Jump to content

Motor 740 an 2016


Recommended Posts

14 minutes ago, Daniel2022 said:

Salut, are cineva idee ce repercursiuni poate avea masina dupa schimbarea motorului?

Bun venit pe forum.

Intrebi ce urmari, ce, consecinte poate avea masina dupa schimbarea motorului? Strict la asa intrebare, raspunsul e nici una.. Poate doar daca schimbarea motorului nu a fost trecuta si in certificatul masinii..

Faptul ca la fostul motor s-a gasit span.. poate fi din cauza calitatii uleiului, timpului de exploatare.. defectiune pompa ulei. Pot fi multe, pot fi alte motive. 

Daca motorul nu e desfacut si analizat, restul e presupunere din partea altora.

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, presupun ca ai motorul N57D30B de 313 cai, cel cu probleme la pompa de ulei si cuzineti. Ai cumparat un bloc ambielat? Stii cati km are motorul? Eu as face revizia la 10 000 de km. In principiu dupa ce pui anexele tale pe motorul nou, nu ar trebui sa fie probleme. Insa inainte de pornire i-as face  o diagnoza cu ISTA sa vezi daca toate modulele functioneaza corect. Si eu am pati acelasi lucru acum un an si am schimbat blocul motor cu unul SH cu km certificati. 

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Muntumesc pt raspuns, din pacate informatiile tehnice nu cred ca sunt capabil sa le scriu. Evident cauzele pot fi multiple. Pe scurt stiam de oarecare problema cu acel span pe care mecanicul a identificat o in urma cu 3 saptamanii, iar la un drum catre Bucuresti pur si simplu motorul a cedat, cutia a trecut in N dupa care am chemat platforma..🥵

Intrebarea era daca si alti utilizatori de seria 7 au avut problema de genul asta ?

11 minutes ago, six in line said:

Salut, presupun ca ai motorul N57D30B de 313 cai, cel cu probleme la pompa de ulei si cuzineti. Ai cumparat un bloc ambielat? Stii cati km are motorul? Eu as face revizia la 10 000 de km. In principiu dupa ce pui anexele tale pe motorul nou, nu ar trebui sa fie probleme. Insa inainte de pornire i-as face  o diagnoza cu ISTA sa vezi daca toate modulele functioneaza corect. Si eu am pati acelasi lucru acum un an si am schimbat blocul motor cu unul SH cu km certificati. 

11 minutes ago, six in line said:

Salut, presupun ca ai motorul N57D30B de 313 cai, cel cu probleme la pompa de ulei si cuzineti. Ai cumparat un bloc ambielat? Stii cati km are motorul? Eu as face revizia la 10 000 de km. In principiu dupa ce pui anexele tale pe motorul nou, nu ar trebui sa fie probleme. Insa inainte de pornire i-as face  o diagnoza cu ISTA sa vezi daca toate modulele functioneaza corect. Si eu am pati acelasi lucru acum un an si am schimbat blocul motor cu unul SH cu km certificati. 

 

8 minutes ago, Daniel2022 said:

Muntumesc pt raspuns, din pacate informatiile tehnice nu cred ca sunt capabil sa le scriu. Evident cauzele pot fi multiple. Pe scurt stiam de oarecare problema cu acel span pe care mecanicul a identificat o in urma cu 3 saptamanii, iar la un drum catre Bucuresti pur si simplu motorul a cedat, cutia a trecut in N dupa care am chemat platforma..🥵

Edited by Daniel2022
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, branevl said:

E motorul de 320 cp sau 313? Gasesti motor... Se zicea ca motorul de 320 e mai fiabil de 313... Adica b57 decat n57.

Acum depinde si de intretinere si cati km reali o avea masina...

G11 cu 320 cai , masina a facut de curand 200 mii km referitor la service nu am ratat nici o revizie iar uleiul a fost cel recomandat de producator. Personal cred ca a fost intretinuta, nu este prima mea masina dar sa imi pice motorul la 200 mii nu mi sa intamplat niciodata. Poate stilul de condus uneori mai agresiv insa la o masina de peste 150 mii euro noua sa pice cutia sau motorul nu e normalitate…

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

De acord, insa din pacate e doar una din consecintele reducerii de costuri si a industriei orientate spre consum, de ce nu, a capitalismului. Anyway, astea-s alte povesti. Long story short: daca motorul nou e montat ok atat pe partea electrica, cat si mecanic, nu prea sunt ce repercursiuni sa apara.

