Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 09/10/21 in all areas
-
Pai chiar atat e range-ul. A mers frate-miu pana la Tulcea, plinul facut din Bucuresti, autostrada blana pana la km105 unde e iesirea spre Slobozia, apoi blana pana la Tulcea prin dealurile alea, iar la intoarcere la fel, de a trebuit sa puna benzina la Harsova. 70 de litri pt 400km. X5 40i. Probabil daca mergea frumos cu ea, facea cei 600km pana la tulcea si inapoi cu un plin de aproape 80 de litri. Nu vad cum X5M ar lua decat ocazional sub 25% in bucuresti, cum ocazional ar lua peste 30%. Iar probabil la mers pe cruise pe autostrada la 160 ia 15%1 point
-
Ne bucuram inca de soare si vreme frumoasa insa in curand va veni si vremea hibernarii de peste iarna asa ca un schimb de ulei si filtre e bine venit. Filtrul de polen fabricat in RO ...1 point
-
Aveti BMW`uri ... voi semnalizati ? Vazusem un comment pe farcebook la un momendat si cineva zicea ca nu trebuie sa stie toti fraierii unde merg smecherii ( smecherii fiind conducatorii de BMW ) Sper ca ati inteles aluzia1 point
-
Reguli pentru circulaÞia vehiculelor Art. 107 (1) La intersecÞiile prevãzute cu indicatoare ºi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcÞiei de mers, conducãtorii de vehicule trebuie sã se Încadreze pe benzile corespunzãtoare direcÞiei de mers voite cu cel puÞin 50 m Înainte de intersecÞie ºi sunt obligaÞi sã respecte semnificaÞia indicatoarelor ºi marcajelor. (2) La intersecÞiile fãrã marcaje de delimitare a benzilor, conducãtorii vehiculelor ocupã În mers, cu cel puÞin 50 m Înainte de intersecÞie, urmãtoarele poziÞii: a) rândul de lângã bordurã sau acostament, cei care vor sã schimbe direcÞia de mers spre dreapta; rândul de lângã axa drumului sau de lângã marcajul de separare a sensurilor, cei care vor sã schimbe direcÞia de mers spre stânga. Când circulaÞia se desfãºoarã pe drumuri cu sens unic, conducãtorii de vehicule care intenÞioneazã sã vireze la stânga sunt obligaÞi sã ocupe rândul de lângã bordura sau acostamentul din partea stângã; c) oricare dintre rânduri, cei care vor sã meargã Înainte. Detalii: https://legeaz.net/regulament-aplicare-oug-195-2002-actualizat/art-107-reguli-pentru-circulatia-vehiculelor-reguli-de-circulatie1 point
-
Concluzia - aceasi ca si din clip, politistul are dreptate ...pt ca: - daca te-ai incadrat pe banda 1 la intrarea in sens, poti sa virezi linistit la prima iesire la dreapta SAU CEL MULT pe a 2-a iesire care in general coincide cu mersul inainte. - daca te-ai incadrat pe banda 2 la intrarea in sens, poti folosi (minim) a 2 iesire din sens care in general coincide cu mersul "inainte" sau urmatoarele iesiri (ori intoarcere) cu asigurare si semnalizare de intentie. ...am intrebat un instructor auto activ care imi este si amic ... - poti face o intoarcere in sens pe banda 1 ? Raspunsul m-a facut praf: - bine-inteles, fac cate ture vreau de sens pe banda 1, ceilalti n-au decat sa respecte prioritatea de banda. ....si omul asta "invata" soferi pe banda rulanta ! V-au spus si unde este prevazuta chestia asta? Sau la intrarea in sens exista niste indicatoare specifice si atunci discutam despre altceva?1 point
-
