Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

BMW X5 45e


Mohammad

Recommended Posts

BMW doar electric si nou as lua 🙂 , alfel daca ma gandesc :

-E46 325compact luat cu 13k parca tinut vreo 10 ani dat cu 1500 eur  , 60km  cand l-am luat, dat cu 160k km cumparat de.. patronul serviceului unde facusem mai toate reparatiile , lista cu ce am schimbat nu mai are rost sa o pun aici

-X1 23d luat si asta cu vreo 15k parca vreo 90 si ceva mii km dat rapid dupa vreo 3 ani la mine am schimbat "doar" distributie si ulei cutie in rest au mai picat una alta cat sa nu te plictisesti masina e inca in familie si la vanzare .Aici a fost subtire deprecierea vreo 8 k deoarece l-am dar la "pret preferential" 

-M140i - l-am tinut un an si ceva am "pierdut" vreo 10k la el = 7k depreciere aka diferenta intre pret cumparare si pret vanzare si vreo 3k suspensie , cauciucuri si alte prostii luate pe la el, Fiabil a picat "decat" ceva valva .Nu am mai avut rabdare sa ma prinda "boala lor " din spate dar aveam actuatoarele vanos luate ( au plecat cu masina in portbagaj).

Dupa cum se vede intervalul in care tin masinile scade si aparent cu cat scade cu atat sunt si ele mai fiabile 🤣

A ramas cazanul 318is asta e promis fetei 🙂 

 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, alex230ro said:

[...] la BMW de ex ai o gramada de plastice la motor ( si aici ma refer la capac culbutori, fitru ulei si corp filtru ulei) care pica datorita vechimii [...]

@alex230ro Cred ca ai punctat la obiect principala cauza a problemelor de durabilitate a BMW-urilor moderne. Am mai discutat pe acest subiect:
https://www.bmwclub.ro/forums/topic/195267-noul-bmw-seria-5-g60/?do=findComment&comment=2591957

Pe langa faptul ca de la marca premium BMW am asteptari privind durabilitatea si fiabilitatea proportionale cu pretul - ceea ce nu se mai intampla de multi ani, nu pot sa accept abordari tehnice tipice unor marci de buget.

Pot intelege ca, la actuala generatie Logan, Dacia a decis sa se opreasca cu esapamentul inaintea puntii spate, economisind astfel vreun metru de teava. Este un model low cost.

Nu pot intelege insa ca BMW sa continue sa fabrice motoare Diesel cu galerii de admisie din plastic, desi s-au intamplat numeroase cazuri de masini care au luat foc din cauza problemelor cu cooler-ul EGR.

Culmea ironiei, pentru N57 exista:
a) galerie de admisie din plastic, p/n 11617811909, care s-a montat pe toate platformele F cu motor N57 (30d / 35d / 40d), cu exceptia N57D30S1 cu 3 turbine (50d);
b) galerie din aluminiu (!), p/n 1161851568, montata doar pe masini cu N57D30S1 (50d).
Nici nu conteaza daca sunt sau nu interschimbabile, ce rezulta este ca BMW avea deja in program pentru N57 o galerie de aluminiu si putea, cu un efort finaniciar nul spre minor, sa livreze toate motoarele N57 cu o astfel de galerie. Daca in 2013 un F13 640d se vindea cu 82.500€ in loc de 82.200€, dar avea galerie din aluminiu, nu cred ca se vaita niciun cumparator.
BMW a preferat sa scada costul prin solutii tehnice absurde, iar pretul platit de numerosi proprietari a fost topirea galeriilor de admisie in cazurile fericite, sau incendierea masinilor in restul cazurilor.

In fine, cireasa de pe tort: galeria de plastic p/n 11617811909 costa acum la BavAuto 5.716 lei, iar la Hubauer 1.252€. In timp ce galeria de aluminiu p/n 1161851568 costa la BavAuto 5.716 lei (ha!), iar la Hubauer 1.149€ (dublu ha!). Nu este nicio eroare de redactare privind preturile.
Sa inteleg ca BMW s-a zgarcit mai intai cand a facut masina premium si a livrat-o cu galerie de plastic, iar mai apoi vinde clientilor piesa de schimb din aluminiu la acelasi pret sau mai ieftin decat cea de plastic, sa mai faca inca un rand de bani. Pentru ca, nu-i asa, chiar daca cea de plastic se fabrica (mult) mai ieftin decat cea de aluminiu, pentru galeria de plastic e cerere mare - deoarece multe se topesc sau iau foc...

Vorba ardeleanului: apăi să nu-i bagi în p***a măsii?!

 

1161851568.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da ca si poveste simpatica am un vecin care lucreaza la un service, cand aveam 140ul zice aaa asta e misto dar e ala cu probleme la pompa de ulei , ce sa vezi B58urile din gen2 anumiti ani aveau si posibil sa aiba probleme cu pompa de ulei din cauza unei piese de plastic .Noroc ca gen 1 avea alte probleme 🙂  .Ideea ramane aceasi componentele sunt facute fara nici un pic de "marja de siguranta"  .

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, alex230ro said:

.Ideea ramane aceasi componentele sunt facute fara nici un pic de "marja de siguranta"  .

Scuze dar asta e o prostie 🙂 CIne a lucrat in domeniu stie prea bine ca nu e adevarat. Se proiecteaza cat mai ieftin dar toate sunt testate corespunzator. Ca țin la limită e alta poveste.

Link to comment
Share on other sites

Am pus ghilimele tocmai de asta. Marja de siguranță a producătorului = durata garanției.  Acum ceva ani era durata garanției ×2. Legat de testare corespunzătoare as zice ca cei cărora le au ars mașinile din cauza galeriei de admisie nu sunt de acord. Bănuiesc ca testarea a fost ajung la 200k km aia e la revedere. 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.