Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/16/25 in all areas

  1. Recent am avut un drum de cca. 2000 Km cu un BMW i3 120Ah. Desi este un model invechit fata de masinile electrice de productie curenta, iar calatoria in sine a frizat masochismul, am tras invataminte foarte utile. Drumul a fost 90% autostrada, restul drum national si foarte putin oras. La subiectul topicului: pe parcursul indicat a rezultat o viteza medie de 82 Km/h si un consum de 14.7 kWh/100km. Statiile de incarcare de putere (pentru a scoate aproape de 50kW incarcare cu i3) Tesla si Ionity functioneaza excelent, dar per kWh platesti intre 0.58 si 0.68 Euro - depinde de locatie. Exista si retele care vand cu 0.8 Euro. In Romania, am incarcat cu 2.50 lei, dar si cu 2.99 lei (bravo OMV/Petrom!) - cca. 0.5 - 0.6 Euro. Avand in vedere aceste variatii de pret, se poate lua in calcul o medie de 0.6 Euro / kWH. Adica in mod "tipic", i3 a costat 8.82 Euro / 100 Km, ceea ce echivaleaza cu cca. 5.8l de combustibil fosil (benzina /motorina). Toate valorile de cost sunt aproximative, pentru ca reprezinta o medie grosiera a preturilor intalnite de-a lungul drumului. Aparent, e bine. In realitate insa, e prost. La o astfel de viteza medie, chiar si o masina pe benzina ar fi consumat mai putin, iar una Diesel s-ar fi descurcat cu cel mult 4.5l / 100 Km. Mai exista un cost ascuns, dar important: timpul. Viteza redusa si timpii de incarcare inseamna ca drumul dureaza mult. Este timp din viata, dar si cost cu mancarea si cazarea. Noroc ca inca exista hoteluri cu prize mai lente, unde poti incarca semnificativ mai ieftin. Extrapoland la un model electric modern (ex: BMW i4) si la un ritm de mers similar cu al unui automobil cu motor cu combustie (130 km/h pe autostrada), i4 ar fi consumat cca. 24 kWh/100 Km. La o medie de 0.6 Euro/kWh inseamna 14.4 Euro, care echivaleaza cca. 9.5l/100Km benzina / motorina. Concluzia mea: in prezent, masina electrica - fie ea si de ultima generatie este cel mai scump mod de a parcurge un drum lung. Costul este mai mare decat al uneia pe benzina si mult mai mare decat al uneia Diesel. La care se adauga costul greu de cuantificat al timpului irosit. Este evident avantajul unei masini electrice pentru oras si drumuri cu raza scurta, unde se poate beneficia de a incarca ieftin acasa. Pentru cine face insa frecvent drumuri lungi, in contextul actual este o optiune dezavantajoasa.
    8 points
  2. Interesant review. Rezulta un cost echivalent cu ~11 l / 100 km benzina, sau ~ 10.5 l / 100 km motorina. Daca nu vor veni politici de ajustari artificiale, fie spre reducerea pretului per kWh la statiile rapide, fie spre umflarea pretului deja super accizat la combustibilii fosili, masinile electrice nu vor ajunge prea curand sa se vanda in volume mari - cu exceptia modelelor citadine.
    2 points
  3. De acord ca tesla este cea mai eficienta și cea mai best for the money, dar frumoasă, calitativă nu este și îl are pe nebunul de Musk și eu mergeam pe premiza ca mașina este făcut de ignieri nu Musk dar nu pot să-l mai înghit.
