Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/13/24 in all areas
-
Cum probabil la unii povestea schimbarii masinii de burlac incepe de la un nou membru in famile asa incepe si la mine. In calcul au fost luate doar masini cu tinuta de drum ceva mai sportiva, asa ca m-am orientat spre 4GC sau X1 e84 (nu radeti). Cu X1 inlocuiam masina sotiei, iar cu 4GC inlocuiam 335u meu. In final am inlocuit masina sotiei si am ramas cu 335u, dar povestea nu s-a oprit aici deoarece filtrele pentru 4GC nu au fost sterse, iar intr-o zi de noiembrie sau decembrie a aparut albastra. A stat ceva vreme salvata in lista pana cand am luat decizia sa ii acord o sansa. Astfel intra in scena masina de mai jos, care in mare este exact configuratia dorita de mine plus upgrade de frane imediat dupa livrare. Dupa X1 m-am uitat vreo 6 luni pana la achizitia in sine, iar dupa alte 6 luni a aparut si 4GC care a fost cumparat de la acelasi handler din Germania de la care am luat si X1(urmeaza topic si la asta). BMW F36 420i M Sport sDrive Manual 2020 - 30i era perfect Colour Estoril Blau Metallic Fabric Hexagon with anthracite Alcantara S337 M Sports package S704 M Sports suspension S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S7LF Model M Sport S403 Glass roof, electrical S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S481 Sports seat - au si aripioare laterale care se umfla S488 Lumbar support, driver and passenger S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S4AE Armrest front, retractable S4MN Aluminum Dark Carbon with Pearl Gloss Chrome S4NE Blow-by heater S606 Navigation system Business - preferam un Professional S654 DAB tuner S676 HiFi speaker system S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6AP Remote Services S6NH Hands-free system with USB interface S507 Park Distance Control (PDC), rear - ideal era si fata S521 Rain sensor S534 Automatic air conditioning S544 Cruise control with brake function S563 Light package S5A1 LED Fog lights with cornering S5A2 LED Headlights - din pacate fara adaptiv S5DA Passenger airbag deactivation S230 Extra package, EU-specific S2PE BMW LA wheel, M star spoke 400 S2VL Variable Sport Steering S3AC Trailer coupling S3L8 Exterior trim aluminum satin S775 Headlining anthracite S1DE Exhaust emission standards EU6 RDE S9BD Business Package SA090 90 Ah AGM battery S801 National version Germany1 point
-
Ma tot tin creez topicul asta de cand am luat masina, dar cum, necum, a trecut 1 an jumate de atunci si o tot lasam pe "maine"; so here it goes... Thread-ul vechi al masinii incepe de AICI, iar prima data a fost scoasa la maritat pe forum, la pachet cu un F10 525D AICI, in Septembrie 2021. Dupa ce l-am batut la cap pe colegul @crtir timp de 10 luni(!!!) sa vanda separat 325-ul, a zis intr-un final "DA!" intr-o zi de August. Zis si facut, m-am cocotat intr-un avion Buc - Tm imediat, vazut, placut, luat Istoricul masinii pana la mine: - Luata de Cristi la 90000 km, in 2017, de la un dealer din Austria daca tin bine minte. Full istoric reprezentanta pana atunci. - Revizii si intrari numai la BMW Timisoara cat a stat la el. Pe langa revizii, n-a avut de schimbat mare lucru la ea... clasica pompa de apa & termostat + cateva furtunase, nimicuri - 2k EUR in ~5 ani. - Am luat-o eu pe final de August 2022, la 118.000 km. Masina momentan are 144.000 km, iar la intretinere am ales sa-i continui istoricul cu reprezentantele, asa ca am dus-o pana acum doar la BMW Filaret. Apropo, VIN-ul este WBAVB11060VE33412, iar la dotari nu sta prea stralucit. Scaune standard, halogen, fara trapa fara navi Ce ma interesa era o masina curata cu N52, de restul ma puteam lipsi. Are scaune incalzite Istoricul masinii din ultimul an si jumatate la mine: - Cum am luat-o i-am facut o curatare generala ^Aveam si o Hyundai Coupe pe vremea aceea, masina de tranzitie pana gaseam un N52 - I-am luat tavita de portbagaj si presuri de cauciuc, cu buza, de la Rimi. Culmea parca-s tot din Timisoara - Apoi, pana sa apuc s-o transcriu, un nene cu ochii-n telefon a intrat in mine :)) M-am chinuit ceva cu dracia asta. Nu reparatia sau drumurile, ca s-a rezolvat relativ rapid pe RCA-ul vinovatului, insa problema era ca-mi expira ITP-ul intr-o saptamana sau ceva de genul, si nimeni nu voia sa se atinga de masina cu acea dauna vizibila pe camere. Eu cu amiabila, foile de la sigurator, totul... orice garaj