Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

0w30 este mai comun in ziua de azi si probabil de aia e mai scump. 0w40 nu e mai bun, este pur si simplu un ulei de alta vascozitate care poate fi mai bun pentru o masina si mai prost pentru alta.

cand a 2-a cifra este mai mare inseamna ca acel ulei are un comportament mai bun la temperaturi ridicate. Ceea ce ai spus tu este valabil pentru prima cifra , intrucat uleiul poate sa fie prea fluid (subtire).

In cazul de fata , avand in vedere ca ambele uleiuri sunt ll04 , 0w40 este un ulei superior

 

Gresit!

 

Ce intelegi prin "comportament mai bun? Faptul ca sunt ambele LL-04 nu are nici o legatura cu vascozitatea.

 

Ce am spus eu este valabil pentru a doua cifra care reprezinta clasa de vascozitate la temperatura de lucru (100C). Cu prima cifra e mai complicat, n-are rost sa intru in detalii daca nu intelegi lucruri de baza.

 

0W40 nu este deloc superior, este un ulei de alta vascozitate care poate fi mai bun pentru o aplicatie si mai slab pentru alta.

Link to comment
Share on other sites

Cu mare placere dar este o cantitate imensa de informatie, iti pot da niste link-uri si numai tu poti sa aprofundezi subiectul daca te intereseaza.

 

http://www.bobistheoilguy.com/ - un forum foarte bun dar cu o interfata destul de anosta si "search" greu de folosit

http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=136052

http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=55493& de aici e de selectat (dupa ce ti-ai format o baza de cunostinte pentru ca daca nu te vei lasa influentat de cei care "latra" mai tare)

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=61471& - de aici poti citi ce am scris eu legat de diferiti parametrii ai uleiurilor

 

Lectura placuta!

Link to comment
Share on other sites

Singurul link util este cel de pe carbibles (o prezentare utila!) si ferrarichat.

 

Daca esti la curent cu tot ce apare pe INTERNET despre uleiuri nu inseamna ca poti apostrofa alte persoane care poate detin informatii din surse mai avizate.

 

Intrebarea mea initiala a fost strict de ordin comercial , neavand dubii legate de calitatile si proprietatile uleiurilor.

 

 

@grozadan : "nu ambele sunt ll04, 0w30 e ll 01 FE"

cu atat mai mult nu vad justificarea diferentei de pret

Link to comment
Share on other sites

Singurul link util este cel de pe carbibles (o prezentare utila!) si ferrarichat.

 

Daca esti la curent cu tot ce apare pe INTERNET despre uleiuri nu inseamna ca poti apostrofa alte persoane care poate detin informatii din surse mai avizate.

 

Intrebarea mea initiala a fost strict de ordin comercial , neavand dubii legate de calitatile si proprietatile uleiurilor.

 

 

@grozadan : "nu ambele sunt ll04, 0w30 e ll 01 FE"

cu atat mai mult nu vad justificarea diferentei de pret

 

Legat de partea comerciala mi-am spus parerea, nu am fost de acord cu afirmatia ta ca 0w40 este un ulei superior. Ar fi fost cu totul altceva daca ai fi spus ca uleiul 0w40 este mai bun pentru motorul X.

Link to comment
Share on other sites

cand a 2-a cifra este mai mare inseamna ca acel ulei are un comportament mai bun la temperaturi ridicate.

 

Fals.Un ulei 5w30 se poate comporta exact la fel ca un ulei 5w40 la temperaturi ridicate.

si atunci ce rost mai are sa fie 2 uleiuri 5w40 si 5w30?? eu zic ca nu ii cum spui tu, si ca la temperaturi rigicate unul din ele este mai bun

Link to comment
Share on other sites

cand a 2-a cifra este mai mare inseamna ca acel ulei are un comportament mai bun la temperaturi ridicate.

 

Fals.Un ulei 5w30 se poate comporta exact la fel ca un ulei 5w40 la temperaturi ridicate.

si atunci ce rost mai are sa fie 2 uleiuri 5w40 si 5w30?? eu zic ca nu ii cum spui tu, si ca la temperaturi rigicate unul din ele este mai bun

 

Se poate.

Link to comment
Share on other sites

BMW has developed two specification levels for engine lubricants:

-the “special oils” make it possible to reach an oil change interval, determined by an

onboard indicator, of 10 to 15,000 km.

