Jump to content

Seria 5 G30, 2017 - 2024


deeJayOg

Recommended Posts

Am întrebat pe la 3 companii, care sunt ok, din reviewerile de pe net, am primit o oferta de le be-loud, acest set-up plus Subwoofere, pe la 2000 euro.

https://www.be-loud....-and-Play-Pack/

Încă mai caut, as vrea sa fac lucrarea în vara. Pe partea de insonorizare, ai schimbat foliile din uși?

 

Varianta propusa de be-loud presupune sa tragi cabluri de semnal din headunit pana in portbagaj, nu foloseste fibra optica pt input. Nici canal pt boxa din bord nu are.

Am discutat cu ei despre propunerea asta, ei zic ca este comparabila cu Burmester de pe Mercedes, dar ma cam indoiesc.

De suma asta (1300 euro) iti cumperi Amp cu DSP Helix P Six DSP Mk2 (eu asa am) + Mobridge DA3 + conectorul si pastrezi boxele de HK, sunt mai capabile decat par (sigur comparabile cu cele de la Mosway). Asa instalarea e minimala (nu desfaci fetele de usi, doar montezi amp in portbagaj, in locul unde este acum cel HK.

 

Pt insonorizare si incinta acustica, am pus folie pe tabla exterioara a portierei + burete, folie pe partea interioara (in locul barierei de vapori), burete pe interiorul fetei de usa.

 

In varianta asta nu pierzi garantia, de cate ori mergi la reprezentanta, doar legi la loc HK (conectorul+fibra).

 

Later Edit - e posibil ca Mobridge DA3 sa nu fie compatibil cu NBT EVO7 (cum are G30 facelift); nu apare in lista de compatibilitate (CIC, NBT, NBT EVO); cred ca e si iesit din productie, probabil inlocuit de Mobridge DA-G2

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Am cautat despre cum este conectat amp HK la headunit la tine (ID7 MGU), si din pacate nu merge sa iei semnal digital din headunit

Pe scurt

iDrive 7 (ID7) Professional uses the MGU headunit and RAM module. They do not use MOST and instead use OABR (sau cum zicem noi cablu retea ethernet)

Is not possible to "intercept" any OABR signal. OABR data in your car uses IPSec. Any tamperrring with OABR data traffic will trigger Component Protection in headunit and RAM.

sigur neo_andersson stie mai mult despre subiect

 

dar la prima vedere e complicat sa schimbi amplificarea

Link to comment
Share on other sites

Configuratia la G cu MGU cica ar fi asa

MGU (headunit - media graphic unit) la RAM (Reciever Audio Module), conectate prin cablu retea, semnal criptat

RAM face decodarea semnalului si il trimite catre boxe sau catre booster/amplifier (pt HK sau B&W) conectate prin cablu analogic.

Apoi banuiesc ca din booster pleaca semnal catre boxe

 

Vad ca deja Helix/Match au de vanzare un cablu conector potrivit pt RAM, costa ~100e

https://www.audiotec...s/pp-bmw-1.7ram

 

Asa ca upgrade-ul simplu, plug-n-play si usor reversibil pare urmatorul. si te duce la sub 800 euro, cu tot cu instalare.

 

- amp Match UP BMW7 (brand din acelasi grup cu Helix, specializat produse dedicate pt diverse branduri auto); acest amp este cel din kitul Bavsound; costa ~600 euro in Romania

https://www.audiotec...lifiers/up-7bmw

- conector (harness) cel de mai sus

Edited by wolfenstein99
Link to comment
Share on other sites

Is not possible to "intercept" any OABR signal. OABR data in your car uses IPSec. Any tamperrring with OABR data traffic will trigger Component Protection in headunit and RAM.[/color]

 

Ce nemernici.. :censored:

Asta imi suna a protectie impotriva "tampering" cu sistemul audio!

 

Nu ar trebui sa li se permita asa ceva!

O data ce am cumparat masina am dreptul sa instalez ce vreau eu pe masina, folosind inclusiv echipamentul existent.

 

De parca pana acum se baga cineva pe rahatul lor de MOST..