de ITP a zis ca nu se risca sa se vada lovitura aia pe camere. Am gasit pana la urma pe cineva care a mai tras putin cu ranga de bara inainte s-o bage pe rampa - Folii Lumar pe luneta, geamuri spate si geamuri fata (100% transparenta, doar pentru UV) - 1300 lei - Am cautat cea mai buna chinezarie pe care pot sa o iau, si i-am pus tableta cu Android care arata cat de cat a ceva OEM. Adica nu-i ca nuca-n pereta acolo, zic eu. Apoi ca tot eram acolo, i-am pus si o camera de marsalier. Vreo 2400 lei parca a fost cu totul. Aici mi-a ciupit putin trim-ul fix pe centru, sub rotita de rece/cald. O sa-l schimb eu... candva - Am gasilt la sablez.ro un set de jante pe 16" style 268, deja reconditionate de catre ei, la doar 800 lei Cam atat cu esteticul, trecand la partea mecanica: - Noiembrie 2022: revizie - ulei, filtre si lichid de frana - 1600 lei - Ianuarie 2023: schimbat aeroterma - 1600 lei. Mi-a murit fix cu o saptamana inainte sa plec in Polonia. Eram destul de disperat atunci, stiind ca daca-i vorba de schimbat o piesa nu-mi va ajunge in timp util. Am fost la Filaret, i-au facut diagnoza si au zis ca aeroterma se gripeaza. Mi-au deblocat-o atunci si am comandat piesa noua, ramanand s-o instalez cand vine. Am stat cu morcovul tot drum ala Romania - Polonia si retur, cu gandul ca raman fara caldura pe drum in Ianuarie Din fericire totul a fost ok si am schimbat-o cu totul dupa ce m-am intors in tara. - Februarie 2023: schimbat baterie - 540 lei - Aprilie 2023: capac tacheti + garnitura (scurgeri de ulei), garnituri termoflot, conducte tur-retur servo, alte cateva oringuri, piulite, suruburi etc, telescoape capota - 8000 lei. - August 2023: revizie + ITP + Discuri frana fata + placute frana si senzori fata/spate 4840 lei Ce ar mai trebui sa-i fac dar mi-e lene (pe partea vizuala ma refer): - Are pe plafon urme ca dupa grindina, din cauza faptului ca in TM statea parcata sub un nuc. Probabil ies la PDR, dar ma deranjeaza atat de putin momentan incat nu-mi bat capul - I-ar trebui un detailing interior ca are niste pete pe scaunul dreapta fata - Acel trim ciobit din mijlocul bordului trebuie sa-l inlocuiesc - M-au fericit baietii in parcari cu julituri si in stanga si in dreapta pe bara fata :)) Mecanic... n-are nici pe dracu* *exceptand consumul de ulei Care mi se pare decent pentru acest motor si felul in care merg cu masina: 03 ian (2023) - 123780km - 1L ulei 20 ian - 125820km - 1L ulei 27 feb - 128500km - 1L ulei 31 mar- 131200km - 1L ulei 26 iun - 136572km - 1L ulei 11 aug - 137865km - Full ulei (revizie) 16 sept - 140990km - 1L ulei 30 nov - 142177km - 1L ulei 19 Feb (2024) - 143064km - 1L ulei Sper ca n-am uitat nimic. Asa e cand nu faci postul la timp sa pui apoi updates, ingramadesti totul intr-unul singur si posibil mai sari chestii. In total am 26000km cu ea, insa cam de 10 luni merg mai putin pentru ca am schimbat job-ul si lucrez doar de acasa. In primul an am plimbat-o de vreo 3 ori in Polonia, o data in Germania, iar anul trecut am facut cu ea transalpina si transfagarasanul, pe langa o gramada de drumuri prin Bacau, Iasi, Timisoara, Constanta si Brasov. La vara va vedea iar Germania, pentru ca am bilete la Euro1 point
-
@Viper05 iau in calcul o resoftare, dar la nivelul unui 25i, multi se arunca la cifre de 30i si automat stres maxim pe motor. Pentru cum vad eu motorul asta, echilibru intre normal si resoftare este 225-230cp, iar cuplu pe la 350nm. La 20i cel mai evident lucru este lipsa cuplului ce trebuie suplinit prin ture ridicate ca sa ajungi la caii putere. Mai conteaza si ce masina ai condus inainte, pentru un utilizator normal poate sa fie suficient si varianta 20i. @six in line configuratia as spune ca este orientata ca experienta mai mult spre sofer decat spre pasageri, cu toate ca are si accente practice.1 point
-
Intre 2018 si 2021, seful R&D de la Hyundai a fost Albert Biermann. Inainte de asta, Biermann a fost seful BMW M. In era lui au fost dezvoltate, printre altele, M5 E39 si M3 E46. Dupa 2021, Biermann a ramas consilier la Hyundai - habar n-am daca mai este si in prezent, sau nu. Au fost ceva ani in care si-a putut lasa amprenta asupra evolutiei Hyundai. Aici - am mai spus si cu alta ocazie - sunt de parere exact opusa. Mie unuia mi se pare un mare kitsch. De gustibus non est disputandum.1 point
-
