Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Tarile din jur care nu o sa aiba masini electrice si nevoie de electricitate? Clarifica ideea.. Sistemul energetic poate claca si din proasta gestionare a panourilor solare.. Parerea mea e ca nu chimia e atat de importanta cat e foarte important cum incarci bateria masinii. Orice baterie imbatraneste mai devreme sau mai tarziu. "Viata" ei se scurteaza vrem nu vrem in functie de cum o exploatam. ..Asta depinde de de cat e de informat si constient este proprietarul masinii electrice de tipul bateriei... si modul ideal de a incarca aceea baterie si ulterior de a o descarca cat mai eficient. Stresezi o baterie? Nu te va tine. Ca unele au avantaje fata de altele.. Din nou asta tine de decizia fiecaruia.
  3. Today
  4. Nu ai distronic/acc. E simplu. Eroarea cu kafas trebuia un dublu click pe ea, să vedem detaliat/cauze.
  5. Detin un e61 din 2010 cu keyless go si keyles entry,acum 2 saptamani dontr-o data nu mi-a mai recunoscut nici o cheie,am pus bimmer link,eroare antena din bara spate de la keyless,astazi am schimbat-o,nu mai am nici o eroare dar nu imi merge remote control la nimic,de descuiat doar daca bag cheia in usa iar de pornit bagata in contact,antena diversity stiu cand se duce nu mai merge nici radio,la mine radio functioneaza perfect,astept sfaturile voastre,multumesc
  6. Cred ca n-ai calculat ceva bine, mersul in sport consuma mai multa benzina decat modul hibrid normal. Da, iti mentine bateria incarcata mai mult, dar nu e eficient.
  7. Chimia e foarte importanta in cazul asta. Cresterile de viteza la incarcare s-au facut prin modificarea chimiei si structurii fizice a bateriei, de la o generatie la alta. De exemplu bateria cu incarcarea cea mai rapida de acum e LFP (Golden battery de la Zeekr), spre deosebire de majoritatea bateriilor din masinile existente pe strazi, care sunt NMC. Si chiar in cadrul aceleiasi tehnologii (NMC/LFP) sunt diferente de chimie interna si constructie. Statiile de incarcare se monteaza si ele pe baza unui proiect si au o putere maxima instalata. In teorie (desi la noi, in tara baietilor destepti si capuselor din energie, orice e posibil), aprobarile si instalarile se fac acolo unde "duce" reteaua. Daca treaba asta e facuta cu cap, nu dai jos reteaua ca incarci masina. Mai ales ca energia din retea nu se "termina", sistemul e conectat cu tarile din jur.
  8. Scuze ca a durat atat...nu stiu ce dracu a patit cablul Enet nu a dorit sa functioneze... https://postimg.cc/gallery/qCrTc1d Seria : WBAFW91080DW48199
  9. Imediat fug la masina pun testerul si revin
  10. Salut, daca ai citit erorile cu ista, ajuta mai mult o poza cu erorile detaliate. Problema la tine cred ca este urmatoarea: kafas2 din cate stiu ai fsc pentru fcw , fa-mi o poza cu bagheta din stanga volanului/grila inferioara din bara fata. posibil doar sa te atentioneze sa franezi(kafasa2) , acc piuie si apoi franeaza, nu stiu cat de mult. eu recent am facut retrofit la mai multe si tocmai de-aia iti zic, la tine cred ca e o confuzie intre kafas2/acc. /le: pune seria masinii , distronic merge calibrat si fara oglinzi(revenim ulterior la asta), senzorul de parcare nu are treaba cu acc.
