zis ca la E60 nu se aplica ca e mai multã munca, am zis nu mersi si aia e.1 point
-
1 point
-
Cam scump, cu si-au dat seama ca nu mai exista ulei in instalatie? au completat 60 de g de freon =600 lei Uleiul este in freon parca, compresorul are el un ulei separat care nu se pierde din ce stiu. Cred ca ti-ai facut griji prea devreme, masina mea (f30 n47 2015) are 135 de k km si 5 ani, nu am umblat deloc la freon si nu am prombleme. PS: s-o conduci cu placere, arata bine pe alb, jantele mi se par un pic "dure" dar nu arata rau. PPS: Ce model de Viofo ai?1 point
-
Dupa patania unui prieten cariua i s-a blocat compresorul de AC in mers, am zis sa verific si eu instalatia. Nu am facut asta de cand am luat masina (2 ani) si surpriza, 0 ulei in instalatie, freon avea 440g din 500. Alta surpriza a fost pretul pt aceasta operatiune la o masina cu refrigerant R1234yf, cel nou si eco, cum au zis cei din service, 600 de lei la Autosoft.1 point
-
Pai mananci calule ovaz? Ce vrei sa-ti spuna aia de la service, fa-ti un concediu de banii cu care ai schimba distributia? Auzi preventiv.... Daca auzi zornait schimbi, daca nu, nu.1 point
-
1 point
-
Depinde de ĂŽntreținerea pe care a avut o autoturismul si regimul de mers. ConteazĂŁ daca a avut vreun stage 1 si asa mai departe. Ideea e ca s au ĂŽmbunĂŁtĂŁțit niste piese, dar tot nu cred ca este la fel de bun ca si M47 pe partea de distribuție, dar oricum nu este ca ĂŽnainte in 2008 când A fost ghena distribuția. Eu am fĂŁcut o la 194.000 ( am 243.000 acum) , când ating pragul de 150.000 vrea sa o fac iarĂŁși.0 points
-
Salutare! Minunatul F30 este la vanzare Il puteti gasi aici pe forum ca sa inchidem bucla: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/190768-vand-minunatul-f30-320d-184cp-sport-edition/page__p__2529310__fromsearch__1#entry2529310 dar si pe autovit: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GEyEK.html?isPreview=1 Sa auzim de bine!-1 points
-
Spune si ce, cauciucuri ai pe masina acum si la care te-ai gandot sa treci? Poate careva dintre noi are si iti poate confirma/infirma. Personal, nu cred ca daca maresti discuri si etrieri nu o sa mai intre ABS-ul atat de repede. Dar asta e doar parerea mea. Poti sa ne spui daca s-a schimbat treaba facand schimbarea.. Eu, sa fiu tu as schimba complet lichidul de frana cu altul nou. Intamplarea face ca la ultima revizie in urma reviziei periodice (nu ca nu as avea frane bune la masina) uitandu-ma la indicatiile masinariei care imi testa franele, am vazut personal ceva diferenta intre roti la frana de urgenta pe spate, pana la oprirea totala a rotilor pe banc. Am intrebat operatorul cauza si mi-a spus sa nu imi fac griji ca a trecut. In schimb l-am intrebat ce as putea face sa reduc diferenta si mi-a spus ca daca as schimba lichidul de frana probabil ar fi ok. Eu stiu ca am schimbat complet cam de 1 an lichidul.. dar mi-a zis ca si masina de testat ar putea face figuri la testarea rotilor din spate, spunand ca de fapt importante sunt rotile din fata si mai putin cele din spate.. Asadar trage tu concluzii, sau care se intampla sa vrea sa afle. Ca sa continui ideea. Categoric daca lichidul e vechi are alte caracteristici. Astfel incat forteaza soferul si implicit franarea de urgenta pana in limita in care trebuie sa intre ABS-ul! Dar, poate e mai bine sa ne spui si cum au abordat subiectul cei de la cursul facut..? Mai e si varianta 2, care probabil nu o sa iti placa. Poate trebuie sa adaptezi mai bine franarea.. Sa nu mai fie atat de scurta si intensa.-1 points
-
..iata cum sunt tentat sa vin cu raspunsul si intelesul meu. Nu ma indoiesc ca la curs ai aflat multe lucruri bune de stiut. Numai ca nu stiu daca ti-au spus la curs ce urmeaza sa zic, cred, stiu eu.. O masina pregatita sau modificata pentru circuit si siguranta pe circuit NU este aceaiasi masina, in aceiasi termeni de siguranta a ta si a altora, pentru strada (mare) cu alti soferi, pietoni.. Adica, ..cea mai simpla si ne-efectiva situatie este ca masina daca o scoti pe strada, pentru ea INEFECTIVE sunt mai intai placutele de frana; si apoi discurile, care cum banuiesti trebuie pe undeva sa fie imperecheate cu placutele, termic vorbind! Cred ca placutele, daca treci la (sau ai) placute ceramice sau sa zicem placute de frana care devin foarte eficiente fierbinti, sunt ineficiente in oras - pe strada plina de