Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Getrag 240. la rece 1-2 schimba "corect" dar daca vroiai sa dai 3-2 nu puteai decat cu dubla debreiere, la cald situatia se imbunatatea, acum am mers 7 km dupa ce masina a stat 8 luni pe dreapta ca prima impresie pare sa schimbe mai bine, 1-a a facut o figura la un moment dat dar acum aparent ambreiajul prinde mai sus . Oricum ambreiajul si franele au fost aerisite dar e clar da mai trebuie sa il misc ceva km pentru a intelege exact ce mai "doreste" . O sa incerc si la LSD sa schimb uleiul si probabil ca o sa iau pompa de servo sa fie acolo, alta treaba ar fi ca vascul pare "pe moarte" desi saracul cupleaza si de ex daca urca apa catre 3/4 reusesc tinand la 2000 rpm de loc o aduc inapoi la 1/2 am observat ca , la oprirea motorului se misca destul de usor cu mana, probabil ca voi lua unul noi si aici Ca si fun fact - masina a "cerut" aproape 6 litri de ulei .
  3. Este fix invers decat in experienta mea. Un Getrag 260/6 (cutia tipica pentru modelele post-'86 E28, E24, E32 si E34 cu motor M30) schimba foarte bine la rece cu ATF (uleiul original), dar prost cand se incalzeste. Solutia a fost sa folosesc un ulei mineral 80W90, care oarecum inverseaza situatia: la cald schimba exceptional, dar la rece intra mai greu in treptele I si II - rezultand totusi un compromis acceptabil, mai bun decat cu ATF. Pe E30 318is ce cutie ai, Getrag 240? Daca cu ATF esti multumit, foloseste-l in continuare.
  4. Dupa multe peripetii in care s-a impotrivit de multe ori la irce am incercat sa facem am ajuns acasa cu el, in mare e ok doar ca am "zgomote" pompa servo , vasc , cutie , grup... bonus incalzeste deoarece nu e aerisit cum trebuie .Interesant e ca in cutie am pus ATF in loc de 75W90 sau ce naiba era acolo si momentan nu mai face figuri la viteza 2-a.
  5. Today
  6. Am facut azi update, cand nu mai vad in aplicatia asta ca e up-to-date? Nu ar trebui deja sa stie?
  7. Pentru cei care pot incarca masina acasa (ideal cu panouri solare) si care fac destul de rar drumuri lungi, afirmatia ta este adevarata, fara niciun dubiu. Pentru ceilalti insa, situatia nu este deloc atat de clara, ci depinde de modul particular in care fiecare isi utilizeaza masina. Atat timp cat pretul incarcarii rapide (CCS) continua sa fie exagerat relativ la pretul combustibililor fosili, o masina Diesel sau benzina/hibrid inca poate fi o optiune mai economica, mai ales pentru cei care parcurg anual multi Km pe autostrazi. La o masina Diesel, avand in vedere randamentul total specific (cca. 35%), combustibilul costa aprox. 0.43€ per kWh de energie utila (la roata). La o masina electrica incarcata la o statie CCS, costul este de cca. 0.62€ per kWh de energie la roata. Adica, energia electrica este cu peste 40% mai scumpa, calculata la kWh util la roata. Aceasta cred ca este o cauza majora care impiedica adoptarea pe scara larga a automobilelor electrice. Calculele sunt bazate pe preturile actuale: 1.5€/l Diesel, 0.5€/kWh CCS. Parametri: randament total masina Diesel 35%, randament total masina electrica 80%, cantitate energie 1 l Diesel: 9.9 kWh.
