Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 08/20/20 in all areas
-
Salut, Am revenit in familia BMW cu un M5 F90, o masina care mi-a adus aminte de ce m-am indragostit prima oara de aceasta marca. Masina e premium selection din 2019 cu aprox. 4000 KM. Poze : https://www.flickr.com/photos/nyhctrip/albums/72157715547915473 Am numai cuvinte de lauda pentru acest model si apreciez in mod deosebit systemul M-Xdrive. Cu acest model cred ca au gasit reteta perfecta pentru un seria 5 M. Strict legat de seria5 , acesta inainte de toate este un luxury sedan , si mai apoi o masina sportiva. felicitari BMW.6 points
-
Nu circul in oras, fac drumuri relativ scurte (20-30km) intre orase de cateva ori pe saptamana. Deci, exclus taxi. Si-n plus, pentru ce traiesc daca nici macar atata moft nu pot sa-mi fac cand as avea posibilitatea? Si ... taxi acum cu COVID? as sta tare departe, IMO!4 points
-
Daca ai 20k+ pentru o Skoda nouĂŁ nu mai bine iei un BMW de 10k iar 10k ii ai de investiții ĂŽn mașinĂŁ ??? Cam cate sa se strice sa coste peste 10k ?4 points
-
@sby - sper ca realizezi ca tot ce ai cheltuit tu acolo, putea sa te coste sub jumatate din preturile puse de tine . Probabil turbinele nu necesitau schimbare si galeria se putea curata. Cred ca esti exemplu perfect al clientului care poate fi muls de bani - si nici nu ai cascat ochii la cumparare sau nu te pricepi . Da, pentru cei ca tine , masina noua si ieftina e solutia .3 points
-
Aaaa, pai cred ca o poti vinde mai usor daca mai ai garantie.Adica eu daca as cumpara acum un G20 si proprietarul sau dealerul m-ar intreba poti sa-ti maresti garantia daca mai platesti 800 euro, as accepta2 points
-
heh, nu stiu , momentan nu am nici un plan. merci de oferta oricum. sotiei mele cu siguranta ii va place G20'ul . Am avut in familie un F30 similar la culoare.1 point
-
Asta este problema mea, eu caut doar benzina si gasesc mai greu modele prin Ge si Romania. Nu-mi pasa de acel consum cu 3-4% mai mic1 point
-
Este absolut suficient motorul 2.0 pentru nevoile a 95% dintre oameni. Pentru cei care nu depasesc 140 la ora niciodata in viata, la ce bun un 3.0 ca sa plateasca in plus la achizitie, consum si intretinere? Despre durata de viata a motoarelor, avand in vedere ca si un 1.0 tsi duce 250 de mii fara probleme este hazardat sa spunem ca un 2.0 d este obosit la 200 de mii avand in vedere cate 2.0 d cu peste 350 de mii sunt in circulatie. Ce incepe sa cedeze sunt injectoare, turbina( depinde), dpf, diverse valve electrice, senzori. Motoarele in sine tin, dar aceste mici subansamble crapa cu timpul si unele nu sunt deloc ieftine. Vezi egr care la unele modele se schimbau cu tot cu racitor. Suspensia adaptiva este de dorit, o diferenta se simte. Dar se poate trai si fara ea. La seria 4 cu jante pe 19 si cauciucuri runflat este suportabil in Bucuresti cu conditia sa nu zbori peste liniile de tramvai si sa nu intri in toate gropile. Conteaza si dimensiunea jantelor. La f30 cu jante 18 si cauciucuri runflat se simtea vizibil diferenta de confort intre treapta comfort si sport.1 point
-
