Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/28/25 in all areas

  1. Industria auto e bazata mult pe cei care cumpara flote, si nu 50masini, ci sute sau mii. Totul e pt profit si minimizarea cheltuielilor. Aia cand fac calcule stiu ca tin masina 150 200k km, sau 4 ani sau cat e garantia si in functie de astea cheltuielile trebuie sa fie cat mai mici, deci implicit si revizii cat mai putine. In plus lipsa de informare/informatie si cultura auto inexistenta, duce la indiferenta in acest sens, si daca producatorul zice, stie el ca nu i prost, si "sistemul" ne a spalat pe creier sa aruncam cu banii pe revizii dese la 10k sau 15k. Imi aduc aminte in 2000 cand aveam Renault Megane 1.9dti, ala avea trecut in caietul service schimb ulei tot la 7500km!!! Or fi evoluat uleiurile dar pana departe de drum lung, mult de mers, si e obositor.
    2 points
  2. 1 point
  3. Mă bag si eu ca musca la . Adevărul dureros e ca 90% din deținătorii de mașini, respectă cu prisosință ce intervale ii scrie producatorul ala, venind mereu cu explicația "aia care au proiectat masina sunt mai proști decat mine sau cum?" Eu cred ca intervine si delăsarea omului, care de câțiva ani a venit ceva foarte frecvent în viața de zi cu zi. Oamenii nu mai gândesc, preferă sa ia totul de-a gata și dacă se poate să facă o miscare cat mai târziu posibil, sa nu mai depună efort aproape deloc. Că tot am luat acum F32, după ce am descarcat fisa de intrari in service, ce m-a frapat foarte mult si m-a tinut pe gânduri cateva zile bune, e faptul ca mereu schimbul de ulei aproape la 30000 km... Chiar l-am si intrebat pe băiat de ce a făcut schimburile la 30000 km, răspunsul a fost clasic "BMW asa recomandă" . După ce i-am ținut o teorie despre degradarea uleiului, lubrifiere in functie de conditiile de mers, de climă, omul foarte sec imi spune "Suna foarte logic ce spui, dacă stiam toate astea făceam schimburile mai devreme". Ce să-i mai spun?
    1 point
  4. Din pacate toata poluarea asta se va rasfrange asupra copiilor ( ca nu mai stiu sa umble pe jos decat cu masina , 2 min pana la scoala .... io faceam 40 min pe jos desi taica-meu avea masina dar nu eram curios sa fiu plimbat ) In alta ordine de idei : https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/video-xiaomi-are-aproape-300-000-precomenzi-intr-o-ora-pentru-primul-sau-suv-electric-fondatorul-stupefiat-ca-clientii-dau-buluc-22080471?fbclid=IwY2xjawLMt-9leHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBmUWJxRGYxcEZKZ2JjTHRPAR4CQErn5-IB0GGBVBsT5oyCUb1qnBBgSRQCT6kFRlRGeeyk-OQnYyx_NUzkgA_aem_HiUDbrn0A-yBgp3r-m6WOQ
    1 point
  5. Mda, nici varianta asta nu e ok. Voi comanda calculatorul (am gasit cu aceeasi serie).
    1 point
  6. Pica si varianta cu temperatura. In schimb, se pare ca, daca merg la ea si, cand o deschid, daca defectul se manifesta, pornesc motorul si scot mufa alba de la calculator (sunt 3, 2 negre si una alba), dupa ce o pun la loc, totul merge perfect.
    1 point
  7. Adică dacă omu își permite doar un euro 3 sau 4 sau 2 ,nici nu contează, vb de mașini în mintile lor, cu frâne, direcție șamd, sa nu poată sa meargă sa își facă treaba cu ea?? Vezi ca nu știi cum te poate duce viata, si daca ai doi copii de dus la școală sau alte situații și sa nu ai dreptul la mașina...Maine poimâine daca zic ăștia sa mergem doar cu electrice de 100mii, nu mi s ar părea corect. Prin toate tarile care am fost, am văzut multe mașini pana în euro 4, și nici măcar nu erau îngrijite,,,
    1 point
  8. Si, de atunci, doar vorbim, e foarte ocupat. Aseara m-am apucat iar de citit. Subiectul a fost "Switch unit, driver's door" preluat de pe Realoem. In vreo 2,3 cazuri faceau referire la GM3, modulul de confort, iar simptomele in unul din cazuri erau oarecum similare cu al meu: frig afara dimineata, totul ok; dupa amiaza, cu soare si caldura, canci. Ca urmare, azi dimineata l-am dat jos si acum se odihneste in frigider. Vedem mai tarziu ce mai zice. Oricum, voi cumpara unul sh, este intre 100-150 lei. De mult ma gandeam la el, sper ca el sa fie cauza. Si mai sper sa se rezolve si cu descarcatul bateriei aleatoriu (adica, daca el e partial busit, ma gandesc ca, uneori, mai porneste cate un consumator, altul decat clima, cand e masina parcata; a alta logica nu prea vad).
