Jump to content

M54B30 Consum foarte mare de ulei


Recommended Posts

Salut 

 Ma confrunt cu o problema la al meu M54B30 cu consumul de ulei. Mentionez ca nu are absolut nici o pierdere pe la nici o garnitura , au fost si schimbate toate( vanos , capac , corpul filtrului de ulei) valva Disa verificata si schimbat o-ringul , înlocuit valva Pcv Vaico inclusiv furtunele. Fum nu scoate nici in mers nici la relati...

Nu imi pot da seama unde unde se duce atât ulei,  1l la 700,800 km

Link to comment
Share on other sites

O problema similara am avut si eu la M57 (si la cealalta masina de la alta marca).
La M57, simptomul era ca imi curgea ulei pe la intercooler, deci aveam ulei in aerul din intercooler. Dar alte scurgeri (pe la orice alte garnituri) nu aveam.
Mecanicul mi-a spus asa: Sunt 3 cause principale pt ulei in intercooler:
1. Turbina scapa ulei pe la lagare, si acel ulei ajunge in partea de "admisie" (sau de compresor) a turbinei, si mai departe merge in intercooler.
    - la tine nu se aplica asta, pt ca tu nu ai turbina.
    - la mine, asta a fost problema.

2. Problema la sistemul CCV (care include valva PCV, furtune, dar mai sunt si alte componente in acest sistem).

3. Uzura motor, adica segmenti uzati.

La "cealalta masina" nu aveam absolut nici o scurgere, nici din intercooler, nici de la garnituri, de nicaieri. Si imi consuma 1 litru la 1.000 km. Cauza: segmenti uzati. Am schimbat segmentii (o operatiune relativ scumpa), si de atunci (de aprox 4 ani), nu consuma ulei, adica nici macar 100 ml la 10.000 km.

Din ce descrii tu (adica nici o scurgere vizibila), asa pare ca si tu esti in cazul 3, segmenti uzati. Dar nu trebuie exclus si o problema la sistemul CCV, adica da, ai pus valva PCV noua, dar nu se stie niciodata, cu calitatea pieselor (chiar si noi) din ziua de azi. Sau poate e alta piesa din acest CCV (nu ma pricep prea bine, dar sigur mecanicul ar trebui sa stie).

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, lost_in_a_dream said:

Trebuie segmentat. Schimba si simeringurile de supapa din chiulasa si ghidurile de supapa daca sunt uzate.

Te mai costa niste cuzineti daca vibrochenul este in cote, garnituri+simeringuri.

Ai idee cam in jurul cărei sume sa invarte toată treaba asta, piese si mana de lucru?

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, catar said:

O problema similara am avut si eu la M57 (si la cealalta masina de la alta marca).
La M57, simptomul era ca imi curgea ulei pe la intercooler, deci aveam ulei in aerul din intercooler. Dar alte scurgeri (pe la orice alte garnituri) nu aveam.
Mecanicul mi-a spus asa: Sunt 3 cause principale pt ulei in intercooler:
1. Turbina scapa ulei pe la lagare, si acel ulei ajunge in partea de "admisie" (sau de compresor) a turbinei, si mai departe merge in intercooler.
    - la tine nu se aplica asta, pt ca tu nu ai turbina.
    - la mine, asta a fost problema.

2. Problema la sistemul CCV (care include valva PCV, furtune, dar mai sunt si alte componente in acest sistem).

3. Uzura motor, adica segmenti uzati.

La "cealalta masina" nu aveam absolut nici o scurgere, nici din intercooler, nici de la garnituri, de nicaieri. Si imi consuma 1 litru la 1.000 km. Cauza: segmenti uzati. Am schimbat segmentii (o operatiune relativ scumpa), si de atunci (de aprox 4 ani), nu consuma ulei, adica nici macar 100 ml la 10.000 km.

Din ce descrii tu (adica nici o scurgere vizibila), asa pare ca si tu esti in cazul 3, segmenti uzati. Dar nu trebuie exclus si o problema la sistemul CCV, adica da, ai pus valva PCV noua, dar nu se stie niciodata, cu calitatea pieselor (chiar si noi) din ziua de azi. Sau poate e alta piesa din acest CCV (nu ma pricep prea bine, dar sigur mecanicul ar trebui sa stie).

