Jump to content

Preincalzire motor combustie interna la PHEV


Recommended Posts

On 11/3/2025 at 9:13 AM, tzucul said:

Si bmw X5 50e are port CCS si probabil toate modelele noi după 2024 deci nu numai Mercedes.In schimb Mercedes sta rău la capitolul baterii care am înțeles ca stau rău la capitolul degradare rapida.

Poate doar ca opțiune.  Am condus x5 50e in repetate rânduri (inclusiv astăzi), dar nu am prins model cu port CCS. Și să înțeleg că puterea de încărcare DC ar fi mai mare de 11kw cât e pe AC?

Link to comment
Share on other sites

On 11/3/2025 at 9:13 AM, tzucul said:

Si bmw X5 50e are port CCS si probabil toate modelele noi după 2024 deci nu numai Mercedes.In schimb Mercedes sta rău la capitolul baterii care am înțeles ca stau rău la capitolul degradare rapida.

Din pacate nu are port CCS X5-ul 50e, type 2 la 11KW AC este maximul pe care il poate duce. La BMW eu inca nu am auzit sa poti incarca DC PHEV-urile, treaba asta este rezervata pentru BEV-uri.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Aproape că nu rentează să încarci x5-ul la stațiile publice, dat fiind costul cu electricitatea vs combustibil. In perioada asta consumul e cam de 30kwh% electric sau 10-11 termic. Dacă dai si 2 lei pe 1 kwh ajungi la 60 ron cost la 100 de km, foarte aproape de costul combustibilului. Șmecheria e să incarci acasă,  eventual din surplusul fotovoltaic injectat peste vară,  și atunci costul pentru 1 kwh e de numai 0.6ron.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tot e solutie, pentru ca platesti cam 1 leu/kwh. Chiar si asa, daca luam cifrele de mai sus rezulta 30 lei/100km, adica 4 litri de benzina. As zice ca e bine pentru o masina de 2.5 tone care merge prin oras, nu? 🙂

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Dacă injectezi și apoi consumi, plătești doar taxele aferente (tva, cogenerare, distribuție,  transport,  certificate verzi etc), nu și costul energiei propriu-zise. De-aia am zis 0.6 ron, cam cât estimez pentru taxe. Tot atât e și costul energiei injectate (cel puțin la mine la Nova), dar nu-l mai plătești pentru că se scade din surplus.

Link to comment
Share on other sites

Clar cel mai rentabil este sa incarci acasa, la incarcatoarele publice AC este in jur de 2 lei/KWh minim. Oricum nu prea te intereseaza, o lasi peste noapte si este gata inclusiv la o priza de 2 KWh, undeva la 15h dureaza incarcarea completa, daca bateria este goala. Chestia este ca nu faci 100 km pe electric decat in anumite conditii, la stilul meu de mers ma invart intre 60 si 80 de km. Pentru mine este ok, pentru altii..., nu stiu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.