-the “long life oils”, for which the specification was introduced in March 1998, allow a

longer oil change interval of up to 15 to 30,000 km (average 22,000 km), or even more.

The requirements of these categories are indicated below:

 

Special oils in the UK this was a 10w/40 (Obsolete)

TESTS Engine test M42 Air intake test

DRAIN 10 to 15,000 km

 

Long Life – 98 in the uk this was a 5w/40 (Obsolete)

TESTS Engine test M44 Air intake test

DRAIN 15 to 30,000 km (avg. 22,000 km)

 

Long Life – 01 in the UK this was a 0w/30 (Active)

TESTS Engine test M54 Test RNT N42 Air intake test

DRAIN > 30,000 km potentially

 

Long Life – 01 FE same as above (Active)

Engine test M54 Test RNT N42 Air intake test and fuel economy

DRAIN > 30,000 km potentially

 

Long life – 04 in the UK this is a 5w/30 (Active)

Engine test M54 Test RNT N42 Air intake test SAPS limits

DRAIN > 30,000 km potentially

 

ACEA level A3/B3 A3/B3 A3/B3/B4 A3/B3/B4 C3

 

The successive switch from engine test BMW M42 to test M44 then M54 made BMW

requirements considerably more severe in order to account for the aspect of a longer oil

change interval. Moreover, the development of the very sophisticated Valvetronic? variable

distribution engines led BMW to develop a distribution wear test on engines with radioactive

cams, type RNT.

**Published at the end of 2004, BMW LL-04 is the first Low SAPS specification issued by BMW and intended for diesel engines fitted with post-treatment (initially a Diesel Particulate Filter). The BMW LL-04 certification is retroactively applicable to engines requiring BMW LL-01, with the exception of the BMW Motor Sport engines. It is suitable for all Gasoline / Diesel engines, whether or not equipped with post-treatment systems. For gasoline engines,

however, its usage is limited to the perimeter of the EU, Norway, Switzerland and Liechtenstein.

BMW LL-04 = BMW LL-01 + Mid SAPS chemical limits

 

In summary as long as you buy a LL04 5w/30 from one of the Major oil companies you will be okay (except M types), I would list them as,

 

BP/Castrol, FUCHS, Exxon/Mobil, Shell, Total/Fina/Elf, Chevron/Texaco, Q8

 

A good motor factor should have what you want.

Edited by ///MPower_5er
Link to comment
Share on other sites

cand a 2-a cifra este mai mare inseamna ca acel ulei are un comportament mai bun la temperaturi ridicate.

 

Fals.Un ulei 5w30 se poate comporta exact la fel ca un ulei 5w40 la temperaturi ridicate.

 

320D an 2001 136cp fabrica folositi 5w30 sau 0w40 original BMW, depinde de nr de km. nu folositi Mobil 1 pt ca este facut la turci si aveti mari probleme cu motorul, in timp. originalul se comporta cel mai bine. nu folositi aditivi pt ca ele sunt superaditivate si il stricati cu aditiv

Link to comment
Share on other sites

320D an 2001 136cp fabrica folositi 5w30 sau 0w40 original BMW, depinde de nr de km. nu folositi Mobil 1 pt ca este facut la turci si aveti mari probleme cu motorul, in timp. originalul se comporta cel mai bine. nu folositi aditivi pt ca ele sunt superaditivate si il stricati cu aditiv

 

 

Ok, este bine de stiut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

e cam legenda treaba asta cu e normal sa consume ulei. Ce scrie acolo in carte cu limitele alea se refera la faptul ca daca se intampla sa consume peste X de fapt e un semn ca se petrece ceva mai grav, iar pana in cantitatea X nu e asa drama.

Daca ai noroc si nu scoate fum albastru deci segmentii sunt in regula, uleiul daca e bun sepierde pe la garnituri uzate..

Mecanicii astia meseriasi spun pune unul mai gros... in loc de 5w-30 10w-40 de exemplu ... pentru ca intradevar se va pierde mai putin prin gaurele ca e automat mai vascos si la rece si la temp de operare a motorului ...in loc sa caute cauza. Pe de alta parte nici tie ca user nu iti convine sa desfaci jumate de motor sa inlocuiesti 3 garnituri de 2 lei ca iti mananca 500 de g la 10k km , manopera o groaza, si sa stai pe bara cu sufletul la gura sa nu fii stricat boii ceva cand desfac s.a.m.d... asa ca pui ulei mai gros si mai amani problema 2-3 ani ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.