Jump to content

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

Io cred c o sa mi iau Byd Dolphin Surf , varianta cheap la aprox 12k euro cu rabla+ , daca prind programul . O masinuta numa buna pt foit la piata si pe tarla; pv-uri am acum suficiente , stocare la fel si-n plus , avand functia V2L e exact ce trebuie sa pot bea un expresso in inima padurii ..... ( si-o sa vand bmw-ul... )

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, BaXXon said:

Io cred c o sa mi iau Byd Dolphin Surf , varianta cheap la aprox 12k euro cu rabla+ , daca prind programul . O masinuta numa buna pt foit la piata si pe tarla; pv-uri am acum suficiente , stocare la fel si-n plus , avand functia V2L e exact ce trebuie sa pot bea un expresso in inima padurii ..... ( si-o sa vand bmw-ul... )

La V2L trebuie vazut cum e implementat pt ca difera de la masina la masina. 

De ex la skoda au pornit V2L dupa un update de sw insa au implementat si un counter. Ai maxim de 1000 de descarcari in meniu.

Eu nu l-am activat asa ca nu stiu cum face dar:

- ce se intampla dupa cele 1000 de descarcari? pierzi garantia sau dezactiveaza functia?

- e 1000 de porniri sau 1000 de ciclii de baterie. Ca daca pornesti sa alimentezi un bec jumate de ora cat te bagi in cort si scade counterul cu 1 pt asta, e cam trist

Link to comment
Share on other sites

La nissan leaf, BMS-ul poate fi resetat si apare SoH 100% 🙂

Apoi, dupa cativa ciclii de incarcare pe ChadeMo, SoH se duce spre real dar apuci sa te dai cu masina cu range mare in bord. Si sa o vinzi la un pret bun 😛

Partea buna e ca la service-uri mari, poti cere test de baterie. Un astfel de test incarca si descarca bateria in unele conditii si genereaza un raport cu SoH oficial, nu estimat de catre BMS.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Bala said:

La V2L trebuie vazut cum e implementat pt ca difera de la masina la masina. 

 

Am facut azi test drive cu Byd Dolphin Surf de la RMB Cluj Napoca , aveau doar varianta top cea cu baterie 43 kwh si motorul de 156 CP , insa nu pot sa zic ca am fost impresionat in vreun fel ( am tras tare de ea pe Feleac in sus si-n jos si mi s-o parut cam ca Springul ...) , iar daca asta power nu mi-a scos un zambet, banui ca varianta de baza , active cea cu baterie de 30 kwh si putere motor de 88 CP e mult mai slabuta .

Oricum " dealerul " n-a stiut sa-mi zica nimic despre functiile aplicatiei BYD ( lucru care ma interesa de fapt sa aiba pornire incalzire/racire de la distanta ) , nu prea stia multe ( scuza fiind ca are masina de 2 zile pt nush ce eveniment ) nu stia nici de functia V2L , important e ca am condus-o si m-am lamurit . lucru ieftin e de regula ceva neinteresant .

Ca aspect exterior imi place , culoarea lemon e cica cea gratuita, cele cu bani sunt alb , gri si negru . 

Daca se doreste pot pune oferta primita pt Active , prima echipare ( are destule dotari ) .

P.S. Are baterie lfp si pompa de caldura inclusiv la varianta de baza 

Dpmdv ca si caracteristici merita doar varianta top insa nu la banii aia !

Edited by BaXXon
completare/ corecturi
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Asa, de dragul unitatilor de masura:

kWh, energia. E cantitate. In kWh se masoara capacitatea bateriei sau energia incarcata. 

kW este puterea si reprezinta debicei viteza de incarcare. Sau puterea motorului

Consumul este dat de kWh/100km adica energia/distanta. 

Ar fi fain ca dupa mai bine de 10 ani de masini electrice pe piata, sa scriem corect unitatile astea de masura

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare prea futurist interiorul ala. 

Cred ca am imbatranit eu dar mi se pare greu ca la fiecare masina nou sa trebuiasca sa ma adaptez la ea. Ba un ecran in minus, ba tableta in mijloc, ba unul in plus pe langa parbriz etc.

De la E60, la I3 macar ramasese idrive-ul. Mult imbunatatit dar era acolo. Aveai ceva comun. 

Cand o apare, poate dupa un testdrive sa imi schimb parerea

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu ma omor dupa interior. Dar mi se pare ca ce au facut cu sistemele de asistenta e peste orice exista acum, in termeni de uzabilitate si confort. Oricum eu eram un fan al sistemelor de asistenta de la bmw de pana acum, se potrivesc cel mai bine cu stilul meu de mers. Dar ce au facut in generatia asta noua mi se pare next level.

 

Link to comment
Share on other sites

Stire: Casa Verde Fotovoltaice: UDMR propune ca beneficiarii de anul trecut să primească banii peste 2-3 ani
https://hotnews.ro/casa-verde-fotovoltaice-udmr-propune-ca-beneficiarii-de-anul-trecut-sa-primeasca-banii-peste-2-3-ani-2004723

In primul rand, este o propunere, nu o masura adoptata. In al doilea rand, nu am intrat in acest program, deci nu sunt afectat (direct). 
Totusi, sunt revoltat doar la simplul fapt ca le-a trecut prin cap asa ceva. Pe principiul reciprocitatii, hai sa ne platim si noi, cu 2 -3 ani intarziere, impozitele pentru 2025 (pe cele aferente anului 2024 le-am platit deja). Ca sa il citez pe dl. Hunor, "cred că se poate rezita".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Propuneri care in final vor fi si mai si . urmeaza modelul din Spania , taxa pe soare , introdusa in 2015 si scoasa in 2018 ..... cu diferenta ca la noi va fi doar introdusa .....