Pai o sa-mi spun si eu scurt parerea si anume, pledez pentru masini mai noi, chiar achizitionate in rate. Asta bazandu-ma pe experienta personala, iar aici voi da doar un exemplu elocvent, desi m-am regasit in situatia respectiva de mai multe ori (de, invat greu...) Cumparat un E83 3.0sd de 12 ani vechime la 247.000km. Masina cu istoric service full, km reali garantati pe factura si verificati in reprezentanta, auto in stare buna considerand varsta si nr de kilometri. Lasand la o parte costurile referitoare la impozit, asigurari, combustibil, etc pe care le consider subiective, mai jos sunt costurile referitoare la investitiile pe care le-a necesitat masina intr-un an de zile (servisat exclusiv in reprezentanta BMW in Germania): - Baterie noua: 485 EUR - Discuri si placute fata: 800 EUR - Galerie admisie + ceva furtune de vaccum: 800 EUR - Schimb ulei + filtre + placute si discuri spate + senzor de ploaie si lumina + pompa de la instalatia de spalat parbriz + ceva bucsa la volan: 1500 EUR Adica vreo 3600 EUR investiti, fara a lua in calcul setul de anvelope de iarna, dar si stressul si timpul pierdut in service. Urmau de luat in calcul in perioada imediat urmatoare: - Turbinele: diagnosticate ca fiind pe duca. Cost inlocuire: 2000 EUR - DPF - Furtune imbatranite (toate) - Anvelope Vara Am vandut masina dupa un an si aproximativ 15.000km parcursi, pierzand vreo 2000 EUR din pretul de achizitie (vandut rapid unui dealer), rezultand astfel un cost de aproximativ 5600 EUR pentru un an de utilizare doar in reparatii si devalorizare. Ca sa inchei, am ales ulterior sa achizitionez in rate un Ford Kuga de trei ani vechime, cu garantie, 60.000km rulati si anvelope noi vara/ iarna. Masina ma costa anual o treime din costul de mai sus in rate, dar, cel mai important pentru mine, a redus stressul si timpii morti.1 point
-
1 point
-
@six in line Cum ai facut diferenta intre 2.0 si 3.0d, raportat ca unul duce cu aproape 100% mai mult ca nr de km? Fals, dupa 200.000 km orice diesel poate avea problemele specifice (injectoare, turbine, DPF etc). De fapt problemele sunt la anexe, motoarele pot duce mult si bine (ok, nu bag mana in foc pentru ultimele motoare bmw). Da, si eu as cauta benzinar pt 5000 km in oras... de fapt pana mea, pt 5000 km as lua taxiul, e mai ieftin, fata de, devalorizarea si intretinerea unui X4 )1 point
-
Daca difera HW no (asa cum difera in 90% din cazuri) nu ai ce sa faci, un ECU nu este un capat de tara (~ 100eu) si scapi de batai de cap si probleme. Si eu vorbesc in cunostinta de cauza, cu asta lucrez in fiecare zi...1 point
-
1 point
-
Nu cred ca vor fi simplu de facut: 1. Cred ca trebuie sa gauresti barile si bandourile pt 4 senzori pe fiecare bara (dupa ce ai tot sistemul complet, inclusiv cablaj). 2. Nu cred ca merita, sa zicem ca vrei sa pastrezi scaunele tale, trebuie sa dai jos buretele, sa ramana scheletul, dupa care montat plasa incalzire. Dar dpmdv nu merita, masina e un benzinar frumos, se va incalzi f rapid si la iarna. 3. Desi e multa munca, poate ar merita DSP (modul bluetooth se gasesc aftermarket unele f ok, cu redare audio si/sau convorbiri telefonice - trebuie sapat putin netul). Pt piesele DSP da-mi PM, cred ca stiu pe cineva care ar avea unele/toate piesele. 4. Asta poti sa-ti faci si singur, cred ca hartile sunt si pe undeva pe aici pe forum. Bafta. PS: Da, cum zice Mircea, f multe e39 au trecut in sec. XXI cu unitati pe android (unele f tari, cu cip DSP integrat). Depinde ce iti doresti, cand imi dai PM pot sa iti dau mai multe detalii in legatura cu retrofit pe partea de multimedia.1 point
