Jump to content

Probleme comenzi si inchidere centralizata usa sofer E39


Recommended Posts

Salut, intrucat nu-i dau de cap, scriu aici problema cu care ma confrunt. Este o problema sporadica dar, in general, dimineata cand este racoare, totul este ok, problema aparand cand se incalzeste afara.

1. Deschid masina din telecomanda, usa de la sofer nu se deschide, celelalte 3, da. O deschid manual cu cheia.

2. Daca actionez butoanele din modulul usii sofer, merge doar geamul sofer, celelalte 3, nu. Au fost si situatii cand nu au mai mers toate 4, dar, de obicei, doar cele 3. Individual, din butonul fiecarei usi, merge.

3. Daca pliez oglinzile, nu este actionata decat cea de la sofer. La fel si reglajul. A fost o situatie cand nu se plia niciuna.

4. Memoria scaunelor nu functioneaza (cand apare problema).

Am inlocuit modulul si degeaba, face la fel.

Sa fie actuatorul usii sofer? Dar, ce legatura ar avea cu restul comenzilor?

Fire intrerupte? Oxidate? In usa totul este curat, fara fir de praf, am desfacut modulele, le-am dat cu spray, am spreyat si mufele, degeaba

Fara sa umblu la usa, se pare ca dimineata pe racoare, merge, cum se incalzeste, gata, nu mai merge.

Link to comment
Share on other sites

WBADT21030GZ05632

Am ISTA, nu apare nimic.

Mai citeam pe internet, am fost la ea, s-a deschis normal, totul functional, dupa ce am coborat, nu s-a inchis la sofer. Am deschis, am intrat, nu mai mergea nici geamul sofer. Am plecat, am mai citit, am revenit, am miscat scaunul sofer in sus si in jos, au inceput sa functioneze toate, am memorat o pozitie, am coborat, usa sofer nu s-a inchis.

Tensiune masurata inainte de a porni motorul, 11,7 V (am navi eonon si pot citi pe ea cu contactul pus).

Bateria, alternatorul si piesa cu tepi (Mahle) sunt noi, schimbate in Germania, vanzatorul spunea ca ceva fura curent. La service, prin februarie, lasata pentru ceva reparatii, am gasit bateria goala. Am luat alta piesa cu tepi noua, am facut un drum de 100 km cu ea, nu se mai oprea aeroterma. Am returnat-o. Acum, de cateva zile, am una sh, Valeo. Nu pot spune daca este ok sau nu (sau, are alta problema).

Link to comment
Share on other sites

Fire intrerupte doar daca le-a ros vreun raton, masina avea un dispozitiv de alungare, montat la motor.

Altfel, totul este curat, impecabil, are 127000 km, garaj, ...

Am si manualul de reparatii, dar, pe parte electrica, e cam subtirel

Link to comment
Share on other sites

 

image.thumb.png.70b38860cc7f759718b873a5fdfb05c4.png

M-am uitat si parese ca contactul de usa deschisa sau inchisa trece prin general module care se ocupa de toate geamurile..

image.thumb.png.382ef0db4ad8e7240b1b073a07c85686.png

Iar modulul usii soferului are asa:

S200 jamming protection switch

M12 central locking, driver door

M21 Electric windows motor - driver

S47 driver door lock switch

S57 Memory switch

F29 Fuse

 

M-as uita la driver door door lock switch: cabluri.., ce semnale si/sau tensiuni intra pe acolo cand dai comanda de inchidere/deschidere. Te duci pe modulul A23, pinii 1, 4 si/sau 3 si vezi ce tensiuni ies.. daca is prezente si la switch-ul usii.. 

 

Modulul e localizat in usa.

Cel general e sub panoul de sigurante...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Merci, incerc maine dimineata cand voi da si panoul usii sofer jos. O iau pe logica, sunt inginer de instalatii dar, pe electrice, sunt slabut, slabut.

Ca idee, pe modulul masinii (am luat si unul sh), nu merge deloc butonul de blocare comenzi pasageri, cel cu geamul taiat. Sigur, trebuie sa mai fac teste ca sa fiu sigur de afirmatie, inclusiv cu cel sh.

Ideea este ca eu nici nu merg cu ea, decat in wekend, abia acum, in minivacanta asta, am intrat mai mult in detalii.

Link to comment
Share on other sites

Din poze poti sa usor sa recunosti culorile cablurilor ca si confirmare a pozitiilor lor pe pinii din conectori; trebuie sa corespunda. Culorile sunt initiale in germana prescurtat cu corespondentul in engleza mai jos...:

BL=blue
BR=brown
GE=yellow
GN=green
GR=grey
OR=orange
RT=red
SW=black
VI=violet
WS=white (ALB)

Ce este cu, cifre si virgule este sectiunea cablului din cupru din izolatie. poti recunoaste ulterior si grosimea din mers/ochi..

