Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Nu a vazut nimic! A dispărut intre timp de Pe bord
  3. Pai si testerul nu vede nici o eroare?
  4. Today
  5. Salut! mi-a aparut asta pe bord și nu stiu de la ce e? Nu am mai avut probleme cu masina. Este hibrid. Am pus-o pe tester și a arătat ca altenatorul incarca. Ce ar putea sa fie? multumesc
  6. Legat de EV, luni merg cu skoda la revizie. Se vor uita si la baterie. Sunt curios daca activeaza acum garantia sau mai amana. Oricum, capacitatea bateriei e in cadere libera. Pierd cam 1kWh in 1-2k km. Moare incet dar sigur celula respectiva Deci pana in primavara sigur o omor de tot in ritmul asta.
  7. In general nu incarci la DC daca stai la casa si ai range decent (300km+). Statistic, din 2-3k km / luna, incarc de maxim 5 ori la DC. Deci media pretului pt un kWh e mica. Da, e nasol daca depinzi de DC pt viata de zi cu zi. Aici poate fi ok doar daca locuiesti in orase unde primariile au amenajat ele statii de incarcare pt cetateni. Ex Timisoara, Resita.
  8. 30-40km estimez ca ai avea maxim range în funcție de temperatura de afara.Răcirea sau încălzirea mașinii se face electric nu prin sistemul clasic deci autonomia electrică este afectată de acest aspect.Avantajul este ca dacă mașină e legată la priza poți porni clima sau încălzirea din aplicație/cheie sau programată din idrive fără a consuma curent din baterie.
  9. Salut! Da am unde sa incarc am panouri pe casa etc , ideea e ca nu stiu ce range as avea pe electric cu masina . avand o baterie semnificativ mai mica decat x5
  10. In fapt, sunt doua probleme distincte, nu una singura: prima este pretul de achizitie, iar a doua este pretul per kWh la incarcarea rapida versus pretul combustibililor fosili. Tocmai in acest sens este discutia de mai sus. Nimeni nu neaga faptul ca, din punct de vedere pur tehnologic, automobilele electrice moderne nu sunt viabile pentru aproape orice conditii de utilizare. Dar atunci cand pui in balanta si latura financiara, acestea inca nu sunt un inlocuitor fara drept de apel al modelelor ICE Hybrid/Diesel - si in principal in scenariul de utilizare frecventa la drumuri lungi. In viitor probabil ca automobilele cu motoare cu combustie vor disparea, dar mai avem pana acolo. Intr-un scenariu in care banii curg liber, nimeni nu are nevoie nici macar de masina personala. Realitatea insa este alta.
  11. Asta cu drumurile lungi nu cred că se mai aplică, există deja modele care fac 500-600 km la 120 km/h și care se încarcă la 300 kW. În curând va intra și BMW în această ligă, odată cu Neue Klasse. Problema rămâne însă prețul, pentru că încă sunt destul de scumpe. surse:
  12. Hai sa incepem cu prima întrebare,ai unde sa o încarci zilnic?Eu am același ansamblu motor cutie pe X5 45e pana acum fără nici o problema la 124.000km.Daca nu ai unde sa o încarci nu are rost sa iei așa ceva.
