Jump to content

AdBlue Active Tank Fault (80527A)


Recommended Posts

Salutare,

Acum doua zile mi s-a aprins martorul de emisii si am pus ISTA pe masina pentru a vedea despre ce e vorba (aveam deja o presupunere ca este AdBlue-ul). 

Eroare: 80527A - Active tank, SENT signal (filling level, temperature, quality), communication Fault

Sugestie ISTA: Primu pas verificarea firelor sa nu fie intrerupte. Pastu doi, schimbare rezervor adblue.

Am urcat masina pe elevator, am verificat firele, totu bine si frumos. Acu teoretic ar trebui sa ma indrept catre al 2-lea pas unde BMW-u e nesimtit, in sensu ca nu iti vinde doar senzorul din rezervor, ci iti vinde rezervoru cu totu (16197391919, ~4400 ron).

Buba e ca am o mica dilema. Pentru ca am luat toate procedurile din ISTA la rand si imi arata nivelul, temeratura lichidului, sistemu de incalzire functioneaza, totu e ok. Dar masina da eroare ca nu poate vorbi cu SCR control unit desi acesta raporteaza toate cele enumerate mai intainte. Acu nu stiu ce sa fac, imi e ca dau 1000 euro pe rezervor degeaba.

Am mai vazut ca au fost foarte multi din Canada care se plangeau de problema si ca senzorul ar fi acelasi cod cu o pisa de la Volkswagen iar ei iti vand piesa respectiva individual pentru aproximativ 1000 RON. A ramas ca merg maine la mecanic sa dam rezervoru de adblue jos si sa vedem ce cod gasim pe piesa, poate am noroc.

Masina in cauza, BMW 530D G31, km putin sub 120.000, adblue original (pentru ca stiam ca e pretentios sistemu si apar probleme).

S-a mai lovit cineva de problema? A gasit o rezolvare, a functionat schimbarea rezervorului?

IMG_3743.jpeg

IMG_3746.jpeg

Poza cu eroarea data pe ISTA si de asemenea mesajul primit cand incearca sa faca procedura de a "discuta" cu SCR control unit

IMG_3744.jpeg

 

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

pai e clar BMW vrea sa facă un ban "cinstit" în primul rând vezi dacă ai cum sa vezi ce tip de senzor e acolo dacă merge curățat înainte sau ceva de genul asta, nu m-ar mira deloc ca problema sa fie ceva banal Den murdărie pe senzor și el sa nu citească cum trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Am facut comanda de rezervor cu totul, pe saptamana viitoare ar trebui sa imi ajunga.

Imi e teama mare ca nu se va rezolva pentru ca am mai gasit un forum strain unde trei persoane spuneau ca au aceiasi problema (senzoru nu merge dar el cu toate astea raporteaza temperatura, nivel, incalzeste adblue, etc) si au schimbat rezervorul dar eroarea a ramas. Intre timp m-a sunat si mecanicu ca intamplarea face ca a mai discutat cu un alt mecanic si ala ii spunea ca are acu un client cu aceiasi problema si ca au schimbat rezervorul cu unul nou si eroarea a ramas (urma sa sape mai departe sa vada ce mai schimba ...).

Tare imi e sa nu fie un bug de soft mai ales ca am facut update-ul acu in ianuarie in urma unui recall. @neo_andersson ai idee, ai auzit de o asemenea problema? Mersi

Va tin la curent cu ce mai aflu ... macar daca se mai loveste cineva de problema sa stie ce sa faca.

Link to comment
Share on other sites

e o informare din 8 februarie, acum 2 zile, asta de mai jos, dar mai sunt inca vreo 3-4 informari cu defectul tau care in opinia BMW "This fault memory pattern is very rare and usually only occurs once." adica nu e problema, merge si asa 🙂

 

Complaint

The following Check Control messages are displayed:

 

- ID 647: Digital Diesel Electronics (DDE) - top up AdBlue! AdBlue minimum!

- ID 650: Digital Diesel Electronics (DDE) - system faulty! AdBlue system faulty

 

- No impact on driving outside the 400 km remaining range,

which are counted down if there is no terminal change during

this time. The vehicle also keeps running after 400 km of distance travelled.

After a terminal change, the Check Control message is no longer displayed.

