Jump to content

Motorina de calitate... indoielnica


nlaur86

Recommended Posts

Salutare,

 

Scriu acest post mai mult din uimire, dar si pentru a atentiona alti colegi care trec prin zona.

Am scos bimmerul (F30 320d xDrive) la plimbare saptamana trecuta pe traseul Bucuresti - Brasov - Sibiu - Budapesta - Viena - Budapesta - Sibiu - Pitesti - Bucuresti.

Cand am plecat din Bucuresti, aveam ceva km deja facuti in oras, deci nu prea am realizat care e treaba cu consumul. Dupa ce am facut un plin la Sebes si am intrat pe autostrada, am cam tinut-o pe autostrada in urmatorii cam 800 km. Cand am plecat din Viena, am facut un plin de la OMV-ul lor. E drept, scump in draci un litru de motorina la ei. Mergand doar pe autostrada in medie cu 145 km/h, am ajuns in Budapesta (vreo 250 km) cu un consum de vreo 6.2. Ulterior cand am plecat din Budapesta spre Ro, la aceeasi viteza am pastrat consumul. A crescut un pic cand am iesit de pe autostrada. Am ajuns la Petrom-ul de la Dobra cu un consum de 6.4 dupa vreo 550 km pe autostrada si vreo 100km facuti pe drumuri nationale, cu motorina austriaca.

 

Am facut plinul din nou la Dobra, fiind benzinarie foarte aglomerata si gandindu-ma ca e ok. Am plecat mai departe, dupa vreo 30km de drum national pe care nu am fortat deloc m-am urcat pe autostrada pentru vreo 100 si ceva de km la capatul careia, surpriza, am ajuns cu un consum mediu de 7.4 litri, in conditiile in care viteza medie a fost cam de 135km/h, deci cu 10km/h mai putin decat cea anterioara.

 

Deci am mers mai incet, cu turatie mai mica, dar am consumat cu 1l mai mult.

 

De aici trag concluzia ca motorina de la noi nu e intotdeauna ceea ce ar trebui sa fie. Ati avut si voi cazuri similare? Prin Bucuresti se intampla lucrul asta? Mergand mixt, nu prea imi dau seama daca imi sare consumul.

 

Sper sa ajute pe cineva postarea asta :).

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Poate ai mers la deal. Sau si-a facut regenerare. Sau a fost mai cald/rece afara

 

Nu vad un consum de 1l in plus sa fie un etalon pt motorina.

 

Eu de ex nu am vazut niciodata consum diferit intre motorina normala si cea "super". Nici la OMV si nici la MOL. La fel toate

Link to comment
Share on other sites

Am mers pe autostrada, in ambele situatii drumul destul de drept.

Nu stiu ce este regenerarea :).

Temperatura a fost similara, intre 25-30 grade in ambele situatii.

Stiu ca "pe vremuri" exista o practica mai putin legala - se punea apa in benzina/motorina. Ma gandesc ca e cazul si acum. Posibil sa ma insel, insa.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Regenerarea inseamna atunci cand se curata filtrul de particule(proces automat). Iar asta presupune ca arde niste motorina extra. Nu stiu exact dar banuiesc ca undeva la 1 - 3 litri/regenerare(depinde cat de incarcat e filtrul)

 

Factori sunt multi, asta cu motorina mai proasta cred ca e pe la fundul listei de factori.

 

Numai daca iti bate vantu aiurea iti creste consumul. (Un alt exemplu)

Edited by Shep86
Link to comment
Share on other sites

Consider ca nu este relevant pentru exactitate un consum citit/afisat pe bordul masinii.

 

Singurul mod in care poti sa o faci si incurajez pe toti sa o faca, este sa pui pur simplu 50 litri de motorina/benzina (sau faci plinul eventual, sau sa pui 50 de litri cand primesti prima avertizare de rezervor aproape gol) si dupa ce ai pus 50 de litri scrii kilometri din bord (resetezi eventual km intermediari..) pe o hartie si dupa ce ai primit prima avertizare de rezervor gol te uiti in bord si scazand kilometri dinainte stii cat poti sa mergi cu 50 de litri!