  11. Salutare, am achizitionat de ceva vreme un bmw f10 productie 2012 si intampin cateva probleme...cumva cred ca sunt legate intre ele de sistemul Kafas? Masina a venit echipata din fabrica fara retrofit cu foarte multe optiuni, park assist(nu functioneaza banuiesc din cauza senzorului ultrasonic fata dreapta), acc(functional dar nu pastreaza o distanta corespunzatoare fata de masina din fata stand efectiv in curul ei), etc. Prin intermediul ISTA+ am vazut urmatoarele eroari si anume : 1 D02D3A Kafas 2 D40D1F Untrasonic sensor for PMA Problema mea cea mai mare este cea de la ACC, care nu pastreaza distanta fata de masina din fata, am incercat pe autostrada venind cu 130 in spatele cuiva care mergea cu 110 mai mai sa fac o nefacuta, am franat eu pana a intrat sistemul ACC in actiune, daca il activez fix din spatele masinii de la o distanta sub 8m o vede si nu mai accelereaza. Banuiesc ca nu are treaba cu senzorul de parcare nu ? Ceva idei ?
  12. Daca vrei sa iesi cel mai ieftin (..sau mai ieftin oarecum..) poti sa iei si numai discul ambreiaj si rulmentul de presiune... Cu toate ca rulmentul de presiune de calitate poate sa ajunga la jumatate sau ceva de genul.. ; cam scump adica doar pentru un rulment. Mecanicul trebuie sa aiba scula de resetat placa de presiune daca e sa o refolosesti pe cea veche.
  13. Cand sa umblat a-2-a oara am luat acel pin exact pentru modelul meu dupa seria de sasiu.Pinul a avut codul 21518607922 iar furca codul 21518657324.Am inteles ca prima oara cand sa schimbat ambreajul,mecanicul e posibil sa nu fi schimbat pinul,dar a -2-a sigur sa schimbat ,pentru ca eu le-am luat personal si i-am dat mecanicului care a montat doar o noua fruca cu rulment si avea si tija aia nou si pinul nou.Eu am ramas masca ca dupa cateva luni la fel face si am fost putin revoltat cum doamne ferește tot la fel face.Ori fara vaselina ori ambreajul ,placa are ceva ce produce in timp scartaitul asta.Am observat ca prima data cand ma urc in masina si apas pedala nu face,doar dupa o perioada cand merg cu ea prin oras si cand ajuns acasa,opresc motorul si apas pedala si scartaie de la um cap la altul.Multumesc inca odata
  14. La prima intrebare, bateria are cativa parametrii care se bat cap in cap: densitatea energetica - kWh ore capacitatea vs. volum&greutate. Aici intervine si softul care asigura un buffer intre 0% - util - 100%. durata de viata - numar de ciclii viteza de incarcare/descarcare La o baterie, dupa ce se stabileste chimia, din structura intrna se poate ca anumiti parametrii de mai sus sa poata fi optimizati in defavoarea altora. Poti mari viteza de incarcare fara sa scazi viata bateriei dar facand un mic compromis la capacitatea totala. Sau ai capacitate mare dar scazi viteza de incarcare sau reduci viata. Deci daca folosesti reteta corecta, bateriei nu ii scade durata de viata. Depinde de seriozitatea si talentul producatorului. Inca un aspect important: managementul termic. O conditie obligatorie este ca la puterea aia de incarcare, bateria sa nu se incalzeasca. Asta presupune racire cu lichid si un sistem AC bine dimensioat. Ochiometric, la 180kW incarcare, un sistem AC normal poate mentine temperatura bateriei daca afara sunt 40 de grade. La a doua intrebare: orice statie are load balancing sau limitare temporara. Puterea de incarcare livrata masinii este ajustata de 10 ori pe secunda si se poate ajusta live in functie de disponibilitatea de putere -> deci nu arzi cabluri si trafuri. In plus, la viteza asta de incarcare, incarcarea nu dureaza mult. Sistemul energetic national are o inertie mult mai mare si poate suporta astfel de varfuri -> deci nu e risc sa conectezi X masini si ai direct black-out.
  15. Salut,uite aici: https://www.youtube.com/watch?v=fxW8dSXucYc
  16. Am cateva intrebari, poate reuseste cineva sa ma lamureasca. In cazul bateriilor masinilor electrice, acestea nu se degradeaza mai repede daca sunt incarcate la asemenea puteri? Daca nu, prin ce tehnologie se evita o astfel de degradare? Daca o masina de generatie recenta poate fi incarcata cu 500 kW, inseamna ca daca simultan sunt puse la incarcat 1400 astfel de masini, numai bine se consuma puterea generata de un reactor de la Cernavoda. Din care avem fix doua. E corect calculul? Daca da, cu atat mai mult inseamna ca Romania are nevoie foarte urgenta de noi capacitati de productie a energiei electrice.
