Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

RaYn3

Contributors
  • Posts

    2621
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    24

RaYn3 last won the day on May 26

RaYn3 had the most liked content!

About RaYn3

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Timisoara
  • Interests
    F1, CS

Previous Fields

  • Masina
    BMW 525d xDrive F10 Imperial Blau Metalic

Recent Profile Visitors

20928 profile views

RaYn3's Achievements

  1. Pai de aia ti-e utila, pt comute-ul zilnic. Asta o stie toata lumea, nu contesta nimeni acest aspect. Problema e ca mai sunt persoane care merg mult in extra-urban sau poate au nevoie de 50:50 urban vs extra-urban si atunci un 30e nu mai e cea mai buna optiune. Range-ul ala electric tine 50Km, dar mai ai si drumuri de sute de km de facut si atunci ramai doar pe termic care evident ca va consuma mai mult decat un termic pur si asta pt ca asa cum stim toti, ai acel balast destul de greu pe care trebuie sa-l traga dupa ea, vreo 200Kg in plus. Performantele de asemenea vor scadea, vei ramane cu ceva sub un 20i. Poate pastreaza totusi ceva rezerve pt un kick-down, dar totusi, nu mai e aceeasi masina daca ma intelegi ce vreau sa spun. AI nevoie de un scenariu X, scenariu cunoscut si acceptat de toata lumea ca este cel optim, nu ma mai repet. Eu cu siguranta n-o sa merg pe un hibrid, fie pastrez termicul pentru drumuri lungi si mai iau un electric mic de oras, pt comute-ul zilnic, fie o sa raman doar la un electric mai potent pe care sa ma pot baza pe el si la drumuri mai lungi aka autonomie. Asta, in curand dupa ce finalizez cu casa, montez panouri si o sa ma pot baza pe electricitate la un pret bun.
  2. Pai hibridele sunt o struto-camila scoasa pt fleet-urile de company-car-uri. Companiile se bucura ca nu platesc mult cu taxele, intretinere scazuta pe perioada garantiei, dupa care imediat scapa de ele pt ca si costurile sar in aer. Din cauza asta e si plina piata SH de 30e-uri, cel putin de G30-uri si G20-uri, tocmai ca li s-a terminat perioada de garantie. Tot din cauza asta sau datorita acestui aspect, sunt si mai accesibile, dar si cele mai larg raspandite. De asemenea, datorita acestor power-train-uri, BMW reuseste sa-si mentina cota de poluare in limitele stabilite de catre UE. Mie nu mi se pare nimic deplasat din ce spune Matt, e realitatea. Sunt utile daca ai nevoie sa faci naveta zilnica pe distante scurte si neaparat sa stai la casa si s-o pui la incarcat zilnic. Altfel, devine useless daca nu te mai poti baza pe componenta electrica pt ca, consumul de benzina sare in aer. Este un powertrain de tranzitie pana cand majoritatea vor migra catre full-electric.
  3. Pt EVO in Download Manager este 2025-2, am facut zilele trecute update la ID6. Ciudat ca n-au dat drumul si aici la 2025-3. Poate are o mica intarziere totusi.
  4. Felicitari pt achizitie!
  5. Pt clima noastra temperat-continentala, 5W30. Merge si un 0W30, desi asta e recomandat mai mult pt zonele mai reci din nordul Europei. Daca ai hibrid atunci neaparat fie 0W20 sau 0W30 datorita modului de functionare a motorului termic in tandem cu cel electric.
  6. Cel mai probabil s-a busit modulul electronic din faruri, celebrul TMS la care corodeaza traseele de pe PCBA. Posibil sa fi avut ceva spike de tensiune atunci cand ai schimbat bateria totusi, dar cel mai probabil acest modul s-a defectat. Este o problema comuna la F10/F11.
