Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 01/13/22 in all areas
-
Salutare. Dupa multe luni de lurking si citit una alta pe forum, in sfarsit pot spune ca ma alatur "cu arme si bagaje" comunitatii. Asa cum spune si titlul, sunt la primul BMW si sunt singur ca am multe de invatat. O sa incerc sa tin un fel de jurnal pe aici si sa facem schimb de pareri cat mai utile. Sunt la primul astfel de topic asa ca...rabdare cu mine. Fiind in cautarea unei masini, stabilisem cateva "finaliste" (Superb, Passat Alltrack, Kodiaq, G31) si am stat cateva luni cu ochii pe siteuri, alternand intre modele si decizia de a cumpara sau de a mai astepta. Chiar in 2020 am fost aproape de a cumpara Kodiaq nou la niste preturi care nu vor mai exista niciodata - chiar la inceput de pandemie - am fost fraier si am ratat ocazia. Pe la mijlocul lui 2021 am inceput din nou sa ma uit. Mai am si o Octavia deci graba nu era mare, cautam ceva "frumos". Am vrut neaparat ceva cu tractiune integrala si alte cateva dotari la care nu renuntam: faruri cat mai noi dpdv tehnologic (matrix led sau echivalent), scaune cu memorie si cat mai multe setari, fara culoarea neagra (nu imi plac masinile negre), etc. Pe la mijlocul lui octombrie a aparut aceasta masina si repede am ajuns la concluzia ca o vreau. Mai ales cand am vazut culoarea...tot ce gaseam acceptabil pana atunci erau fie gri fie albe... Masina in cauza este august 2018 si avea aprox 92.500 la momentul achizitiei. Scriu mai jos cateva din dotarile importante cu cateva comentarii: 223 Dynamic Damper Control 24W 18"lt/aly Wheels D-spoke 634 - cu aceste roti a venit masina, incaltata cu Continental Eco Contact nou-noute, DOT2021, 245/45/R18, runflat; 320 Model Designation, Deletion (asta e o chestie misto, imi place mult aspectul clean look la o masina); 3DS Bmw Display Key - misto de jucat cu ea, total inutila in lumea reala; in mod dubios, primul proprietar nu a ales si comfort access - chiar l-a evitat, avand in vedere ca a ales toate celelalte optionale din pachetul in care s-ar fi aflat si Comfort Access (m-am uitat in brosura Germania 2018); 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable - f importante, cum am zis mai sus; 4HA Seat Heating Front And Rear - iar, in mod dubios, a ales incalzire in scaune spate dar nu si climatizare pe 4 zone...ce-o fi in capul unora nu o sa inteleg... 536 Auxiliary Heating - o dotare pe care o cautam...nu era musai dar ma bucur ca e in aceasta combinatie 552 Adaptive Led Headlight + 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AT Driving Assistant Plus 5DN Parking Assistant Plus 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 688 Harman/kardon Surround Sound System 9BD Businesspackage + alte cateva mai neimportante. Cateva chestii pe care am apucat sa le fac de cand am luat-o: - activat Apple Car Play - f important, in Octavia am varianta cu fir, aici e wirless - merge brici; - cumparat roti de iarna model 618 pe 17 inch cu cauciucuri SH Dunlop 225/55/R17 non run-flat; - folie faruri si proiectoare, folie geamuri spate si luneta, inscriptionat oglinzi; TO DO: folie pe display(uri) - pe cel central neaparat, trebuie sa vad daca se poate si pe "ceasuri"; - am reusit sa gasesc un kit de rezerva compus din roata slim (f greu de gasit pe 18 la un pret acceptabil), cric si cheie; din pacate, masina nu are un locas special - cum sunt majoritatea. Asa ca acum sunt in cautarea unei huse de transport sau, mai greu, varianta in care gasesc la dezmembrari una cu locas de roata rezerva in portbagaj si o convertesc pe a mea. Ca planuri de viitor: - pentru intregirea aspectului Shadow Line, ori schimbarea grilei cu cea de pe MSport (NU de pe M5) ori colantarea celei din prezent; - POATE un stage 1 la un moment dat. Ca prime impresii, masina este tot ce ma asteptam si mai mult de atat. Am apucat sa ma joc si un pic cu ea in zapada, intentia fiind sa ma obisnuiesc cu dimensiunile si inertia (are aproape 2 tone) cat si cu modul de actiune al XDrive. Cam atat momentan, las cateva poze si sper sa reusesc sa updatez topicul cat mai des.1 point
