Jump to content

BMW-uri hibride - ce sunt, cu ce se mananca si cum merg


mgi

Recommended Posts

Pentru ca vad ca umbla multe mituri urbane despre hibride si apar si multe intrebari pe diverse topic-uri, m-am gandit sa fac unul in care sa centralizam informatia/discutia.

Eu am un 330E F30 cu care merg (aproape) zilnic de 3 ani, deci daca aveti intrebari, pot sa raspund la ele.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, sistemul asta e doar la Opel Ampera si mi se pare ca si la o Honda.

La BMW sunt doua sisteme: cel care e la majoritatea masinilor, cu un motor electric in cutia de viteze, in loc de convertizor de cuplu. Si mai e sistemul de la 225xe care are un motor electric pe puntea spate, pe langa cel cu benzina. Oricum, motorul electric are putere mai mica decat cel pe benzina in toate cazurile.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Propulsia e electrica si are un generator fosil? Ca la submarine?

 

am mai vzt sistemul asta la ultimul model de Honda Civic. Japonezii au mers tot pe solutia asta de care zici tu, dar mi se pare "tampita" rau. Si eu cred ca o hybrida este eficienta in traficul urban si ineficienta in cel extra-urban, cel de pe autobahn indeosebi, acolo unde mergi cu viteze mai mari de 120Km/h. Deja peste aceasta viteza ai nevoie de motorul termic si prin urmare bateriile si motorul electric vor fi doar balast care te arde la consum, noxe, etc. Probabil ca majoritatea folosesc masinile preponderent in oras si atunci raman totusi in sfera eficientei, altfel no chance. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, mgi said:

Nu, sistemul asta e doar la Opel Ampera si mi se pare ca si la o Honda.

Si cateva tancuri germane in al doilea razboi mondial, masini multisoare de la inceputul secolului trecut, submarine, etc...

41 minutes ago, mgi said:

cu un motor electric in cutia de viteze, in loc de convertizor de cuplu.

aici m-ai pierdut. Si ce rol are motorul in cutia de viteze?

Link to comment
Share on other sites

Cand aud argumentul asta cu 'pe autobahn nu e buna' mi se face rau. 

In primul rand - cate 'autobahn-uri' sunt in Europa, d-alea fara limita de viteza, la care banuiesc ca te referi? Si de cate ori pe an ajunge cineva de la noi (sau din alta tara din UE) sa mearga pe ele?

Asa, acum ca am scapat de chestia asta - la viteze normale de autostrada (120-130 km/h) diferenta de consum fata de aceeasi masina care are doar motorul pe benzina e nesemnificativa. 200 Kg cat e cea mai mare diferenta de greutate de la baterii plus motor, la seria G, inseamna cca 11% in plus.  Sau doi oameni mai "sanatosi". Cu cat crezi ca mareste asta consumul? Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca un hibrid mai opreste motorul cand reduci viteza, mai recupereaza energie la franare, la coborat de pante si asa mai departe.

5 minutes ago, Romulus said:

Si cateva tancuri germane in al doilea razboi mondial, masini multisoare de la inceputul secolului trecut, submarine, etc...

aici m-ai pierdut. Si ce rol are motorul in cutia de viteze?

Eh, aici vorbim despre masinile de acum :)

Pai ce rol sa aiba - face ce facea si convertizorul de cuplu, si in plus mai adauga niste cai si niste cuplu la ce produce motorul termic. Si in plus ofera posibiitatea sa mergi fara motorul termic.

Link to comment
Share on other sites

Pai daca ai de mers pe autostrada se simt alea 200kg , am avut o tentativa de a cumpara 225xe si i-am zis dealerului ca as lua masina pt drumuri mai lungi(vacante) si raspunsul a fost cel normal adica mai bine nu iti iei hibrid.Am mai avut o tentativa cu Mitsu Eclipse acolo era mai spectaculos 🙂 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, alex230ro said:

Pai daca ai de mers pe autostrada se simt alea 200kg , am avut o tentativa de a cumpara 225xe si i-am zis dealerului ca as lua masina pt drumuri mai lungi(vacante) si raspunsul a fost cel normal adica mai bine nu iti iei hibrid.Am mai avut o tentativa cu Mitsu Eclipse acolo era mai spectaculos 🙂 

Adica tu ai vrut sa-ti iei o masina cu motor de 1.5 si aerodinamica nu foarte stralucita pentru drumuri lungi? De ce? :)

Eu folosesc masina in orice conditii (am facut si drumuri de 3-4000 km cu ea) si e foarte ok. Dar a mea are motor de 2l.

3 minutes ago, tzucul said:

Si I3 cu range extender avea un motor pe benzina care doar producea curent.

Da, dar ala e un fel de struto-camila, adica motorul pe benzina e doar un back-up si nu e gandit sa mergi mereu cu el.

Link to comment
Share on other sites

Noul Nissan X-trail se pare ca are solutia asta de hibrid, ca si noul Civic, unde masina este de fapt este propulsata electric tot timpul, iar motorul cu ardere interna doar produce incarca bateria dar nici Civic (mai nou si CRV) si nici X-trail nu se incarca de la priza.

Eu sincer gasesc hibridele pulg-in clasice, cum sunt cele de pe BMW, una dintre solutiile cele mai reusite pentru cei care vor sa impace condusul econom (in ~90% cazuri),  cu flexibilitatea data de un motor cu ardere interna. Totusi, cred ca sunt 2 probleme/intrebari mari, pe care multi le ignora si care duc la  multe  controverse:

1. Cat de bine este gandit de producator raportul intre dimensiunea masinii/masa si capacitatea bateriei. O baterie prea mica, face aproape inutil sistemul hibrid. O baterie prea mare - face masina prea grea.