E atat simplu si realist!

Nu m-as increde in alte masuratori empirice facute de ECU.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Eu am constatat diferenta de consum la toate iesirile. Si la toate masinile. La x1 la aceeasi medie de viteza pe autostrada ungurilor , resetat cu plin facut din Arad catre Viena , facut iar plinul acolo, apoi la plecare din Viena plin , apoi pus iar la Arad, diferenta este cum zice colegul de circa 1 litru si ceva. Mie imi este clar ca este diferenta de calitate. Probabil omv max motionul de la noi este cea normala de la ei. Socotit la pompa nu pe bord.
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Scriu acest post mai mult din uimire, dar si pentru a atentiona alti colegi care trec prin zona.

Am scos bimmerul (F30 320d xDrive) la plimbare saptamana trecuta pe traseul Bucuresti - Brasov - Sibiu - Budapesta - Viena - Budapesta - Sibiu - Pitesti - Bucuresti.

Cand am plecat din Bucuresti, aveam ceva km deja facuti in oras, deci nu prea am realizat care e treaba cu consumul. Dupa ce am facut un plin la Sebes si am intrat pe autostrada, am cam tinut-o pe autostrada in urmatorii cam 800 km. Cand am plecat din Viena, am facut un plin de la OMV-ul lor. E drept, scump in draci un litru de motorina la ei. Mergand doar pe autostrada in medie cu 145 km/h, am ajuns in Budapesta (vreo 250 km) cu un consum de vreo 6.2. Ulterior cand am plecat din Budapesta spre Ro, la aceeasi viteza am pastrat consumul. A crescut un pic cand am iesit de pe autostrada. Am ajuns la Petrom-ul de la Dobra cu un consum de 6.4 dupa vreo 550 km pe autostrada si vreo 100km facuti pe drumuri nationale, cu motorina austriaca.

 

Am facut plinul din nou la Dobra, fiind benzinarie foarte aglomerata si gandindu-ma ca e ok. Am plecat mai departe, dupa vreo 30km de drum national pe care nu am fortat deloc m-am urcat pe autostrada pentru vreo 100 si ceva de km la capatul careia, surpriza, am ajuns cu un consum mediu de 7.4 litri, in conditiile in care viteza medie a fost cam de 135km/h, deci cu 10km/h mai putin decat cea anterioara.

 

Deci am mers mai incet, cu turatie mai mica, dar am consumat cu 1l mai mult.

 

De aici trag concluzia ca motorina de la noi nu e intotdeauna ceea ce ar trebui sa fie. Ati avut si voi cazuri similare? Prin Bucuresti se intampla lucrul asta? Mergand mixt, nu prea imi dau seama daca imi sare consumul.

 

Sper sa ajute pe cineva postarea asta :).

Motorina in austria este 1.10 euro chiar si 1.05 dar nu pe autostrada ! pe autostrada este aprox 1.50 pe litru ... Tot timpul cand calatoriti prin belgia , germania si austria iesiti de pe autostrazi sa alimentati.

Link to comment
Share on other sites

Motorina in austria este 1.10 euro chiar si 1.05 dar nu pe autostrada ! pe autostrada este aprox 1.50 pe litru ... Tot timpul cand calatoriti prin belgia , germania si austria iesiti de pe autostrazi sa alimentati.

Corect.

Ma gandeam ca toti romanii care ies din tara stiu asta; peste tot in vest carburantul de la benzinaria de autostrada e mai scump decat cel din primul orasel de langa autostrada!

 

Diferenta de sus e exagerata.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Corect.

Ma gandeam ca toti romanii care ies din tara stiu asta; peste tot in vest carburantul de la benzinaria de autostrada e mai scump decat cel din primul orasel de langa autostrada!

