Jump to content

Sfat achizitie Seria 3 330e, 330i, 320D, 330D


dorurad95

Recommended Posts

Salutari!

Dupa niste ani de munca in care am folosit un passat b5.5 ca masina personala, este timpul sa o schimb si sa-mi iau ceea ce mi-am dorit intotdeauna, acela fiind un BMW.

Tin sa precizez ca am mai mers cu BMW-uri intrecut, cum ar fi: 320D F30, 320D F31, 330D F31, 750i G11. Mers nu 5-10 km, ci zile intregi, datorita jobului din acea perioada.

Dat fiind faptul ca o sa ajung anul acesta si la o varsta, aceea find de 30, ma gandesc sa-mi fac un cadou frumos, ca doar o viata avem :DDD.

Asa ca, sunt in cautarea unui seria 3, cu buget pana pe la 30k euro, +/- 5k euro de nevoie, daca este nevoie si merita.

M-am tot uitat pe mobile, pe autovit, pe autoscout, pe toate site-urile posibile si am vazut o chestie: gasesc 330e cu sub 100k km sau in jurul a 100k km, minim 2021 si foarte dotate. Sau cel putin, arata foarte bine.

De altfel, am gasit multe 330i, dar cu peste 150k km, tot minim 2021, dar destul de slab dotate, iar cand zic slab, au farurile alea care zici ca plang.. si nu as vrea farurile respective. Le-am vazut si in realitate, nu arata deloc bine. Asa ca le-as vrea pe cele de dupa ele, cu semnatura frumoasa, daca nu, chiar cele cu laser. Stiu ca nu ma ajuta cu nimic cele cu laser, dar daca se nimereste sa le aiba, de ce nu? 😄

De altfel, ma uit si dupa 320D din 2021 mild hibrid, cel de 190hp.

De altfel, ma uit si dupa 330D, tot 2021, tot mild hibrid.

 

Masina va fi folosita in felul urmator:

- destul de multicel in oras (bucuresti) cu drumuri seara, cand nu e trafic, rareori pe timpul zilei cand e trafic. Nu o duc zilnic la birou, lucrez de acasa.

- la o luna - o luna si un pic, fac ~400km extern (bucuresti - rm valcea - bucuresti) + drumuri pe langa.

- la ceva timp, desigur, poate o vacanta, tot mergand cu masina, ori in afara tarii, ori prin tara.

- nu am unde sa o incarc acasa, doar la statiile de incarcare publice, dar probabil nu voi sta sa fac asta

Dorinta mea ar fi sa ma uit dupa 330e, cu un soft, din ce-am vazut, o poti face sa fie destul de racheta, nu ca n-ar fi deja, atunci cand are bateria full, doar ca n-as vrea sa merg la drumuri lungi, pe autotrazi cu 130-140-150km/h cu 10-11% consum din cauza bateriei care la un moment dat se va descarca la un drum lung.

Deci:

1. cum sta 330e pe consumuri?  Merita luat la cum il voi folosi eu? 

2. merita luat in considerare 320d? dar 330d? intreb de 330d, pentru ca mai gasesc masini de genul asta --> https://dkauto.de/de/auto/bmw/330/gebrauchtwagen-in-glinde-bei-hamburg-RHkTQd.html si mi se pare superba.

3. La 320d, daca l-as lua cu 150k km, e deja prea mult pentru el? Eu urmaresc sa tin masina pana la ~250k km si atunci s-o vand, ca sa mai iau ceva pe ea si sa nu mai vin din nou cu buget de la zero cand imi cumpar altceva, poate un M340i pe viitor 😄

4. 330i-ul ala cum se comporta? merita el in detrimentul lui 330e? Chiar si cu mai multi km?

Daca aveti si voi altfe sfaturi sau la ce sa ma astept sa se cam strice la ea (probleme comune de exemplu) ar fi bine venite.

