Jump to content

Curge apa din bloc motor


Recommended Posts

Salutare!

Acum 2 zile am pățit o nepățită...
Masina in cauza, un BMW e90 320d 163cp m47
Dupa un drum de 15 km, am ajuns acasa, am oprit motorul si ventilatorul tot mergea (motor incins)... fara eroare in bord, fara semne de supraincalzire.
A 2-a zi dimineata am zis sa verific apa sa fie la nivel si vasul era gol si uscat
I-am pus apa si i-a fost sete rau ca au intrat aproape 8 litri (semn ca si blocul motor era gol)
Dupa ce i-am dat o cheie si i-am facut "aerisirea" am observat ca vasul tot se golea
M-am bagat sub ea si curgea apa ca la balamuc de undeva din spatele motorului (intre motor si cutie)
Dupa ce am ridicat-o pe cric am observat ca apa curge din blocul motor
Din cate am inteles este un orificiu special astupat cu un dop de plastic care iese singur iarna cand lichidul de racire... apa (fara antigel) se dilata.
Acolo sigur 100% nu mai era dopul original pentru ca am gasit o moneda lipita cu un adeziv moale... adevarul este ca a tinut "improvizatia" asta facuta de fostul proprietar.
Are cineva idee cum arata si unde as putea gasi un astfel de dop?
Planul original este sa lipesc cu poxipol (in teorie rezista pana la 120grade si la dilatare)... credeti ca acolo se face o temperatura mai mare de atat?
Am pus un video in care sa va faceti o idee.. nu este mare lucru pentru ca nu am avut loc sa bag telefonul... Chestia aia maro de seamana cu rugina este defapt adezivul.

Link to comment
Share on other sites

Senzor la fundul vasului de expasiune ai verificat daca mai este acolo... daca functioneaza.. ? Acel senzor ar fi trebuit OBLIGATORIU, sa te fi avertizat imediat ce se termina antigelul (apa) din acel vas. Foarte important sa verifici ca senzorul acela isi face treaba! Imediat ce rezolvi problema de pe motor asta e urmatoarea prioritate.

(Ca idee generala, nu stiu cine ti-a spus ca acel dop.. sau supapa care se deschide.. iarna.. NU are nici o treaba cu prea mult antigel sau alte lucruri. Antigelul eliberarea lui se face intotdeauna pe la vasul de expansiune, cel outin asa a fost prevazut de fabricant. De aceea se numeste vas de expansiune. Ca sa preia presiunea din sistem si eventual sa dea si pe afara. Presiune e peste tot in sistem dar aerul mai compresibil decat alte medii acolo in vas se intampla ce trebuie sa se intample, asta sa intelegi in linii mari.. E o supapa acolo in capac in partea de sus, ceva ..orificiu unisens.. bla bla..)

Daca ceva nu mai merge la acel motor (pierde antigel.. se amesteca cu uleiul..) s-ar putea sa fie din cauza acestui eveniment destul de tragic petrecut. Iar cine a pus moneda acolo e clar ca a fost o improvizatie ca sa vanda.. ca probabil la randul aceluia ..i s-a intamplat si lui si nu a gasit ceva mai ..bun decat sa lipeasca o moneda..

e trist si nasol..

E cumva pe partea stanga (cand ridici capota) a motorului pe la mijloc?

Fa o poza te rog cu degetul aratand unde e "supapa" pe motor.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Senzor la fundul vasului de expasiune ai verificat daca mai este acolo... daca functioneaza.. ? Acel senzor ar fi trebuit OBLIGATORIU, sa te fi avertizat imediat ce se termina antigelul (apa) din acel vas. Foarte important sa verifici ca senzorul acela isi face treaba! Imediat ce rezolvi problema de pe motor asta e urmatoarea prioritate.

(Ca idee generala, nu stiu cine ti-a spus ca acel dop.. sau supapa care se deschide.. iarna.. NU are nici o treaba cu prea mult antigel sau alte lucruri. Antigelul eliberarea lui se face intotdeauna pe la vasul de expansiune, cel outin asa a fost prevazut de fabricant. De aceea se numeste vas de expansiune. Ca sa preia presiunea din sistem si eventual sa dea si pe afara. Presiune e peste tot in sistem dar aerul mai compresibil decat alte medii acolo in vas se intampla ce trebuie sa se intample, asta sa intelegi in linii mari.. E o supapa acolo in capac in partea de sus, ceva ..orificiu unisens.. bla bla..)