  • Thanks 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, branevl said:

B57 se spune ca este mult mai rezistent decat n57, acum nu se sti care e cauza de a picat

Ma tem ca in cazul ambelor motoare, N57 si B57, este o problema de limita tehnologica. Cu toate avantajele sale, un bloc motor de aluminiu nu are rigiditatea unuia din fonta. In cazul unui bloc relativ lung, cum este cazul motoarelor cu 6 cilindri in linie, aceasta rigiditate scazuta supune cuzinetii de palier unei uzuri accentuate, mai ales la niveluri mari de putere/cuplu. Posibil ca si pompa de ulei sa joace rolul ei, exacerband problema. Totusi, intrucat rata defectiunilor este sensibil mai mica atat la motoarele N57 si B57 cu putere/cuplu reduse (pana in 258CP / 265CP) cat si la motoarele echivalente (N47 / B47) cu 4 cilindri in linie chiar de putere/cuplu mare, trag concluzia ca s-a mers cam prea departe in combinatia motor Diesel cu bloc de aluminiu, 6 cilindri in linie si putere >100CP/litru.

Pentru BMW, limita tehnologica de mai sus nu prezinta o problema, intrucat totusi permite masinii sa ajunga fara probleme la 100.000 Km, prag peste care BMW considera ca masina "s-a consumat". Dar pentru majoritatea posesorilor de BMW, care au asteptari de fiabilitate mult peste 100.000 Km, situatia nu este deloc fericita.

Nu este prima data cand se intampla asa ceva. In urma cu vreo doua decenii, cand M50 cu bloc de fonta a fost inlocuit cu M52 cu bloc de aluminiu, s-a observat o scadere a duratei de viata a cuzinetilor arborelui cotit - desi la o scara mult mai redusa si la rulaje mult mai mari decat ceea ce se intampla acum la N57 / B57.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Se aduna toate , bloc de aluminiu , intervale service "extinse"  si tot asa. Legat de intervale de service , mai am un cotetz japonez 2005 an de fabricatie motor 3.0 diesel , am gasit manualul de reparatii/utilizator se cere schimb ulei la 6 luni/10k sau 3 luni /5k in conditiil grele.De altfel si la BMW pentru modele mai vechi cam asemanator era intervalul de schimb .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

trag concluzia ca s-a mers cam prea departe in combinatia motor Diesel cu bloc de aluminiu, 6 cilindri in linie si putere >100CP/litru.

Pentru BMW, limita tehnologica de mai sus nu prezinta o problema, intrucat totusi permite masinii sa ajunga fara probleme la 100.000 Km, prag peste care BMW considera ca masina "s-a consumat". Dar pentru majoritatea posesorilor de BMW, care au asteptari de fiabilitate mult peste 100.000 Km, situatia nu este deloc fericita.

Nu este prima data cand se intampla asa ceva. In urma cu vreo doua decenii, cand M50 cu bloc de fonta a fost inlocuit cu M52 cu bloc de aluminiu, s-a observat o scadere a duratei de viata a cuzinetilor arborelui cotit - desi la o scara mult mai redusa si la rulaje mult mai mari decat ceea ce se intampla acum la N57 / B57.

Dar, de altfel am "castigat" in economia la combustibil (o mizerie si aproape o minciuna ordinara) ca motoru acu de aluminiu e mult mai usor decat ala sanatos si trainic de fonta!

Asta e lumea ...moderna ultra-tehnologizata plina de minciuni si amageli in care traim; ceata pe ochi nu altceva.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stie nimeni ce inseamna acel mic joc...tot mecanicul sau service uri de recondiitoneaza turbine iti pot zice.... Bine astia cu reconditionarea iti zic sa le faci, eu nu as reconditiona niciodata turbinele, ori noi originale ori mai bine le lasi asa.  

Cat a costat motorul?

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12/8/2022 at 10:04 PM, branevl said:

Nu stie nimeni ce inseamna acel mic joc...tot mecanicul sau service uri de recondiitoneaza turbine iti pot zice.... Bine astia cu reconditionarea iti zic sa le faci, eu nu as reconditiona niciodata turbinele, ori noi originale ori mai bine le lasi asa.  

Cat a costat motorul?

4000 €

Link to comment
Share on other sites

On 12/20/2022 at 2:35 PM, six in line said:

Wow, unde ai gasit motor asa ieftin cu asa putini km? Esti sigur ca are doar 15 000 de km? Turbinele se pot reconditiona dar deseori incep sa suiere dupa recondionare.  Eu sub 7000 euro nu gasesc in Ghermanistan la km aia....

Salut, ai idee unde le pot reconditiona, un numar de contact si daca au kit de reparatie sau poate de cumparat turbine de undeva . Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.