M-as uita si la seria 5 G30, dar probabil pentru el imi trebuie un minim 3.0 diesel, dar de preferat benzina, ca sa fie la fel de fasnet ca un seria 3... Si probabil urc cu mult peste 30k ca sa iau unul decent, fie el si cu 2.0d de 190hp.

 

Am lasat aici cam ce am eu salvat la favorite:

https://www.autoscout24.ro/oferte/bmw-320-d-m-sport-virtualcockpit-automatica-bellissima-electric-motorina-negru-94d0103d-ec2e-4f23-8096-3d42827c10c6?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

https://www.autoscout24.ro/oferte/bmw-320-d-advantage-livecockpit-led-sportsitze-hifi-motorina-negru-5e857378-a29f-4690-8dd4-7954668f2d55?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

https://www.autoscout24.ro/oferte/bmw-330-e-xdrive-sag-sport-line-laser-virtual-head-up-electric-benzina-negru-2cfe8953-7698-42e6-bd22-71d1da3d69dd?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

https://www.autoscout24.ro/oferte/bmw-330-330d-aut-m-sport-motorina-a54e8d20-634f-4d9e-84fe-9f382aa4b721?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

https://www.autoscout24.ro/oferte/bmw-330-3-serie-330i-high-executive-m-pakket-carplay-h-benzina-negru-54ed7e85-71cc-4f7a-9716-f2e44a927584?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

https://www.autoscout24.ro/oferte/bmw-330-330eas-hybrid-m-sport-2021-31gr-co2-21-vat-carpass-electric-benzina-gri-04036818-bb9a-4acd-8549-b7988cee0d2b?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-320d-Sport-Line-LIVE-LASER-HUD-AHK-SPUR/vhc:car/pg:vipcar/414690978.html

https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-320d-xDrive-Aut.-LEDER-LED-DIGITAL-17-LM/vhc:car/pg:vipcar/418347826.html

https://www.mobile.de/ro/Automobil/BMW-330-e-Advantage-LC-PRO-DriAss-360/vhc:car/pg:vipcar/422161252.html

https://link.mobile.de/KKZPzUkyhFK1BVr1A

 

Sper ca n-am lasat prea multe link-uri si nu ma injurati:)).

 

Multumesc anticipat 😄

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea treaba sta cam in felul urmator: 

-daca stai la casa sau ai posibilitatea sa incarci masina zilnic -> clar 330e. Da, este posibil sa ai un consum ceva mai mare la drum lung odata ce se descarca bateria dar nu e un capat de lume. Iti asumi un eventual consum cu 1-2 litri mai mare la drum lung fata de o benzinara pur termic, dar compenseaza cu mersul prin oras cu consum f mic. 

-daca nu stai la casa/nu ai posibilitatea sa incarci masina zilnic, nu vad de ce ai alege phev. Toata "smecheria" e sa le incarci zilnic si sa te folosesti cat mai mult de baterie.

Eu am cumparat 330i ul meu cu 150k km (f31) si mari probleme nu am avut probleme cu el. Doar un furtun de antigel, problema comuna la motorizarea asta. In rest masina a ajung la 210k, cu soft si la motor si la cutie si merge perfect. 

Pe g20 ai generatia a 2 a de B48, mai rezistenta ca prima. Sa te uiti atent daca iti cumperi 330e si vrei sa ii faci soft, sa cauti sa fie cod motor B48B20B. Pe 330e s-au pus atat motoare de 320i cat si de 330i detunate la 190 cai. Cele de pe 330i sunt mult mai rezistente si scot mai multi cai. 

Personal nu as face rabat la drivers asistence pro (il vezi dupa ledurile pe volan)  si sistem audio h&k. In rest fiecare dupa gust/preferinte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Quote

ca doar o viata avem

Dupa afirmatia de mai sus, plus bugetul relativ generos, eu personal as merge pe oricare din cele 2 variante cu 6 cilindri, in ordinea asta: B58, B57.