 

 

The following fault memory entries are saved in the DDE control unit:

 

Vehicle models F39 / F4x / F54 / F60:

 

- CD9691 - Message (DIAG_OBD_SCR, 0x3EE, FA), timeout:

Message (OBD SCR diagnosis) from SCR failed

 

-CD9695 - Message (ST_RESO_SCRA, 0x8A, FA), timeout:

Message (SCR additive provision status) from SCR failed

 

- CD9696 - Message (ST_SCRA, 0x40B, FA), timeout:

Message (SCR additive status) from SCR failed

 

 

Vehicle models G0x / G1x / G2x / G3x:

 

-CD9612 - Message (ST_RESO_SCRA, 0x8A, LP), timeout:

Message (SCR additive provision status) from SCR failed

 

- CD9613 - Message (ST_SCRA, 0x40B, LP), timeout:

Message (SCR additive status) from SCR failed

 

- CD9611 - Message (DIAG_OBD_SCR, 0x3EE, LP), timeout:

Message (OBD SCR diagnosis) from SCR failed

 

 

In some cases, the following additional error memory entries are stored:

 

29FB00 - DeNOx system, warning and switching off scenario: Warning level 1

29FC00 - DeNOx system, warning and switching off scenario: Warning stage 2

 

 

No error is stored in the SCR control unit.

 

The error CANNOT be reproduced during the workshop visit.

 

 

Motor vehicles affected:

Development series
- F39, F45, F46, F48, F54, F60
- G01, G02, G05, G07, G14, G15, G20, G30, G31, G32

 

Engines:

- B37x, B47x, B57x

 

Affected production period:

Series launch until 01. November 2019

 

Cause

- Unfavourable SCR software.

- The connector of the SCR control unit is loose or does not lock in place correctly.

 

Solution

Notice.

Revisions to the last version: Content adjustment and testing of the SCR control unit connector added.

 

In the event of a customer complaint, proceed as follows.

 

Step 1:

Check the SCR control unit connector A210*1B for a secure fit or proper locking in place and secure if necessary.

 

Step 2:

Read out the I level.

 

If the I level is lower than 19-11-500:

Program and encode vehicle with ISTA.

 

If the I level is 19-11-500 or more recent (higher):

Do not program the vehicle -> perform diagnosis with ISTA.

 

Then clear the fault memory and reassess the vehicle.

 

A parts replacement does not provide a solution, nor is it permissible.

 

This fault memory pattern is very rare and usually only occurs once.

 

Invoicing

Processing and reimbursement must be conducted according to current warranty conditions.

Recommended defect code in a warranty case: 16 19 10 12 00

The flat rate unit numbers and flat rate units are in Aftersales Information Research (AIR).

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, neo_andersson said:

opinia BMW "This fault memory pattern is very rare and usually only occurs once." adica nu e problema, merge si asa

Din ce am intales problema apare cand afara sunt sub 5 grade celsius. Probabil pe asta se bazeaza si ei, ca nu este asa frig pentru o perioada lunga.

Crezi ca daca m-as duce la reprezentanta sa le zic ceva as avea vreo sansa sa verifice/faca update de soft? Sau eventual daca schimb rezervoru si am eroare in continuare, sa mai astept o luna, doua ca poate apare un update de soft care sa adreseze problema asta?

Link to comment
Share on other sites

service-urile BMW se vor ghida dupa informare, atata timp cat este specificat "A parts replacement does not provide a solution, nor is it permissible. " nu iti vor inlocui nimic pe garantie sau goodwill, doar daca vrei tu si platesti pentru asta.

Tu ai facut update de ilevel la noi si ai 22-11-xxx daca tin bine minte, intre timp este disponibil si 23-03-xxx dar nu cred ca rezolva ceva altfel ar fi fost in acea informare recomandarea de update la noua versiune. Ca sa excluzi un bug de soft poti veni pe la noi si facem si urmatorul update.

Link to comment
Share on other sites

Sa ne spui si noua continuarea , am avut acum 2000-3000 de km eroarea: "AdBlue system fault" dar pe senzor nox, am sters eroarea si a fost ok pana aseara cand a aparut iar, inca n-am apucat sa pun tester. (G30, 95000km)

Edited by arnx
Link to comment
Share on other sites

Acum lucrez la Citroën/Peugeot/Opel. 
 