Deci, îmi sugerezi sa mai schimb odată valva Pcv eventual cu una originala ?

Motorul funcționează bine la testul de noxe este ok ...prima data am bagat ulei bmw 05w30 acum am schimbat cu Ravenol 05w40, la fel...

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu mai schimbi nimic (ca doar dai banii degeaba, adica schimbi inca o data piesa, dar problema e de altundeva, deci nu ai rezolvat nimic), ci sa determini daca ai problema cu segmentii sau nu.

Cred ca un "test de compresie" ar putea sa te ajute (sau ma rog, se poate si da jos chiulasa si sa se inspecteze vizual cilindrii, dar asta costa mai mult, si daca tot ai desfacut acolo, mai bine faci segmentarea si gata).

La mine segmentarea a costat ~ 2.000 Eur (nu la reprezentanta, la un service clasic), dar s-au schimbat si alte piese (de ex distributia pe lant, etc), pt ca daca s-a desfacut motorul, am profitat de ocazie sa schimb si alte piese, ca cine stie cand voi mai avea aceasta ocazie.

Referitor la ulei, nu are rost sa treci de la un ulei mai "subtire" (5W30) la unul mai "gros" (5W40), in speranta ca v-a consuma mai putin cu ala "gros". Parerea mea e ca trebuie rezolvata problema mecanica.

Edited by catar
Link to comment
Share on other sites

mergi la mecanic, se desface motorul si se constata uzuri, ce piese se pastreaza,rectifica, si care se cumpara noi.

Clar distributie noua la motor.

De aceea nu iti pot zice un pret.

Daca cilindrii sunt uzati/zgariati trebuie vazut daca mai permite blocul alezat la urmatoarea cota de reparatie sau daca trebuie schimbat blocul.

Cauta un mecanic de bmw care lucreaza acasa la el in curte sau la garaj langa bloc.

Link to comment
Share on other sites

La preturile astea, mai bine cumperi un motor sh din Germania.

Acum, sa te intreb eu ceva, ca fost posesor de M54b25: cum conduci masina?

Cand pornesti motorul rece, ai un pic de rabdare 20,30 secunde?

Dupa ce pleci, cu motorul rece, esti mai bland cu acceleratia, cativa km?

Conduci mai sportiv (stiu senzatia)?

Drumuri lungi sau scurte?

Link to comment
Share on other sites

Cati km are masina? Cum arata toba de evacuare?

Eu am m54b25 cu 250.000 de km si imi consuma cam 3l la 10.000 de km, toba este foarte curata.

Motoarele astea e "normal" sa consume niste ulei dupa 200.000, 1 l la 800 de km e cam mult. Daca toba e neagra, motorul trebuie segmentat. Daca umblii in el sa ii faci si upgrade la pompa de ulei, versiunea b30 la m54 se desface surubul care antreneaza pinionul de la pompa, exista un kit cu gaura in surub si o sarma.

Link to comment
Share on other sites

La M54, la fel ca si la N52 consumul exagerat de ulei se datoreaza designului segmentilor de ungere(Oil Scraper Ring).
Vrei sa scapi de consum de ulei, daca motorul e in stare ok, uzura e in parametrii, schimbi segmentii si o sa fie ok.

Ai doua optiuni de schimb:

1. Segmentii revizuiti de la Mahle, poza de mai jos.

2.Segmetii de la M52, doar ca trebuie sa cumperi set nou de segmenti M54, plus set nou M52 si sa folosesti Compresie 1 si 2 de la M54 si ulei de la M52.

 

Eu am pus segmenti revizuiti pe M54B25 al meu si in cei 30000km facuti de atunci nu am avut probleme.

Vechi:

Segment-vechi.jpg

Nou:

Segment-Nou.jpg


 

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

La M54 dimensiunile standard 1,2 - 1,5 - 2 - pt toate modelele B30, B25, B22(aici difera diametrul)

La M52 dimensiunile standard 1,5 - 1,5 - 2

la mine au mers fara modificari, fara schimbat piston.

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Itarachiu said:

Cati km are masina? Cum arata toba de evacuare?

Eu am m54b25 cu 250.000 de km si imi consuma cam 3l la 10.000 de km, toba este foarte curata.