2. Oricine ia in calcul o astfel de masina (ca si in cazul electricelor) trebuie sa tina cont cat de des si comod poate incarca si cat de mult merge la drumuri foarte lungi.

 

Am vazut ca multi contestatari ai acestor solutii, afirma ca sunt proaste pentru ca ei fac mii de km pe luna, cu viteze foarte mari, la drumuri foarte lungi. Pai in aceste conditii, oricat de nepopular ar fi, nimic nu bate un motor diesel la eficienta.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, mgi said:

Adica tu ai vrut sa-ti iei o masina cu motor de 1.5 si aerodinamica nu foarte stralucita pentru drumuri lungi? De ce? 🙂

Eu folosesc masina in orice conditii (am facut si drumuri de 3-4000 km cu ea) si e foarte ok. Dar a mea are motor de 2l.

Da, dar ala e un fel de struto-camila, adica motorul pe benzina e doar un back-up si nu e gandit sa mergi mereu cu el.

A fost o idee,in final am luat un Patrol 🤣

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Romulus said:

La acceleratii doar, la vitezele de autostrada se simte in principal aerodinamica.

Si la acceleratii, daca pui piciorul la podea, ajuta si motorul electric in orice mod de condus ai fi. Deci ..

4 minutes ago, alex230ro said:

A fost o idee,in final am luat un Patrol 🤣

😕 Pai si cum e asta o alegere buna pentru drumuri lungi? In fine, deviem..

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, mkdan2004 said:

Noul Nissan X-trail se pare ca are solutia asta de hibrid, ca si noul Civic, unde masina este de fapt este propulsata electric tot timpul, iar motorul cu ardere interna doar produce incarca bateria dar nici Civic (mai nou si CRV) si nici X-trail nu se incarca de la priza.

Eu sincer gasesc hibridele pulg-in clasice, cum sunt cele de pe BMW, una dintre solutiile cele mai reusite pentru cei care vor sa impace condusul econom (in ~90% cazuri),  cu flexibilitatea data de un motor cu ardere interna. Totusi, cred ca sunt 2 probleme/intrebari mari, pe care multi le ignora si care duc la  multe  controverse:

1. Cat de bine este gandit de producator raportul intre dimensiunea masinii/masa si capacitatea bateriei. O baterie prea mica, face aproape inutil sistemul hibrid. O baterie prea mare - face masina prea grea.

2. Oricine ia in calcul o astfel de masina (ca si in cazul electricelor) trebuie sa tina cont cat de des si comod poate incarca si cat de mult merge la drumuri foarte lungi.

 

Am vazut ca multi contestatari ai acestor solutii, afirma ca sunt proaste pentru ca ei fac mii de km pe luna, cu viteze foarte mari, la drumuri foarte lungi. Pai in aceste conditii, oricat de nepopular ar fi, nimic nu bate un motor diesel la eficienta.

Ar mai fi ceva,revanzarea. ..

Eu sunt mai scartan,nu mi convine s o duc înapoi la ei,după ce am dat 50k pe ea.

Link to comment
Share on other sites

Deviem dar in mod absolut surprinzator Patrolul pot spune ca este o buna alegere pt drumuri lungi  🙂 merge 130 140 fara mai probleme daca nu pante mari de urcat, consumul e de 12-13 in conditiile astea si poti merge cam pe unde vrei indiferent daca e drum sau nu , spatiul garla, cutie automata deci e perfect pt mine cu mentiunea ca eu mai am 3-4 iesiri pe an in zone mai greu accesibile pt SUV/turisme si acolo "straluceste" .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, wolf20 said:

Ar mai fi ceva,revanzarea. ..

Eu sunt mai scartan,nu mi convine s o duc înapoi la ei,după ce am dat 50k pe ea.

Cand am luat-o eu pe a mea (SH), era la acelasi pret cu un 320d cu dotari similare si cu mai multi km. La cele noi nu stiu cum e pretul. Dar estimez ca la un hibrid o sa ai pret mai bun de revanzare decat la 'dizal paua' :)

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Cred ca un timp, Diesel si Benzina va fi mai usor de revandut, si probabil cu o pierdere mai mica. In special din cauza obisnuintei si ignorantei (hibrid suna complicat pentru multi). Lucrurile s-ar putea schimba radical, daca apare o taxa/impozit semnificativ pentru cele cu motoare cu ardere interna, care sa exculda hibridele. Daca insa hibridele vor fi "taxate" ca toate ICE-urile, cred ca va fi mai usor si rentabil sa detii un diesel sau benzina (mai ales ca acum majoritatea sunt mild-hibrid si beneficiaza de taxe reduse oricum).

 

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca e chiar asa, ca acum toti producatorii fac reclama in draci la hibrid, fie el mild sau altfel. Deci lumea o sa se obisnuiasca destul de repede cu termenul.

Chiar, am uitat sa mentionez la beneficii parcarea gratis in parcarile publice din Bucuresti. N-am calculat cat am economisit cu asta, dar cred ca s-a strans ceva in 3 ani..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mkdan2004 said:

hibrid suna complicat pentru multi

Nu suna, este cea mai complicata. Fata de una care este doar electrica sau doar ICE. Motorul ICE al unei hibride foarte probabil poate fllosi modul cel mai eficient care probabil e un mix intre electric si motor cu aprindere interna, DDE-ul decizand care motor si cand.

4 hours ago, Romulus said:

Propulsia e electrica si are un generator fosil? Ca la submarine?

 

Cam asa ceva, pana ajungem sa ne dam cu baterii facute din nisip si doar din siliciu. 😉 daca vreodata..

Submarinele pot fi si nucleare..

Edited by bimmer90f30
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.