Am in momentul de fata 12 oferte făcute pentru rezervor adblue+ încălzitor adblue + injector adblue, toate pregătite pentru a fi transmise către client, flota mare de Citroën jumper. 
Problema nu este doar la Citroën sau doar la Jumper. 
Nu mai vorbesc de toți senzorii de temperatura/presiune/NOx care comunica cu sistemul de adblue si mai trebuie si aia shimbati… 

 

O verificare buna de către o diagnoza originala îți va spune exact ce trebuie sa schimbi, însă sa nu te miri ca după ce schimbi o piesa din sistemul Adblue, sa apara erori si pe alte piese care trebuie schimbate. 
 

tine ne la curent. 
Edit: schimba rezervorul, nu mai astepta ca alta rezolvare nu exista, urmând si alte piese după înlocuire acum sau in viitorul apropiat. 

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Si Fordurile ar problemele lor, cateodata foarte mari pe adblue, însă de obicei încălzitor adblue, nimic altceva… mai Rar pompa si injector adblue. 
 

La Ford problema este ca se stinge greu martorul/eroarea de adblue, chiar daca ai rezolvat problema, la multe aveam probe de drum de 300-600 km pe mai multe zile.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, WIN60 said:

Si Fordurile ar problemele lor, cateodata foarte mari pe adblue, însă de obicei încălzitor adblue, nimic altceva… mai Rar pompa si injector adblue. 
 

La Ford problema este ca se stinge greu martorul/eroarea de adblue, chiar daca ai rezolvat problema, la multe aveam probe de drum de 300-600 km pe mai multe zile.

Are soția un Focus diesel 1.5 115 cai cred de la munca, relativ ok mașină dotări multicele parbriz,scaune volan încălzit,lane assit și diverse prostii, motorul destul de fâșneț , în schimb scaunele praf iar motorul suna de parca ar fi o grămadă de șuruburi care se învârt pe acolo la un moment dat am zis ca se rupe a început sa tremure și sa facă destul de urat ca apoi în 15 secunde sa iei revină ,suspensie relativ dura. Dar din nou aia e mașină de 20k maxim parca din ce tin eu minte.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

In anturajul meu am destui de multi iubitori de diesel, sau unii chiar constransi sa foloseasc diesel, din motive de rulaj ridicat:

 

-la peugeot, mai nou opel, au apaut erori la alimentarea cu adblue din surse dubioase (adblue la bidon din supermarket)

-la renault probleme cu cristalizarea adblue in conditii de temperaturi scazute/injector infundat la ford

 

 

Toti cei mentionati mai sus au sarit 100.000 km, revizii la 30.000 km conform caietului service, rulaj mixt, nici nu se gandesc ca ar putea avea probleme.

Am mai trecut ocazional prin reprezentanta bmw(nu romania)....se tin tare pe preturi, vanzatorii mi-au spus neoficial ca adblue e oarecum cireasa pe tort la problemele cu distributia n47/pompa ulei n57.......ma sfatuiesc sa uit de diesel si sa sa iau cu ochii inchisi o benzina (problema e ca o seria 3 dotata mediu/slab sare aici de 55k.....asa ca voi defila cu ce am in continuare). am in anuraj utilizator de bmw de 30 de ani...a schimbat la 3 ani diverse modele..acum la pensie a trecut din motive de cost pe un kodiak 2.0 tsi, dupa ce si-a luat diverse pacaleli cu f10/f30 diesel..scarbit total de ce ofera bmw ca si calitate, dar si incompetenta pe parte de serviciu client.

Parerea mea....diesel cu dpf+egr+adblue+cost saving=moarte sigura

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, alex230ro said:

Pai da , benzina dar ce motoare ca și acolo e jale toate sunt 1.0 sau 2.0 plus turbo și acolo parca au pus ceva gen DPF și senzor nox, rar mai prinzi un aspirat "cinstit" parca Mazda mai avea așa ceva.