  7. Eu n-am mai auzit lucrul asta si recunosc ca nici nu l-am mai intalnit, desi ultimele 3 masini, toate BMW, le-am achizitionat eu insumi. In cazul ultimelor doua am fost personal in DE sa le cumpar si nicidecum n-a fost locul cu cele mai ieftine masini. E relativa treaba asta oricum. Daca pui lucrul asta ca si unic criteriu, nu stiu ce sa zic, poate da, poate nu. La noi mi s-au parut tot timpul mai ieftine, gaseai cu dotari, "km putini" in comparatie cu alte modele din DE, doar ca la noi asa cum stim e o piata "deformata" care nu reflecta deloc realitatea. Pe de alta parte eu sincer n-am mai intalnit persoane care sa-si cumpere pe persoana fizica, adica un pasionat de cele mai multe ori, cea mai ieftina troaca. Adica daca doar de una din asta ai bani, eu cred ca ai plecat din start total gresit.
  8. Indiferent de model, cel mai probabil s-a desprins folia de etansare din interiorul usii. Este o problema comuna cam la toate generatiile. In fond e aceeasi solutie. In timp, adezivul cu care se lipeste folia de tabla usii isi pierde proprietatile si in felul asta etansarea nu se mai realizeaza. Se da fata de usa jos si se aplica adeziv nou aka un mastic special.
  9. Vezi sa nu fie de la furtunurile de vaccum. Daca tin minte de la fostul F10, parca sa spun ca aceeasi eroare am avut-o o perioada, aparea si disparea cand si cand. S-a dovedit a fi de la furtunasele de vaccum, crapa, se coc de la caldura si nu mai tin vaccum-ul. Stiu ca le-am schimbat pe toate la un moment dat. Gasesti furtun albastru si rosu la metru parca pe OE, iar ulterior mecanicul le poate taia la dimensiunile dorite. E o problema des intalnita, e cauciuc si se degradeaza in timp in acel mediu.
  10. eu am 30i pe G31 si vin de pe un 525d, F10, dar nu pot spune ca are un consum exagerat. In afara pe aceleasi trasee are un consum de +0.5 pana intr-un litru maxim fata de diesel, iar in oras, Timisoara, aici resimt ceva mai mult, as zice ca undeva la 2litri in plus. Doar ca trebuie puse in balanta si celelalte aspecte, gen: daca mergi mai mult in oras, atunci un benzinar e de preferat in comparatie cu un diesel care va suferi rau din cauza turatiilor scazute. Plus ca un diesel modern e "pain in the ass" cu atatea sisteme de reducere a noxelor. Nu stiu la final dupa ce tragi linie, daca vei avea ceva saving alegand un diesel in detrimentul unui benzinar, 30i in speta care iti ofera si suficenta putere in comparatie cu un 20i.
  11. Asta da surpriza majora, desi erau suficiente semne ca Horner nu va mai rezista mult, in ciuda celor 20 de ani ca si Team Principal, totusi cred ca a luat pe majoritatea prin surprindere. Cel mai probabil vor urma si alte modificari majore o data cu debarcarea lui Horner. In primul rand, cel mai probabil Max va ajunge totusi la Merc, Toto Wolff si-l doreste de multa vreme si cel mai probabil au ajuns la un acord. Doi, Horner il va inlocui pe Vasseur la Ferrari, iar trei, Russel va merge le Red Bull in locul lui Verstapen. Estimez ca cel putin pentru urmatorii ani, Red Bull va ajunge o echipa de pluton sub noul management, plus ca o data cu schimbarea regulamentului de anul viitor, indeosebi cel pt power train-uri, impreuna cu Ford nu cred ca vor face mare lucru. Pe acest lucru cred ca se bazeaza si Verstapenii, cu siguranta au suficiente date sa compare cu motorul Mercedes. Sincer, nu-mi amintesc in era moderna sa vina brusc un motorist nou in F1 si chiar din primul an sa rupa gura targului. Dimpotriva, Honda este un exemplu f elocvent in 2015 atunci cand au avut cel mai slab motor. Mi-e teama ca la fel va fi si cu cel Ford, dar si Cadillac-ul. Ai nevoie de experienta, de ani ca sa te bati cu alde Mercedes sau Ferrari.