  17. Yesterday
  18. Doar incerc aa te ajut cat pot de mult. Mai jos am gasit in BMW TISu detaliu ce sigur ar trebui sa te intereseze referitorla pinul acela din plastic: Ce tip de vaselina se pune. Asta scrie despre cans se pune uun kit nou: Required follow-up work: When installing a new clutch, the clutch operator, ball pin and the guide sleeve must be renewed! Clutch operator e furca. Pinul din ce apu ei trebuie sa pui acelasi pin, dimensiune aproximativa cu, cel gasit... latimea bazei pinului ar ramane aceiasi daca sa zicem ca cel vechi s-a scurtat putin datorita uzurii..
  19. Da,inteleg foarte bine ce zici.Probabil m-am inselat ca 2 mecanici au dat cutia jos si primul mecanic a montat kitul de ambreiaj si nu a stiu ca trebuie sa unga toate mecanismele care se misca ,nu stiu ce sa mai cred despre ei.Al-2-lea a spus ca furca si rulmentul,probabil defect de fabrica,dupa care si el a umblat acolo si nici el nu stia ca trebuie uns acolo Ideea este ca acelasi simptome si acel scârțâit sâcâitor dupa o perioada de cateva luni.Bani aruncati si plus ca la modelul asta de masina este foarte greu de dat cutia jos.Nu sunt mecanic si tocmai ca am crezut ca un schimb de ambreiaj,pentru un mecanic este doar o rutina.Daca dau de al-3-lea mecanic ii cumpar eu personal aceea tija,vaselina speciala pentru ambreaj si stau pe capul lui de la primul si pana ultimul surub Apropo,scârțâitul lung.Adica de cand apas pedala si pana la fund. Multumesc mult de sfaturi si de ajutor.
  20. Doar mecanicul îți poate spune după ce demontează.Noi de unde să știm?
  21. nu se inzavoreste absolut nimic, ea vrea sa se inchida tot timpul si ca sa stea deschisa tija se prinde intr-un sant , cand vrei sa inchizi scoti din șanțul respectiv si se inchide automat, un sistem foarte primitiv probabil ceva blocheaza cilindrul ala sa se invarta
  22. Am un BMW e90 318d 2009 143cp A început ambreiajul să patineze, doar când dau “talpa” se turează înainte și apoi trage, nu e diferență de putere. Gândindu-mă la costuri, aș vrea să schimb doar ambreiajul fără volantă, având în vedere ca doar în mers sportiv patineaza Ma puteti ajuta cu o părere, dacă e necesar să schimb mariajul plus volanta sau pot încerca pe rand
  23. Tu ai ID4. Poti folosi carplay doar daca faci update de soft la ID5. Asta ai incercat sa faci? De unde esti?
  24. Deci e vorba de un combi.. Si nu se mai inzavoraste (tija) sau nu este eliberata tija ..ruloului?
  25. Trepidatiile sunt de la volant uzat, putin probabil de la motor. Trebuie schimbat volantul. Se schimba si kitul de ambreiaj de obicei. Pentru clantanit iti sugerez sa trimiti injectoarele la un test pe bank de injectoare Bosch.. Numai asa iti faci o idee despre starea lor. Poti sa incerci un test cu eprubete dar s-ar putea sa nu fie relevant.. dar e mai precis decat ce, compensari face ISTA. Senzorul MAF, ce valoare arata la 2000rpm?
  26. Buna ziua , mă puteți ajuta cu o informație daca cunoașteți cum se deschide decapotarea manual la un bmw seria 4 cabrio G23 2024 ?
  27. Am avut in trecut la F10 la fel, doar la viraj maxim stanga parca si daca tineam acolo o perioada. Era xDrive si mai mult ca sigur venea de la planetara, desi am dat masina. Totusi nu ma deranja chiar atat de tare pt ca erau putine situatiile
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.