Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/14/25 in all areas

  1. Nu ma asteptam sincer sa se discute topicuri de F1 pe bmwclub, dar so be it. Eu urmaresc F1 si sunt prin urmare fan McLaren de prin anii 90, 91 daca mai tin bine minte, de pe vremurile cand Senna era pilotul lor si a dominat acei ani. Ulterior dupa moartea lui prematura din 94 am luat o pauza si am inceput sa urmaresc din nou prin 99 cand am stat in camera de camin cu un tip cu care am ramas si prieten si care el pe vremea aceea era mare fan Schumacher. Evident ca eu am ramas fan McLaren pe atunci si la fel sunt si in prezent, inclusiv in anii 2015-2017 cand au decis sa mearga pe motoare Honda, toti acei ani, dar nu numai, fiind niste ani f dificili pentru oricare fan al acestei echipe. Asta ca si paranteza. Eu urmaresc cu placere cam fiecare sesiune de antrenamente pe langa curse si calificari, am abonament F1-TV de ceva ani si pot spune ca pe langa competitie, eu urmaresc acest sport si pt ingineria din spate, iar asta o spun ca si inginer-proiectant in domeniul automotive de mai mult de 20 de ani. Legat de asa zisul trick al celor de la McLaren, va pot spune din toate analizele pe care le-am urmarit, dar si declaratiile celor de la FIA, ca tot acel sistem de cooling de sub "drum-ul" rotilor spate este unul perfect legal. Este unul inovativ si nu-i vorba despre nici un fel de silver-bullet in spate, este optimizat in concordanta cu tot conceptul aerodinamic al masinii. Din cauza asta le va fii aproape imposibil celorlalte echipe sa-l replice. Deja sunt analize despre modul cum functioneaza, deci se stie cu siguranta si de echipele tehnice ale celorlalti. Nu-i nimic ilegal asa cum zice plangaciosul de Horner. McLaren s-a concentrat inca de anul trecut pe acest topic, solutia de anul acesta fiind una optimizata, dar pe care au introdus-o abia anul asta. Red Bull s-au obisnuit sa castige doar ei, din cauza asta macane intr-una. Incearca pe de alta parte sa distraga atentia de la problemele lor, de la faptul ca li s-a cam dezintegrat echipa tehnica, echipa care da, a fost una dintre cele mai bune in ultimii ani. Doar ca uite, Newey, Marshall, Weathley, etc o sumedenie de oameni grei din echipa lor tehnica au tot plecat in ultimii ani. Mercedes pe de alta parte, desi au castigat atatia ani, nu-i vezi sa se planga intr-una de altii care o fac poate in defavoarea lor. Sunt multe de zis si tot timpul au fost zgomote din astea, altele de multe ori pe buna dreptate. Red Bull nicidecum nu pot vorbi din postura de "fata mare". Sunt ultimii care pot acuza pe altii.
    2 points
  2. Subscriu. Sunt ani buni de cand nu am mai urmarit o cursa de Fromula 1 in intregime. In schimb, de 2-3 ori pe an, imi fac timp sa privesc inregistrari ale unor curse de referinta din trecut, in principal din anii '90. Se gaseste suficient material pe youtube, chiar daca, din pacate, calitatea imaginii lasa mult de dorit - in ton cu tehnologia de atunci. Spectacolul este insa la un cu totul alt nivel fata de cursele din prezent. Cateva recomandari: 1991 Brazilian Grand Prix, cand Senna a pierdut una catre una treptele cutiei de viteze, ramanand blocat in treapta a VIa si totusi a castigat cursa; 1992 Monaco Grand Prix, un duel fascinant intre Senna si Mansell; 1996 Spanish Grand Prix, cand Schumacher a facut recital pe ploaie, cu un monopost net inferior.
    2 points
  3. Daca toate sunt la fel atunci treaba e groasa si ce vedem noi este o iluzie, Mclaren nu are masina cea mai buna, iar Fat Brown nu este gras, este doar un beste balon, redbull nu face performanta, au doar frana de mana trasa pe a doua masina, max nu e bun, este mediocru, Norris nu este faultat de echipa, doar ca Piastri a fost furat si acum pus pe primul loc in echipa, putem continua. Diferentele sunt mari si exista intre toate echipele.
    1 point
  4. Poate nu m-am facut inteles, e logic sa ai reguli de bun simt, pentru siguranta, dar e atata de multa electronica, senzori, incat diferenta pe care o face pilotul sau "masina" e minima... gen... "toate-s la fel".
    1 point
  5. Cât timp nu e "ilegal" e ok, au mai fost episoade de genul asta cum s-a spus mai sus. Vedem după ce se schimba regulile ce se mai inventează .
    1 point
  6. Oficial nu este nici o solutie pentru a retrofita optiunea 322. Trebuie inlocuit atat BDC-ul cat si ambele chei si nu se pot comanda la BMW sub nici o forma. Nu am experienta cu produsele "made in china" si personal nu as folosi asa ceva niciodata.
    1 point
  7. Salut, curata radiatoarele, schimba termonstatul, pompa de apa...incepi pe rand.
    1 point
  8. Salut. Bun venit pe forum! Iti dai seama ca ai pus o intrebare cat se poate de generala!? Ma gandesc ca te gandesti ca o masina fie ea si SH (pentru ca e mai ieftina..) nu e o pereche de bocanci de iarna.. sa intrebi pe altii daca te strang sau cat timp tin.. Eu unul nu inteleg ce ai vrut sa zici cu "afinitati" in contextul cumpararii unei masini. Chiar si in ghilimele e greu de inteles ce vrei sa lasi sa se inteleaga. Toate masinile se strica - "afinitati" spre a se strica au toate. Atat am putut eu intelege din afinitati.. Apoi, daca vrei sa cumperi.. (si nu vrei sa cauti sa intelegi tu insuti inainte de a o plati ce inseamna o masina SH) mergi cu, cineva care se pricepe la mecanica, DAR care sa aiba cu el si un program de diagnoza ISTA ca dupa ce tu scoti masina in test si tragi un pic de ea, acolo 20-30 minute daca te lasa vanzatorul, pui diagnoza si citesti toate erorile si o iei de acolo.. Fa-ti temele bine, cat mai bine, sa nu iti para mai tarziu. Spor la cumparat. A, cauta sa citesti chiar aici pe acest forum, o sa gasesti, topice similare cu, ce cauti tu. Te vor ajuta sa intelegi pana afli ce merita si ce nu. Si poti incerca si forumuri in alte limbi si cu siguranta vei afla si mai multe! Din start sa stii ca hibrida e mult mai costisitoare la intretinut. Practic aici pe forum inca nu au aparut probleme de discutat ale hibridelor.. ca sa isi puna vreunul mintea cu ele. Cel putin eu ca si frecvent vizitator nu stiu topice.. dar asta nu inseamna ca nu se strica. Practic vor fi prea putini capabili sa repare ceva la o hibrida.. la momentul actual. Iata ca mi-am amintit totusi de un topic interesant si general despre hibride: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/194224-bmw-uri-hibride-ce-sunt-cu-ce-se-mananca-si-cum-merg/#comment-2572477 Bafta
    1 point
  9. My cockpit. Estetic nu voi mai face nimic la interior. Voi aplica un tratament de piele si o curatare profi la alcantara. Singura chestie la care m-am gandit sa mai fac un mic retrofit, este instalarea modulului de Apple Car Play. Vreau sa țin ecranul original împreună cu unitatea CIC și să adaug doar modulul pe lângă.. să mențin calitatea și feeling-ul OEM, dar să pot trece oricând la un sistem mai evoluat.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.