misto de voi astia care locuiti la fontiera vestica. si eu as pleca cu masina peste tot. am plecat si eu acum 2 veri intr-un tur, am crezut ca mor pana la Bratislava. am plecat si tarziu, la 5.30, aglomerat, era august, s-a mers infernal.1 point
-
1 point
-
este evident ca e doar o bagatela de marketing si idei induse , net zero and shit , save planet and shit , blah blah blah , macar pe forumul asta mai crede cineva ca o crestere de la 0.03 la 0.04 a nivelului de poluare e o problema ? Apropos la 0.02 nivel de dioxid plantele ar muri si diverse forme de viata (sursa diversi cercetatori , genul de savanti ignorati si in pandemie , nu vorbi ca turma nu tre sa stie adevarul , de fapt nici nu le pasa , asteapta sa le spui ce sa creada si cum sa se poarte ). Oricum sa crezi ca masinile sunt marele poluator al planetei e cel putin SF . Noi ,cel putin din Romania ,nu avem cum sa credem asta . Cel mai interesant si amuzant e ca cei care sustin si promoveaza asta nici macar nu stiu data exacte despre ce sustin , probabil e doar un serviciu contra plata si atat. Misto si yahtul lui Zuckerberg 300 mil , 4 motoare diesel , hai ca e caterinca deja ...NO HATE1 point
-
Foarte frumoasa masina , culoarea mi se pare cea mai speciala impreuna cu interiorul alcantara si masina e si 2020 . Superba . Sa te bucuri de ea .1 point
-
1 point
-
Am gasit acest text, pt care nu am resursele sa il verific: This is a Tesla model Y battery. It takes up all of the space under the passenger compartment of the car. To manufacture it you need: --12 tons of rock for Lithium (can also be extracted from sea water) -- 5 tons of cobalt minerals (Most cobalt is made as a byproduct of processing copper and nickel ores. It is the most difficult and expensive material to obtain for a battery.) -- 3 tons nickel ore -- 12 tons of copper ore You must move 250 tons of soil to obtain: -- 26.5 pounds of Lithium -- 30 pounds of nickel -- 48.5 pounds of manganese -- 15 pounds of cobalt To manufacture the battery also requires: -- 441 pounds of aluminum, steel and/or plastic -- 112 pounds of graphite The Caterpillar 994A is used to move the earth to obtain the minerals needed for this battery. The Caterpillar consumes 264 gallons of diesel in 12 hours. The bulk of necessary minerals for manufacturing the batteries come from China or Africa. Much of the labor in Africa is done by children. When you buy an electric car, China profits most. The 2021 Tesla Model Y OEM battery (the cheapest Tesla battery) is currently for sale on the Internet for $4,999 not including shipping or installation. The battery weighs 1,000 pounds (you can imagine the shipping cost). The cost of Tesla batteries are: Model 3 -- $14,000+ (Car MSRP $38,990) Model Y -- $5,000–$5,500 (Car MSRP $47,740) Model S -- $13,000–$20,000 (Car MSRP $74,990) Model X -- $13,000+ (Car MSRP $79,990) It takes 7 years for an electric car to reach net-zero CO2. The life expectancy of the battery is 10 years (average). Only in the last 3 years do you start to reduce your carbon footprint, but then the batteries must be replaced and you lose all gains made. And finally, my new friend, Michael, made some excellent points: I forgot to mention the amount of energy required to process the raw materials and the amount of energy used to haul these batteries to the U.S. sometimes back and forth a couple of times. But by all means, get an electric car. Just don't sell me on how awesome you are for the environment. Or for human rights. Dr. Sharnael Wolverton Sehon 𝐉𝐨𝐢𝐧 my newletter www.Drsharnael.com1 point
-
@Dan_316i Aceasta este de fapt vestea cea importanta. Faptul ca ai schimbat masina este un detaliu minor. Cu propriul copil vei avea o legatura unica si indestructibila pentru tot restul vietii. Sa fie sanatos si fericit!1 point
-
foarte frumos. cum ti se pare accesul la acaunele din spate? bineinteles pentru noul membru al familiei. mie unul mi s-a parut foarte mica usa in rest sa te duca la cat mai multi km fara probleme. motorul e b48?1 point
-
Sa ți trăiască și sa te bucuri de ea. Km mulți fara probleme! Eu am luat 525 ul de la el.1 point
-
Fara capacul de la culbutori ce draq. Cu te uiti la motor, cu capacul dat jos, undeva in stanga sus e o chestie cilindrica, langa rampa de injectoare, are 4 sau 6 clipsuri, care cel mai probabil se vor rupe la demotare. Acolo vii cu epuratorul nou compus din membrana , arc si capac nou.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00