-
Asta da masina. Arata foarte bine. Colegul PIMP are un e39 touring pe care a aplicat niste retrofituri misto...parca. Pt multimedia poti incerca ceva cu android...1 point
-
Arata super masina! Prin Februarie incerc sa cumpar si eu una SH Ai avut vreo problema pana acum ?1 point
-
Multumesc. Am sa incep sa verific si ofertele BMW Premium Selection de pe site-ul german. Am impresia ca virgula Camera 360 vine la pachet cu park assist + (stie sa parcheze singura si, implicit, are camere de jur imprejur). Trapa nu ma intereseaza deloc, o chestie in plus care poate sa se strice Sonorizare ... meh, as plati pentru optiunea HiFi, dar probabil n-as plati pentru H&K. Mai degraba as plati pt. pachetul care permite sa pui SIM in masina decat sonorizare. Nu circul mult inafara. De fapt, nu circul mult deloc. Poate ca acesta ar fi trebuit sa fie un detaliu al post-ului initial. Nu estimez sa rulez masina mai mult de 10k / an, poate mai degraba in jur de 5k / an. M-as multumi cu 20D.1 point
-
Toffefe, fiecare are realitatile proprii. Ce vorbim noi aici este doar sa ne aflam in treaba. Tu ai spus maxim 5 ani/150.000. Eu am spus 3 ani/100.000km pt ca poate castig 5 lei in plis fata de tine. Tipul care abia a deschis topicul cu M5-ul pe "masina mea" va spune ca daca masina nu costa 100.000, se sterge cu ea la fund. Altul care e milionar, va spune ca suntem toti 3 prosti. Ideea este ca nu exista o reteta a lucrurilor, toti oamenii in esenta avand aceleasi nevoie si satisfac din ele atat cat pot si in functie de cat de rationali sunt1 point
-
Deși ne-am mai contrat pe aici, ți-am dat numai plus azi, am rezonat ) Iar acum la subiect: fiecare acționeazĂŁ dupĂŁ motivele sale. E drept ca masinile in ziua de azi, din cauza complexitatii lor pe partea electronica au o fiabilitate mai scĂŁzutĂŁ, e și normal. Auzim de multe ori vorba: “ nu se mai fac masini cum se fĂŁceau odatĂŁ” și exista o urma de adevĂŁr aici, mai ales dacĂŁ ne gândim la politicile privind globalizarea și scĂŁderea costurilor de producție. La fel cum a punctat colegul Eugen, producĂŁtorii auto ținteasc clienții persoane fizice/juridice dispuse sa o ținĂŁ din Lessing in leasing. Chiar am citit un articol mai demult ca spre asta ne ĂŽndreptam: in loc de a fi proprietar, in curând vom fi doar clienți ai unor servicii. Cam orice bun va fi obiectul unui leasing operațional. E bine pentru economie in general, dar mai sunt unii, printre care ma numĂŁr, care nu sunt dispuși sa plĂŁteascĂŁ o rata lunarĂŁ tot restul vieții pentru a avea mașina. Singura rata mai serioasĂŁ de pana acum e la un apartament cumpĂŁrat așa ca investiție, in rest ĂŽmi ajunge ca plĂŁtesc abonament la telefon, utilitĂŁți, Netflix, Apple music. Personal procedez in felul urmĂŁtor, ĂŽmi stabilesc un buget maxim, caut o mașina in stare cat mai buna, cu un raport vechime/km rulați care sa ma satisfacĂŁ, o achiziționez cu bani cash și apoi ma ocup doar de ĂŽntreținerea ei. O fi bine, o fi rĂŁu, nu stiu ce cred alții, pana acum a fost bine pentru mine. Sincer nu stau sa cer foarte multe pĂŁreri pe banii mei, din moment ce ma duce capul sa ii fac, consider eu ca ma duce capul sa ii cheltui și responsabil. Ăntâmplarea face sa ma fi virusat cu virusul asta numit pasiunea pentru marca BMW și ĂŽmi place și faptul senzația pe care