Jump to content

Noul BMW Seria 5 - G60


edit

Recommended Posts

53 minutes ago, WIN60 said:

Clar, la o mașină de 100k nu tre sa te intereseze consumul, cat costa rca, casco, impozitul, etc. 

 

Un iPhone nou costă acum 7-8 ani  3500-4000 varianta maxima, acum se apropie de 9.000 dacă nu a depășit. 
 

Deci și mașinile sunt mai scumpe, nu e vorba doar de inflație, cum a zis cineva mai sus, discount uri erau și înainte când nu era inflație și prețul era mai jos. 

Eu zic ca ar trebui sa te intereseze, in momentul de fata cu 100k iti iei seria5, e class, adica suntem in segmentul de mijloc spre sus. 

Pe o masina de 100k doar CASCO este vreo 5 k euro pe an x 3 ani -> 15k euro deja, mai adaugi RCA 2000 lei pe an, si impozit de 3000 lei, schimb ulei, te duci usor in 20k euro doar din astea lasand la o partea rata masinii 😄 

Casco: 15k euro

Asigurare: 1.5k euro

Impozit: 1.9k euro

Schimb: 1.5k euro

Total: 19.9k euro in 3 ani

Daca mai pui si cauciuri, un set vara, un set iarna, placute daca e cazul, mai pui si deprecierea masinii de minimum 30%-35% in 3 ani ai pierdut 50k euro 😄 

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

Bai, va dau dreptate ca inflatie si toate cele, optiuni mai scumpe, motorizari hibrid, etc care se adauga la costul unei masini fata de acum 5-10 ani... bai dar 118.256 E pe un E cu 6000 de km, wtfimage.thumb.png.acf70bde1fdd026c6ccec959f1cafb69.png

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, arnx said:

Bai, va dau dreptate ca inflatie si toate cele, optiuni mai scumpe, motorizari hibrid, etc care se adauga la costul unei masini fata de acum 5-10 ani... bai dar 118.256 E pe un E cu 6000 de km, wtfimage.thumb.png.acf70bde1fdd026c6ccec959f1cafb69.png

Nu da nimeni banii aia pe un E class, din start bagi 10% discount si cu aia 10% tot e  mult pentru un e class.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, WIN60 said:

 

 

Un iPhone nou costă acum 7-8 ani  3500-4000 varianta maxima, acum se apropie de 9.000 dacă nu a depășit. 
 

can ma gandesc ca acum nu foarte multi ani( vreo 15) am cumparat vreo doua e36 din Ungaria la vreo 700 euro bucata, mai putin decat un iphone nou

49 minutes ago, arnx said:

Bai, va dau dreptate ca inflatie si toate cele, optiuni mai scumpe, motorizari hibrid, etc care se adauga la costul unei masini fata de acum 5-10 ani... bai dar 118.256 E pe un E cu 6000 de km, wtfimage.thumb.png.acf70bde1fdd026c6ccec959f1cafb69.png

preturile au luat-o absolut razna, parerea mea. dar avand in vedere ca preturile continua sa creasca nu sa scada , masinile astea se vand chiar si la preturile astea

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Un L4 2000 nu va fi niciodata la fel de rafinat ca un 6cil de 3000.

Corect. Dar față de un 6 în linie de 2000cc (cum ar fi M52 de pe Z3)?

Înțeleg ce spui, în același timp cilindreele au început să crească datorită faptului că și mașinile au devenit mai mari, mai luxoase și mai grele de-a lungul timpului. Mașinile germane sunt exemplu tipic în acest sens: Polo a ajuns la dimensiunile unui Golf mai vechi, un E a ajuns cât un S iar un 3er cât un 5er.

1 hour ago, sskkaa said:

Daca vrei sportivitare si feeling si o Mazda MX5 de 1.8 iti ofera senzatii... sau alte "ieftineli".

Absolut. Încercam doar să subliniez că prețul unei mașini nu trebuie să fie direct proporțional cu cilindreea.

1 hour ago, sskkaa said:

Si aici se vorbea de masini dec lasa medie/mare nu de masini sport.

Știu că topic-ul este despre noul 5er, dar mi s-a părut că vorbești în absolut - motiv pentru care am intervenit.

2 hours ago, mgi said:

Adica in momentul de fata, chiar incepe sa merite o Tesla M3, mai ales versiunea noua, la 35k. (stiu, blasfemie, alea..)