Motoarele astea e "normal" sa consume niste ulei dupa 200.000, 1 l la 800 de km e cam mult. Daca toba e neagra, motorul trebuie segmentat. Daca umblii in el sa ii faci si upgrade la pompa de ulei, versiunea b30 la m54 se desface surubul care antreneaza pinionul de la pompa, exista un kit cu gaura in surub si o sarma.

Are 220 k km , toba este neagra dar nu pare a fi exagerat.

5 hours ago, bogdanx said:

La M54, la fel ca si la N52 consumul exagerat de ulei se datoreaza designului segmentilor de ungere(Oil Scraper Ring).
Vrei sa scapi de consum de ulei, daca motorul e in stare ok, uzura e in parametrii, schimbi segmentii si o sa fie ok.

Ai doua optiuni de schimb:

1. Segmentii revizuiti de la Mahle, poza de mai jos.

2.Segmetii de la M52, doar ca trebuie sa cumperi set nou de segmenti M54, plus set nou M52 si sa folosesti Compresie 1 si 2 de la M54 si ulei de la M52.

 

Eu am pus segmenti revizuiti pe M54B25 al meu si in cei 30000km facuti de atunci nu am avut probleme.

Vechi:

Segment-vechi.jpg

Nou:

Segment-Nou.jpgDaca iau decizia sa desfac motorul trebuie sa ma asigur ca cel care face asta sa fie priceput si sa stie ce are de facut! 

Ai recomanda pe cineva ?

Link to comment
Share on other sites

in 90% din cazuri la m54, n52, n53 consumul de ulei e din segmenti pentru ca bmw este nr1 in industria auto in a pune segmenti rezistenti asemenea unor pufuleti.

in celelalte 10% din cazuri se rezolva cu schimbare simeringuri supape fara a se da jos chiulasa sau ccv

Ce e drept si o parte din specia de proprietari bmw accelereaza uzura pufuletilor crezand ca daca au bmw au impresia ca motorul e de avion si poti da forja no limit.

Edited by Cris mirescu
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Mircea-Si said:

Ma nene sunt unii care bat campii rau, auzi e46 330xi n-are turbina......

Nu inteleg ce vrei sa spui cu asta.

Mesajul meu (desi recunosc ca prima parte, cea cu M57-turbina/CCV a fost "off topic")  a fost menit sa duca spre punctul 3 uzura motor/segmenti. Am si dat ca exemplu alta masina care a avut exact acelasi simptom (consum mare ulei) care l-a reclamat si OP, si cauza au fost segmentii.

Dar da, recunosc ca am gresit spunand un truism ca "E46 330i nu are turbina" (evident nu are). De aici si pana la "a bate campii rau" mai este, dar ma rog, fiecare cu parerile lui.

  • De acord! 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

neaparat test de compresie. Eu am de un an un N52b25 si cand l-am luat consuma un litru la 800 de km. Are tot asa ca si al tau 220 de mii de km. Avea pierderi de ulei pe la garnitura capac, si probabil si valva PCV nu era ok. Mai pierde putin si pe la garnitura de la baia de ulei, dar nu cine stie ce. Dupa ce am schimbat garniturile imi consuma 1 litru la 1500 de km.

Eu am facut doua spalari de motor cu un aditiv de la liqui moly. Se adauga in ulei , lasi motorul sa mearga la ralanti 15 min, apoi schimbi uleiul. Apoi am bagat un alt aditiv de la Liqui Moly, ceva oil leak stop ii zice. Ajuta la regenerarea garniturilor de cauciuc. La motoarele astea se cam usuca simeringurile de la supape, si pe acolo intra ulei in camera de ardere. Dupa vre-o cateva mii de km, am un consum de ulei de 1 litru la 2500/3000mii de km. Fac multe drumuri scurte, de maxim 7/10 km. Am fost si intr-un concediu de 800 de km in care a luat doar 1 linie din 5, deci presupun 200/300 de ml. Deci la drum lung probabil se duce catre 1 litru la 4 mii de km. De atunci bag la fiecare plin si un aditiv de curatare supape. Am inteles ca ajuta sa mai curete cat de cat si motorul, cel putin in partea de sus a pistonului. Schimb de ulei la maxim 7000/8000 de km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.