Jump to content

Probleme galeria de admisie


Recommended Posts

Salutare!

Recent mi-am scos masina (BMW F10 520D LCI 2013, N47)de la reprezentanta deoarece a avut rechemare pentru racitorul de gaze si baietii de acolo mi-au transmis ca am probleme cu galeria de admisie (infundata) intrucat da eroare pe tester si nu trage masina cum ar trebui, asa ca am inceput research-ul. Din ce am gasit si inteles eu de pe internet exista 3 rezolvari:

1.Schimbat toata galerie de admisie 

2.Curatata galeria de admisie

3.Anulate acele clapete

Costurile nu sunt asa de ridicate in niciunul dintre aceste puncte dar vreau sa va cer parerea, ce ati alege voi si DE CE?

Din auzite, multe persoane sunt PRO pentru anularea acestor clapete deoarece nu isi au rostul si sunt considerate in plus avand un rol nesemnificativ (consumabile inutile deoarece o sa se intample din nou si chiar este mai ok pentru motor sa le anulezi si sa scapi de o bataie de cap). Exista riscul ca aceste clapete care sunt facute din plastic sa arda si sa ajung la motor ca sa il strice si nimeni nu isi doreste acest lucru. Alte persoane am vazut ca nu iau in calcul nicicum varianta 3 deoarece considera un pret scazut in curatarea/schimbarea galeriei de admisie. Dupa parerea mea asa este, anularea lor este foarte ieftina, curatarea si aceasta este ieftina, pana si schimbarea cu totul a galeriei ajunge la un pret mai ridicat dar in acelasi timp accesibil pentru posesorii de seria 5 (stiu ca este subiectiv, vorbesc la modul general din punctul meu de vedere). 

Momentan nu am fost sa vorbesc cu un specialist despre problema mea ca sa stiu ce este cel mai recomandat pentru masina mea (1/2/3) si ce ii se aplica. Vreau sa stiu parerile PRO si CONTRA despre aceasta problema. Desigur, daca rezolvarea 3 nu implica niciun minus si este si cea mai econimica varianta, nu as ezita sa o pun in aplicare.

Edited by BmwForLife06
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, BmwForLife06 said:

multe persoane sunt PRO pentru anularea acestor clapete deoarece nu isi au rostul si sunt considerate in plus avand un rol nesemnificativ (consumabile inutile deoarece o sa se intample din nou si chiar este mai ok pentru motor sa le anulezi si sa scapi de o bataie de cap

Sunt multe, din pacate🙃

  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, BmwForLife06 said:

Alte persoane am vazut ca nu iau in calcul nicicum varianta 3 deoarece considera un pret scazut in curatarea/schimbarea galeriei de admisie.

Ce ti-a spus @zeronoo afecteaza filtru de particule (dpf). Anularea calpetelor galerie duce la umplerea filtrului mai repede pentru ca gazele arse sunt trimise direct in filtru in timp ce clapetele facea recircularea lor (a o parte din ele). Deci asta nu duce decat la scurtarea vietii filtrului.

Exista si varianta a treia mai ieftina si sanatoasa pentru motor. Eu o folosesc la doua BMWuri curent; la unul de peste 10 ani la celalalt de 2 ani unulu Euro 4 din fabrica celalalt Euro 6. Unul primeste Ulei 2T JASO FB celalalt Ulei 2T JASO FB!

La EURO 4, pe langa faptul ca nu am schimbat nimic la motor (decat bujii incandescente) in peste 250k km si nici senzoei de pe esapament sau catalizator.. galeria de admisie data jos de 3-4 ori sa fie, am gasit-o intotdeauna curata, EGR curat.. ce sa spun ca am gasit infundat camd totul era fara depuneri.

Deci curata galeria si pune Ulei 2T JASO FB 250ml/50litri si ne mai auzim peste 250k km, daca mai ai masina.

Eu sunt exemplu viu al unui fenomen despre care se spune ca e placebo. 

Nu e placebo din prea multe puncte de vedere sa stau sa le enumar aici. Idee e urmatoarea - vrei motor curat pe admisie, injectoare curate si sa traga mult si bine? Baga ce ti-am zis si mai vorbim daca performatele i-au scazut...

(sau poate vrei sa iti spun ce depuneri avea masina in 2012-2013 cans am luat euro 4? AVEA DEPUNERI la 250k k cat arata in bord. Si facuse numai drumuri lungi... dar de ce sa vorbim despre trecut cand putem vorbi despre viitor so de cat de fara moarte sunt diesel-urile.. bine autoritatile nu ne mai vor cu ele..)

