Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/26/23 in all areas

  1. intre timp mai punem la punct diferite chestii astfel incat sa-l pastram un gentleman in continuare, binecunoscuta problema la E46 cu dezlipirea materialului textil de pe stalpii A si C...daca la cei A am gasit sa cumpar noi baghetele acelea cu inscriptia airbag, restul sunt totusi prohibitv de scumpe, asa ca tot cautand am reusit in final sa gasesc la Remat o masina de UK in stare foarte buna si sa le recoltez, am insistat sa ma lase se mi le desfac eu, sunt sigur ca altfel le-ar fi mozolit si rupt cei de acolo. Nu sunt inca hotarat la ce model de jante sa raman, dar cred ca style 32 sunt printre cele care trebuie.
    4 points
  2. Pai nu stiu ce vrei sa spui exact dar caderea de tensiune pe un conductor e invers proportionala cu sectiunea conductorului. Astfel, pe un conductor mai subtire, caderea de tensiune va fi mai mare -> incalzire mai mare a conductorului. Cu cat vrei sa suporte un curent mai mare cu atat mai gros va trebui sa fie conductorul, legea lui Ohm...
    3 points
  3. News! Fuzeta cumparata avea filetele cam irecuperabile, erau inceputurile intinse, pe vreo 3-4 spire si nu mai puteam avea baza in siguranta strangerii bratelor, asa ca, am cumparat alta.. Evident, planetara mea nu a iesit din fuzeta si am adus-o la mine la munca, sa o scot la presa (100 tone forta), si din atentia unui coleg de al meu, am spart protectia de tabla. Am zis initial ca nu e o problema, pe naiba, curgea vaselina pe acolo... Da-o jos iar de pe masina, am adus-o iar la mine la munca, am curatat zona si am sudat-o. Am dus-o la baieti, cand sa stranga toate bratele, s-a rupt surubul in fuzeta de la bieleta antiruliu... Iar am adus-o la atelier sa scot surubul si sa refac filetul in fuzeta... Am zis ca iau 2 litri de benzina si ii dau foc, nu mai rezistam. Pana la urma, au reusit sa o faca, urmeaza unghiurile maine si sper la km fara alte probleme.
    2 points
  4. Nu mă pronunț legat de politici, abordări, isterii și alte subiecte adiacente. Comentez punctual legat de ce spune persoana respectivă în editorial. "In primul rand, ca sa merite din punct de vedere financiar, se preteaza pentru cei care au panouri fotovoltaice." Fals. Încăcarcarea la majoritatea stațiilor publice este mai ieftină decât carburantul convențional la consum per km. La priza de acasă cu atât mai mult. Când factorizezi și costurile de întreținere, electrica are un avantaj economic evident pe termen lung. "In al doilea rand, daca vrei sa fie singura ta masina, uita." Parțial adevărat, deși se poate trăi doar cu mașină electrică fără probleme în România. Trebuie doar să-ți planifici puțin traseul. Depinde cât de comod ești, ce drumuri faci, ce constrângeri ai, etc. "masinile electrice nu se preteaza familiilor cu copii." Din nou, depinde de context. Poți foarte ușor să faci un traseu prin România care să-ți ia toată ziua, iar mașina să o pui la încărcat doar peste noapte. La drumurile lungi, internaționale, de făcut în timp câ mai scurt, o mașină cu motor termic poate să fie mai rapidă - însă nu masiv.
    2 points
  5. Băiatul ala bate câmpii cu precizie și nu înțelege nimic din cum funcționează lucrurile. Da, cauze de poluare sunt multe. Dar asta nu înseamnă că nu trebuie sa le combatem pe toate. Iar mașinile sunt cele care poluează cel mai mult lângă oameni. Cel mai bun exemplu sunt orasele din China unde nu se vedea cerul de smog acum 10 ani, iar acum se vede. Pe lângă poluarea sonora, care la electrice e mult mai mica. Deci respiri mai bine, te îmbolnăvești mai puțin și ai și mai puțin stres. După care: avioane și vapoare. Pai cine ar fi putut sa facă direct în vapor electric cu tehnologia de acum 10 ani? Nu trebuie întâi dezvoltate bateriile, îmbunătățite și de-abia după trecut la vehicule foarte mari? Și nu exact asta ar întâmplă? La fel și cu avioanele și la fel și cu hidrogenul. Da, infrastructura e proasta la noi. Dar chiar și asa, poți face distante mari electric. Iar costul la drum lung cred ca e comparabil cu o mașină cu ice. In oraș se găsesc variante mai ieftine, mai un type2, mai încarci acasă.. Și cum majoritatea nu suntem pe drumuri mereu, ci de 2-3 ori pe an, diferența se simte la buzunar. In final, treaba cu poluarea produsa de fabricarea mașinii iar e o prostie. S-a calculat ca o electrica poluează mai puțin ca o mașină cu ice atunci când consideri toată durata de viata a ei. Și a mai rămas doar prețul, care și el se cam apropie încet încet.
