Jump to content

Utilizatori Hibrid


Claudius00

Recommended Posts

6 minutes ago, alex230ro said:

Pai , asta e schema la plug in hibrid daca vrei consum ok, sa il incarci.. si uite asta s-a ajuns la

 https://piataauto.md/Stiri/2025/09/UE-va-inaspri-regulile-pentru-masinile-plug-in-hibride-aducandu-le-cifrele-consum-mai-aproape-realitate-fara-a-le-favoriza-pe-baza-consum-teoretic/

Daca nu ai unde sa incarci mai bine iei masina "normala" pe benzina 🙂 , sau daca ai multe drumuri de facut pe afara diesel .

Inca un articol sintetizat de cei de la piataauto in legatura cu modelele plug-in hibird:

https://piataauto.md/Stiri/2025/09/Un-service-specializat-din-Croatia-a-avertizat-vehement-oamenii-sa-nu-cumpere-masini-hibride-cu-peste-100000-km-parcursi-explicand-si-de-ce/

 

Link to comment
Share on other sites

Diesel urile mature pe partea de consum răman numarul 1, exceptie in orașele aglomerate unde hybridele/electricele excelează atata timp cat ai autonomie.

2 hours ago, Mircea-Si said:

CU X4 M40d daca merg cuminte pot scoate consumuri mai bune.

La drum lung, da 🙂 Singuru producator care chiar are consumuri incredibil de mici la drum lung cred ca e Toyota.

1 hour ago, RaYn3 said:

Va rog eu.. nu vă mai uitati in gura publicatiilor gen automd/autolatest etc... E practic Can Can in domeniul auto. Mereu vor lua un adevar si il vor impacheta negativ.

 

Edited by throw
Link to comment
Share on other sites

Mergi 1.2 zile o plua pe electric. Cu 80% incarcare are 30 si ceva km autonomie, mie nu-mi ajunge dus intors.

AM o priza moca aproape de birou dar stau saracii aia cu spring tot timpul acolo...le dau foc

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Mircea-Si said:

@throw Le am pe amandoua masinile deci vorbesc in cunostiinta de cauza. Daca vrei iti arat media de consum din aplicatie pe fiecare masina. Deci am luat teapa cu 330e trebuia sa iau 320d xdrive.

Tu ai citit macar ce am scris? Nu ai luat nici o țeapă, efectiv majoritatea oamenilor nu se pricep la hybride si au impresia ca vor consuma 3% mereu in orice conditii.

Daca nu iti incarci 330 ul e normal sa ai o medie mai mare decat un diesel. Oricum e ul si d ul iti consuma la fel daca stai blocat bara la bara in Bucuresti fara sa fie mereu incarcata. 

In concediu am scos 2% in Constanta cu masina incarcata seara, efectiv nu am pus benzina cat m-am plimbat pe acolo.

 

Edited by throw
Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, throw said:

Diesel urile mature pe partea de consum răman numarul 1, exceptie in orașele aglomerate unde hybridele/electricele excelează atata timp cat ai autonomie.

La drum lung, da 🙂 Singuru producator care chiar are consumuri incredibil de mici la drum lung cred ca e Toyota.

Va rog eu.. nu vă mai uitati in gura publicatiilor gen automd/autolatest etc... E practic Can Can in domeniul auto. Mereu vor lua un adevar si il vor impacheta negativ.

 

Pai nu stiu ce impacheteaza in mod negativ unii si altii, ma refer la cei care fac review-uri, teste. Respectivii spun ca nu recomanda cumpararea unui model hibrid daca rulajul este de peste 100k Km si asta pt ca in medie asta este durata de viata a unei baterii si ca sa o schimbi costa destul de mult. Facem exceptie de eficienta unui astfel drivetrain, unde si cand sunt de utilizat, care sunt premisele, etc. Cred ca s-au discutat si rediscutat aceste aspecte. Pe mine sincer ma plictisesc. 

Sau vrei tu sa spui ca de fapt un pachet de baterii din astea tin 200k-300k Km si costa la jumatate? Ca nu inteleg ce-i gresit in acel test? 

Link to comment
Share on other sites

Eu cand am luat hybrida am cautat date exacte sa văd ce durată de viața au aceste baterii si nu exista date concludente. Celule defecte da, au aparut. Reparatii la ele? Da. Scumpe? Sucmpe, e vreo 500 euro o celula. Dar efectiv date cu hybride BMW cu probleme care apar dupa x numar de km nu există. 

Nu zic ca bateriile nu se degradeaza sau ca nu vor aparea, zic ca nu sunt facute de unica folosintă si nu poti spune clar ca se strica dupa 100 000km. Bateriile nu se masoara oricum in km ci in cicluri incarcare/descarcare, factori externi cum ar fi temp etc. 