alte masini.. cu franari dese si scurte si fara sa incinga la potential placutele. Si invers - nu poti sa ai niste placute care o data infierbinti pe circuit, intr-o curba a lui sa nu mai tina si sa iesi in decor! Deci situatiile si placutele NU se "pupa". Iar franarea intensa nu are prea multe in comun cu siguranta dorita. Siguranta se creaza prin franari ocazionale si adaptarea vitezei! Stii ce banuiesc eu? Ca pe masina ai placute prea dure.., sau acelea care pe circuit sunt minunate iar pe strada fac ca sistemul ABS sa lucreze din plin. Iar tu speri ca ele, placutele, sa fie eficiente, acestea NU POT FI eficiente pe strada mare!.. La cauciucuri cred ca doar daca ai un set dedicat pentru circuit, scapi; te simti cel mai bine!-1 points
-
1. Franarea usoara nu o dau mult mai mult franele performante decat cele cu, care a venit masina echipata! Fii sigur ca cei care au proiectat sistemul de franare, sau au pus un anume sist de franare din cate aveau la dispozitie NU au facut ceva gresit adica mai slab decat ii trebuia modelului, pentru ca intrau in ilegalitate! Si acolo nu e bine. 2. Frana de urgenta, care este aceiasi frana de la picior, nu te va ajuta sa speri ca nu se vor bloca rotile/discurile daca franezi prea tarziu! Blocarea discurilor vine de la tine, soferul, dupa cum stii sa folosesti frana de urgenta! Sistemul ABS a fost creat pentru ca masinii sa nu i se blocheze rotile! Exact opusul a ceea ce crezi tu mai sus. Pentru ca foarte foarte probabil blocarea completa a rotilor dupa mai mult la un accident decat sistemul ABS care e ata de avansat zilele astea ca DEBLOCHEAZA DOAR ROTILE BLOCATE.. de sofer. Alta (ultima) intrebare ar fi, cat praf se aduna pe jantele din fata ale masinii?? Daca nu au aproape deloc praf pe ele, prima si cea mai ieftina schimbare ar fi sa schimbin lacutele cu altele mai moi care lasa parf pe jante dupa 1-2 saptamni de condus, 4-500km.. in total. Altfel, rapsunsul lui LYM e de considerat ca etapa spre performata.-1 points
-
Sa nu uiti sa revii aici dupa up-grade, daca tot ai deschis asa topic. Eu ti-am raspuns mai mult d.p.d.v. al sigurantei. Ramane sa aflam ce obtii din punct de vedere a sportivitatii..-1 points
-
Lasa vrajeala. Zi mai bine ce ii recomanzi OPului? Omu a zis clar, vrea ceva mai bun decat ce are. Ce trebuie sa faca? E dispus sa cheltuie, dar numai sa fie sigur (ca devine si mai bun sofer ) ca nu cheltuie banii aiurea.-1 points
-
Bun, bine de stiut. Si tu cum te descurci cu franarea masinii? Ai facut vreo schimbare fata de ce a pus BMW initial pe masina? Anvelope, discuri frana, placute..-1 points
-
Am fost sunat de cei de la APAN Iasi si au confirmat ca schimbul de lichid de frana la ei costa 102 lei conform ofertei. Deci se pare ca nu toate reprezentantele sunt la fel.-1 points
-
Nu stiu cat de mult simt acest factor, nu prea am cu ce sa compar pentru ca nu am condus alte masini cu caracteristici dinamice asemanatoare sau superioare pentru perioade suficient de indelungate. Este adevarat ca se simte diferit fata de celalalt BMW al meu (520d), dar asta probabil pentru ca este mai usoara, mai puternica, plus ca si pozitia e mai mult ca si cum ai conduce de pe bancheta din spate (intr-un mod placut).-1 points
-
Pai tu ai pus peste nivelul pe care senzorul rezervorului poate sa il citeasca. Ai consumat 3 litri si apoi nivelul a ajuns la maximul normal iar senzorul a putut intra in functiune. E ca la motorina. Pui pana la buson si primii 200km acul sta la maxim. Ulterior incepe sa coboare. Deci da, ai consumat 1 l la 1000km. A mea consuma mai mult.-1 points
-
Daca tot suspectezi diferentialul si nu ai umblat la el schimbandu-i uleiul, eu l-as scoate (uleiul), pune altul.. si m-as uita si la starea celui vechi (daca are ceva in el sau e doar innegrit..). Si asa elimini oarecum potentiala cauza (uleiul nou sigur nu va face diferentialul mai zgomotos decat era/ar fi fost) si previi si o viitoare uzura.-1 points
-
El are probabil directie asistata electric. Ai ridicat capota masinii lui?-1 points
-
Chiar nu stiu daca la modele dupa 2000 mai statea acul ala pe maxim atat . Imi aduc aminte ca la primele mele E30, E34 si E36, asa era . Faceai spre 150 km pana sa scada acul de la max - si erau pe benzina . Dar parca de la E39 incolo, acul cobora mai repede .-1 points
-