Eu traiesc in tara ecomarxismului, elecrificarii si alte mizerii, iar mazda aici promoveaza niste electrice fade....ma bucur ca am prins in tinerete o epoca in care nu prea existau constrangeri...si regret ca acum vreo 11 ani am ales vestul Europei in detrimentul Emiratelor Arabe....aveam si de cateva ori mai multi bani, si nu ma freca nimeni la ridiche cu emisii si bonusmalus, impozite si alte magarii. Dar cam peste tot e la fel, ca e bmw, mercedes, audi, etc...toata lumea miorlaie dupa modelele de acum 15-20 de ani...

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, branevl said:

Renault master 2019, 550 de mii de km adblue bagat numai din pompe 0 probleme pe system, master 2021,  320 de mii de km adblue numai din pompe 0 probleme. Ford transit la fel, cum e posibil la bmw numai probleme si la km foarte putini, bataie de joc. 

Cand rulezi masina la greu si sunt multe regenerari, nu se infunda si nici cristalizeaza sistemul ad blue. Problema apare la cei ce nu fac multi km, frecusi prin oras cu motor rece, incercari de regenerare incomplete etc etc

Link to comment
Share on other sites

Tavicu 

Fix problema asta am avut-o si eu, check engine aprins apoi la Apan Braila mi-au explicat procedura:

- verificat cablaje

- inlocuit rezervor adblue(daca este cazul)

Din fericire in cazul meu a fost un cablu de vina, l-au reparat, de vreo luna nu a mai aparut eroarea, asa, cu cateva sute de lei, am scapat.

Masina 520d 68k km

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, raduron10 said:

Tavicu 

Fix problema asta am avut-o si eu, check engine aprins apoi la Apan Braila mi-au explicat procedura:

- verificat cablaje

- inlocuit rezervor adblue(daca este cazul)

Din fericire in cazul meu a fost un cablu de vina, l-au reparat, de vreo luna nu a mai aparut eroarea, asa, cu cateva sute de lei, am scapat.

Masina 520d 68k km

Da, asta este procedura din ISTA (diagnoza). Cablurile le-am verificat, nu era de la ele, cel putin nu acolo unde apare in poza din ISTA ca s-ar freca cu puntea spate. Aveau invelisul intact.

Astept sa vina rezervoru nou si vom vedea. Eventual atunci desfacem mai mult pe acolo in spate si verificam cablurile cat mai bine.

Doar ca deja a inceput sa se incalzeasca afara si din ce am intales problema apare sub 5 grade. Deci posibil sa inlocuiesc rezervoru si ... datorita temperaturii de afara problema oricum sa nu mai apara.

Deja am inceput sa ma uit dupa o benzinara ... ma bate gandu la un 540i. Desi masina o folosesc in proportie de 90% la drumuri lungi. Dar parca m-am saturat de toate rahaturile de la diesel ...

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Salut. Revin cu update 🙂  

Pe scurt, schimbat rezervorul, rulat procesele din ISTA si totul a revenit la normal, fara erori!

Pe lung: saptamana asta am avut mai mult timp si m-am jucat cu ISTA, observand ca eroarea apare imediat, indiferent de cate grade sunt afara. Stergeam erorile, citeam la loc si eroarea era acolo cu noul kilometraj inregistrat (fara sa fie motoru pornit, doar cu contactul).

Joi mi-a venit rezervorul si azi impreuna cu un prieten am l-am schimbat urmand procedura din ISTA (mecanicu era disponibil spre sfarsitul saptamanii viitoare iar eu nu mai aveam rabdare ...). Foarte usor, partea cea mai dificila fiind scoaterea scutului ala de plastic care avea 25-30 de suruburi :)). Dupa schimbare sunt doua proceduri in ISTA ce trebuiesc rulate, odata calibrarea si ajustarea sistemului si dupa aceea o procedura de "start-up" al sistemului. Am iesit cu masina la drum, ne-am plimbat cativa zeci de km, am scapat de eroare si de problema, yeeey!


Rezervoru are foarte multa electronica in acel locas si nu prea ai ce sa schimbi separat sau ceva. Ne-am uitat de curiozitate pe acolo daca se vede ceva ars dar nimic evident. Ce citisem eu si am scris in primul post, ca s-ar gasi doar partea electronica de la VW ar fi doar pe niste modele mai vechi de BMW, pe cele noi este incastrat si nu ai decat sa cumperi rezervoru cu totu asa cum vinde bmw. Am atasat si o poza cu partea electronica pentru cine doreste sa vada.

IMG_3799.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.