Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

tzucul

Contributors
  • Posts

    2254
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

tzucul last won the day on September 2

tzucul had the most liked content!

1 Follower

About tzucul

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Yahoo
    tzucul

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Germania

Previous Fields

  • Masina
    Bmw X5 G05 45e Mpack

Recent Profile Visitors

18900 profile views

tzucul's Achievements

Experienced

Experienced (11/15)

  • Contributor 2025 Rare
  • Contributor 2024 Rare
  • Great Support Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

282

Reputation

  1. tzucul

    BMW X5 45e

    Asta https://www.bavauto.ro/piesa-de-schimb-61445a92d00 daca dai pe poza la dreapta o sa vezi și tipurile de adaptoare pentru 380v.
  2. Roata de rezerva nu mai ai unde sa pui la mașinile noi din păcate.
  3. Discutia e interminabila.Daca faci pana cu RFT si mergi pe pana le arunci pe toate...cost?la mine probabil peste 7000 lei deci mai scump ca o platforma.Daca faci pana cu anvelopa normala ai varianta șnur și compresor care le am la mine tot timpu.Am făcut pana cu gumele noi montate acu o luna iar compresorul electric Milwaukee cu baterie a fost sfânt.Unde mai pui ca peste tot sunt vulcanizari mobile care ajung la tine în maxim o ora dacă e bai mare.De aruncat le poți arunca și pe alea normale și pe alea runflat dacă le tai iar eu în mai bine de 30 ani de șoferie nu am pățit sa tai vreunu.Am anvelope normale cu steluță bmw și nu aș pune runflat pentru nimic în lume....iar suspensia mașinilor mi-a mulțumit tot timpu fără sa schimb vreodată vreun brat,telescop sau bieleta.
  4. Cauta una cu suspensie adaptiva,pune anvelope normale nu runflat și o sa ai și confort.
  5. Corect,daca nu ai unde sa o încarci zilnic nu se merita.
  6. Poate vreun magazioner de la ei a înlocuit piesa noua cu vreuna folosita......eu asta tind sa cred.
  7. Placutele fata sunt destul de scumpe dar sunt M performance.La cei cu frane normale sunt mai ieftine plăcuțele.
  8. E electrovalva din compresor dacă merge clima când vrea ea.Se schimba și nu mai ai probleme.
  9. E90-ul meu 320d din 2005 avea DPF cu țeava de eșapament dreapta, era de 163cp pentru piața germana.Au fost și E90-uri 320d fără DPF și pe alea le recunoșteai repede după țeava de eșapament în jos.
  10. De ce sunt problematice după 150-170mii km?Pentru ca au reviziile la 30000km.Daca iei una cu 40-50mii km poți să-i faci tu întreținerea la 10-15mii km și atunci șansele sa ai probleme cu motorul sunt mai mici.
  11. B58 are cele mai mici probleme si este cel mai fiabil motor din gama bmw din prezent.Sa nu uitam ca sunt mai multe B48 și B58 decât orice varianta diesel pe piața în lume.Diesel....doar în Europa.De exemplu uite ce probleme are un B57 (diesel) Common BMW B57 engine problems include EGR cooler failure, high-pressure fuel pump issues, turbocharger wastegate problems (often a rattling sound), and intake manifold swirl flap issues due to carbon buildup, especially with short-trip driving. Other concerns include high oil/coolant consumption, DPF clogging from short journeys, potential timing chain issues over time, and fuel leakage into the wiring harness from failed fuel sensors. Specific Engine Problems High-Pressure Fuel Pump (HPFP) Failure: The HPFP can fail due to a design flaw, potentially causing damage to injectors, the DPF, and the EGR system. Turbocharger Wastegate Problems: The electronic wastegate actuator on the B57 turbo can develop issues, causing a rattling noise at low speeds or during deceleration. Intake Manifold Swirl Flap Issues: Carbon buildup can clog the intake manifold and cause the swirl flaps to stick, affecting performance. DPF Clogging: Short driving distances can prevent the Diesel Particulate Filter (DPF) from regenerating properly, leading to soot buildup. Fuel Leaks: The fuel sensor on the high-pressure fuel pump can fail, allowing fuel to leak into the engine wiring harness and potentially damage the Engine Control Unit (ECU). EGR Cooler Failure: The EGR (Exhaust Gas Recirculation) cooler is prone to failure, especially from frequent short journeys, leading to coolant leaks and potential engine overheating. Symptoms to Watch For Loss of Engine Power: A common sign of a faulty turbocharger or engine management system issue. Unusual Engine Noises: A rattling from the turbocharger wastegate or other mechanical noises. Excessive Exhaust Smoke: White smoke can indicate coolant burning, while blue smoke suggests burning oil. High Oil or Coolant Consumption: Indicates a potential issue with the engine or its gaskets. Check Engine Light: Can be triggered by various issues, including a faulty DPF pressure sensor or turbo problems. Rough Idle or Misfires: Symptoms of problems with the fuel injectors. Preventative Measures Use High-Quality Fuel: This can help prevent injector and DPF issues. Regular Maintenance: Adhering to scheduled maintenance, including oil changes, is crucial. Longer Drives: Occasionally taking the vehicle on longer, higher-speed drives can help the DPF regenerate. Fuel Additives: Using fuel additives can help keep the injectors clean and prevent fuel system problems. Monitor Coolant and Oil Levels: Regularly checking these can help you detect leaks or consumption issues early.
  12. Majoritatea problemelor scrise mai sus sunt regasite pe primele variante de B58.Dupa 2020 multe din ele sunt rezolvate (variantele TU).Acuma dacă bagam și B58 la bmw-uri de evitat ce sa zic.....
  13. Care's problemele la B58 în afara de conductele de plastic?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.