  13. Sunetul de distributie e unul de lant metalic cand pornesti masina la rece. Se aude distinct, e ft greu sa nu ti dai seama. Mergi cu ea la service autorizat BMW care stie ce face
  14. Ce era până la urmă ? Ai descoperit răspunsul la întrebarea ta ? A mea are 250.000 și se aude fix așa cum ai pus tu clipurile
  15. Au fost reduceri acum la mai multe marci, dupa esecul cu rabla. Oamenii au vrut sa nu ramana cu masinile comandate pe stoc. Perfect de acord cu @FiveThreeFive, daca nu ai un punct de incarcare ieftin, nu economisesti mare lucru cu o masina electrica. Doar costurile reviziilor, dar si unii producatori de electrice te obliga sa faci revizii la 1-2 ani si profita sa-ti mai ia niste bani. Parerea mea e ca in momentul asta, daca pentru cineva nu renteaza o electrica, cele mai bune optiuni sunt asa: - Pentru un mers pana in 50-50 oras/extern, un mild hibrid (Toyota sau similar) - Pentru mers mai mult extern: diesel
  16. Salutare! Tocmai nou proprierat de bmw 523i 2011 ( motorul de 3l n53 ) . Am o problema enervanta , la relanti senaude un țiuit foarte enervant si nu imi dau seama de la ce ?! poate vreun coleg care s-a mai lovit de problema ? multumesc
  17. Yesterday
  18. Adoptarea pe scara larga a masinilor electrice este imposibila la starea actuala a infrastructurii ( ma refer la posibilitatea de a incarca cu energie electrica ). In afara de Dacia nu am vazut pe nici un producator sa scada din pretul de vanzare a ev-urilor, pana nu vor descoperi/inventa o alta tehnologie( mai buna ) se pare ca apogeul EV a trecut. O sa ne mai scaldam o vreme buna in hibride....
  19. O să verific și asta mulțumesc mâine am o programare la o diagnoză live dată să vedem dacă totul merge în parametri revin cu update
  20. Bună ziua tuturor, Sunt interesat de achiziția unui BMW Seria 7, mai exact modelul 745Le 2020 cu 110.000km masina este importata din germania (hibrid plug-in), și aș dori să aflu mai multe informații direct de la cei care dețin sau au deținut acest model.Tin sa mentionez ca trec de la X4 2020 Benzina Am câteva întrebări punctuale și v-aș fi recunoscător dacă ați putea împărtăși din experiența voastră: Fiabilitatea în timp – Cum se comportă mașina după un număr mai mare de kilometri (100.000+)? Există probleme comune care apar odată cu uzura? Sistemul hibrid (motor termic + electric) – Sunt probleme cunoscute cu bateria de înaltă tensiune sau alte componente ale sistemului plug-in hybrid? Costuri de întreținere și reparații – Cum sunt comparativ cu un Seria 7 convențional (diesel sau benzină)? Sunt diferențe majore? Confort și experiență de condus – Este mașina potrivită pentru utilizare zilnică sau mai degrabă orientată spre drumuri lungi? Probleme tehnice sau electronice – Ați întâmpinat erori frecvente sau defecte la sistemele de asistență, infotainment, suspensie etc.? Orice părere sau sfat din experiența personală este binevenit. Nu caut neapărat comparații cu alte modele, ci mă interesează în special experiența reală cu 745Le. Mulțumesc anticipat
  21. @Ciprian01 si @throw daca tot mai vreti sa aveti vendete personale cu romanasi si italieni, etc, va sugerez sa o faceti pe privat.
  22. Getrag 240. la rece 1-2 schimba "corect" dar daca vroiai sa dai 3-2 nu puteai decat cu dubla debreiere, la cald situatia se imbunatatea, acum am mers 7 km dupa ce masina a stat 8 luni pe dreapta ca prima impresie pare sa schimbe mai bine, 1-a a facut o figura la un moment dat dar acum aparent ambreiajul prinde mai sus . Oricum ambreiajul si franele au fost aerisite dar e clar da mai trebuie sa il misc ceva km pentru a intelege exact ce mai "doreste" . O sa incerc si la LSD sa schimb uleiul si probabil ca o sa iau pompa de servo sa fie acolo, alta treaba ar fi ca vascul pare "pe moarte" desi saracul cupleaza si de ex daca urca apa catre 3/4 reusesc tinand la 2000 rpm de loc o aduc inapoi la 1/2 am observat ca , la oprirea motorului se misca destul de usor cu mana, probabil ca voi lua unul noi si aici Ca si fun fact - masina a "cerut" aproape 6 litri de ulei .
  23. Este fix invers decat in experienta mea. Un Getrag 260/6 (cutia tipica pentru modelele post-'86 E28, E24, E32 si E34 cu motor M30) schimba foarte bine la rece cu ATF (uleiul original), dar prost cand se incalzeste. Solutia a fost sa folosesc un ulei mineral 80W90, care oarecum inverseaza situatia: la cald schimba exceptional, dar la rece intra mai greu in treptele I si II - rezultand totusi un compromis acceptabil, mai bun decat cu ATF. Pe E30 318is ce cutie ai, Getrag 240? Daca cu ATF esti multumit, foloseste-l in continuare.