A, Euro 6 are recall pentru spargere, racitor EGR, draci-laci.. cand o sa duc masina la ei o sa ii intreb daca au gasit racitorul infundat, evident de depuneri. Pot paria raspunsul lor...

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, BmwForLife06 said:

De ce "din pacate"?

Pentru ca vorbesc fara sa aibe habar. Pentru ca sunt prea multi care aleg varianta cea mai ieftina de reparatie si se mint singuri ca e un lucru corect si bun. La nevoie, masinile se intretin si repara, nu se modifica doar pentru ca e mai rapid si mai ieftin.

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Eu cand am luat masina la 180k am curatat galeria de admisie si am schimbat clapetele, acum la 250k am urmat acelasi proces ca la 180k 🙂 nu incurajez sa le anulezi sau chestii de genul, daca era crapata sau altceva o schimbam tot oem si asta era

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, wolf20 said:

Degeaba curata admisia ,daca _chiulasa_ arata asa

 

IMG_0697.jpeg.6a347569f44d22f421ac8aea01928bfb.jpeg

Eu cand am luat masina la 180k am curatat galeria de admisie si am schimbat clapetele, acum la 250k am urmat acelasi proces ca la 180k 🙂 nu incurajez sa le anulezi sau chestii de genul, daca era crapata sau altceva o schimbam tot oem si asta era

o intrebare _chiulasa_ se poate curata ? 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, wolf20 said:

Eu am demontat o,nu am încredere în metodele astea.

Plus ca poți să vezi uzura cilindrii, pistoane..dacă există. 

Un numar de km cand ar trb facut asta ? Sincer mi se pare cam mult sa deschid motorul sa zic asa “sa fie bine ca sa nu fie rau “ :))

Link to comment
Share on other sites

Parca la 160k,nu mai țin minte.

Oricum,dacă vrei sa mai tragi de ea,eu zic că  merită 600 eur,măcar știi până unde ajungi cu ea😄

5 minutes ago, DragosPena said:

Un numar de km cand ar trb facut asta ? Sincer mi se pare cam mult sa deschid motorul sa zic asa “sa fie bine ca sa nu fie rau “ :))

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, BmwForLife06 said:

1.Schimbat toata galerie de admisie

2.Curatata galeria de admisie

3.Anulate acele clapete

 

IF 2 = NULL THEN
1=TRUE
ELSE
sell_the_car = TRUE
END_IF

 

 

Edited by Risti
  • Haha 6
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Risti said:

IF 2 = NULL THEN
1=TRUE
ELSE
sell_the_car = TRUE
END_IF

:offtopic:

Nu-i rau deloc ... raspunsul.

Ne ajuta sa ne antrenam pentru raspunsurile incomode cand AI ne raspunde noua human-oizilor.

Nu uitati sa stati langa priza - electrica. Si sa ii scoateti si bateria de backup; ajuta. 🤣

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, six in line said:

Schimba clapetele cu unele noi, costa 285ROn cred si aia e.....nu ai de ce sa le anulezi, au si ele rolul lor. Nu degeaba le-a montat neamtul pe masina daca nu-si aveau rostul. 

Eu sub 400 de lei nu am gasit (pe original)! Poate imi dai si mie un hint👍

Link to comment
Share on other sites

Da-mi seria de sasiu si iti scot codul imediat 😉 La prima strigare am gasit asta https://www.bavauto.ro/suport-rampa-clapete-admisie-bmw-tip-motor-n47n-n47s1-11617812938 

Am introdus aici specificatiile masinii tale respectiv 520 lci 184 cp lci https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5C31-EUR-07-2013-F10N-BMW-520d&diagId=11_5442 dar pt siguranta as vrea seria de sasiu. 

Edited by six in line
Link to comment
Share on other sites

Aceste clapete au un rol bine definit. Crearea unui vortex mai bun pentru o ardere mai completa. Le scoti lau le anulezi ambele implica neajunsuri. De ce sa nu lasi tu masina asa cum a fost proiectata pentru performanta maxima.  Sigur fara clapete se produce o ardere mai putin tubrbionata si o sa va treziti ca aveti mai multa funingine pe toate galeriile, si apoi de ce sa consumi in plus. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.