-
Sincer cred ca e mai probabil sa avem alta pandemie, criza economica, sociala, alimentara samd...1 point
-
Daca sunt dedicate pt modelul tau, da, merg pe telescop stock. Dar nu te astepta la "wow". Ok, hai sa lasam topicul liber pt ca suntem OFF ...deschide un topic nou si vei primi mai multe sugestii.1 point
-
Presupun ca ai vrut sa intrebi daca se pot monta arcurile sport pe amortizoarele stock... In cazul tau, nu. Un amortizor stock nu poate compensa o diferenta de 40mm si sa mai aiba "cursa" si pt amortizare. Cel mult un 30 mm dar nici asa nu-i sigur. In plus, un arc "sport" de asemenea "duritate" iti va distruge prematur amortizorul stock care nu-i conceput pt a prelua astfel de socuri. Nota - orienteaza-te spre arcuri sport "mai blande" si cu o coborare de maxim 25-30 mm. - ori pui pe toate rotile arcuri sport, ori pe niciuna. Daca pui doar pe fata vei afecta ciudat dinamica masinii si s-ar putea sa te pomenesti ca iti fuge spatele incontrolabil. - mai e varianta "kit" - 4 arcuri sport + 4 amortizoare sport (cam costa) - o coborare de 40 mm = foarte dure. Iti va veni parbrizul in brate la orice crapatura din asfalt ! Nu mai zic de plombe si de nisipul din rinichi. ....eu am arcuri sport pe e90 (ma chinui prin oras pt ca f joasa) dar sunt arcuri de m3 - sunt la limita intre confort si rigiditate dar e ok. In concluzie - gandeste de 2 ori si da banii o singura data ! Arcurile de care spui nu degeaba sunt atat de ieftine - crede-ma, sunt insuportabile pe masina !1 point
-
Bimmer - nu m-ai inteles. Stiu ce presupune un ansamblu "bendix" dar in Ro, daca mergi la raft si ceri un "bendix de e90" vei primi un pinion in mana, nu intreg ansamblul BENDIX. La fel, daca vei cere un "solenoid e90" vanzatorul se va scarpina in zona inghinala pt ca nu va intelege ce vrei. Si nu e necesar sa-mi dovedesti cu filmulete din garaj cum functioneaza un electromotor. Daca o iau cu blandete si nevasta-mea stie.1 point
-
Arcurile si amortizoarele stabilizeaza miscarea pe verticala, nu vad legatura cu balansul stanga-dreapta. Si de unde asta ca arcurile si amortizoarele trebuie sa fie din aceeasi sursa ?? Aud asta pt prima data ! Da, la placute si discuri e "recomandat" dar la suspensie.... In fine. @Dani... am retinut ca ai facut geometria + alte verificari dar in cazul tau eu zic sa insisti in 2 aspecte: - geometrie unghiuri - jocuri puntea spate, mai exact "iti pleaca" caroseria de pe puntea spate.1 point
-
Ncu, de cate ori m-am enervat eu? Uite, pentru tine si altii cand o sa am timp o sa caut sau poate o sa fac din nou clipul cu pornirea demarorul pe banc. Ok? Si atunci o sa ma auto-corectez daca am gresit in explicatia pe intelesul tuturor. Pana atunci ramane ca mine, bendinxul practic este un ansamblu format dint-un melc (sau spirala..) pe care culiseaza spre exterior o rotita dintata. Cand ajunge la capat inzavorandu-se (si) din inertie dar si din cauza ca rotita dintata este DEPLASATA liniar printr-o parghie.. actionata de un solenoid inspre in afara unde se va roti prin forta data de puterea demarorului, partea lui de forta, cum ii zic unii. Filmul o sa dovedeasca daca spun corect sau vorbesc aiureli. Am un demaror in garaj de E90 care asteapta. A fost candva desfacut bucati curatat si pus la loc de mine, ca nu am incredere in altii. Nu stiu sincer cum iti imaginezi ca functioneaza demarorul unei masini.. dar nu-i nimic toti invatam..1 point