P-BUS mi se pare ca e comunicarea cu date intre module..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, pvsilviu said:

Ca idee, pe modulul masinii (am luat si unul sh), nu merge deloc butonul de blocare comenzi pasageri, cel cu geamul taiat. Sigur, trebuie sa mai fac teste ca sa fiu sigur de afirmatie, inclusiv cu cel sh.

Asta inseamna ca nu da comanda in controlorul geamurilor A2 acela fiind doar un buton ce transmite fie o tensiune fie un impuls electric.. Cu un aparat de masura, multimetru ai putea sa iti faci o idee. Ma indoiesc  ca o sa strici/arzi ceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa se considere reclama, dar poți încerca să arunci un ochi aici

https://www.bmwgm5.com/

E foarte bine documentat și poate te ajuta sa identifici de unde e problema, cu toate că simptomele par sa nu duca direct spre modulul GM.

Daca ai INPA, mai poți încerca să le acționezi direct din soft când nu merg, așa macar excluzi butoanele.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, bogdanx said:

Daca ai INPA, mai poți încerca să le acționezi direct din soft când nu merg, așa macar excluzi butoanele

Absolut excelenta idea. Eu am avut INPA dar imi amintesc ca ISTA am folosit la E90/91 in trecut sa dau comenzi luminilor, ACului. Nu mai stiu daca am actionat usi.. E ceva vreme si am uitat complet de aceasta verificare a modulelor prin eliminarea comenzilor butoanelor.

Apoi, eu nu o vad deloc reclama. Dimpotriva, o alternatova in diagnoza, mai ales ca, cel ce vrea sa faca si el un ban.. a pus si diagnosticul care sa te/ne ajute sa ne dam seama daca e modulul General sau nu.

Excelent.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Azi a mers perfect, ca urmare, am facut o plimbare cu ea.

Multumesc pentru sfaturi, zilele astea ma ocup, trebuie sa o dovedesc. Bine, pana la urma, o duc si la un electrician, daca nu-i dau de cap.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Timp nu am gasit, dar, am fost cu ea 2 zile la intalnirea de la Sibiu.

2 zile cu vreo 500 km din mai multe bucati, totul a functionat perfect. Ieri dupa amiaza, acasa, parcata, toate au revenit la normal, daca pot spune asa. Cred ca incerc sa schimb calculatorul de confort.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buun, scurt update:

Problema persista!

Am vorbit cu fostul proprietar si el spune ca nu avea astfel de simptome la masina. Deci, ceva s-a intamplat aici.

Pe scurt, simptomele sunt urmatoarele

Uneori, fara motiv, nu mai merg urmatoarele:

-Deschid masina din telecomanda si usa sofer ramane inchisa fiind necesara deschiderea cu cheia (atunci stiu ca am probleme).

-Din modulul de comanda din usa soferului nu pot actiona decat geamul sofer si reglaj + pliere oglinda sofer (ma gandesc ca toate astea, desi sunt integrate in modul, au cablaj separat spre GM3)

-Restul comenzilor din modul: geam dreapta fata si cele din spate, reglaj + pliere oglinda dreapta, memorii scaun sofer, nu mai merg.

-De asemenea, nici butonul de inchidere usi din consola centrala nu mai merge (aici, sincer, nu stiu exact cum se manifesta).

Fara nici o inteventie, fara nici o logica, totul revine la normal.

Fara erori pe ISTA

Singura modificare a fost codarea unor elemente: lumini de zi, inchidere centralizata, geamuri, ... Sa fie ceva de aici?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ieri am vorbit cu specialistul in diagnoza de la Bavaria Craiova, pentru ambele probleme electrice ale masinii. Nu renunt sa mai caut si eu, mai ales ca el este foarte aglomerat si va dura un pic pana se poate ocupa de ea, dar, sincer, ma simt depasit.

Daca se rezolva, revin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Si, de atunci, doar vorbim, e foarte ocupat.

Aseara m-am apucat iar de citit. Subiectul a fost "Switch unit, driver's door" preluat de pe Realoem.

In vreo 2,3 cazuri faceau referire la GM3, modulul de confort, iar simptomele in unul din cazuri erau oarecum similare cu al meu: frig afara dimineata, totul ok; dupa amiaza, cu soare si caldura, canci. Ca urmare, azi dimineata l-am dat jos si acum se odihneste in frigider. Vedem mai tarziu ce mai zice.

Oricum, voi cumpara unul sh, este intre 100-150 lei.

De mult ma gandeam la el, sper ca el sa fie cauza. Si mai sper sa se rezolve si cu descarcatul bateriei aleatoriu (adica, daca el e partial busit, ma gandesc ca, uneori, mai porneste cate un consumator, altul decat clima, cand e masina parcata; a alta logica nu prea vad).

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.