@StefanTd Intotdeauna cand apare o discutie despre uleiuri, parerile sunt extrem de variate, iar uneori se ajunge la controverste.
Plecand de la caracteristicile motorului N55B30, anume: benzina, turbo, putere specifica relativ mare, injectie directa, opinia mea este urmatoarea:
in primul rand, uleiul sa se incadreze in cerintele din manualul masinii;
evita uleiurile conforme cu specificatiile "LL-xx FE". FE vine de la "fuel economy", iar de regula aceasta se obtine printr-o serie de compromisuri ce favorizeaza in primul rand economia de combustibil, nu calitatile de ungere;
prefera un ulei conform API SP (asigura o protectie mai buna la low-speed pre-ignition). Intrucat aceasta este cea mai recenta specificatie API, rezulta ca uleiul trebuie sa fie relativ nou pe piata;
cauta un ulei conform ACEA C3 (nu C2, C5 etc.). Aceste uleiuri au vascozitatea HTHS > 3,5;
prefera un ulei cu vascozitate cat mai inalta la cald, in limitele de la pct. 1. Spre exemplu, daca manualul iti permite si 0W30 si 0W40, utilizeaza 0W40;
verifica nivelul uleiului in motor cel tarziu la fiecare 2.000Km parcursi si completeaza dupa caz;
schimba uleiul mai des decat iti indica computerul de bord. Recomandare grosiera: la cca. 10.000Km pentru un parcurs combinat sosea/oras, la cca. 12.000 Km pentru parcurs predominat sosea, la cca. 8.000Km pentru parcurs majoritar oras.