Parerea mea (pot sa confirme sau sa infirme cei care au), 6 cilindri e mult peste 4 cilindri, atat ca si putere, cat si ca si sunet etc... (aici vorbim de masini stock, pt ca degeaba tunam un 4 cil, ca putem sa il tunam si pe ala cu 6 cil, si atunci paradoxal, diferenta dintre ele creste si mai mult). Cat timp ne mai lasa "conducatorii intelepti" sa avem 6 cilindri (ei vor sa ne convinga ca drujbele alea in 3 cilindri is ce trebuie), ar fi pacat sa nu alegem 6, daca avem bugetul.

Deci din link-urile ce le-ai pus mai sus, eu aleg 330d-ul fara discutii.

Daca totusi crezi ca 6 cil e prea mult, atunci asa cum zicea colegul mai sus, un B48 in varianta 30i iti va satisface absolut toate nevoile. Eu nu sunt fan la PHEV, hybrid, 330e etc... vreau un B48 clasic si atat.

PS: Eu personal as alege (ma rog, am si ales) RWD, nu as lua Xdrive. Ii drept ca se gasesc mai greu RWD, deci daca sa zicem ca gasesti una cu toate optiunile care le vrei, dar e Xdrive, asta e, o iei asa.

Bafta!

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dorurad95 said:

, au farurile alea care zici ca plang.. si nu as vrea farurile respective. Le-am vazut si in realitate, nu arata deloc bine. Asa ca le-as vrea pe cele de dupa ele, cu semnatura frumoasa, daca nu, chiar cele cu laser.

farurile la care te referi tu ( care nu plang ffs) sunt ori cele de pe facelift( 2023 minim) or cele cu laser( o optiune nu prea comuna mai ales pe seria 3). 

daca farurile sunt un must pretul va creste considerabil, si va fii foarte greu sa le gasesti pe 320d

din toate modelele de mai sus as alege fara doar si poate 330d, dar ultima data cand m-am uitat un 330d era foarte aproape ca pret de m340i, m340d, ceea ce il face (330d-ul) in opinia mea necompetitiv ca si pret

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, xJohn said:

Dupa parerea mea treaba sta cam in felul urmator: 

-daca stai la casa sau ai posibilitatea sa incarci masina zilnic -> clar 330e. Da, este posibil sa ai un consum ceva mai mare la drum lung odata ce se descarca bateria dar nu e un capat de lume. Iti asumi un eventual consum cu 1-2 litri mai mare la drum lung fata de o benzinara pur termic, dar compenseaza cu mersul prin oras cu consum f mic. 

-daca nu stai la casa/nu ai posibilitatea sa incarci masina zilnic, nu vad de ce ai alege phev. Toata "smecheria" e sa le incarci zilnic si sa te folosesti cat mai mult de baterie.

Eu am cumparat 330i ul meu cu 150k km (f31) si mari probleme nu am avut probleme cu el. Doar un furtun de antigel, problema comuna la motorizarea asta. In rest masina a ajung la 210k, cu soft si la motor si la cutie si merge perfect. 

Pe g20 ai generatia a 2 a de B48, mai rezistenta ca prima. Sa te uiti atent daca iti cumperi 330e si vrei sa ii faci soft, sa cauti sa fie cod motor B48B20B. Pe 330e s-au pus atat motoare de 320i cat si de 330i detunate la 190 cai. Cele de pe 330i sunt mult mai rezistente si scot mai multi cai. 

Personal nu as face rabat la drivers asistence pro (il vezi dupa ledurile pe volan)  si sistem audio h&k. In rest fiecare dupa gust/preferinte.

N-am cum la casa, stau la bloc momentan in Bucuresti si nici n-am cum sa trag priza pe geam:)).

Am inteles cu 330e-ul, deci si mai greu de gasit unul cu codul respectiv de motor, cred.

Da, si eu caut sa aiba harman kardon pe el, n-as vrea pe cel basic, dar acel drivers assistance pro nu stiu ce face. Are cumva camerele 360 la pachet cu el? 