-
De ce ai schimbat amortizoare, banuiesc ca la spate, si ce ai pus in loc? Eu iti spun ca amortizorul si arcul trebuie sa vina din aceiasi sursa, daca vrei sa tina sau sa nu ai neplaceri cum ar fi lipsa stabilitatii in situatii critice.. De ce? Pentru ca asa au fost gandite. Exista si varianta 2 cand (tu) stii exact ce faci si atunci o sa fii si multumit; dar aia care fac asta nu scriu pe forum glumesc, mai stii.. Eu am pus Bilstein la mine cu ani in urma dupa regula de mai sus. Masina se simte bine, sau mai bine ca inaintea originalelor.. sub fundul meu..1 point
-
In urma cu vreo 5-6 ani m-am adresat catre Mol Romania prin mail (in calitate de simplu cetatean si client) cerand detalii despre aditivii folositi in sortimentele lor de motorina (normala si premium) Desi nu ma asteptam, cam dupa 2 sapt am primit un raspuns de genul: - ..."va asiguram ca sortimentele noastre respecta normele impuse de CE si indeplinesc cele mai noi cerinte bla-bla... in conformitate cu bla-bla ...si totodata va aducem la cunostinta ca intreaga cantitate motorina provine din Romania (PetroMidia, PetroBrazi - nu mai retin) din care doar sortimentul premium e aditivat in depozitele noastre din Duna (HU) sub o atenta bla-bla dupa care e livrata statiilor livrare din Ro..."1 point
-
Daca te referi la cel din primul videoclip (CarWow), chiar asta este, vanzator. Cumperi si vinzi masini prin site-ul Carwow, fac intermedieri. Review-urile, sunt cam meh1 point
-
Eu am vandut-o pe a mea cumparata in 2019 (F36 420d din 2015) luna trecuta si nu am pierdut decat 500Eur la ea. Si asta pentru ca m-am grabit eu sa o vand, am dat-o sub pretul pietei. Daca as fi asteptat vreo 2-3 saptamani macar, as fi facut chiar un mic profit.1 point
-
1 point
-
Asa este, tare mult s au scumpit masinile in Germania. Daca vand masina luata in 2019 nu pierd mare lucru la ea :))))) Nu numai bmw ul ci si celelalte marci. Am fost in weekend prin cateva autohausuri (inclusiv ahg) sa casc gura si am ajuns la concluzia ca mai bine imi tin masinuta inca un an doi ca nu se merita la ce preturi au ajuns !1 point
-
:))) Eram obosit. Nu mai pot edita acum... Peste tot s-au scumpit, chiar si pe adesa sau alte siteuri de licitatii. In Germania, la dealer la fel, plus ca mai adaugi 2k Eur ca s-o aduci in Ro, asta daca nu iti permite timpul si cheful sa te duci personal s-o aduci. Chiar si samsarii care manaresc TVA-ul au marit preturile :))1 point
-
Salut, Schimba bujiile si apoi mergi la un drum sa vezi daca isi face regenerarea, fa un test de presiune la filtrulnde particule cu Ista, poate o fi infundat.1 point
-
Foarte greu sa se ajunga la asa ceva! Ar trebui ca toate masinile sa fie autonome si cu infrastructura aferenta. Eu nu vad fezabila(la noi cel putin) nici masina electrica(doar pentru foarte putini) daramite masini autonome.1 point
-
Conceptul nu e rau, insa e posibil sa nu se ajunga niciodata la asa ceva, cu adevarat. Avem, in companie, un Ford Kuga, cu sistemul de parcare autonom. Intr-o zi cu soare, :), am testat acest sistem (in curtea Fordului). Merge perfect, acolo unde reperele sunt clare si da erori mari, acolo unde sunt neclare. Concret, intre stive de containere cu inaltimea de 6 m, cu muchii perfecte a parcat fara probleme. In alta situatie, cu un gardut de 60 cm, borduri rotunjite, nu la 90 grade, daca nu aveam piciorul pe frana, o propteam in pubelele de gunoi. Concluzia: intr-o lume perfecta, poate, in lumea reala, nu.1 point
