Jump to content

Recommended Posts

Editie speciala in ziar serios din Maria Britanie.

Ce intuiam cu totii, masinile electrice nu sunt zero pe emisie...

(7 Februarie 2024)

https://www.telegraph.co.uk/business/2024/02/07/electric-cars-are-not-zero-emission-advertising-watchdog/

Un citat interesant:

 "With manufacturers under pressure to sell ever-high numbers of EVs, the ASA’s ruling will be a fresh headache. 

Nimeni nu a obligat fabricantii sa faca trecerea la electrice, nimeni altcineva decat GUVERNELE.. (din fiecare tara).

Ele trebuie sa opreasca ... ce au starnit. Simplu.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

Quote

Electric cars cannot be advertised as completely “zero emission” because of the carbon dioxide that is generated when they are made and charged, the advertising watchdog has declared...

Atat am putut citi ca nu am cont, dar de aici imi dau seama ca e un articol mai degeaba. Zero emission se refera la faptul ca ele cand merg nu produc emisii atat, apoi intra polemica dar curentul care le alimenteaza, unde poate fi green sau nu.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Alex3245 said:

 

Atat am putut citi ca nu am cont, dar de aici imi dau seama ca e un articol mai degeaba. Zero emission se refera la faptul ca ele cand merg nu produc emisii atat, apoi intra polemica dar curentul care le alimenteaza, unde poate fi green sau nu.

Si care parte a NU PREA GREEN, nu o intelegi?

Aia cu producerea curentului sau cea cu fabricatul masinii electrice!? 🧐

Si nu articolul nu e degeaba deloc, ba chiar puncteaza ce trebuie tintit cand te vrei verde.

Altfel spus, nu ai voie sa reclami ca esti "0 emisii" cand tu produci dioxid de carbon in urma fabricarii sau in urma "produsului" consumat de masina ta.   Fie el si ..doar curent electric.

Daca vrem sa fim aproape de 0 pe emisie folosim bicicleta cu pedale in treburile noastre.. fara a calcula fabricarea.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, bimmer90f30 said:

Si care parte a NU PREA GREEN, nu o intelegi?

Aia cu producerea curentului sau cea cu fabricatul masinii electrice!? 🧐

Si nu articolul nu e degeaba deloc, ba chiar puncteaza ce trebuie tintit cand te vrei verde.

Altfel spus, nu ai voie sa reclami ca esti "0 emisii" cand tu produci dioxid de carbon in urma fabricarii sau in urma "produsului" consumat de masina ta.   Fie el si ..doar curent electric.

Daca vrem sa fim aproape de 0 pe emisie folosim bicicleta cu pedale in treburile noastre.. fara a calcula fabricarea.

Si bicicleta produce CO2, cand este construita, cum si masinile ICE si EV la fel. Banuiesc ca la EV ar trebuie sa adauge 0 emisii cu steluta, steluta fiind daca energia este produs verde si atunci o sa fie aproape de 0 emisii CO2 cand o folosesti.

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, bimmer90f30 said:

Si care parte a NU PREA GREEN, nu o intelegi?

Aia cu producerea curentului sau cea cu fabricatul masinii electrice!? 🧐

Si nu articolul nu e degeaba deloc, ba chiar puncteaza ce trebuie tintit cand te vrei verde.

Altfel spus, nu ai voie sa reclami ca esti "0 emisii" cand tu produci dioxid de carbon in urma fabricarii sau in urma "produsului" consumat de masina ta.   Fie el si ..doar curent electric.

Daca vrem sa fim aproape de 0 pe emisie folosim bicicleta cu pedale in treburile noastre.. fara a calcula fabricarea.

e un pic trasa de par chestia. masina nu e 0 emisii pentru ca s-a poluat cand s-a fabricat.

acelasi lucru poti extrapola la absolut orice, de la o bicicleta la o eoliana , toate au fost fabricate folosind emisii

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Viper05 said:

e un pic trasa de par chestia. masina nu e 0 emisii pentru ca s-a poluat cand s-a fabricat.

acelasi lucru poti extrapola la absolut orice, de la o bicicleta la o eoliana , toate au fost fabricate folosind emisii

Exact, lumea uita ca si masinile ICE polueaza cand se fac si toate produsele din lumea asta. 

Link to comment
Share on other sites

Asta nu se intampla numai la tesla. Sunt multe firme din domeniu care dau afara sau care se pregatesc sa o faca. Indiferent ca faca subansamble sau masini ICE. 

Ne place sa nu, suntem in (vine) criza.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Bala said:

Ne place sa nu, suntem in (vine) criza.

Cred că a trecut acel pericol deocamdată - cel puțin la americani. Prețurile scad, inflația la fel, Fed se pregătește să reducă dobânda de referință.