Daca ceva nu mai merge la acel motor (pierde antigel.. se amesteca cu uleiul..) s-ar putea sa fie din cauza acestui eveniment destul de tragic petrecut. Iar cine a pus moneda acolo e clar ca a fost o improvizatie ca sa vanda.. ca probabil la randul aceluia ..i s-a intamplat si lui si nu a gasit ceva mai ..bun decat sa lipeasca o moneda..

e trist si nasol..

E cumva pe partea stanga (cand ridici capota) a motorului pe la mijloc?

Fa o poza te rog cu degetul aratand unde e "supapa" pe motor.

Nu are legatura cu presiunea. Acel dop este de plastic si cade singur cand este impins de gheata care se formeaza in motor (ca sa nu il sparga). Am intrat iar sub ea si am filmat mai in detaliu dop-ul
scuzati calitatea video-ului, dar a trebuit sa il compresez pana la 1 mb

am gasit cum se numeste...
"Dop de inghet motor BMW 3 (E90)"

dop-de-inghet-motor-bmw-3-e90-3-e91-3-f30-f80-2-0-be55e10249a158552c3-0-0-0-0-0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wow. 

Deci mootorul ala a inghetat candva iar dopul a sarit.. sau nu a sarit complet.. sau o fi cedat pur si simplu. 🤪

Am aflat ceva ce nu am stiut pana acum.

Sper sa iti rezolvi problema repede si fara consecinte naspa.

Bravo pentru topic.

Esti sigur ca e din plastic?

Eu am gasit ca ar fi din metal. Se numeste "frost protection cover lid" part No. 11111268539 pentru M47. Are diametru de 12mm. E pozitionat in fata deasupra arborelui cotit.. O sa incerc sa pun o poza din realoem.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-10-2005-E90-BMW-320d&diagId=11_3306

E in acelasi loc unde e componenta 3 din poza?

Cel mai sigur si bime mergi la dealer si iei original.

Sa ne spui si cum ai rezolvat, de unde ai luat dopul ala.

 

 

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Mircea-Si said:

Vezi sa bagi antigel G11, apa de la robinet n-are ce cauta intr-un motor. Ideal ar fi sa faci o curatare a sistemului de racire, sunt tot felul de solutii.

La mine a stat numai pe antigel pentru bmw. La fostul proprietar sigur nu a vazut altceva in afara de apa...
I-am luat o solutie Liqui Moly de curatare a radiatorului... nu ar fi rea o solutie de curatat toata instalatia ca sigur este rugina in ea .

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, bimmer90f30 said:

Wow. 

Deci mootorul ala a inghetat candva iar dopul a sarit.. sau nu a sarit complet.. sau o fi cedat pur si simplu. 🤪

Am aflat ceva ce nu am stiut pana acum.

Sper sa iti rezolvi problema repede si fara consecinte naspa.

Bravo pentru topic.

Esti sigur ca e din plastic?

Eu am gasit ca ar fi din metal. Se numeste "frost protection cover lid" part No. 11111268539 pentru M47. Are diametru de 12mm. E pozitionat in fata deasupra arborelui cotit.. O sa incerc sa pun o poza din realoem.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-10-2005-E90-BMW-320d&diagId=11_3306

E in acelasi loc unde e componenta 3 din poza?

Cel mai sigur si bime mergi la dealer si iei original.

Sa ne spui si cum ai rezolvat, de unde ai luat dopul ala.

 

 

Dop-ul era in spatele motorului deasupra cutiei de viteze.
Plastic 100%... un plastic cat de cat moale... l-am verificat cu surubelnita si a intrat varful in el foarte usor.
S-a rezolvat cu poxipol si o moneda de 50 de bani care a intrat pe fix acolo... stiu ca e o prostie ce am facut dar nu am avut timp sa astept dupa curier 2-3 zile.

Am pus poxipol, apoi moneda... am asteptat 10 minute, am mai pus un strat de poxipol... iar am asteptat alte 10 minute si in final inca un strat. Pana acum se prezinta bine... Poate ajut pe cineva, care a patit la fel, cu "metoda" mea

Este temporar... pe viitor o sa dau cutia jos ca sa am loc si o sa-i schimb dopul cu unul original.

 O sa revin cu noutati in caz ca se intampla ceva.