 

In loc sa se concentreze sa ne dea calitate la un pret convenabil, ei se concentreaza pe cum pot sa ne limiteze accesul intr-un sistem audio. Si placerea de a asculta muzica la calitate mai mare tie luata in secolul 21!! Astea-s vremurile de azi!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu neg, dar mergand pe rationamentul tau ai putea sa pretinzi ca faci un motor mult mai bun decat BMW la pret mai mic, sau scaune mai confortabile etc.

 

La sfarsitul zilei, ei isi pun o marja de profit la produsul lor, iar tu esti de acord sau nu cu achizitia optiunilor sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Marja de profit a constructurilor premium se ajusteaza in sus exact folosind optiunile de confort, gen sunet, navigatie, etc; da, poti face un sistem care sa sune mai bine si mai tare decat b&w, dar nu poti face unul care sa arate mai bine si sa fie mai bine integrat in masina.

 

 

Trecerea la ethernet in loc de fibra optica e probabil facuta din alte considerente - permite toplogii stea (vs doar circular la fibra), si probabil e mai ieftin de produs; plus ca probabil au de gand sa simplifice infrastructura electronica a masinii, gen tesla (are foarte putine module electronice, apoape toata procesarea se face in computerul central).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Trecerea la ethernet in loc de fibra optica e probabil facuta din alte considerente - permite toplogii stea (vs doar circular la fibra), si probabil e mai ieftin de produs; plus ca probabil au de gand sa simplifice infrastructura electronica a masinii, gen tesla (are foarte putine module electronice, apoape toata procesarea se face in computerul central).

Asa e; corect, foarte corect.

 

De aia au mutat radio (DAB, FM..) in portbagaj in modulul RAM. RAM, tine amplificatorul cu numarul de specific de canale si radioul. :angry: Ca sa nu te mai poti baga in lantul audio!!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

- amp Match UP BMW7 (brand din acelasi grup cu Helix, specializat produse dedicate pt diverse branduri auto); acest amp este cel din kitul Bavsound; costa ~600 euro in Romania

https://www.audiotec...lifiers/up-7bmw

 

 

ai avut ocazia sa asculti acest amp? face o diferenta notabila cu difuzoarele standard de hi-fi?

l-am vazut de ceva timp, ma incanta ca e plug'n'play si pare sa fie compatibil si cu seria G, deci e investitie de viitor :D...doar ca nu stiu cat de bine fac fata difuzoarele

Link to comment
Share on other sites

Zicea cineva pe forumul g30post ca a trecut la porsche panamera, si sonorizarea e si mai praf decat la BMW G30.

Cu acel conector de la match se pot lega in analog orice configuratie DSP+AMP; practic e ca pt HiFi E/F; trecerea la OABR inseamna doar ca nu mai poti lua semnal digital input, dar oricum erau putini care foloseau traductoare MOST to SPDIF, pt ca sunt destul de scumpe.

Ba chiar as spune ca e mai bine in configuratia cu RAM, pt ca inputul analog are traseul scurt, si poti evita interferente.

 

Oricum poti da input digital direct din telefon in DSP; headunit sau RAM nu decodeaza dsd sau mqa. Eu am input analog din headunit sau digital din telefon, si diferenta de calitate nu e chiar asa mare, poate doar la fisiere in format dsd/mqa

 

Match up 7BMW are aceleasi capabilitati pe partea de DSP ca si Helix; puterea este similara cu HK, deci se pot pastra difuzoarele OE.

Nu l-am ascultat cum suna, dar nu degeaba il folosesc cei de la Bavsound; clar suna mai bine decat hifi, foarte probabil si vs HK, pt ca il poti calibra pe gustul tau.

Pt cine nu vrea sa dea mai mult de 1500e pe un upgrade de sonorizare, e cea mai buna alegere.

Edited by wolfenstein99
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu e buna comparația kragod, pentru ca Bmw face mașini, nu sisteme audio, sunt sisteme mult mai performante decât sistemele audio care vin pe mașini, fiind ele chiar si premium.