Legea mai zice ca atunci cand schimbi banda, dupa cum a facut politistul respectiv, se face cu acordare de prioritate, insa politistul respectiv a incalcat cu brio acest articol. De asemenea atitudinea a fost una de toata jena, conducerea preventiva ar trebui sa fie cea care primeaza si chiar daca avea dreptate dpdv a incadrarii "gresite" pe benzi la intrarea in sens giratoriu nu a avut un raspuns adecvat situatiei si a creat un potential de accident. Cat de greu ii era politistului sa il lase pe respectivul sa treaca, care avea de asemenea si intentia semnalizate prin semnal stanga sa continue sau sa schimbe de pe banda 1 pe banda 2? Din pacate cultura noastra e una care se axeaza mai degraba pe a pedepsi sau pe a dovedi ca esti vinovat decat pe a corecta si a invata, si probabil ca aceasta ar fi schimbarea majora ce ar trebui facuta de catre politia rutiera.1 point
-
Nu este vorba de prioritate de dreapta, ci doar de faptul ca trebuie sa iesi prin dreapta, si daca o faci de pe alta banda dacat cea dreapta, trebuie sa acorzi prioritate la schimbare benzii, ceea ce multi nu-si dau seama ca fac cand ies din giratoriu de pe alta banda decat dreapta.1 point
-
Depinde de gust și vârstĂŁ. Am ĂŽnceput acum 13 ani cu un 325 Ci E46, continuat M3 E46 SMG, continuat 320 Ci E46 LCI. Super mașini, super de autobahn, dar când te dai jos din ea...greu cu vârsta. Am continuat cu F25, care cred cĂŁ este cea mai ok pentru ĂŽnĂŁlțimea mea, si acum am G05. Este imperialĂŁ, nu-i stĂŁ nimic ĂŽn fațĂŁ, dar este puțin prea mare, pe strĂŁzi mici, la ĂŽnghesuialĂŁ trebuie sĂŁ fii atent, chiar cu 4 camere și tone de senzori. Ce vreau sĂŁ subliniez este cĂŁ atunci când mĂŁ sui ĂŽntr-un turism am impresia cĂŁ ating cu fundul asfaltul...1 point
-
Pfa, sensul girator, subiect de conflict in trafic, in orice oras, mai ales cu cei din Olt... ), eu cum semnalizez: daca fac dreapta, semnalizez dreapta, daca merg inainte, nu semnalizez deloc, daca fac stanga, cand intru semnalizez stanga si cand ies( ma asigur ca parasesc banda) semnalizez dreapta.1 point
-
Teoretic ,regenerarea pleacĂŁ când senzorul citește presiune mare ,nu când e mica . Nu cred cĂŁ rezolvi problema prin schimbarea senzorului . ReseteazĂŁ dpf-ul și vezi daca mai face !0 points
-
Circulatia in sensul giratoriu in Romania ? O gluma proasta ! 80% dintre soferi nu inteleg sensul giratoriu si fiecare merge dupa regulile lui. De fapt ce ma mir cand am stat de vorba cu instructori auto si am constatat cu stupoare ca se balbaiau in explicatii ! Dupa destule demaraje esuate si frustrari ca "n-am cu ce" sa țașnesc in sensul giratoriu, dupa cateva franari violente sa nu rup usile stanga celui cu care ma pomeneam brusc in fata la iesirea din sens ...am luat hotararea ca imi trebuie o masina "mai cu vĂŽnĂŁ". Asa a incoltit prima oara in mintea mea varianta BMW, adica o motorizare de minim 150 cp si cu "cuplu". Vechiul Astra G de 1,7 nu prea facea fata saracu', cu toate remapurile si bibiliturile mele. Acum la 200 de cai nu-mi mai pasa. Oricum in Romania se circula in giratoriu dupa tupeu si putere, de ce sa stau sa mor cu dreptatea in mana ? Asa sunt conditile, ne adaptam - talpa si am plecat ! Nu, nu sunt "cocalar", cunosc legea cat si semnalizarea si circulatia in sensul giratoriu dar ce folos daca ceilalti nu o cunosc ? Cumva trebuie sa ma descurc intre ei. Bine-inteles, ca uneori aud la iesirea din sens strigaturi ce cuprind "etnie roma (sa nu folosesc termenul consacrat), manelist, cocalar, imputit, interlop, lighean, tigaie, cazan" dar nu ma pot opri in trafic sa fac "legislatie rutiera" cu toti "soferii". Am sa postez la final un link care a facut multa galagie la momentul lui - un caz din orasul meu, Oradea, intrarea in oras dinspre Baile Felix ...desi ciudat, nu e un sens giratoriu chiar atat de poluat in greseli. Mult mai haios e cel de la iesirea din oras spre Arad - acolo nu exista data cand sa trec si sa nu patesc faza din clip. In urma cu vreo 3 