Sper sa nu gresesc pentru ca nu am avut pozitie sa ma uit... dar ala cred ca este.

ezgif-1-2f2469450e.jpg

Edited by idrivesystems
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, FiveThreeFive said:

@idrivesystems Chiar daca exista o anume probabilitate ca improvizatia sa reziste suficient timp, iti recomand sa inlocuiesti cat de urgent posibil dopul temporar cu unul original. Din doua motive:

  1. Presiunea la care deschide supapa de siguranta la M47 este (cu aproximatie) 1,4 bar. Aceea este presiunea limita; probabil ca in functionare normala motorul ajunge pe la cca. 1 bar. O moneda de 50 de bani are diametrul de 2,4cm, deci suprafata de ~4,5 cm2. 1 bar inseamna 1,02Kg/cm2. Rezulta ca moneda lipita cu poxipol este impinsa spre afara de lichidul de racire cu o forta de cca. 4,6 Kgf. Nu este enorm, dar este suficient cat sa compromita, in timp, o lipitura imperfecta.
  2. Din poza, inteleg ca dopul este in chiulasa. Ca urmare, ai un dop de alama lipit cu poxipol intr-o piesa de aluminiu. Intrucat (a) aluminiul are coeficientul de dilatare cu cca. 20% mai mare decat alama si (b) este improbabil ca poxipolul sa fie certificat sa reziste la dilatari si contractari repetate de la temperatura ambientala pana la cca. 95 gr. C si invers -> exista un risc semnificativ ca poxipolul sa crape, din cauzele (a) si (b) combinate,  iar presiunea sa impinga moneda afara. 

 

Frumos raspuns! Multumesc!
O sa incerc sa rezolv problema cat mai curand posibil

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, FiveThreeFive said:

este improbabil ca poxipolul sa fie certificat sa reziste la dilatari si contractari repetate de la temperatura ambientala pana la cca. 95 gr. C si invers

In primul rand bravo lui @FiveThreeFive pentru asa raspuns! A analizat treaba ca lumea!

Apoi tocmai ce am citat a fost primul gand care m-a ingrozit. Nu as pune poxipol si nici un "lipici" sperand ca o sa tina tocmai din cauza variatiilor foarte mari de temperatura. Mai ales ca trebuie sa retina un lichid... Numai probleme vad din incercarea cu poxipol.

Poxipol si o moneda as pune numai daca as ramane pur si simplu in drum.. si altceva nu e..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, bimmer90f30 said:

In primul rand bravo lui @FiveThreeFive pentru asa raspuns! A analizat treaba ca lumea!

Apoi tocmai ce am citat a fost primul gand care m-a ingrozit. Nu as pune poxipol si nici un "lipici" sperand ca o sa tina tocmai din cauza variatiilor foarte mari de temperatura. Mai ales ca trebuie sa retina un lichid... Numai probleme vad din incercarea cu poxipol.

Poxipol si o moneda as pune numai daca as ramane pur si simplu in drum.. si altceva nu e..

 

Drum de 30 de km... 15 km mers normal si 15 km cox... Nici o picatura de apa momentan.
I-as pune peste Poxipol un AutoWeld CX80 care este special pentru lucrari de genul. Rezistent la dilatari si temperatura mare.
Nu am timp si nici posibilitatea momentan sa dau jos cutia de viteze ca ii pun dopul original.

Edited by idrivesystems
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Update:

Lipitura cu poxipol nu a tinut decat 700km
Poxipolul a devenit casant pentru ca am reusit sa desprind bucatele din el cu mana
Am curata tot pe acolo si am reusit sa ajung la dop-ul original care nu era din plastic cum credeam, ci din metal (o sa atasez o poza mai jos)
Are cineva o idee cum as putea sa rezolv problema fara sa dau _chiulasa_ sau cutia jos?
 

dop-gheata-bloc-motor.jpg

Link to comment
Share on other sites

Provizoriu mai poti incerca cu un dop din lemn. Finisat cat mai aproape de cotele dopului original (usor conic), bagat uscat, in contact cu lichidul se umfla si se blocheaza.

Poxipol, moneda etc pot scapa in interior si pot bloca pompa, radiator, termostat...

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, idrivesystems said:

am reusit sa ajung la dop-ul original care nu era din plastic cum credeam, ci din metal (o sa atasez o poza mai jos)

Deci parese ca am avut dreptate..

Ce nu zici clar este daca l-ai scos pe cel vechi? Si acum ai altul nou si nu stii cum sa il bagi?

Eu pot sa iti prezint un scenariu, situatia asa cum vad eu cu dopul nou in mana.. (Nu e prea roz..)

(As gandi ca dopul ala a fost pus acolo foarte probabil in fabrica de chiulase.. adica pe banc)

Acum, daca dopul e bagat cu partea (calota) in afara, sunt sanse mare sa nu poti sa il bagi.. pentru ca o data ce lovesti in el marginile se largesc...

 Daca e fixat in chiulasa INVERS, cu, calota spre interiorul chiulasei, atunci foarte probabil il poti impinge cu un dorn avand aceiasi forma si marime.. cu calota la interior.