Așa vor ajunge să gândească mulți, și nu este greșit. O mașină electrică are cu aproximativ 50% mai puține piese componente față de una cu motor convențional. În momentul de față prețul este încă mare datorită costului bateriilor. Când se va rezolva această problemă, diferența de preț va deveni substanțială iar mulți vor trece rapid peste neajunsurile electricelor (autonomie, timpi de încărcare, infrastructură, etc.) și vor face pasul.

46 minutes ago, Viper05 said:

preturile au luat-o absolut razna, parerea mea. dar avand in vedere ca preturile continua sa creasca nu sa scada , masinile astea se vand chiar si la preturile astea

La fel se întâmplă și la locuințe.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma cam pricep la cifre si traiesc actualitatea lui 2024.

Uite, am in fata contractul pt 520xd g30 pe care l-am comandat in decembrie 2016. Pleca de la 53.900 iar acum 520xd g60 este 63.850 pret de baza. Deci 9.950 diferenta impartiti la cei 53.900 rezulta inflatie de 18.5%

Am si pretul de 56.900, la 530xi g30 din decembrie 2016, care era cu 3000 in plus, iar diferenta de 3k ma incurca la mom respectiv. 

Prin regula de 3 simpla, daca se respecta proportiile, actualmente, desi nu exista inca in configurator 530xi g60, va pleca de la 63850+(3000+18.5%)=67.400

540xi g30 pleca de 63.xxx(nu am dovezi scrise insa imi aduc aminte bine) deci multumita inflatiei, 520xd g60 este la pret de 540xi g30 iar 530xi g60 este consistent mai scump ca 540xi g30. Pastrand procentele ar iesi 540xi g60 pret de plecare pe la 75.000, insa tinand cont ca acum va avea 385cp si nu 340cp ca g30, probabil va pleca de la 78k-80k. 

M5 E60 probabil tot cam atat era. Pt ca eram fascinat, in 2006, tin minte ca Audi R8 4.2fsi pleca de la 92k

Pare ca in domeniul auto inflatia a fost mica, spuneam pe pagina anterioara ca la mine la munca au fost 35% in ultimii 3 ani si cred ca inflatia generala facand o medie a tuturor produselor si serviciilor disponibile pe pamant a fost in cei 7 ani mentionati de mine de aprox 35%, deci BMW ar trebui sa mai bage inca 16.5% la pret 🙂

De asemenea, probabil, e60 40i pleca acum 20 de ani de pe la sub 50k si sigur M5 E60 era la pret de 530xi G60.

Probabil toata lumea nemultumita din aceasta discutie precum ca e scump, castiga acum in plus fata de decembrie 2016 cu 18.5%, deci pretul a ramas constant. Asta spune matematica, nu eu. Evident ca ne-ar placea 18.5% in plus in buzunar si pret din 2016, insa nu se poate astfel.

Ce imi mai aduc aminte este ca in 2007, la munca, mi-am dorit mult un contract cu un client. Am dat 5 utilaje cu 24k pe bucata. Acelasi utilaj este acum 39k. Anual la noi, in anii normali, a fost o inflatie de 1%-2%, ca in orice domeniu si cand aplici succesiv si la final adaugi cei 35% din ultimii 3 ani, aici se ajunge. 

Merita sau nu, e la latitudinea fiecaruia. Ieftin in continuare putem cumpara doar din parcurile de sh-uri.

Cam astea sunt cifrele desi nu stiu daca a urmarit careva cu atentie discursul 🙂

 

 

Screenshot_20240124_070004_Drive.jpg

Screenshot_20240124_070050_Drive.jpg

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

@PzKpfW nu vorbeam in absolut, doar mi am exprimat parerea personala. Daca sunt doritori de masini de 80 100k care le ar lua si cu motor de 1.4 sau 1.6 vorba aia, bravo lor 🙂

@edit preturile masinilor au crescut si din cauza dezvoltarii si implementarii sistemelor si tehnologiilor noi de asistenta, siguranta, etc, ca preturile nu cresc doar cu fix inflatia.

Ar fi bine ca toata lumea sa castige in plus cu 18-35% cat zi tu sa tina pasul cu inflatia dar sunt 100% convins ca procentul care castiga cu atat in plus e foarte mic in realitate 🙂

Fiecare isi cunoaste buget, nevoile, si va lua masina cea mai potrivita care sa se muleze cerintelor.

Spor la cumparaturi 🙂

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, PzKpfW said:

KTM X-BOW RR. Motorul este un 2.0 TFSI de la Audi.

Vad ca are 360cp si 420nm

Cel mai puternic 2.0tfsi de la vag are 333 cp si 420nm pe editia aniversara de 20 de ani a lui Golf R.