-
La multi ani!!! Să nu mi-o luați în nume de rău dar nu cred că vreunul dintre noi care suntem pe forum am vrea vreo mașină care merge singură (și aici nu mă refer la sistemele de siguranță care te ajută). Plus că eu personal nu m-aș încrede să mă las condus într-o mașină care e condusă de un calculator.... Numai bine!1 point
-
Se pare ca nu a ținut mult șmecheria,auzi la el "cutie în pedală"... :-))1 point
-
Mda, asa e trendul. Personal, nu vad plauzibila toata treaba asta cu produsul, vandutul si folositul masinilor electrice la scara larga, din multe motive. Cred ca viitorul e pe hidrogen.1 point
-
Mai fac si eu un update... A cam trecut un an de cand am masina... o folosesc cam zilnic... merge ok, nu a bubuit, nu a explodat. I-am facut peste 10.000 de km, i-am mai rezolvat din problemute mecanice, altele au mai aparut intre timp P0171 & P0174 (cu check engine light) nu au mai reaparut dupa ce i-am schimbat amandoua partile de cauciuc din admisie dupa MAF. P0174 a continuat sa apara (fara check engine light) dupa schimbare dar dupa ce am strans colierul exact dupa MAF la maxim nu a mai reparut, se pare ca ma pricep la strans de coliere. De obicei aparea imediat, stergeam eroarea dupa 10 km aparea iar, sunt cam 500 de km de cand am sters-o ultima oara si nu a mai reaparut. Mai am o singura eroare pe masina la LCM, de la becul pentru frana, mijloc, luneta, e putin prajit suportul ala in care sta becul... probabil ceva contact imperfect, nu l-am gasit in Romania de cumparat dar e pe lista, cand mai comand din Germania... multe piese nu se gasesc in Romania pt masina asta. Mai aveam o eroare pt incalzirea scaun sofer, se pare ca s-a auto reparat, cred ca atunci cand am aspirat si sters pe sub scaun, e ceva contact imperfect pe la cablaraie/mufe, de 6 luni nu a mai aparut. De cand i-am schimbat uleiul la motor, in 4000 de km i-am completat 0.6-0.7 litrii, s-ar putea sa-l mai scad dupa ce schimb garnitura la baia de ulei. Nu cred ca il arde pentru ca toba e foarte curata, zici ca e masina cu filtru de particule, atat de curata e, nu scoate fum deloc masina dar cumva, pe undeva, dispare din ulei. Nu mai pierde antigel, de fapt... pierde pe la garnitura de la termostat daca ii dau blana 30 de minute incontinuu, pierde cam 100 de ml, am gasit urma cum a curs de la termostat, a picat pe curea si am gasit picatele imprastiate albe pe cutia de la filtrul de aer si rezervorul de servo. La mers normal nu scapa, ultima oara i-am completat 100 e ml acum vreo 3 luni si de atunci nu i-am mai dat blana asa tare, nivelul e acelasi, il verific cam la 1-2 sapt. Intre timp, i-am mai descoperit altele Capacul culbutori are o transpiratie la unul din suruburi pe partea cu admisia in spate la motor. Dupa istoricul masinii si data de fabricatiei al capacului culbutori, are cam 12 ani vechime si peste 120.000 de km, deci... e pe lista. Tampoanele motor stiam ca sunt fisurate dar de vreo 2-3 saptamani am observat vibratiile s-au accentuat. Din niste motive necunoscute, acum vreo 2-3 sapt mi-a dat misfire la pornire intr-o dimineata. 