    2 points
  6. La mine arata asa, am facut update manual acum 2 luni.
    2 points
  7. Nu stiu cum e hibridul la Mercedes dar eu daca merg normal la drum lung nu sar de 10% pe autostrada la 130-140km/h.La 90-100 ia si 7-8% si asta doar cu motorul termic.In mers oricum se incarca bateria si cand ajung in oras am bateria plina.Combinatia de motor 3litri benzina cu electric de la bmw (545e,745e,x5 45e) din ce am citit pe net sunt cea mai buna combinatie de plug in de pe piata.Motorul de 3 litri are power reduction si e extrem de economic la mers civilizat.
    2 points
  8. A facut colegul meu cu GLC 300e un drum de Viena. A incarcat vineri full la munca (baterie mare de peste 23kw sau peste 25kw) a mai avut ceva foiala, iar sambata pe la ora 14 a plecat oprindu-se in Arad. Bateria l a lasat in curul gol pana in Pitesti. El e mamaliga mare. Am avut o delegatie la Timisoara acum ceva ani si conveniseram ca la intoarcere sa conduca el. Dupa vreo 80 de km l-am dat jos de la volan deoarece erau masini din sens opus la peste jumatate de km si ii era frica sa depaseasca. Ca atare, stiu cum a condus el GLC-ul dus/intors pana la Viena, cu balastul sub podea, doar pe benzina si a ajuns acasa cu aproape 12% consum. A avut o tentativa pe undeva sa incarce, nu stiu ce probl a avut si s-a lasat pagubas. Eu probabil ajungeam cu 15 inapoi in Bucuresti. Inca o data se confirma ca hibridul este pt oras, drumuri scurte de pana in 300km in care economia pe primii 100km compenseaza pierderea pe urmatorii 200km, cat si pt oamenii relaxati, care au buna dispozitie sa mearga ceva drum, se mai caca, mai incarca, iar mai merg si tot asa.
    2 points
  9. Europe West + East Premium 2024-1 WEST: https://mega.nz/file/0Y8UibZR#dDW6R-zd3KM-nYhEeNfOrGmKtv94bz8OwPOzAW4OAx0 EAST: https://mega.nz/file/gckkxQTA#zioJRgczAhwfHYXhBGW_UMWDIHUq9mwLh4ite4KSw5c
    1 point
  10. Pai e vorba si despre poluare si despre amprenta de carbon. La ambele sta mai bine o electrica, din cate se pare. Da, e posibil sa fi fost 'trase' rezultatele intr-o parte, dar deja am citit in mai multe locuri ca electrica e mai buna pentru mediu per total. Cei 10,000 de euro deocamdata ti-i da statul la noi. Iti da statul si prin alte parti prin Europa. Si costurile cu bateriile tot scad, iar pe partea cealalta masinile cu ICE se scumpesc (desi nu inteleg de ce, dar asta e alta discutie). Vapoare electrice sunt cel putin doua, unul facut de chinezi si altul al norvegienilor (nu stiu de cine e facut). Deci se poate, si probabil o sa mai apara si altele. Cu hidrogenul e ok, ca nu e nevoie sa-l stocheze pe termen foarte lung. Daca se foloseste pentru vehicule cu traseu fix (autobuze, trenuri, avioane), se poate genera la fata locului. Totul e sa ai energie 'curata' cu care sa-l produci, si aici revii la aceeasi problema ca la electrice.
    1 point
  11. Motorul pierde antigel?
    1 point
  12. Se cere 400 ron... Oricum decat sa dau 400-500 lei pe unul second, mai bine iau nou, aftermarket, cu 470 si am si garantie.
    1 point
  13. Este disponibil Connected booster si pe bmw.ro
    1 point
  14. La banii aia nu ai să gasesti ,un stop de genul ,bun,fara leduri arse se vinde cu minim 400 ron.
    1 point
  15. Da, la o firma de detailing, 85% multumit de rezultat, oricum planuiesc eu un detailing corect. Ei de fapt au facut o curatare mai viguroasa decat as face eu la o spalatorie normala din ce am observat. Fara ceara, etc, cum am auzit ca se mai livreaza.
    1 point
  16. Schimba prima data lichidul de frana.
    1 point
  17. discuri originale si placute de frana ATE am eu. am avut textar si s-a ovalizat un disc la o franare de urgenta.
    1 point
  18. Pai acum 20 de ani care era singura diferența in mintea romanului, între diesel și benzina? Diesel consuma puțin și e ieftin fata de benzina care consuma mult si e scump.