 

Corect, face masini care contin si sisteme audio. Sa vii tu apoi sa spui ca faci un sistem audio mai bun la banii pe care tii cere BMW pentru sistemul lor de top este foarte probabil, dar ei nu sunt o organizatie de caritate. Este evident ca isi vor creste marja de profit la fiecare optiune pe care o pui (marja variind pe fiecare optiune) pentru ca scopul lor este sa faca bani, cat mai multi bani.

 

Si pentru cei care cred altceva, scopul lor A FOST INTOTDEAUNA sa faca cat mai multi bani, chair si cand nostalgicii spun ca "odata se faceau masini care tineau cont de client". Nu sunt obligati sa faca masini care tin o suta de ani, este chiar contrar scopului lor de a face cat mai multi bani, asa cum nu sunt obligati sa iti vinda tie masina cu materiale mai calitative, mai rezistente la pret mai mic.

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Si pentru cei care cred altceva, scopul lor A FOST INTOTDEAUNA sa faca cat mai multi bani, chair si cand nostalgicii spun ca "odata se faceau masini care tineau cont de client". Nu sunt obligati sa faca masini care tin o suta de ani, este chiar contrar scopului lor de a face cat mai multi bani, asa cum nu sunt obligati sa iti vinda tie masina cu materiale mai calitative, mai rezistente la pret mai mic.

Nu stiu de unde vii/aduci/promovezi tu asa mentalitate.. slaba, ca sa nu spun altfel..

 

Pot sa te intreb altceva in legatura cu mentalitatea exprimata mai sus?

Atunci, tot la fel, nu sunt obligati nici sa iti puna la dispozitie (la solicitarea ta desigur) materiale (in sensul informarii asupra pozitionarii componentelor, diagnosticare si alte operatii necesare) in vederea reparatie si intretinerii echipamentelor, componentelor masinii pe care tocmai ai dat bani si poate a iesit din garantie (sau dupa ce iese masina din garantie trebuie data inapoi, eventual casata)..

Corect sau nu?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La Audi se face 'vid' in interior cand inchizi portiera.

 

Cand trantesti portiera, se aude un soi de supapa de aerisire in zona rotilor spate.

 

Din pacate, sunt fff multe finisaje la care bmw sta foarte prost.

 

Later edit.

E sparta masina de fapt. Probabil ploua in ea.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am alte chestii sa reprosez la Audi, mare parte constand un intuivitatea masinii, acest lucru lipsind total.

In bmw cand m-am urcat, eram ca si acasa, ca si cum as mai fi avut 3 inainte.

 

Audi ma surprinde mereu negativ din acest punct de vedere.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de unde vii/aduci/promovezi tu asa mentalitate.. slaba, ca sa nu spun altfel..

 

Pot sa te intreb altceva in legatura cu mentalitatea exprimata mai sus?

Atunci, tot la fel, nu sunt obligati nici sa iti puna la dispozitie (la solicitarea ta desigur) materiale (in sensul informarii asupra pozitionarii componentelor, diagnosticare si alte operatii necesare) in vederea reparatie si intretinerii echipamentelor, componentelor masinii pe care tocmai ai dat bani si poate a iesit din garantie (sau dupa ce iese masina din garantie trebuie data inapoi, eventual casata)..

Corect sau nu?

 

Da, nu sunt obligati. CIne ii obliga? Este afacerea lor si ei decid cum o conduc (evident in limita legii europene sau a tarilor unde isi vand masinile). Daca ar putea sa oblige clientii sa dea masina la casat dupa ce iese din garantie pentru a isi lua o noua masina, probabil ar face-o. Cum nu pot deocamdata, se multumesc sa produca piese de schimb pentru o perioada limitata la fiecare model, si acolo evident cu o marja de profit mare.

 

SI nu este o mentalitate, este exact scopul pentru care exista, nu doar ei ci orice companie. Nu fac produse pentru a multumi oamenii, ci pentru a face profit. Daca acum 30 de ani pentru a face profit insemna sa puna anumite materiale/ motoare pe masina, nu inseamna ca mai este valabil si azi. Lumea se schimba, clientii vor altceva, pietele sunt diferite in gusturi si ei se orienteaza in functie de asta. Scot modele ce cred ei ca vor vinde mai mult ca anul trecut, si mai mult ca acum 10 ani si tot asa. Si daca pot face asta cu costuri reduse, o sa o faca. Nu vor avea mustrari de constiinta ca e calitatea mai slaba a materialelor daca vor vinde mai mult.