Bine, merge si daca dornul e concav la varf.. deci cu, calota spre exterior.

Dar ca idee generala cred ca dopul original se potriveste destul de mult fortat in chiulasa.

Sper sa nu am dreptate..

(bine, mai este si situatia in care tu vrei sa il bagi oricum, sa nu mai curga, dar sigur nemtii nu au gandit la fel cu romanii 😉

Sa il pui oricum, tinand cont cat greu a iesit cel vechi, inmulteste cu 2 sau 3 (considerand pozitia, spatiul din fata lui) si probabik aia e dificultatea.  

Stiu, nu sunt optimist azi..

Avand in vedere pozitia actuala, nu iti ramane decat sa cauti sa il impingi  proptind ceva lung in caroserie si cu, ceva bagat in dop, sau pe capul lui impingi facand o parghie..

Astea-s sugestiile..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, idrivesystems said:

Update:


Are cineva o idee cum as putea sa rezolv problema fara sa dau _chiulasa_ sau cutia jos?
 

dop-gheata-bloc-motor.jpg

Chiulasa oricum trebuie dată jos,pentru că e fisurată.

Nu are cum sa curgă pe acolo decât dacă e spartă. 

Cat despre scos sau băgat inapoi "dopul" ăla, ia ți gândul...

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, wolf20 said:

Chiulasa oricum trebuie dată jos,pentru că e fisurată.

Nu are cum sa curgă pe acolo decât dacă e spartă. 

Cat despre scos sau băgat inapoi "dopul" ăla, ia ți gândul...

Chiulasa nu este obligatoriu fisurata! Am patit-o si eu la un rechin. Dopul cu pricina este din tabla si a ruginit de la apa din instalatie. Dupa ce il va scoate daca va pune o poza cu el se va vedea cum este ros si subtiat de rugina.

Dopul nou este usor conic. Are o portiune de asezare care il si centraza totodata. Pentru montaj se poate folosi o cheie tubulara pe diametrul interior al chiulasei si un ciocan. Pozitia insa este foarte incomoda. 

On 7/21/2023 at 10:36 AM, bimmer90f30 said:

Deci mootorul ala a inghetat candva iar dopul a sarit.. sau nu a sarit complet.. sau o fi cedat pur si simplu. 🤪

N-a inghetat nimeni! Sunt 30 de grade afara. Daca ingheta il arunca afara. Constructiv asta este scopul pentru care a fost proiectat!

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

In fapt, principalul scop al dopurilor respective este sa astupe asa-numitele gauri tehnologice. Acestea sunt gauri necesare in procesul de fabricatie al piesei respective, dar care ulterior nu mai au nicio functie anume si trebuie blocate. Cel mai uzual scop, in cazul blocurilor motor si chiulaselor, este de a permite eliminarea nisipului folosit pentru a realiza cavitatile interioare in timpul turnarii piesei respective. In cazul altor piese (spre exemplu, carburatoarele de pe vremuri) gaurile tehnologice erau practicate in timpul prelucrarilor prin aschiere, pentru a obtine canale interioare de mici dimensiuni.

Au ramas cumva in "folclor" cu presupusul scop de a proteja la inghet - si in anumite conditii poate juca un astfel de rol. Dar, in primul rand, antigelul s-a generalizat de foarte mult timp in industria auto. Si, in al doilea rand, cavitatile din bloc si din chiulasa sunt atat de intortocheate incat - daca limita de inghet a lichidului de racire este depasita - procesul de inghet se poate initia si continua intr-o sectiune fara dop a piesei respective, deci aceasta poate fi distrusa prin inghet chiar si daca are astfel de dopuri.

  • Love BMW 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Vesti proaste... foarte proaste
Dupa 2 zile demunca de dimineata pana seara am reusit sa il scot pe cel vechi si sa il pun pe cel nou
12 ore de chin sa il scot pe ala vechi (poza jos)
12 ore de chin sa il bag pe cel nou (poza jos)
Prima data am incercat cu o inventie facuta dintr-un cauciuc polizat exact pe dimensiune, prin care am bagat un surub torbant + saiba lata + saiba antidesfacere + piulita. In teorie trebuia ca atunci cand strangi piulita, cauciucul sa se umfle si sa astupe gaura.... Nu a mers deloc. (poza jos)
Apoi am facut o presa dintr-un surub bagat printr-o "tubulara" si o piulita care impingea tubulara in timp ce o desfaceai (o sa pun poza maine dimineata daca intereseaza pe cineva)
Am bagat dop-ul dupa 3 incercari de chin. Am pus apa in motor, am pornit motorul.... si il dau dracu ca tot curge pe langa dop. Imi vine sa ii dau foc... Cred ca solutia cea mai simpla ar fi sa ii dau _chiulasa_ jos.
 