  8. Ieri am facut revizia (ulei, filtre) la un prieten, si a observat o scurgere de ulei in partea din spate a motorului. Din pacate el nu mai lucreaza la chestii mai complexe, doar lucruri mai marunte gen revizii, dar mi-a dat o idee ce ar putea fi, ca sa le spun la cei de la service cand voi merge. Mi-a zis ca e posibil ca scurgerea sa fie de la semering spate arbore cotit, mai exact: - piesa nr 3 (11147787262) de aici https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC71-EUR-09-2004-E60-BMW-530d&diagId=11_3420 - semeringul se uzeaza in timp. - DAR, si locul de pe arbore (care e in contact cu semeringul) se uzeaza, face niste caneluri, nu mai e neted. - si chiar daca schimb semeringul, din cauza ca acel loc pe arbore e uzat, tot va curge. - el zicea ca o reparatie mai buna ar fi sa se monteze o bucsa pe arbore (astfel, suprafata de contact intre bucsa si semering e neteda, deci semeringul etanseaza mai bine), si apoi se pune un semering un pic mai subtire (practic se tine cont ca bucsa adauga un pic de grosime la arbore). A mai intalnit cineva situatia asta? (sau poate ati auzit discutii pe tema asta) Operatiunea ar implica sa dau jos ori cutia, ori motorul, deci dau jos cutia Iar daca dau jos cutia, atunci ar trebui sa schimb (preventiv) si altele (de ex flansa cardan, etc...), ca sa nu mai dau jos cutia iar in viitor. Pt mine e important daca teoria respectiva are sens, pt ca as vrea sa repar, dar daca tot ma bag, as vrea sa o repar calumea, nu sa fac tot acest taraboi si apoi peste 4-5 luni sa ma trezesc ca iar curge Evident scurgerea poate avea alta cauza, dar deocamdata ma intereseaza doar aceasta teorie, nu as vrea sa extindem discutia la altceva.
  9. In ro sunt aproape 11 mil.de hârburi. Din astea,0.4% sunt ev,printre ele si spring sau alte muraturi..deci e clară cu electricele,cel putin in ro.https://www.economica.net/in-romania-sunt-inmatriculate-108-milioane-de-vehicule-parcul-auto-s-a-majorat-cu-4-anul-trecut_804829.html Cam asta e situatia.
  10. Sa ma taghezi si pe mine cand sunt reduceri la Tesla, deocamdata o tin sus si tare.
  11. Ne intoarcem pe dreaq la ice. Vor fi discounturi la dealeri si vom plati tot la fel sau mai putin. Deja devine clar ca pretul total la EV (achizitie + combustibil + intretinere) e mai mic la EV deci la km multi, clar merita.
  12. Salutare . Am fost la service să schimb uleiul și am descoperit vaselină care parcă curge din burduful planetarei . Oare la schimbatul brațelor de suspensie s-a produs spargerea burdufului ? Am comandat unul nou cu 360 ron și îl schimb la service-ul unde tot schimb uleiul. Las o poză mai jos .
  13. Eu doar originale și doar în reprezentanta la maxim 15.000km parcurși combinat benzina/electric.Reviziile sunt între 1200 și 1800 lei depinde ce filtre schimb.Bujiile schimbate la fiecare 60000km.
  14. Vezi sa nu fie de la furtunurile de vaccum. Daca tin minte de la fostul F10, parca sa spun ca aceeasi eroare am avut-o o perioada, aparea si disparea cand si cand. S-a dovedit a fi de la furtunasele de vaccum, crapa, se coc de la caldura si nu mai tin vaccum-ul. Stiu ca le-am schimbat pe toate la un moment dat. Gasesti furtun albastru si rosu la metru parca pe OE, iar ulterior mecanicul le poate taia la dimensiunile dorite. E o problema des intalnita, e cauciuc si se degradeaza in timp in acel mediu.
  15. @throw felicitari pentru achizitie! Daca ti-as zice ca jumatate sunt italian si ca mai mult stau prin "tari straine", ai zice ca imi bate planetara pe stanga... Eu ti-am povestit o faza reala cu un prieten care a facut miscarea asta, deranjandu-l foarte mult consumul in oras (13-14 pe 30i). Ca a luat el sedan sau diesel, aia e partea a doua... Bomba M40i-ul din ultimul link de la wolf!!!!
  16. @Remote sper ca ai inteles ce ti-a spus colegul @FiveThreeFive mai sus si vei tine cont de rugamintea lui.
  17. @six in line nu lua 20d ca e gloaba puturoasa pe caroseria aia. Am avut eu unul o luna de zile si trageam de el ca de magar, mai aveam putin si ajungeam ca Fred Flintstone de scoteam picioarele prin podea sa trag eu in locul motorului aluia.