    1 point
  9. E normal ca Toyota să spună asta, evident că vor să vândă cât mai multe mașini hibride. Dar realitatea nu e aceeași peste tot, mai ales dacă luăm în calcul țările care produc energie verde în proporție de peste 30-40%. În aceste cazuri, mașina electrică este din start mai bună. Un calcul pentru România, pe o durată de 200.000 km, ar arăta cam așa: 1. Producția bateriei Are în medie ~73 kg CO2 per kWh. La o baterie de 80 kWh (cât are o electrică medie), rezultă cam 5.840 kg CO2. Împărțit pe 200.000 km înseamnă 29,2 g CO2/km. Să nu uităm că motorul și transmisia contribuie și ele cu ~1.500–2.000 kg CO2. Iar dacă vorbim de un PHEV, adaugi și emisiile pentru bateria de ~10–15 kWh, adică încă ~1.000 kg CO2. Deci diferența nu mai e chiar atât de mare. 2. Exploatarea Un kWh de energie electrică în România generează în medie 230 g CO2. O electrică consumă aproximativ 15 kWh/100 km, adică 0,15 kWh/km. 0,15 × 230 = 34,5 g CO2/km Total pentru BEV: 29,2 + 34,5 = 63,7 g CO2/km Pe când un hibrid are, în realitate, cam 120 g CO2/km. Aici am luat în calcul doar CO₂, dar dacă adăugăm și alte particule rezultate din arderea combustibilului, care ne afectează direct sănătatea (NOx, PM), atunci câștigul pentru mașina electrică este și mai clar. Dacă întrebi de ce am pus 120 g pentru hibrid: https://www.autoexpress.co.uk/news/359622/plug-hybrid-emissions-are-three-times-higher-official-tests-show https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_vehicle Dacă iei în calcul Franța, emisiile scad la 37,6 g CO2/km. Later edit: Am facut un mic calcul pentru Japonia si iese 102 g CO2/km, deci tot mai bine fata de hibrid.
    1 point
  10. Povestea cu panourile reprezinta doar varful iceberg-ului. Atat panourile solare cat si centralele eoliene au avantajele evidente, dar ele au fost implementate in sistemul energetic national intr-un mod total gresit. Greseala majora pe care am facut-o este ca am inchis ca orbii centrale cu carbune. Iata si cat: https://newsweek.ro/economie/romania-a-fost-mare-producator-de-energie-pe-carbune-intre-2009-si-2022-a-inchis-7000-mw Fara discutie, sunt mari poluatoare, Dar solutia corecta nu era sa ne aruncam cu capul inainte, ci mai intai sa construim centrale intr-o tehnologie care - pentru a parafraza abordarea DOE din US - trebuie sa fie "reliable, uninterruptible and deployable" si doar ca ultim criteriu "green". Regret, dar nici soarele si nici vantul nu asigura o disponibilitate echivalenta cu cea a centralelor pe combustibili fosili; sigura tehnologie este cea nucleara (daca vrem si "green"), sau (fara a mai fi "green") tot centrale cu combustibili fosili, dar cu sisteme avansate de reducere a noxelor. Exact cand scris acest post producem 6224 MW, consumam 7288 MW si importam 1064 MW. Altfel era situatia daca aveam nu 7000 MW, dar macar inca 2000 MW back-up pe carbune. Dar macar am mai marcat un record negativ - pentru ca doar la asa ceva suntem maestri: https://newsweek.ro/economie/energia-electrica-in-romania-printre-cele-mai-scumpe-din-ue-in-luxembourg-cu-50-mai-ieftina Si, apropos, China adauga in medie, per saptamana, peste 1GW capacitate productie energie din carbune.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.