5 minutes ago, catar said:

Dupa afirmatia de mai sus, plus bugetul relativ generos, eu personal as merge pe oricare din cele 2 variante cu 6 cilindri, in ordinea asta: B58, B57.

Parerea mea (pot sa confirme sau sa infirme cei care au), 6 cilindri e mult peste 4 cilindri, atat ca si putere, cat si ca si sunet etc... (aici vorbim de masini stock, pt ca degeaba tunam un 4 cil, ca putem sa il tunam si pe ala cu 6 cil, si atunci paradoxal, diferenta dintre ele creste si mai mult). Cat timp ne mai lasa "conducatorii intelepti" sa avem 6 cilindri (ei vor sa ne convinga ca drujbele alea in 3 cilindri is ce trebuie), ar fi pacat sa nu alegem 6, daca avem bugetul.

Deci din link-urile ce le-ai pus mai sus, eu aleg 330d-ul fara discutii.

Daca totusi crezi ca 6 cil e prea mult, atunci asa cum zicea colegul mai sus, un B48 in varianta 30i iti va satisface absolut toate nevoile. Eu nu sunt fan la PHEV, hybrid, 330e etc... vreau un B48 clasic si atat.

PS: Eu personal as alege (ma rog, am si ales) RWD, nu as lua Xdrive. Ii drept ca se gasesc mai greu RWD, deci daca sa zicem ca gasesti una cu toate optiunile care le vrei, dar e Xdrive, asta e, o iei asa.

Bafta!

Si pe 320d e greu sa gasesti fara xdrive, pe 330d la fel, 99% sunt xdrive. Mi-as dori sa gasesc fie 330i, fie 330d fie chiar si 320d doar spate. Am mers pe cum ai spus si tu, daca se nimereste sa aiba si xdrive aia e acum..

M-am uitat la 330d vs 330i si pare ca sunt la fel de rapide pe 0-100, acum, da, imi aduc aminte cu placere de 330d pe f31 cat de bine mergea si suna, fie el si diesel, cat de bine se intindea la drum lung si cat de putin consuma in Bucuresti. Nu mi-a sarit de 11%, iar asta stand in trafic.. asta ca sa nu-mi aduc aminte de b5.5-u meu care consuma 15% prin bucuresti.. 1.9tdi cu 4motion, cutie manuala.. abia astept sa ajunga pe olx, sper sa-l ia cineva

4 minutes ago, Viper05 said:

farurile la care te referi tu ( care nu plang ffs) sunt ori cele de pe facelift( 2023 minim) or cele cu laser( o optiune nu prea comuna mai ales pe seria 3). 

daca farurile sunt un must pretul va creste considerabil, si va fii foarte greu sa le gasesti pe 320d

din toate modelele de mai sus as alege fara doar si poate 330d, dar ultima data cand m-am uitat un 330d era foarte aproape ca pret de m340i, m340d, ceea ce il face (330d-ul) in opinia mea necompetitiv ca si pret

Farurile nu-s un must, doar sa nu aiba acele dreptunghiuri sub blocul optic, care cred ca e daylight-ul de fapt. As vrea sa aiba semnatura aia finuta in locul lor, adica cum au toate de le-am pus. Daca se nimereste sa aiba cu laser, norocul meu:)).

340D este la pret de M340i si da, n-ar avea sens sa iau dieselul. Doar ca si M340i este greu de gasit, multe sunt 2020, putine 2021 sau mai noi, de asta m-am orientat catre 330d. M-am gandit ca 330d este sub radar la cautari dat fiind faptul ca exista 330i cu aceiasi cai si cam aceleasi performante.

 

O sa sun zilele astea la ei --> https://m.dkauto.de/de/auto/bmw/330/gebrauchtwagen-in-glinde-bei-hamburg-RHkTQd.html pentru ca mi se pare superba configuratia, e pus ca rezervat de 2 saptamani de cand il urmaresc eu, ba dispare, ba apare, vreau sa-i intreb ce se intampla :)). Poate pun mana pe el, cred ca va costa "mult" si peste 5 ani cand as vrea eu sa-l vand.