    1 point
  4. Ieri am spalat-o bine si am facut o plimbare cu ea. Merge bine, . Dupa, m-am apucat de demontat plasticele de sub ea (4 buc), sa vad cum arata pragurile (am observat ca are si filtru de benzina, desi, la service ziceau ca nu; o sa-l schimb dupa ce vad data fabricatiei). Am curatat un pic zona unde pragul din stanga este afectat de rugina. Dupa parerea mea, este ok, nu trebuie inlocuit. Doar curatat bine si revopsit. La service sau de mine (este la partea de jos a pragului, nu se vede). Am mai luat 2 sprayuri Nigrin anticoroziv si am dat din belsug in fiecare prag, prin toate orificiile de prindere a plasticelor. La cel din stanga a iesit ceva apa cu detergent de la spalatorie. Inainte de vopsire, il voi usca bine si le voi da pe amandoua, la interior, cu ceara de la Motip, aplicata cu pistolul (am cumparat 1 litru si nu merge altfel). Probabil trebuie sa mai demontez ceva plastice pe la pasajele rotilor. Oricum trebuie sa dau si pe acolo (pe interiorul aripilor). O noua obsesie, . Dar, merita!
    1 point
  5. Eu am mers de la constanta la bucuresti cu hibrid care are motor termic pe benzina de 3 litri pe cruise intre 160 si 180 si peste 20 de reprize cu talpa la podea intre 180 si 230kmh si am consumat 9.8%. Bateria la plecare de la constanta era la 24%. Daca aveam bateria full consumam 8% maxim. Am mers de la Bucuresti la Nadlac cu 520xd blana, iar autostrada la 185kmh cruise si am consumat 9.3%. Iar eu vorbesc din pozitia individului caruia acum juma' de an ii era scarba de hibrid.
    1 point
  6. Hai ca revin cu un feedback pentru un Q6 etron quattro 388 CP. Am avut weekendul trecut un q6 etron pentru a vedea cum este să te descurci cu o mașină full electrică. Am mers prin oraș, drumuri naționale dar și autostradă. Dacă mergi preponderent oraș și naționale mașina are un range de aproape 500km, mașina e un dulap pe roți, aerodinamică nu o ajută deloc. Pe partea de autostradă mers cu 142 km/h consumul este în jur de 29-30 kw/h adică din bateria de 95 kWh cam 320 km la mers constant. Spre exemplu m-am uitat și la A6 etron la consumuri și la 142 km/h consumă cam 22-24, aerodinamică este foarte importantă la un EV. Apoi am mers și la încărcare dar pe modul de total noob, nu am pus stația pe navigație, deci nu am avut preconditionare, am ajuns la stație era 4 locuri din care 4 goale, am platit direct cu cardul, iti ia 300 lei de pe card și restul ti-i returneaza, dar am observat ca dacă îți iei aplicație ai un preț mai bun. Prețul a fost de 2,6 lei/ kw cu plata directă fără aplicație. Pentru ca nu am pus navigația către încărcător bateria nu avea condițiile optime și a încărcat doar cu 150kw. Încărcarea a durat foarte puțin, aveam în jur de 40 și am stat până la 80 cred ca au fost în jur de 12-14 minute. Overall mi a plăcut experiența, dar ideea de SUV electric cu roti de 21 nu cred ca e una buna. O sa astept sa conduc și sedanul sa vad cum este. Nu am putut să pun toate pozele, așa ca am pus acest link: https://imgur.com/a/v4mrUi0
    1 point
  7. Perfect de acord. De-asta merg cu un hibrid de 5 ani și de-asta vreau s-o schimb tot cu un hibrid. Am tot făcut calcule și estimari cu electrice, dar singura varianta acceptabila pentru mine ca să am electrica ar fi doua masini. Sau închiriat de mașină pentru concediu, ceea ce nu ma încântă prea tare. Țin ochii totuși pe generația de electrice care apare acum: 800v (sau chiar 1000v la BYD), densitate mai mare de energie, motoare mari eficiente. Vreau o electrică, dar poate în câțiva ani..