  18. https://www.bmw.de/de-de/sl/gebrauchtwagen#/details/0195d7b9-6d08-7695-8984-7f99faa5387c?filters={"MARKETING_MODEL_RANGE":["X3_G01"],"ENGINE_TYPE":["GASOLINE"],"IS_INSTALLMENT":false,"USED_CARS_PROGRAM":["BPS"]}&modelCode=TR95&paint=P0475&fabric=FBWNL&modelRangeCode=G01&options=S05A1,S03MB,S05DM,S06NW,S04K7,S06WD,S03AC,S0676,S0710,S05AC,S0715,S0430,S0431,S0552,S06AP,S02VL,S04NE,S02NH,S02VB,S06AK,S06AM,S02VG,S06AN,S0302,S05DF,S0548,S0704,S0461,S07LF,S0420,S05DA,S03KA,S0609,S0258,S0610,S0654,S0775,S0534,S0459,S06AC,S06AE,S0493,S0494,S04UR,S0650,S03AT,S05AS,S02TB,S02PA,S0248,S0481,S04U0,S0322,S0488 https://www.bmw.de/de-de/sl/gebrauchtwagen#/details/019485ba-c74c-7b0c-9007-43e0b4d74265?filters={"MARKETING_MODEL_RANGE":["X3_G01"],"ENGINE_TYPE":["GASOLINE"],"IS_INSTALLMENT":false,"USED_CARS_PROGRAM":["BPS"]}&modelCode=TY55&paint=P0A90&fabric=FMAFO&modelRangeCode=G01&options=S05A1,S06C4,S05DN,S03DS,S06WD,S03AC,S0676,S0710,S05AC,S07R7,S08KA,S0430,S01UV,S0431,S0552,S04AW,S04NE,S09D6,S09D7,S02VB,S08R9,S06AK,S02VG,S0302,S0423,S0548,S0428,S06NS,S0461,S1990,S07LE,S0420,S05DA,S01DF,S0223,S03KA,S04LU,S0610,S0654,S0413,S048Z,S0534,S0459,S0536,S06AC,S1988,S06AE,S0493,S04UR,S0851,S03AT,S05AS,S08TF,S05AL,S02PA,S0248,S0402,S0205,S04HA,S0481,S04U0,S0320,S0322,S0488,S06U3&fsParams=c2VsZWN0ZWRPZmZlcklkPVYwSkJWRmsxTlRBME1FNHhNVE00TkRnek1EZzBPUzB4TkRJek5qVTJOelEw https://www.bmw.de/de-de/sl/gebrauchtwagen#/details/019485b2-c96b-73b2-a6ce-43c774df0109?filters={"MARKETING_MODEL_RANGE":["X3_G01"],"ENGINE_TYPE":["GASOLINE"],"IS_INSTALLMENT":false,"USED_CARS_PROGRAM":["BPS"]}&modelCode=TY55&paint=P0A90&fabric=FMAH7&modelRangeCode=G01&options=S05A1,S05A4,S05DM,S04K7,S03DS,S03AC,S0676,S0710,S05AC,S0715,S07R7,S0230,S0430,S0431,S02VL,S04NE,S09D6,S02NH,S09D7,S02VB,S02VG,S0302,S0548,S0704,S07LF,S0420,S05DA,S01DF,S03KA,S0610,S0654,S0775,S0413,S0534,S0931,S0536,S06AC,S0493,S01CA,S01CB,S04UR,S03AT,S05AT,S02TB,S05AL,S02PA,S0248,S0481,S04HA,S04U0,S0441,S0322,S0488,S06U3 https://www.bmw.de/de-de/sl/gebrauchtwagen#/details/0197d010-3f73-752f-aa7a-ebb3f8c3e1b4?filters={"MARKETING_MODEL_RANGE":["X3_G01"],"ENGINE_TYPE":["GASOLINE"],"IS_INSTALLMENT":false,"USED_CARS_PROGRAM":["BPS"]}&modelCode=TS31&paint=P0A90&fabric=FBWNL&modelRangeCode=G01&options=S05A1,S03MC,S05DN,S06NW,S06WB,S06WD,S03AC,S0676,S0710,S05AC,S022Z,S0879,S0715,S07R7,S08KA,S0230,S0430,S0431,S0552,S06AP,S02VL,S04AW,S04NE,S02NH,S02VB,S08R9,S06AK,S02VF,S06AM,S02VG,S06AN,S0302,S0423,S0548,S0428,S0461,S0420,S05DA,S03KA,S0609,S09BM,S0258,S0610,S0775,S0413,S0534,S0459,S06AC,S06AE,S0493,S01CA,S0494,S01CB,S04UR,S0650,S04ML,S0851,S05AT,S08TF,S02TB,S02PA,S06CP,S0801,S0925,S0481,S04U0,S0760,S0322,S0488 Pâna la urma cat ai de cheltuit pentru masina?