Daca nu, ma duc la cel argintiu din link-urile din primul post

 

Deci per total masinile n-au nicio problema, ce-i drept n-am auzit pe nimeni sa se planga de ele...

Link to comment
Share on other sites

Btw, am uitat sa precizez, la 330d eu l-as lua pe cel de 265 cai (din ce am studiat, ala are 1 singura turbina).

330d-ul mai nou, cel de 286 cai (cat si M340d) au 2 turbine.

Motivul e oarecum simplu: ai mai putine "probleme" (1 turbo vs 2), iar ca performanta, realistic vorbind, diferenta o vei simti la reprize 150-250 kmh. Pana la 150 kmh, toate 6 cil fug mai mult decat bine 😀 

Deci pe principiul 1 turbo vs 2, variantele sunt 330d 265 cai, sau M340i (care tot 1 turbo are daca nu ma insel).

Intr-adevar, 330d-ul albastru e superb, mai ales la interior cu tapiseria maro. Si cel gri e ok, e mai sobru dar asta e. "Problema" (din pct meu de vedere), pe langa Xrive ei si faza cu 2 turbine, dar hey, nu le putem avea pe toate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, pai de asta m-am uitat si eu la 330D, stiu ca 340D are doua turbine si n-as vrea sa ma complic:)) La banii de 340d, mai bine iau m340i.. Dar asta ar insemna sa mai stau 1 an aprox ca sa strang bani de un M340i ok.. si daca te duci spre 50k euro, deja iti dorsti faceliftul si uite asa ajungi pe la 60k (cred), iar putin mai sus este M3:))). Dar mna...

Link to comment
Share on other sites

Daca stai la bloc si mergi preponderent in oras, atunci alegerea cea mai buna este benzina, motorizarea de 30i fiind cea mai potrivita. As fugi de diesel exploatat in oras, mai ales cu motor de 3litri. Ar merge si varianta 30e, dar daca stai la casa si ai posibilitatea sa o incarci zilnic. Sunt mai accesibile ca si pret si asta pt ca s-au terminat perioadele de leasing pt flotele de masini din companii. Prin urmare piata e inundata de aceste modele, de aici si preturile mai reduse. Eu totusi n-as alege una din asta chiar daca as putea sa o incarc zilnic si asta pt ca vorbim de un powertrain de tip 2 in 1. Adica un powertrain complex care functioneaza in tandem motorul ICE cu cel electric. De aici rezulta complicatii si batai de cap in cazul in care unul are ceva probleme. Posibil ca daca are un rulaj mai mic, undeva la 50k Km sa nu fie chiar problematice, dar mai tarziu dupa 100k Km cand bateria se degradeaza, problemele sa inceapa sa apara tot mai des. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, catar said:

Btw, am uitat sa precizez, la 330d eu l-as lua pe cel de 265 cai (din ce am studiat, ala are 1 singura turbina).

330d-ul mai nou, cel de 286 cai (cat si M340d) au 2 turbine.

Motivul e oarecum simplu: ai mai putine "probleme" (1 turbo vs 2), iar ca performanta, realistic vorbind, diferenta o vei simti la reprize 150-250 kmh. Pana la 150 kmh, toate 6 cil fug mai mult decat bine 😀 

Deci pe principiul 1 turbo vs 2, variantele sunt 330d 265 cai, sau M340i (care tot 1 turbo are daca nu ma insel).

Intr-adevar, 330d-ul albastru e superb, mai ales la interior cu tapiseria maro. Si cel gri e ok, e mai sobru dar asta e. "Problema" (din pct meu de vedere), pe langa Xrive ei si faza cu 2 turbine, dar hey, nu le putem avea pe toate.

330d atat cel de 265 cp cat si cel de 286 cp au doar o singura turbina. La diesel, pe seria 3, doar M340d are 2 turbine.