Man, nu stiu la ce tot te agiti cu chestia asta. Nu e ca si cum rezervorul de adblue este de 2 litri. Oricat de multi km mergi, rezervorul are 16 litri si iti ajung pt 15000km. Eu am pus mereu doar adblue luat de la reprezentanta. Nu are sens ca pt cativa lei pe litru sa cumperi de pe unde apuci. Ia 5 bidoane daca stai la casa, pune-le undeva si torni de fiecare data cand iti aduci aminte.-1 points
-
Vand masina personala BMW Seria 3 F30 versiunea 320d Sport Edition 135kW - 184cp, motor diesel Euro 5 1995cmc, Cutie de viteze automata ZF Sport cu 8+1 trepte, Navigatie Profesionala – mare, prima inmatriculare sept 2013, iar pana acum a parcurs aproape 126.000 km. Pretul este de 16.000 euro Povestea ei inca de la cumparare o puteti urmari aici: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180655-minunatul-f30-320d-184cp/ Poze curente gasiti in anuntul de pe autovit: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-ID7GEyEK.html?isPreview=1 Se vinde cu jane pe 17 inch model 392 si doua randuri de anvelope RunFlat, cele de iarna sunt Nokian WR3 225/50R17 iar cele de vara sunt Pirelli P7 Cinturato 225/50R17. Este Sport Edition, cu scaune din piele naturala Sport cu aer adaptabil pentru suport lateral si extensie pentru coapse, suspensie Sport cu modul de condus Sport+ (pe langa EcoPro, Comfort si Sport), masina este foarte bine intretinuta iar schimburile de consumabile au fost facute la timp (am pastrat facturile). Sunt al doilea proprietar al masinii (primul in Romania), am achizitional masina in iunie 2017 din Belgia de la persoana fizica. Urmatoarele schimburi de consumabile, conform computerului masinii, sunt: Lichidul de frana: iulie 2021 Uleiul de motor: iulie 2021 sau peste 8.000 km Vehicle check (verificarea masinii): iulie 2023 sau peste 28.000 km Placutele de frana spate: peste 32.000 km Placutele de frana fata: peste 50.000 km Optiunile pe care le consider a fi cele mai importante (cu codurile aferente) sunt: 2TB Sport Automatic Transmission/ Cutie de viteze automata ZF Sport cu 8 trepte 609 Navigation System Professional/ Navigatie Profesionala – Mare 7AC Sport Line/ Editie Sport Line 2A6 17" Wheels Double Spoke 392/ Jante 17 inch model 392 481 Sport Seats Driver & front Passenger/ Scaunele din fata model sport din piele naturala cu cusatura rosie 494 Seat Heating Driver & front Passenger/ Scaune incalzite 255 Sports Leather Steering Wheel/ Volan de piele Sport (cu padele si cusaturi rosii) 534 Automatic Air Conditioning/ Aer conditionat automat – Clima cu doua zone 521 Rain Sensor/ Senzori de ploaie 522 Xenon Light/ Faruri Xenon 544 Cruise Control With Braking Function/ Pilot automat cu functie de franare 507 Park Distance Control (pdc), Rear/ Senzori de parcare spate 502 Headlight Washer System/ Sistem pentru spalarea farurilor 563 Lights Package/ Pachet de lumini 7VB Comfort Package/ Pachet Comfort Nu ma intereseara schimburi. Masina poate fi vazuta in Bucuresti. Numai bine!-1 points
-
Strict, tehnic vorbind verificarea se face relativ usor si repede mergand la un specialist cu un osciloscop care va pune cel putin trei canale ale osciloscopului pe senzorul arborelui si fata de acesta se masoara diferenta (orice diferenta de considerat) in impulsurile receptionate (de sonde) pe cate doua injectoare in ordinea deschiderii lor. Simplu si precis.-2 points
-
Spune prietenului tau ca foarte probabil masina nu corespunde normei de poluare cu, care ai iesit din fabrica si ca foarte probabil nu va trece nici testul de noxe cand trebuie facut. Ca e sau nu modificat e mai putin important. Nu cred ca poate sa spuna cineva aici e forum daca masina aceea are ceva modificat in soft..-3 points
-
Inainte sa investeasca intr-un filtru nou ar trebui vazut, verificat motorul. Sa caute un meserias care sa ii spuna in ce conditii ar fi motorul. Un test de compresie, injectoare verificate, stiu si eu../ daca motorul nu consuma ulei prea mult.. e un semn bun. Acum si chestia asta cu uleiul consumat e destul de relativa; dupa unii consuma prea mult dupa altii nu trebuie sa consume deloc. Daca tot umbla la distributie sa scoata si injectoarele sa le puna pe banc la testat. Apoi daca face distante lungi cu masina nu cred ca ar trebui sa se teama de infundarea filtrului; se va regenera. Aici pe forum afla ce conditii pentru regenerare trebuiesc indeplinite; regenerare activa.-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00