ani am patit exact faza din clip si exasperat "ca cine are dreptate" am luat "legea" la studiat. Trebuie sa recunoastem ca nu se stipuleaza clar niste chestii dar la o aprofundare mai atenta am reusit sa inteleg si sa-mi confirm ce stiam deja. Din curiozitate am expus problema la locul de munca si in 2 zile s-au format 2 tabere mari care isi sustinea fiecare pct. de vedere (s-au strans operatori, maistrii, sefi de echipe, directori, de prin TESA, etc) incat la un moment dat se discuta langa o tabla (tabla ca la scoala) unde era desenata o situatie - sens giratoriu, 2 benzi, cel de pe "banda 2" vroia sa iasa, cel de pe "banda 1" isi continua sensul prin fata lui, amandoi intrati in sens de cu 2 iesiri in urma. Si moama, discutii, nervi, injuraturi, fiecare cu explicatiile si argumentele lui si in final am transpus desenul pe o coala A4 si ne-am deplasat 4 persoane (doua - doua, din fiecare tabara) la Politia Rutiera sa ne lumineze "baietii cu sapca". Acolo am fost primiti cu buna-vointa si am primit si explicatia cazului, totul rapid, logic si la "botu calului". Concluzia - aceasi ca si din clip, politistul are dreptate ...pt ca: - daca te-ai incadrat pe banda 1 la intrarea in sens, poti sa virezi linistit la prima iesire la dreapta SAU CEL MULT pe a 2-a iesire care in general coincide cu mersul inainte. - daca te-ai incadrat pe banda 2 la intrarea in sens, poti folosi (minim) a 2 iesire din sens care in general coincide cu mersul "inainte" sau urmatoarele iesiri (ori intoarcere) cu asigurare si semnalizare de intentie. ...am intrebat un instructor auto activ care imi este si amic ... - poti face o intoarcere in sens pe banda 1 ? Raspunsul m-a facut praf: - bine-inteles, fac cate ture vreau de sens pe banda 1, ceilalti n-au decat sa respecte prioritatea de banda. ....si omul asta "invata" soferi pe banda rulanta ! Despre semnalizarea in sens. Cand trebuie sa semnalizam ? Cand apare o schimbare a directiei de mers. Daca in general doar traversez sensul - adica urmez directia "inainte" - nu semnalizez nimic. Uneori totusi cand vad pe sensul opus "multi ochi" atenti la mine, dau un clip de semnalizare la iesirea din sens (mai mult pe principiul - ok, bagati-va, scoateti pistoanele prin capota pt ca eu ies din sens, nu ajung prin fata voastra) - daca intru in sens cu intentia sa ies pe prima iesire la dreapta, ma fixez pe banda1 si las semnalizarea pe dreapta pe toata durata manevrei - daca intru in sens cu intentia sa folosesc a 3-a iesire sau intoarcere, intru cu semnal stanga si la iesirea dorita imi arat intentia cu semnal dreapta. (sensurile "giratorii" prevazute cu semafoare sau indicatoare de prioritate nu sunt sensuri giratorii - reprezinta doar intersectii ce au "o chestie" de verdeata sau beton in centrul lor) PS - in clip ambele masini vin din Baile Felix, cel de pe banda 1 trece de prima iesire din sens la dreapta si legal mai avea voie sa iasa din sens pe a 2-a care coincide cu directia de mers "inainte". Nu, el a vrut sa iasa din sens pe a 3-a iesire din sens desi era pe banda 1, moment cand il impiedica pe politist sa paraseasca sensul.-1 points
-