    1 point
  19. Pana la urma am remediat problema, sau cel putin asa sper.... Am facut următoarele : dat jos planetara, senzorul , am curatat cu o carpa surplusul de mizererie de pe rulment (a fost o combinatie de vaselina, praf, rugina) pe urma am dat cu un degresant de cateva ori pana sa dus toata mizeria, iar la final am dat cu un contact cleaner pe banda magnetica si senzor si am suflat cu aer comprimat. Inainte sa montez totul la loc am dat cu un pic de vaselina fina pe rulment. Nu stiu daca este o rezolvare definitiva, dar pana in acest moment, de cateva zile nu mai am aceea problema. P.s. Cine doreste sa dea jos planetarele, obligatoriu prima data se desfac/elibereaza din diferential. Zic asta deoarece am fost la cativa mecanici si toti au incercat sa le scoata prima data din fuzeta si nu au reusit. Dupa ce am decis sa le desfac eu pe cont propriu si am scos prima data planetara din diferential, a iesit super usor.
    1 point
  20. Eu imi luam direct o zi libera sa bag vreo 500 km .să mă bucure la suflet. Poze?
    1 point
  21. Am condus cam 20km max din lipsa de timp, copii gradinita/scoala/birou :). Super frumos trage, consum 18in oras, viteza media 11km/h trafic infernal Plec in weeknd la drum lung ca ajung la BC sa fac update la iDrive. Dupa aia poate fac si hartile, daca nu ii reusesc sa ii conving sa faca tot ei, si sa imi rezolve si bateria la telecomanda. Acolo abia astept sa vad cum se intinde la drum.
    1 point
  22. Pe mine au inceput sa ma oboseasca discutiile astea legate de consum la benzinare/hibride. Pe forumuri, grupuri de Fb etc, doar de consum se discuta. Marea majoritate au avut diesel, au trecut pe benzina si doar asta aud… consum, consum, consum :)))
    1 point
  23. 1 point
  24. Si aici cu dedicatie pentru Toyota: https://electrek.co/2023/10/25/toyota-evs-dont-make-sense-australia-tesla-disproves/?utm_source=flipboard&utm_content=topic%2Fteslamodely Toyota incearca sa-si vanda cat mai mult acele phev dar pare ca si-au pierdut si clientul favorit. Poluare este de mai multe tipuri, cea climatica care este bazata pe CO2 si poluare pentru restul noxelor care ne afecteaza pe noi direct. Ca daca o luam doar dpdv CO2 diesel face mai putin CO2 fata de benzina dar mult mai noxe care ne afecteaza pe noi direct. La nivel local este mai importanta sa scapi de aceste noxe daunatoare corpului uman si la nivel global sa scapi de incalzirea globala prin reducere CO2-ului.
    1 point
  25. Intr-adevar consuma foarte mult acel glc, eu pe A6-ele phev tot motor de 2.0l nu consum asa mult. Am facut 536 de km si consumul a fost 7,2. FOarte putin am mers cu curent ca am tinut in modul e-tron pentru putere maxima mereu. Apoi am mai mers 335 km si consum de 8. Foarte mult deal. Am mai bagat si pe autostrada 140 de km cu viteza de 170 si consumul este de 8.5. La fel nu aveam baterie ca am facut un trip mai lung si nu am stat sa imi bag capul sa incarc. La A6 diferenta intre un PHEV de aceeasi putere cu diesel pe partea de kg este de vreo 100-150 kg.
    1 point
  26. 10% e consumul motorului termic. La 140i mers constant la vitezele spuse de tine 130-140 consumul e de 8/8,5%,dar masina e mult mai ușoară. Oricum clar pare combinația cea mai buna 3.0 plus electric, ai putere sunet, impozit mic și consum decent, mai ales în oraș unde daca ai merge doar pe termic nu cred că ar consuma sub 14%
    1 point
  27. Nu era mai corect sa se conduca in modul hibrid? De ce sa merg 50km electric si apoi sa trag 300kg dupa mine. Ma gandesc ca in modul hibrid motoarele se ajuta unul pe altul, ok nu scot 3% cat zice producatorul, dar 6-8%? In oras da, 4 km merg pe electric, dar la drum lung modul combinat mi s-ar parea cel mai corect?
    1 point
  28. Salutare se pare ca a aparut o noua versiune de europe eas/west premium 2024-1 care functioneaza ! https://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=30559376
    1 point
  29. Așa este cu mașinile de genul.. știu despre ce vorbești. Ce protecție de tabla ai spart? Cumva “capacul” ala de pe planetară care vine doar cu tot cu planetară ci nu cu cap de planetară? Si mie mi le au îndoit pe alea cu ciocanul acum vreo 6 ani, i am dar ceva sudura la ambele planetare, insa tot a aruncat vaselină. Am zis atunci ca le las pana se strica și le schimb, insa au trecut 6 ani :)) și nu s au stricat deși vaselină nu cred ca mai este in burduful de la ambele planetare partea roții.
    0 points
  30. acuma imaginati-va asta, SUV cu trapa si se merge cu el la lucru in oras. si mie imi place, am avut acuma multi multi ani pe e36. pe g21 am vrut trapa panoramica dar nu a fost sa fie
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.