Ceea ce se întâmplă la Tesla are legătură cu:

  • Raționalizarea costurilor, având în vedere competiția din ce în ce mai acerbă pe segmentul electric, atât pe partea de modele de masă (producătorii chinezi) cât și premium (producătorii europeni). Iar la cum evolează prețurile și modelele la Tesla, se pare că au ales să se implice cu precădere pe segmentul de masă.
  • Dependența Tesla de situația lor la bursă. Ca să stea cât mai bine au nevoie să demonstreze investitorilor o creștere constantă a veniturilor și o scădere a costurilor.
Link to comment
Share on other sites

EVs are 40 pct less polluting than ICE cars, and will be even cleaner by 2030

Asta au spus cei de la UBA - Federal Environment Agency, nu orice gigel de pe youtube.

https://www.umweltbundesamt.de/presse/pressemitteilungen/klimavorteil-fuer-e-autos-bestaetigt

Si aici cateva mituri care au fost rezolvate(EV-urile iau foc mai rapid, bateriile sunt foarte murdare, nu se recicleaza bateriile, franele/cauciurile se duc mult mai rapid):

 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Tot am auzit ca preturile EV-urile sunt jalnice dupa un an de folosire ca isi pierd toata valoarea, asa ca m-am gandit sa caut un EV sh si stirile alea sunt toate bullshit rau, scuzati-mi limbajul.

M-am uita la i4 spre exemplu, un model de 2 an vechime cu 40k km se vindea la un pret de 50k euro si mai erau multe intre 50-60 k euro.

image.thumb.png.7ced2ecef6b89e0f2f36ec95fc3a6213.png

image.thumb.png.07d23a463372e380ff896671147acc2e.png

image.thumb.png.637e0e0eac24d9549e70903a9ed2d9c5.png

Ca sa nu interpreteze cineva ca in RO este asa m-am uitat si in GE:

image.thumb.png.2fd9da89856bb893814ce4f123ed8332.png

 

Preturile unui BMW i4 eDrive 40 este in jur de 46-60k euro.

Daca faci un mic calcul acest i4 in 2022, pleca parca de la 50 k euro, mai bagai pe ea optiuni de 20k euro. Ajungeai la 70k euro, scadeai acei 10k euro de la stat, ajungeal la 60k euro, daca primeai si un discount de la dealer de 4-5% ajungeai la 57 k euro. Adica in 2 ani masina a pierdut cam 7-10k euro din valoare. 

Unde este deprecierea asta despre care vorbesc toti ?

Daca o masina de lista este 80k dar dealerul o vinde cu 60k, asta nu inseamna ca masina aia pierde 20k din valoare.

 

M-am uitat la EV SH ca tot spun ai mei ca vor sa-si schimbe masina si am zis ca ii ajut cu un jackpot pe partea asta de EV SH.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Eu tot zic ca sunt multe articole de kkt pe tema EV. 

Sa vezi articolele cu cat costa intretinerea, cat de rea e bateria, reparatiile etc. iar acolo doar daca esti posesor de EV iti dai seama ca sunt facute din pix. 

Sunt si site-uri dedicate care ridica la rang de arta mizeriile spre ev. Un astfel de site e autolatest. Nu exista ceva mai penibil ca ala. 

Link to comment
Share on other sites

Quote

"Give the market and supply chains a chance to catch up, maintain a customer’s ability to choose, let more public charging come online, let the industrial credits and Inflation Reduction Act do their thing and impact the industrial shift," Bozzella said.

Corect! Pe masura ce tehnologia evolueaza va fi adoptata de tot mai multi, fara eforturi mari de la stat si posesori. 

Link to comment
Share on other sites

In mare parte campania asta impotriva EV-urile este fake as hell, e normal ca industria petroliera sa incerce sa manipuleze oamenii sa creada ca EV-urile sunt naspa pentru mediul inconjurator si de astea, cu cat se vand mai multe EV-uri cu atat le scad profiturile, asa ca ii manipuleaza pe unii si au rezolvat problema.

Asta este o tactica des folosita in marketing, unii o musca altii nu. 

Eu cred ca lumea o sa treaca usor, usor pe EV cand preturile o sa scada, asta mi se pare cel mai important aspect pentru un cumparator. 

Nu inteleg de ce cineva ar vrea sa-si bata capul cu un motor termic complicat si scump de intretinut, cand poti merge cu EV si sa nu prea treci la service pentru cei care imi spun ca pica bateria, am vazut multe motoare la masini noi care au picat si aici pe forum au fost cateva 😄.

Eu cred ca omenii ar trebui lasati sa-si aleaga ce masini vor: EV, ICE, PHEV si ce mai sunt dar sa fie o taxa per CO2 si NOX produsi, daca mai sunt si alti compusi periculosi sa fie si mai aspru taxati. 

Edited by Alex3245
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.