 

Diferenta de sus e exagerata.

Ce diferenta e exagerata? Acum 10 zile am pus in viena cu 1.04 iar la omv-ul de dupa viena era 1.40 si ceva... iar la oed inainte de viena ( singurul peco de pe autostrada la pret corect) era 1.10

Edited by flori22
Link to comment
Share on other sites

Ce diferenta e exagerata? Acum 10 zile am pus in viena cu 1.04 iar la omv-ul de dupa viena era 1.40 si ceva... iar la oed inainte de viena ( singurul peco de pe autostrada la pret corect) era 1.10

E ceva timp de cand nu am mai starbatut Europa; ultima oara imi amintesc erau diferente de 20-30 centi; la 50-60 litri se simte.

Link to comment
Share on other sites

Nu doar motorina e de calitate inferioara la noi, ci si masinile, mancarea, cam toate produsele facute pt piata din Estul Europei sau alte tari de lumea a 3-a, nu au acelasi standard ca-n Ghermanistan. Pot sa-ti dau exemple: tigari, Coca Cola, ulei, branza, pantofi, etc. Se lucreaza ft mult cu dublu standard.
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Corect.

Ma gandeam ca toti romanii care ies din tara stiu asta; peste tot in vest carburantul de la benzinaria de autostrada e mai scump decat cel din primul orasel de langa autostrada!

 

Diferenta de sus e exagerata.

Acelasi lucru este valabil si la noi, in Buc motorina este

- ex:5,65lei iar pe "autostrada A2" era 6,05lei

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu doar motorina e de calitate inferioara la noi, ci si masinile, mancarea, cam toate produsele facute pt piata din Estul Europei sau alte tari de lumea a 3-a, nu au acelasi standard ca-n Ghermanistan. Pot sa-ti dau exemple: tigari, Coca Cola, ulei, branza, pantofi, etc. Se lucreaza ft mult cu dublu standard.

 

Ai si vreo poveste in sensul acesta, ca de lucruri concrete nu pun problema. Zic de masini, care sunt - mai mult sau mai putin - construite/asamblate in aceeasi/aceleasi fabrica/i, nu de coca-cola sau ulei / branza care au N producatori, de cele mai multe ori locali, din motive usor de inteles.

 

TL;DR: Masinile nu sunt facute mai slab calitativ pentru Europa de Est. In ultimii ani, Romania figureaza in documentatia specifica cu circuit inchis a producatorilor pe aceeasi treapta/pozitie cu Austria :).

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Diferenta de sus e exagerata.

Exagerata ?

Pe 6 august am alimentat in Hallein ( putin mai la sud de Salzburg) cu 1.179euro/litru

Pe toata perioada concediului ( aprox 2sapt) am batut Austria(acolo ma mutam de la o cazare la alta), germania/italia ... diferenta era de aproximativ 50centi/litru intre orase/sate si autostrada... in unele cazuri diferenta era chiar mai mare.

Cat despre calitate, este cu dus si intors, chiar nu am observat diferenta de consum, iar agregatul e cam gurmand in general plus ca mai cere si ceva talpa.

Link to comment
Share on other sites

E exagerata din punct de vedere comerciant, insa atat costa pe autostrada saptamana trecuta, la OMV. Nu am stiut regula cu alimentarea in afara autostrazii, e bine ca am aflat acum, pt urmatoarele iesiri. La noi diferenta nu e asa mare, as putea spune ca e acceptabila.

 

Legat de consum, eu am un Excel in drive unde imi pun fiecare alimentare de cand am luat masina. In afara de prima alimentare unde am avut o abatere de 0.5l (in excel mi-a iesit mai putin fata de ce era pe bord), in rest abaterea e minora de 0.1l la suta de km, pe toate alimentarile din ultimii 8000 km. Deci as spune ca ECU-ul masinii mele este destul de precis.

Intr-adevar, la masina anterioara, o alta marca, imi arata in bord 9-10, real era in jur de 14 :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.