  24. Dupa multe peripetii in care s-a impotrivit de multe ori la irce am incercat sa facem am ajuns acasa cu el, in mare e ok doar ca am "zgomote" pompa servo , vasc , cutie , grup... bonus incalzeste deoarece nu e aerisit cum trebuie .Interesant e ca in cutie am pus ATF in loc de 75W90 sau ce naiba era acolo si momentan nu mai face figuri la viteza 2-a.
  25. Am facut azi update, cand nu mai vad in aplicatia asta ca e up-to-date? Nu ar trebui deja sa stie?
  26. Pentru cei care pot incarca masina acasa (ideal cu panouri solare) si care fac destul de rar drumuri lungi, afirmatia ta este adevarata, fara niciun dubiu. Pentru ceilalti insa, situatia nu este deloc atat de clara, ci depinde de modul particular in care fiecare isi utilizeaza masina. Atat timp cat pretul incarcarii rapide (CCS) continua sa fie exagerat relativ la pretul combustibililor fosili, o masina Diesel sau benzina/hibrid inca poate fi o optiune mai economica, mai ales pentru cei care parcurg anual multi Km pe autostrazi. La o masina Diesel, avand in vedere randamentul total specific (cca. 35%), combustibilul costa aprox. 0.43€ per kWh de energie utila (la roata). La o masina electrica incarcata la o statie CCS, costul este de cca. 0.62€ per kWh de energie la roata. Adica, energia electrica este cu peste 40% mai scumpa, calculata la kWh util la roata. Aceasta cred ca este o cauza majora care impiedica adoptarea pe scara larga a automobilelor electrice. Calculele sunt bazate pe preturile actuale: 1.5€/l Diesel, 0.5€/kWh CCS. Parametri: randament total masina Diesel 35%, randament total masina electrica 80%, cantitate energie 1 l Diesel: 9.9 kWh.
  27. Ieri am facut revizia (ulei, filtre) la un prieten, si a observat o scurgere de ulei in partea din spate a motorului. Din pacate el nu mai lucreaza la chestii mai complexe, doar lucruri mai marunte gen revizii, dar mi-a dat o idee ce ar putea fi, ca sa le spun la cei de la service cand voi merge. Mi-a zis ca e posibil ca scurgerea sa fie de la semering spate arbore cotit, mai exact: - piesa nr 3 (11147787262) de aici https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC71-EUR-09-2004-E60-BMW-530d&diagId=11_3420 - semeringul se uzeaza in timp. - DAR, si locul de pe arbore (care e in contact cu semeringul) se uzeaza, face niste caneluri, nu mai e neted. - si chiar daca schimb semeringul, din cauza ca acel loc pe arbore e uzat, tot va curge. - el zicea ca o reparatie mai buna ar fi sa se monteze o bucsa pe arbore (astfel, suprafata de contact intre bucsa si semering e neteda, deci semeringul etanseaza mai bine), si apoi se pune un semering un pic mai subtire (practic se tine cont ca bucsa adauga un pic de grosime la arbore). A mai intalnit cineva situatia asta? (sau poate ati auzit discutii pe tema asta) Operatiunea ar implica sa dau jos ori cutia, ori motorul, deci dau jos cutia Iar daca dau jos cutia, atunci ar trebui sa schimb (preventiv) si altele (de ex flansa cardan, etc...), ca sa nu mai dau jos cutia iar in viitor. Pt mine e important daca teoria respectiva are sens, pt ca as vrea sa repar, dar daca tot ma bag, as vrea sa o repar calumea, nu sa fac tot acest taraboi si apoi peste 4-5 luni sa ma trezesc ca iar curge Evident scurgerea poate avea alta cauza, dar deocamdata ma intereseaza doar aceasta teorie, nu as vrea sa extindem discutia la altceva.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.