    1 point
  8. F misto scris. Daca discutam de consum si de necesitatea de a merge si repede, cred ca hibridul este solutia, mai ales daca incarci de la panouri, practic gratis. Eu scot cu un "plin" de baterie spre 60km prin bucuresti in trafic crescut si spre 70km in trafic bun. Am masina de 10 zile si in acest timp, prin Bucuresti am consumat jumatate de litru de benzina in vreo 200km. In extraurban, am facut diverse incercari ieri pe drum Bucuresti-Constanta si retur, intr-un total de 455km. la 130kmh, plecat ieri cu batteria incarcata 84%, consumi 5%. La tavaleala mare de genul 160-180 si zeci de reprize intre 180 si 230 consumi 10%. 550e
    1 point
  9. Iti dai seama peste cativa ani, cand se va vinde, toti cei care se bazează pe ce zice Carvertical sau alte platforme, ce față vor face cand vor vedea ca acolo apare automată si ea de fapt e manuală? Plus ca nu stiu cat de ușoară e modificarea, pentru ca am impresia ca trebuie inlocuite si unele calculatoare.
    1 point
  10. Am schimbat doar garnitura sa vedem daca este capacul stramb. Aveam de gand sa schimb cu totul(piesa comandata) dar mecanicul a zis ca nu vede capacul deformat. Pentru moment fara scurgeri. Intre timp am gasit problema mirosului ciudat… FURTUNUL DE LA EPURATOR. Cica ar fi problema ar fi comuna la e90. Rezolvat, comandat bmw 157 lei.
    1 point
  11. Clutch delay sau nu, gasiti-mi un F32 430i cu cutie manuala , lasa-ti vrajelile . Asta e unul din motivele pentru care vreau dintr-un 420i sa fac 430i, pentru ca it doesn't exist... Aparent difera si cutia, dar ne asumăm si altă cutie . In continuare cine e interesat se E92, am video de 12 minute cu toate optiunile si defectele estetice prezentate
    1 point
  12. Le strangi de la 1 la 16.
    1 point
  13. Scuze, torentul pentru Europa de Est este gresit (este tot Europa de Vest) Atasez acum link pentru Europa de Est (arhiva are 13.99 gb) : https://fastupload.io/60a3c22e900d9006
    1 point
  14. Mineral-weiss metallic (A96) Acesta e codul
    1 point
  15. Si asta e motiv de lauda? Sper sa ramai cat mai repede fara permis daca conduci cu peste 50 km/h in localitate, tu esti pericol public. Toate discutile despre autonomie trebuie luate in calcul respectand viteza legala si regulie de circulatie. Ce ar fi insemnat in Germania sa iti zica , ca poti merge doar o ora cu o electrica pe autostrada la 200 km/h? Eu am aratat consumul si autonomia la iX , despre asta este vorba aici. Cine stie ca nu poate sa respecte viteza legala si vrea sa fie zmeu pe sosele trebuie sa ignore masina electrica ca nu este pentru el.
    1 point
  16. Salutare, Pana acum cand era la 100% bateria imi arata un range mai mare ex.72/74 km. Ieri si astazi imi arata un range de 62/64 km, temperatura exterioara este aproximativ la fel. Problema cu tremuratul la franare a fost rezolvata pe hartie, fizic luni am programare pentru discuri si placute frana, totul pe cheltuiala lor bineinteles. Impresii masina.. Ma bucur de ea maxim, e nava spatiala, cu multe functii/optiuni despre care nu stiu si probabil nici nu o sa stiu.. Este foarte utila functia de pastrare banda cu asistenta activa permanenta, practic am un pitic care trage de volan mereu cand eu scriu cate un mesaj ceva. Pernele de aer.. geniale, foarte silentioase, nu m am jucat la setari, stiu ca sunt oe mod confort de cand am cumparat o si pe acelasi nivel. Materiale interioare, mult peste Seria 5 G31, se vede ca BMW si cam toti si au axat viziunea, atentia etc pe SUV uri si au lasat deoparte Berlinele si Breakurile. Pielea bej deschis.. frumoasa dar se murdareste repede mai ales cu doi copii mici in masina.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.