  12. Multi km fara incidente. Legat de faruri, poate doar semnaturile luminoase pt DRL denota cumva faptul ca nu sunt modelul de top, altfel cele laser sunt mai mult marketing. Asta pt ca ele vor fi active doar pe high beam, pe low-beam fiind tot cu LED. La G60 au renuntat la laser din considerente de legislatie, sunt scumpe rau diodele laser, plus ca diodele LED au atins deja un nivel de brightness ff ridicat. In prezent vorbim de sisteme matrix, gandeste-te la ce costuri astronomice s-ar fi ajuns sa plantezi zeci-sute de diode laser intr-un far, asta rezolvand complet problemele de legislatie cu care se confrunta cele laser.
  13. Scuze, dar nu m-am putut abtine. Eu zic doar ca exagerezi, intuiesc ca-i doar o frica mai profunda de-a ta. Diferenta consta in cantitatea de ulei pe care o mananca. Daca schimbi litri de ulei intre schimburi, atunci probabil ca-i uzura intr-adevar mult prea mare si atunci segmentii de ungere cu siguranta nu-si mai fac treaba. Chiar si in cazul asta, daca inlocuiesti acei segmenti de ungere, problema cu consumul de ulei cel mai probabil se diminueaza intr-o masura destul de mare. Pe de alta parte motoarele moderne sunt construite sa consume ulei atunci cand sunt folosite in plaje ridicate de turatii. Este si un fel de protectie as zice, desi acest lucru se intampla si din cauza uleiurilor cu vascozitatea tot mai scazuta care se utilizeaza in motoarele moderne. In manualele fiecarui vehicul, producatorii mentioneaza ca motoarele pot consuma ulei in exploatare. Stiu ca BMW avea o mentiune in trecut ca motoarele pot consuma pana la 0.7litri la 1000Km, iar Audi mergea chiar mai departe si dadea o cifra de 1litru la 1000Km. Evident ca si mie mi se par deplasate aceste valori, dar intuiesc ca este o si o masura de protejare in caz de garantie. Sunt atatea relatari de masini noi, diesel sau benzinare care consuma ulei inca de noi. Mai predispuse sunt si benzinarele, dar nici diesel-urile nu sunt excluse. In trecut am avut pt 5ani un 320d din 2007 si care consuma ulei, undeva la 0.3litri/1000Km si pana anul trecut am avut un F10, 525d care si asta consuma ceva ulei, dar mult mai putin, undeva la 0.3litri in 10 -12k Km, deci nesemnificativ. Acum am un G31, 530i cu B48 si desi ma asteptam sa consume ulei pt ca benzina, in 7000Km cat am facut cu ea, imi arata nivelul tot pe full. Consumul asta tine asadar de modul de exploatare, daca mergi sportiv si o tii sus in ture, atunci cel mai probabil va consuma ulei, e normal. 530i-ul recunosc ca-l conduc in mare tot ca pe un diesel in sensul ca rar o turez la peste 4000rpm-uri, desi red-line-ul incepe la 7000. Totusi pt un diesel 3000rpm-uri este o turatie destul de mare, iar la 4000 deja nu mai are vlaga.
  14. Probabil e din cauza compresorului de clima acum ca e cald afara si lucreaza mai tare. Inclusiv la ralanti, motorul sta putin mai turat cand sufla tare ventilatorul aer rece, spre exemplu atunci cand te urci prima oara in masina la pranz si e f cald in interior. Eu am un 530i si daca inteleg bine problema ta, sa spun ca si la mine se aude un sunet mai ascutit indeosebi la ralanti ori turatii reduse prin oras. Dar tin minte ca si la fostul 525d in zilele calduroase de vara tot cam la fel se auzea, deci as zice ca n-ai de ce sa te ingrijorezi.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.