Eu, n-am nici o treaba cu felul cum conduceti cei care va incapatanati sa nu ma credeti. Scriu aici din experienta personala si a altora.. Altora, adica a unui coleg de lucru care intr-o dimineata a patit-o lovind masina unei madame.. situatie in care amandoi fiind/trecand printr-un giratoriu mic de doua benzi/marcaje.. pentru simplu fapt ca "madama" a intra prima in giratoriu, adica era in fata colegului meu care intentiona sa se deplaseze inainte, fiind pe banda 2 inainte de giratoriu, madama vrand sa vireze stanga (iesirea din stanga), dar fiind pe prima banda l-a acrosat pe colegul meu. (In situatie similara daca trec fiind atent desigur, pun CLAXONUL pe tine de iti sare inima, ca data viitoare sa nu mai risti ignorand.. pentru ca de fapt erai incadrat gresit) Asadar, morala ar fi, daca e pe dreapta careva si intra in giratoriu in fata ta lasa-l sa isi faca manevra in giratoriu. Sunt de parere ca regulile de circulatie sunt menite a ajuta, dar nu acopera absolut orice situatie; si probabil de aceea se produc ANUMITE accidente. Fiecare procedeaza cum crede de cuviinta. Aceiasi regula se aplica cu atat mai mult daca in giratoriu este deja un TIR sau vehicol lung; trebuie lasat sa isi execute manevra chiar daca APARENT s-a incadrat gresit. Sa nu fiti surprinsi ca politia va da dreptate celor "incadrati" gresit. De la un om cu peste 10 ani experienta in sofat, intern si international. Si, pana si in acel accident acum 10 ani am fost lovit in spate pe autostrada.-1 points
-
Cand mergi mai sportiv, creste contrapresiunea si din cauza asta intra in regenerare. La tine problema este senzorul de contrapresiune. Faci o mare prostie crezand ca daca dai replace la dpf vei rezolva, vei reseta doar counter-ul acestuia.-1 points
-
Pe pacaliciu ala postaci de yt l-am corectat demult! Nu s-a grabit sa ma corecteze la randul sau daca era de corectat ce i-am zis. Nu zic ca nu stie ce spune, dar cand o faci pe desteptu' merita cautate greselile. Unvicont, decat sa ma corectezi pe mine, ca probabil merit d.p.t.d.v, mai bine ne-ai explica CUM procedezi tu in giratoriu. Eu, am scris FOARTE clar acu' ceva timp cum procedez in giratoriu. Caut si repostez... http://www.bmwclub.ro/forums/topic/105017-reguli-in-sensul-giratoriu/page__view__findpost__p__2332841 Simpaticilor, exista topic dedicat: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/105017-reguli-in-sensul-giratoriu/page__hl__sens+giratoriu-2 points
-
Politistul ala e un idiot si jumatate. Nu s-a (te-ai) incadrat din timp pe directia pe care vroia sa o ia/iei..? Trebuie sa mai faci o data giratoriu si sa iesi DIN TIMP pe banda (partea care iti permite) pe care ar trebui, sau cum ar veni.. era deja inscris cel cu masina alba. Cum te incadrezi? Semnalizezi din timp, indicandu-le celor care sunt in spatele tau in giratoriu ca urmeaza sa iesi. Sincer, nu conteaza atat de mult ca, cel cu alb iti taia calea, cand tu de fapt IESI IN ULTIMUL MOMENT DIN GIRATORIU. Adica o cauti cu lumanarea; conducere preventiva, ciu_ciu. Cine e mai vinovat si mai impudent!? Ce mare branza de situatie.. ..nu ai apucat sa iesi de pe autostrada la timp? Dute pana la urmatoarea iesire si intoarce-te pe partea cealalta si apoi iesi pe acolo. Nu e sfarsitul lumii ca ai uitat.. decat sa fii calare si sa produci accidente.. Unele giratorii ca si alte situatii sunt pur si simplu gandite prost. Si ca atare cauzatoare de accidente frecvente. (In situatia de mai sus explicata, colegul meu a recunoscut ca avea viteza mult mai mare ca madama, si ca nu s-a asteptat ca ea sa faca manevra; deci un fel de conducere nepreventiva..)-2 points
-
Cum sa nu (poti sa) schimbi banda in sens giratoriu.. Daca SEMNALIZEZI poti sa o schimbi. Tu nu ai vazut/trecut prin sensuri giratorii si cu semafoare.. ) Si sa nu stii pe unde sa iesi. Mai bine lasi masina si pleci.. dar ti-o aduce politia cu amenda. Dar marcajele de ghidare poti sa le schimbi, calci? Alea-s altceva? (Noaptea mintii..)-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00