Spun ca da, un pachet poate tine 200 000km, de ce nu? Nu te mai tine 50km ci 30km dar poate sa tina. Bateria la telefonul tau moare deodata si nu se mai aprinde? Nu, isi pierde din eficienta.

Edited by throw
Link to comment
Share on other sites

Interesant este ca BMW pentru X1 30e a optat pentru un sistem hibrid diferit, cu motorul electric pus direct pe puntea spate si bateria plasata central, in timp ce la modelul nou de X3 30e a păstrat arhitectura anterioara cu motorul electric integrat in cutia de viteze si bateria plasata sub locurile din spate.

 

Nu-mi dau seama ca eficienta..dar

X1 in modul electric este RWD si xDrive doar in regim hibrid

X3 are sistemul xDrive mecanic, permanent

 

Link to comment
Share on other sites

Pai asta ziceam, ca modelul lansat anul trecut e pe arhitectura veche..ceea ce mi s-a parut ciudat..pt ca ia din volumul portbagajului (din cate imi amintesc X3 plug in are 460l iar X1 plug in 490l) si pune cam prea multa greutate pe spate.  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 11/4/2025 at 8:17 AM, mgi said:

Au apărut și niște date referitoare la degradarea bateriilor. As zice ca lucrurile arata bine în concluzie

 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/elektroauto/plug-in-hybrid-akku-alterung/

 

Al meu 330E G20 din 2020 cu 120k km, are un range foarte apropiat de bateria noua. Mai exact, 43 km ultima data cand am mers itins la drum. In oras, culmea, nu scot mai mult de 23 km din cauza ambuteiajului din Bucuresti. Faptul ca plec de pe loc de atatea ori creste consumul foarte mult. Mentionez ca eu merg cu ea full electric in oras, de luni pana vineri. In weekend o dau in disctractie si merg full termic (de preferat sport mode :)) ). Deci, asa cum scria si in articolul nemtilor, da, te poate tine o viata bateria dar.....este bine sa o incarci mereu si sa nu tragi tot din ea chiar daca la 10kw practic se opreste. Eu incarc bateria la 2 zile, acasa pentru ca am panouri fotovoltaice. De aceea cred ca si "degradarea" bateriei nu este asa de mare.

Edited by shaq486
Link to comment
Share on other sites

On 11/4/2025 at 8:17 AM, mgi said:

Au apărut și niște date referitoare la degradarea bateriilor. As zice ca lucrurile arata bine în concluzie

 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/elektroauto/plug-in-hybrid-akku-alterung/

 

...maşinile plug-in hibrid şi despre marea problemă a acestora, care ţine de degradarea mult mai rapidă a bateriilor lor, din cauza dimensiunii şi capacităţii mai mici şi a solicitărilor mai mare aplicate acesteia, în raport cu capacitatea proprie. Or, o baterie mult mai mică decât pe maşinile electrice trebuie să susţină propulsia unei maşini care nu cântăreşte neapărat mai puţin decât una electrică, ba chiar uneori mai mult.

 

...cu cât proprietarii de maşini plug-in hibride folosesc mai mult propulsia pur electrică a lor, cu atât mai repede degradează bateria acestor. Iar asta se întâmplă pentru că aceste maşini pot avea o autonomie reală de 50-75 km, spre exemplu, ceea ce înseamnă că, pentru a parcurge 50.000 km pur electrici, bateria poate ajunge să adune deja peste 1.000 cicluri de încărcare şi descărcare. La o maşină electrică, cu o autonomie realistă de 250-350 km, cele 1.000 cicluri ar aduce maşina la minim 250.000 km, eventual peste 300.000 km.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, shaq486 said:

Mai exact, 43 km ultima data cand am mers itins la drum. In oras, culmea, nu scot mai mult de 23 km din cauza ambuteiajului din Bucuresti. Faptul ca plec de pe loc de atatea ori creste consumul foarte mult.

Cam la fel e si G31 530e al meu.

 

22 minutes ago, sskkaa said:

...cu cât proprietarii de maşini plug-in hibride folosesc mai mult propulsia pur electrică a lor, cu atât mai repede degradează bateria acestor. Iar asta se întâmplă pentru că aceste maşini pot avea o autonomie reală de 50-75 km, spre exemplu, ceea ce înseamnă că, pentru a parcurge 50.000 km pur electrici, bateria poate ajunge să adune deja peste 1.000 cicluri de încărcare şi descărcare. La o maşină electrică, cu o autonomie realistă de 250-350 km, cele 1.000 cicluri ar aduce maşina la minim 250.000 km, eventual peste 300.000 km.

pana la urma e normal. Nu pui uzura pe motorul termic, pui uzura pe altceva. Ca in orice in viata, totul e un compromis.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.