Dintre toate cele spuse mai sus as alege 330i. Mai putine batai de cap, iar diesel in oras, doar probleme ( egr, dpf, adblue, etc )

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Bun, in acest caz ma pun pe cautat un 330i cat mai ok dotat.

Cu putin noroc poate urc spre M340i, dar e cale lunga... 

 

Acum, ca si consumuri pe 330i, cum sta? Am tot auzit de 6% la 130-140km/h pe autostrada, un 10-11% in bucuresti/oras aglomerat... adevarat, sau sunt doar vorbe? Ca mi se par niste consumuri foarte bune.

Also, la 330i trebuie tinut cont de vreun cod motor in caz ca vreau sa-i fac vreun stage1 si sa n-am probleme la el? Asa cum e la 330e de exemplu.

Link to comment
Share on other sites

Adevarat, sau pe aproape.

530i consuma 7 in afara si 11-12 in oras.

Eu dintre toate as alege M340i, fiindca ai zis mai sus ca o viata avem. Diesel n-as alege, fiindca ai zis ca va fi folosita mai mult in oras...

330i daca iei, recomand cu garantie BMW Premium Selection.

Edited by Ciprian01
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, sskkaa said:

Prima si a doua sunt superbe, mai ales a doua... nice, mie nu mi-au aparut pe aplicatia de telefon. interesant

4 minutes ago, Ciprian01 said:

Adevarat, sau pe aproape.

530i consuma 7 in afara si 11-12 in oras.

Eu dintre toate as alege M340i, fiindca o viata avem si e benzinara iar avand acum 6 cilindri, ca fost posesor de B48, nu m-as mai intoarce inapoi vreodata.

Da, stiu de M340i, dar sa vedem daca ajung cu bugetul pentru el. Tinta mea e sa cumpar masina pana la final de an, asta ca sa si vad daca reusesc sa plusez pentru M340i si sa iau unul ok dotat, si cu km putini (sub 100k).. Dar macar m-am inteles, nu diesel ca nu mai are sens:)). Mai ales ca acum consumurile pe benzina sunt cam la fel cu dieselul. La mers normal ma refer, ca normal mergem mai mereu, alergate mai rar, depinde de trafic, chef, etc..

Link to comment
Share on other sites

Doar o precizare, ca eu oricum mi-am spus parerea pe acest subiect 😀

Referitor la 330d "265 cp (B57D30A) 1 turbo" Vs. "286 cp (B57D30B) 2 turbo" - conform acestui articol, cel de 286 cp are 2 turbine - https://www-bimmertoday-de.translate.goog/2020/05/27/bmw-b57-30d-motor-wird-zum-biturbo-diesel-mit-286-ps/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, catar said:

Doar o precizare, ca eu oricum mi-am spus parerea pe acest subiect 😀

Referitor la 330d "265 cp (B57D30A) 1 turbo" Vs. "286 cp (B57D30B) 2 turbo" - conform acestui articol, cel de 286 cp are 2 turbine - https://www-bimmertoday-de.translate.goog/2020/05/27/bmw-b57-30d-motor-wird-zum-biturbo-diesel-mit-286-ps/?_x_tr_sl=de&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=wapp

 

Cel de 286CP NU are doua turbine. Pentru ca este TwinScroll, nu inseamna ca are doua turbine. S-a tot discutat aspectul asta. Cel de 286CP are si o componenta electrica fata de cel de 265CP, este Mild-Hybrid. Motorizarile 40d sunt cu doua turbine. 

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B57

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, alex230ro said:

340i daca vrei ceva "serios"  altfel 330i se misca si el foarte bine si cel mai probabil pentru ce zici tu e mai potrivit. Problema e ca daca mergi cu 340 nu cred ca o sa mai iei 330 in considerare 😄 

Am mersi cu 440i cu b58 pe generația F, mi-a plăcut maxim… dar e vorba doar de strâns bani pentru el.

daca mă ajută piața, ajung și la M340i, daca nu, pana la urmă mă mulțumesc și cu 330i, totuși trec de la un b5.5 la ceva 2021+ :)))

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze catre OP ca ma "bag in seama". Dar doar ca sa lamurim exact faza cu "286 cp 2 turbine" (poate mai bine fac un topic nou ca sa nu poluam pe acesta).