Tu consideri ca e diferit?

Edited by Kragod
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Da, nu sunt obligati. CIne ii obliga?

 

SI nu este o mentalitate,

 

Tu consideri ca e diferit?

Tu ai impresia ca eu nu pot gandi ca tine!?

Asa ai impresia?

..

Ca tu cunosti mai bine realitatea in care TREBUIE sa traiesti?

 

Ei bine, fratioare, trebuie sa stii pentru ce sa lupti (sau sa inveti intelegand de la altii..) ca si drepturi pe care le ai pe langa cele legalizate, si chiar DEASUPRA celor legal protejate de legi!

 

Incerci cat de cat sa vezi DIN CE PERSPECTIVA iti vorbesc??

Probabil ca nu.

Ei bine, inchei prin a-ti spune ca nu esti decat o BIATA OAIE BLEAGA. (doar datorita felului cum vezi lucrurile si tot le explici invartindu-te in cerc, iar si iar..)

Nu ma indoiesc ca nu esti bun la altceva; dar mentalitatea de mai sus, NU E SANATOASA.

 

Asta INDIFERENT de cati bani ai sau ai putea vreodata pentru bmw sau orice altceva.

 

Hai sa ne oprim aici, daca macar am facut o mica crapatura in mentalitatea de mai sus eu sunt multumit.

Daca nu, tot aici e bine sa ne oprim.

Se denatureaza topicul aiurea.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Ce nemernici.. :censored:

Asta imi suna a protectie impotriva "tampering" cu sistemul audio!

 

Nu ar trebui sa li se permita asa ceva!

O data ce am cumparat masina am dreptul sa instalez ce vreau eu pe masina, folosind inclusiv echipamentul existent.

 

De parca pana acum se baga cineva pe rahatul lor de MOST..

 

In loc sa se concentreze sa ne dea calitate la un pret convenabil, ei se concentreaza pe cum pot sa ne limiteze accesul intr-un sistem audio. Si placerea de a asculta muzica la calitate mai mare tie luata in secolul 21!! Astea-s vremurile de azi!

Serios? Pe acelasi principiu si apple ar trebui sa fie ilegal

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Serios? Pe acelasi principiu si apple ar trebui sa fie ilegal

 

Evident, Apple nu mai da nici incarcatoare, despre ce vorbim.

Atat timp cat se vinde bine produsul, orice mare fabricant iti taie din calitate dar si cantitate, cat se poate. Cand nu se mai cumpara produsul, atunci incep sa mai si ofere ceva.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Serios? Pe acelasi principiu si apple ar trebui sa fie ilegal

Mai Viper, intai invata sa gandesti sanatos si dupa aceea ne contrazicem, daca mai avem pentru ce.

OK?

Stii unde ma doare de apple??

Ar putea sa ma doara si de bmw tot acolo, daca continua tot asa..

 

Intreba-te cat poti de des, cine castiga (bani) si cine pierde (tot bani) cand companiile sunt din ce in ce mai jegoase si imping lucrurile la limita legalitatii!? Fie ea bmw, apple, microsoft, google, yeah - chiar google(!) sau mai stiu eu care..

 

Viper, nu mai fi orb, deschide ochii.

 

Deci daca ai chef de discutii din astea deschide propriul topic si vin acolo si iti raspund daca pot.

Sunt convins ca sunt multe lucruri fata de care esti suficient de ignorant, dar care te fac sa pierzi bani.

Bani, poate munciti/adunati greu..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Evident, Apple nu mai da nici incarcatoare, despre ce vorbim.

Atat timp cat se vinde bine produsul, orice mare fabricant iti taie din calitate dar si cantitate, cat se poate. Cand nu se mai cumpara produsul, atunci incep sa mai si ofere ceva.

 

Da, dar Apple salveaza planeta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.