2 din cilindrii, fara check engine. Nu a mai dat de atunci. Oscilatiile care le simteam doar in sezutul scaunului la pornirea la rece au reaparut odata cu frigul, i-am pus bujii si bobine noi in vara in speranta ca o sa-i rezolv problema asta, ceva tot mai e... ori trage aer fals pe la fisura de la capac culbutori, ori presiunea de benzina nu e ok, dracu stie, o sa-mi cumpar manometru sa vad care-i treaba cu pompa de benzina cica Bosch, mie nu mi-a placut de cand am pus-o cum porneste masina la rece, cred ca nu face presiune cum trebuie. La vara am de lucru, mi-am luat si o tentative de go pro, o sa filmez si o sa postez pe youtube tot ce fac la masina, continut in engleza, cu asa cazane nu-i problema ca nu ai idei sau ce sa filmezi, tot timpul o sa fie ceva de facut, masina o sa o tin pe viata, e perfecta pentru ce vroiam eu... ceva putere, design clasic, mai se strica... mai scot capul din calculator(sunt programator), mai pun mana pe o cheie, mai cumperi o piesa.1 point
-
dupa un an e ca noua. lampile noi au alt cod de productie, ma gandesc ca poate au rezolvat problema condensului1 point
-
Da-o-n ma-sa de CCV, treci pe OCC. http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/grin.png PS: Atentie, M54 nu are PCV - era mai simplu sa fie asa, are CCV.1 point
-
te cred ca puteai lua si un 540i, fiecare cu alegerile lui, dar sa stii ca un motor mare nu are treaba doar cu viteza, cu 200kmh pe autobahn merge si un 1.6i sau 2.0d, doar cine nu intelege asta cred ca nu intelege nici care e treaba cu un motor mai mare si tocmai de asta nici nu isi ia, deci ti-ai luat motorul potrivit tie as zice . Bafta cu vanzarea ei, cu siguranta se va gasi cineva sa aprecieze optiunile masinii mai mult decat motorul .1 point
-
Gandeste putin , la cati bani am dat , era o problema sa iau 540 de exemplu ?! Nu e doar cazul meu. Unii mai au si familii , nu sunt innebuniti de viteza si asa mai departe..1 point
-
Am inlocuit si badge 530i cu unul negru . Saptamana viitoare o sa merg in romania in concediu , practic va fi primul drum mai lung , abia astept . Am studiat piata din romania , un model cat de cat echivalent cu al meu ajunge la 65 de mii . As fi tentat sa il vand pt suma corecta , mai ales ca imi face cu ochiul seria 7 facelift . http://i67.tinypic.com/2re432f.jpg1 point
-
Din pacate am filmat undeva in jurul orei 12 , calitatatea sunetului nu e chiar ok . In orice caz eu sunt multumit de sunet , in rest numai bine .1 point
-
da, cred ca a fost 49.000, insa poate pretul de lista nu a fost 88.000 pt ca asta ar fi insemnat optionale de 32.000, pretul standard al masinii fiind de 56.000(raportat la lista de preturi din germania de unde ai luat tu masina). si nu prea sunt acolo optionale de 32k...din cate imi dau eu seama, pare ca nici climatizare pe 4 zone nu are, nici harman, nici vopsea metalizata, nici piele nappa, nici piele pe bord...deci nu prea ar fi ce anume sa fi costat 32k extra. mi se pare neverosmil un discount de 45% dupa 25.000km. nu se devalorizeaza nicio masina astfel si nici societati de binefacere care vand bmw nu exista. poate nu ai fost tu atent la detaliul pretului de lista. poate 75k sa fi fost(adica optionale pe la 19k) si atunci pare apropiat de realitate. nu ma intelege gresit, nu aduc nicio critica, masina fiind foarte misto, doar cred ca nu ai fost tu atent la pretul de lista.1 point
-
La 80k nu cred ca o comanda cineva in ro Bine,mai sunt si excepții..veniseră cu sacoșele din rafie sa plătească,si cât erau gata actele,mâncau pe capota ceva kaizer cu muștar...1 point
-
Ca sa bag batzul prin gard putin...1st things 1st: Bendix este denumirea unei marci producatoare (de to felul) care a inventat tot felul de treburi in automotive printre care si electromotorul auto, sa numesti un reper "bendix" este ceva similar cu "adidasi", "webasto", etc asa ca cred ca e destul de greu sa stabilesti ce piesa sau ansamblu "e bendix"...e doar o denumire populara0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00