Nu imi dau seama daca ktm si l-au pregatit singuri pt acei CP in plus sau l-au primit gata aranjat de la Audi.

Screenshot_20240124_081918_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

@PzKpfW nu vorbeam in absolut, doar mi am exprimat parerea personala. Daca sunt doritori de masini de 80 100k care le ar lua si cu motor de 1.4 sau 1.6 vorba aia, bravo lor 🙂

@edit preturile masinilor au crescut si din cauza dezvoltarii si implementarii sistemelor si tehnologiilor noi de asistenta, siguranta, etc, ca preturile nu cresc doar cu fix inflatia.

Ar fi bine ca toata lumea sa castige in plus cu 18-35% cat zi tu sa tina pasul cu inflatia dar sunt 100% convins ca procentul care castiga cu atat in plus e foarte mic in realitate 🙂

Fiecare isi cunoaste buget, nevoile, si va lua masina cea mai potrivita care sa se muleze cerintelor.

Spor la cumparaturi 🙂

Nu cred ca o sa o cumperr nici la 80 nici la 100. Cred ca va fi masina de firma, deci 19% TVA il va scoate si cred ca scoate si un discount de 20%, nu cred mai mare ca e model nou. Deci spun eu in jur de 65k fara tva, o sa ajunga masina.

Acu, vazusem pe alt forum, un baiat caruia i a venit Octavia, destul de bine echipata, dar fara matrix si motor de 2 litri diesel 110 cai ( cel entry level) pret final in jur de 35k 

Link to comment
Share on other sites

Oare inclusiv tva cei 35k pt octavia?

36k inclusiv tva pret cu tot cu optionale a fost in martie 2008 A4, 2.0tdi 143cp pe care l-am avut. Pleca de la 30.500 inclusiv tva si am avut optionale de 5.5k

Tot asa, a fost un discount corporate si a ajuns pe la 30k inclusiv tva.

 

LATE EDIT.

m am uitat acum, 2.0tdi cu motorul basic, care acum are 163cp, incepe de la 48k, adica 85% in plus in 16 ani.

E drept, standardul atunci era cu faruri cu halogen si roti de tabla 205/55R16. Masinile acum pleaca in basic mult mai bine echipate.

 

Cum spunea si sskkaa, si costurile tehnologiei actuale sunt mari, diferenta nu e doar la inflatie, plus echiparea de baza mai bogata pe care o mentionam etc

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Luciosu said:

Acu, vazusem pe alt forum, un baiat caruia i a venit Octavia, destul de bine echipata, dar fara matrix si motor de 2 litri diesel 110 cai ( cel entry level) pret final in jur de 35k 

Nu ma pot obisnui cat de mult au crescut preturile la masini. De fapt la toate. Si o ciorba acum e dublu fata de 2020 ce ma mai mir.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, edit said:

Vad ca are 360cp si 420nm

Cel mai puternic 2.0tfsi de la vag are 333 cp si 420nm pe editia aniversara de 20 de ani a lui Golf R.

Nu imi dau seama daca ktm si l-au pregatit singuri pt acei CP in plus sau l-au primit gata aranjat de la Audi.

Este motorul standard de pe Audi S3 (8V), Golf R mk7 și León Cupra R. Vine standard cu 300cp și 380N/m. Pe modelul "normal" (KTM X-BOW R) cei de la KTM i-au modificat puțin doar curba de cuplu: ajunge la 420N/m dar mai sus în ture.

Pe modelele considerate "de competiție" (X-BOW RR sau X-BOW GT4) ai posibilitatea de a modifica performanța motorului în funcție de BOP. Ca valori maxime se pot obține cel puțin 360cp (valoare garantată de producător). Aceste modificări au fost făcute de către KTM, conform recomandărilor celor de la VW.

Scuze de OT.

9 hours ago, edit said:

Eu ma cam pricep la cifre si traiesc actualitatea lui 2024. (...)

Adevărat tot ceea ce ai spus. Un calculator al inflației (cel al Institutului Național de Statistică din Finlanda de exemplu) arată că 53.900€ în 2016 valorează aproape 65.000€ în prezent (2023). Problema cred că este una de percepție:

  1. Inflația nu a crescut constant: până la epidemia de covid a fost o creștere mică și constantă, după a crescut accelerat.
  2. Veniturile nu au crescut la fel și nu au ținut pasul cu inflația.