Eu nu am mentionat deloc de twin scroll (care stiu exact ce inseamna). Ci tocmai ca sa nu existe dubii am spus explicit "2 turbine".

Aveti aici poze reale cu cele 2 turbine https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2006223 

Iar aici link la Realoem in care se vad exact cele 2 https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5X91-EUR-01-2022-G20-BMW-330d&diagId=11_8710 

Turbina mica e corp comun cu galeria de evacuare iar turbina mare e separata.

Da, si pt mine a fost o surpriza, dar asta e realitatea.

Si da, cel de 286 cp are si mild-hybrid etc (oarecum inca un motiv de evitat), dar eu nu le-am mai mentionat pt ca eu daca as fi ales il luam pe cel de 265 cp care nu le are, deci mai putine batai de cap.

Scuze inca o data pt off topic. Daca cineva vrea sa ma contrazica, cu mare drag facem un topic separat si dezbatem acolo.

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, catar said:

Scuze inca o data pt off topic.

Desi parerile sunt impartite, eu cred ca notiunea de "off-topic" este utilizata prea strict - si ma refer in general la tot forumul, nu doar la acest topic.
Din punctul meu de vedere, mesajele tale de mai sus nu sunt off topic. Poate ca nu exprima in mod direct un raspuns la subiect, dar ai abordat un aspect care este derivat din si are legatura cu topic-ul, chiar daca este o ramura laterala a acestuia.
Erai off topic daca, de exemplu, incepeai sa discuti despre inlocuirea lantului la un N47 sau despre un film bun pe care l-ai vazut recent.

In concluzie, un topic pe forum, ca de fapt si orice discutie in societate, ar trebui privit ca un arbore care are o radacina (subiectul in sine), un trunchi (mesaje strict la subiect), dar si ramuri (mesaje derivate, dar cu o anumita legatura cu subiectul). 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

So, to clarify, let’s start from the following definitions:

  • twin turbo technology employs two turbochargers that are placed one next to the other (“twin”)
  • biturbo employs 2 turbochargers as well, yet they are located one on each side of the cylinder bank (typical for V8 engines)
  • BMW TwinPower Turbo is relying on a single turbocharger with two scrolls
  • BMW TwinTurbo Power (yes, this one exists too) relies on two turbochargers
  • TwinPower Turbo is not the same as TwinTurbo Power, so don’t mix them up

Sounds easy, huh? It partly is. The TwinPower Turbo technology from BMW involves what’s called a divided inlet turbine and a properly-designed exhaust manifold. The latter component is of crucial important, because it helps pair the cylinders correctly as to properly direct the flow of exhaust gas independently on one scroll.

https://www.bmwblog.com/2020/09/02/how-bmw-twin-power-works/

Bi turbo-doua turbine diferite că mărime (una mare una mica)
Twin turbo-doua turbine identice, indiferent de cate chiulase sau cate galerii are motorul.
Twin scrool poate fi și pe un motor cu 6 cilindri,nu numai pe 4.
Twin scrool se referă la tipul de turbina,mai exact partea calda divizata in doua intrări,care pot capta gazele de la porturi pare.2-4-6.
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca sunt PN diferite.

Adică aia de pe evacuare este 96262,iar aia de jos e 96264,deci sunt 2 piese diferite,ambele turbocharger

În altă ordine de idei,aveti grijă de unde cumpărați masini,mai era unu cu un x3 rupt pe aici.

Nu spun ca garanția bmw e mare scofala, dar măcar e valabila în toată Europa.

La ăia, la Julicher, cu cine sa te cerți?! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.