  19. Salutare tuturor, ieri am facut test drive in Bucuresti si un pic pe autostrada cu BMW X3 G01 2.0i xdrive. Masina trage binisor pt 1,83 tone si pt motorul ala mic/cuplu mic. Nu m-a dat pe spate dar nici rea nu e. Evident ca un 3.0i ar fi senzatie dar nu intra in bugetul de achizirtie, depaseste cu vreo 3k. 3.0E nu gasesc in buget sub 100K km. MAsini sunt, dar eu sunt roman si vreau sa fie sub 100K km, dotata si la pret de Logan SH ( glumesc). Cred ca pana la urma o sa cumpar un 2.0D si aia e. B47-le mi s-a parut ca trage mai bine caroseria grea de G01 fiind diesel si avand cuplu mai mare. Consumul pt mine nu e relevant, intre B48 si B47 diferenta e de 2-3l care chiar nu conteaza mai ales ca eu fac maxim 15K km pe an. Mereu cand am avut masini le-am calcat de le-au sarit pistoanele prin capota la propriu ( Fostul F10 535xd :D) si nu mi-a pasat de consum. Evident ca nu mi permit intretinerea la un 4.0i ca l-as lua maine.....
  20. Buna dimineața! Tocmai ce am cumpărat un BMW G05 Hibrid, și vroiam sa întreb ce ulei puneți și ce filtre, producător, un anume ulei. Vă rog să mă sfătuiți, și unde pot sa merg in București la un service. Mulțumesc anticipat drumuri plăcute!
  21. @Remote Utilizezi un autoturism BMW ale carui sisteme de control al noxelor au fost in mod voit dezactivate, eliminate sau modificate. In comunitatea noastra, acest subiect este tabu. Te invitam sa remediezi cat mai rapid posibil, la masina ta, sistemele de control al noxelor, astfel incat acestea sa functioneze in parametrii proiectati de catre BMW. Pana atunci, te rugam sa nu mai postezi pe forum mesaje prin care sa soliciti informatii sau asistenta de ordin tehnic. Spre lamurire, te rog consulta topic-ul de mai jos: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off/
  22. Salutare am și eu o problemă poate v-ați întâlnit cu ia sau ați mai auzit La mașină când era catalizatorul și dpf înfundat mașina mergea ok până la 240 fără nicio problemă i-am dat jos dpf și catalizatorul am fost de mi-a făcut cineva soft doar pentru anularea lor și egr iar acum la viteză de 240 taie pedala și nici nu mai trage o opresc și o pernesc din nou își revine când ajung la 230-240 la fel taie pedala și nu mai trage de niciun fel dacă mă puteți ajuta mulțumesc mult
  23. Yesterday
  24. Am uitat să specific BMW seria 4 f 36 2.0 D cod motor B47
  25. Menționez ca după un schim de distrbutie și recondiționare turbina mi-a apărut drivetrainerul cod 244C00 și mai dădea eroare pe senzorul după dpf lam schimbat totul OK după 2 săptămâni apare iar aceeași eroare am făcut un test de fum admisia fisurată am schimbat admisia și mi-a zis ca de la dpf am curăța și dpf totul OK iar după o săptămână din nou acceasi eroare acum îmi dădea eroare și pe valva Egr am desfăcut-o am curățat-o am testat-o totul OK am curăța și racitorul de gaze am schimbat și senzorul map am resetat adaptările și degeaba acum câteva zile iar eroarea cu 244C00 chiar nu știu ce să îi mai fac după toate astea nu știu ce ar mai putea fi ceva păreri ? Țin să menționez ca eroarea este intermitenta !
  26. Daca nu reusiti sa fiti calmi si civilizati in discutie inchid topicul si sanctionez fara discriminare.
  27. Bună seara, am schimbat recent bujiile și releul la BMW E61 , și pe tester îmi dă eroare pe releu, alți spun că trebuie să verific siguranță dar nu știu unde-i și care e problema mai exact. Poate știe cineva care mă poate ajuta. Mulțumesc
  28. Mai usor cu atacurile astea la persoană tipice românașului. In fond, tu ai zis bălăria comparativă intre un SUV si un sedan. Poate am un motiv sa stau pe forum, nu crezi? Pt ca esti românaș mândru care crede ca având o marcă premium inseamna ca poti arunca cu banii pe fereastră pe combustibil :))))) Cam asta inteleg românii din masinile astea: valoare, fiță, opulență.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.