Eu sunt off grid , nu ma afecteaza " ideile " acestor politicieni de mana a cinspea.

Link to comment
Share on other sites

Taxa pe soare este un concept foarte ok si benefic. Desigur, cand este folosita in scopul initial si cu reguli clare.

Cand abuzezi de taxa pe soare, atunci e o problema.

Dar ea in sine nu este. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 6/17/2025 at 2:52 PM, FiveThreeFive said:

Stire: Casa Verde Fotovoltaice: UDMR propune ca beneficiarii de anul trecut să primească banii peste 2-3 ani
https://hotnews.ro/casa-verde-fotovoltaice-udmr-propune-ca-beneficiarii-de-anul-trecut-sa-primeasca-banii-peste-2-3-ani-2004723

In primul rand, este o propunere, nu o masura adoptata. In al doilea rand, nu am intrat in acest program, deci nu sunt afectat (direct). 
Totusi, sunt revoltat doar la simplul fapt ca le-a trecut prin cap asa ceva. Pe principiul reciprocitatii, hai sa ne platim si noi, cu 2 -3 ani intarziere, impozitele pentru 2025 (pe cele aferente anului 2024 le-am platit deja). Ca sa il citez pe dl. Hunor, "cred că se poate rezita".

Un lucru este de reținut: acești bani se duc, în final, la firme din China sută la sută. Eu mi am montat un sistem din banii mei, totul este chinezesc. Cablurile nu știu dacă sunt și suporții de aluminiu.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, BaXXon said:

Cum poate fi ok o taxa pe soare ? De neinteles pt mine.

Mai ramane sa ne taxeze pt aerul respirat si o dam naibii cu totul.

Sunt momente cand sistemul energetic are un consum mai mic decat productia. 

In functie de tipul producatorului de energie, unii producatori se pot opri mai usor (ex parcurile fotovoltaice, hidro) si unele mei greu (nuclear, carbuni). 

Scopul taxei era ca sa existe un mecanism care poate fi folosit pentru perioade scurte de timp, pentru a opri sau stimula oprirea injectiei in retea. 

Fiecare sistem energetic are prognoze pentru zilele urmatore. Poate veni un anunt: sambata si duminica activam taxa. Atunci, sambata si duminica, prosumatorii isi opresc injectia in retea si nu platesc. Daca nu o opresc, atunci platesc o taxa pe kWh injectat

Cand s-a discutat la noi de taxa asta, au sarit niste gusteri ca vai, taxam soarele. Nu! Era doar pt a stimula un control al injectiei in perioade cand chiar e prea multa energie si apar complicatii.  

Mi se pare foarte util sa ai un control al injectiei

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare si mai util sa dezvolti un sistem de stocare a energiei in surplus , asa sigur mai simplu pui taxa. De fapt e problema clasica "romaneasca" mai bine legam cu sarma.. Cand e vorba de investitii si lucruri pe termen mai lung fug ca dracu toti .Tot timpul se cauta solutia mai simpla, nu avem bani mai punem taxe nu optimizam cheltuielile . E cumva o treaba care tot de la "cap" pleaca, statul nu vrea sau nu il intereseaza sa caute solutii "corecte"  . Tocmai facusera un lucru "bun" si anume sa te oblige sa pui baterie de stocare, ceea ce e oarecum corect dupa aia pare ca totul a ramas la stadiul de proiect .

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt de aceeași părere cu @alex230ro. Dacă România achiziționează baterii de 1000 MWh, costul ar fi de aproximativ 240 de milioane de euro, iar această investiție ar acoperi problema pentru sfârșitul primăverii, vara și începutul toamnei.

Nu mi se pare un preț colosal, având în vedere beneficiile pe care le aduce.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Remvirg said:

1000 Mwh e fix pix. Romania are nevoie de capacități de stocare între 8 și 12 Gw pt a putea trece peste vârfurile de consum.

Clar !

Si pe langa asta, taxa e la initiativa Europeana pt ca ai retelele interconectate si cand e consum mic la noi fiind sarabatoare, e cam oeste tot. Idem si soarele fiind un continent mic. 

Fix asa cum tipam din prima ca nu e bine, au tipat si idiotii aia din usr si s-a ales praful de o idee buna pana la urma. E o masura de protectie. 

Scria si in legea aia ca e o taxa temporara pt a micsora varful enrgetic dar de ce sa citeqasca cineva ceva. Se poate plange si revolta direct. Preventiv, asa

Link to comment
Share on other sites

image.png.537b107b8fcb9bc6e952e6fba3dcb591.png

Într-adevăr, e nevoie de mai mult pentru a nu importa deloc. Inițial mă gândeam că, în intervalul 12-14, exportăm mult mai mult curent, dar nu este așa.

Nu știu de ce mă așteptam să avem un surplus mare în rețea la ora prânzului, însă, aparent, avem nevoie de o producție mai mare, iar apoi să discutăm despre baterii.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.