Screenshot_5-min.png

Screenshot_6-min.png

Screenshot_4-min.png

Just now, idrivesystems said:

Vesti proaste... foarte proaste
Dupa 2 zile demunca de dimineata pana seara am reusit sa il scot pe cel vechi si sa il pun pe cel nou
12 ore de chin sa il scot pe ala vechi (poza jos)
12 ore de chin sa il bag pe cel nou (poza jos)
Prima data am incercat cu o inventie facuta dintr-un cauciuc polizat exact pe dimensiune, prin care am bagat un surub torbant + saiba lata + saiba antidesfacere + piulita. In teorie trebuia ca atunci cand strangi piulita, cauciucul sa se umfle si sa astupe gaura.... Nu a mers deloc. (poza jos)
Apoi am facut o presa dintr-un surub bagat printr-o "tubulara" si o piulita care impingea tubulara in timp ce o desfaceai (o sa pun poza maine dimineata daca intereseaza pe cineva)
Am bagat dop-ul dupa 3 incercari de chin. Am pus apa in motor, am pornit motorul.... si il dau dracu ca tot curge pe langa dop. Imi vine sa ii dau foc... Cred ca solutia cea mai simpla ar fi sa ii dau _chiulasa_ jos.
 

Screenshot_5-min.png

Screenshot_6-min.png

Screenshot_4-min.png

 

Screenshot_1-min.png

Screenshot_2-min.png

6 minutes ago, idrivesystems said:

Vesti proaste... foarte proaste
Dupa 2 zile demunca de dimineata pana seara am reusit sa il scot pe cel vechi si sa il pun pe cel nou
12 ore de chin sa il scot pe ala vechi (poza jos)
12 ore de chin sa il bag pe cel nou (poza jos)
Prima data am incercat cu o inventie facuta dintr-un cauciuc polizat exact pe dimensiune, prin care am bagat un surub torbant + saiba lata + saiba antidesfacere + piulita. In teorie trebuia ca atunci cand strangi piulita, cauciucul sa se umfle si sa astupe gaura.... Nu a mers deloc. (poza jos)
Apoi am facut o presa dintr-un surub bagat printr-o "tubulara" si o piulita care impingea tubulara in timp ce o desfaceai (o sa pun poza maine dimineata daca intereseaza pe cineva)
Am bagat dop-ul dupa 3 incercari de chin. Am pus apa in motor, am pornit motorul.... si il dau dracu ca tot curge pe langa dop. Imi vine sa ii dau foc... Cred ca solutia cea mai simpla ar fi sa ii dau _chiulasa_ jos.
 

Screenshot_5-min.png

Screenshot_6-min.png

Screenshot_4-min.png

 

Screenshot_1-min.png

Screenshot_2-min.png

 

Link to comment
Share on other sites

S-a rezolvat!
Am pus dop-ul fara sa dau motorul, cutia sau chiulasa jos
Aveti atasata o poza cu presa pe care am facut-o (pentru cine are nevoie pe viitor)
Am impins dop-ul de 5-6 ori pana a intrat aproape perfect la locul lui (mai curgea foarte putina apa, o picatura la 20 secunde) si apoi i-am pus poxilina peste. Pana acum se prezinta bine

Sper sa nu aveti ghinioul meu niciodata.

Bafta!

Screenshot_2.jpg

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, idrivesystems said:

Am impins dop-ul de 5-6 ori pana a intrat aproape perfect la locul lui

Bravo ca ai rezolvat cumva sa nu curga aproape deloc! 👍👏👍👏

Dar nu am inteles de ce a trebuit sa il scoti si sa il pui de 5-6 ori? 

Pentru ca erai nesigur de pozitia lui sau pentru ca, curgea pe langa destul de mult in datile incercate?

Acum nu pot decat sa imi imaginez si nu cred ca ma insel tit bagand-ul si scotand-ul etansietatea lui cu chiulasa s-a slabit pentru ca el intra aproaoe sigur o singura data si atunci desigur (aproape) perfect 90 grade cu gaura pe care o inchide..

Acum, intr-o nota mai optimista, nu dispera ca, si daca sa zicem ca te hotarasti sa pui o chiulasa buna, intreaga, neafectata.. acesteia ii poti pune un dop nou si vinde cel putin la pretul cu, care o cumperi pe cea pe care o sa o iei.. Acum ai sculele, priceperea, nu le arunca si o sa o rezolvi perfect, sau aproape ca in fabrica..

Bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.