Nu le iau apărarea producătorilor, în continuare fac profit, însă marjele sunt cam tot la fel ca și până acum. Sunt puține mărci care au marje mari - Porsche de exemplu, care nici nu prea dau discount-uri, mai ales la modelele lor specifice (nu Cayenne, Taycan, Macan și altele).

7 hours ago, coco1382 said:

Dar oare garantia Premium Selection este valabila si in Romania? :))

Este valabilă în toată Europa, inclusiv în partea asiatică a Turciei.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, PzKpfW said:

Un calculator al inflației (cel al Institutului Național de Statistică din Finlanda de exemplu) arată că 53.900€ în 2016 valorează aproape 65.000€ în prezent (2023). Problema cred că este una de percepție

 

Nu le iau apărarea producătorilor, în continuare fac profit, însă marjele sunt cam tot la fel ca și până acum. 

In sfarsit cineva care imi vorbeste limba 🙂

 

Productorul de utilaje pe care il reprezentam in romania a iesit in 2021 pe zero, 2022 pe pierdere si abia in 2023 pe profit ca pe vremuri, insa au distrus cu cresterile de preturi ca sa revina pe linia de plutire.

Rata profitabilitatii in domeniul asta e mult mai mica si de asta au avut nevoie de 35% si nu de 18.5% cum a procedat bmw.

Au ajuns pe pierdere pt ca problemele cu componentele de dupa covid au generat intarzieri de fabricatie.

Aveau necesare, de regula, 3-4 luni de la comanda sa fabrice un bun si ajunsesera in momentele cele mai nasoale la intre 9 si 15 luni, in functie de gama de produs.

Ca atare, primeau comanda la pretul X de la dealeri cum suntem noi si fabricau dupa un an la un cost cu 10-15-20% mai mare. Noua ne livrau tot la pretul X. Daca ar fi putut livra tot repede, probabil ar fi fabricat la un cost cu 5% mai mare.

Si au bubuit asa cu cresterile:

6% 1 iunie 2021

5% 1 oct 2021

6% 21 oct 2021. Mi s-a parut tare cum au revenit dupa 3 sapt. Asa tare se rostogolea inflatia incat la 3 sapt si-au dat seama ca nu le ies calculele nicicum.

4.5% pe 3 ian 2022. In aceesi zi ne-au dat si instiintarea ca daca dupa o eventuala plasare de comanda apare o crestere de pret, cresterea se aplica retroactiv. Cum comunicarea dintre parti presupunea contractual un ragaz de 30 de zile pt a intra in aplicare, in luna aia toti dealerii woldwide si-au comandat in total mii de bucati pt stoc. Producatorul si-a luat-o grav.

Si Mercedes a practicat asta cu cresterea retroactiva. Dealerii de Mercedes au avut in contract. Asta am avut si eu in contract cand am comandat Maserati-ul.

Pe 8 aprilie 2022 ne-au dat perversa mare si au mai pus 10% crestere. Aplicand procent la procent plecand de la pretul de baza, au iesit 35% intr-un interval de 10 luni. Altfel intrau in faliment.

 

 

SI INCA O CHESTIE.

jumatate din inflatia la care am asistat noi cetatenii ca si consumatori finali este artificiala. Practic, noi la job ne adresam tuturor celor care produc ceva, orice. Important este sa produca fizic.

Orice pret pe care l-am cerut, firmele respective l-au platit fara sa comenteze. Lumea era atat de agasata de inflatie incat orice pret cereai, fiind spalati pe creier, il plateau. Ba chiar ma intrebau unii dintre ei la livrarea care venea la un an de la comanda "Care e pretul final?". Si daca tot intrebau, le mai ceream cateva procente. Si asa procedau si ei mai departe.

Ca atare, paradox, in 2022 firma la care lucrez a facut profit ca in 2008, de dinainte de criza. In 2023 cred ca la fel, ca nu am cifrele finale.

Aproape toti colaboratorii, clientii, au avut crestere mare de profitabilitate in ultimii 2 ani.

Deci consumatorul casnic, cel final, intr-un final a fost furat.

2 hours ago, PzKpfW said:

 

 

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, edit said:

Ca atare, paradox, in 2022 firma la care lucrez a facut profit ca in 2008, de dinainte de criza. In 2023 cred ca la fel, ca nu am cifrele finale.

Aproape toti colaboratorii, clientii, au avut crestere mare de profitabilitate in ultimii 2 ani.

Deci consumatorul casnic, cel final, intr-un final a fost furat.

E doar o intertie, piata se va auto regla relativ repede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.