ți-o da propulsia. Ămi place mult confortul și senzația de siguranța. Eu am ĂŽnceput cu un E39, cumpĂŁrat cu 7k euro din 2003, 520d, cel mai slab motor care s-a pus pe modelul asta. Avea 9 ani vechime si in jur de 200k km. Nu as recomanda cuiva sa mai cumpere o mașina cu vechimea și rulajul asta, ca am sfârșit a bagĂŁ in ea alți 8k euro. Bine, am avut și mulți pitici pe creier, de genul sa o revopsesc integral. A vĂŁzut și reprezentata de mai multe ori, deși eram cam singurul cu o mașina așa veche care le calcĂŁ pragul. Ideea e ca in 6 ani am fĂŁcut in jur de 90k km cu ea și am cheltuit, achiziție + reparații ( mentenanța și mofturi) in jur de 17k km. DupĂŁ ce a fost fĂŁcutĂŁ dauna totala de un nenorocit, am mai recuperat 3400 euro, deci in 6 ani am plĂŁtit ( fĂŁrĂŁ combustibil și asigurĂŁri) 13,6k euro. Mai, oameni buni, am adorat mașina aia și am mers și prin Europa de mai multe ori cu ea fĂŁrĂŁ sa ĂŽmi fie frica ca ma lasa in drum. Consider ca pentru mine nu ar fi meritat sa cumpĂŁr o mașina noua. Nu as fi avut parte de același plĂŁcere de o conduce și poate as fi pierdut mai mult din devalorizare. In concluzie: nu exista o rețeta generalĂŁ pentru a ĂŽndeplini toate condițiile dupĂŁ care ne alegem mașina. Acum e clar ca e bine sa casti ochii și sa nu iei vreo epava in care sa bagi bani cu nemiluita. DacĂŁ ar fi sa rezum ce consider eu ca fiind niște criterii de bun simt atunci când iei o mașina SH : mașina sa aibĂŁ pana in 150k km, maxim 5 ani vechime și pe cat posibil sa nu fie luatĂŁ cu bani la care plĂŁtești dobânda. Tot ce e sub aceste valori, e Bonus.1 point
-
Pai daca am 430k km trebuie sa o inlocuiesc, daca pe la 300k km am schimbat toata suspensia, fara bratele din fata, schimbat diferentialul si pompa de motorina, rulmenti spate.. Turbina schimbata (tot preventiv)? Motorului nu i-am schimbat inca injectoarele.. (curand, dar doar pentru ca vreau sa stiu ca, curge motorina cum trebuie pe acolo); nici macar vestitele simeringuri nu i-au fost schimbate - e prea batran sa merite investitia; motor M47. Acum doua zile schimbat ventilator bord. In fiecare an masina are parte de o testare pentru noxe si frane si lumini si tot ce trebuie. Nimeni (autoritate) nu mi-a zis ca nu e buna... Masina o folosesc in fiecare zi si se va bucura de tot ce cred ca se uzeaza inainte de a se uza. Nu am scros ca sa ma laud, am scris ca sa "acopar" ce am zis mai sus. Nu este genul de masina pentru "masina mea" aici dar mecanic cred ac sta bine, inca! Va rog sa nu disecati acel inca prea mult ca nu are rost. ;) Nu dati cu piatra, dar chair ma gandeam ca unui E90/60 ii sta bine sa devina cat mai multe "de epoca", ca sunt ultimile carora nu li s-au stricat des motoarele.1 point
-
+1 , aceeasi parere. Mai ales cand e vorba de masini facute dupa 2010. Si nu e vorba ca masina e terminata atunci, ci ca e foarte probabil sa ceara reparatii scumpe si / sau dese. In plus, diferentele intre marcile premium si celelalte se micsoreaza in punctele importante (performante dinamice, confort de baza - clima, scaune incalzite, etc). Deci o masina de genul Ford, Skoda, VW, Toyota poate fi o alegere foarte decenta cand bugetul e limitat. In plus, te poate scuti de bataie de cap cu intretinerea si sa aiba un TCO mai bun. Dar sunt constient ca nu toata lumea gandeste la fel, ca altfel n-ar mai fi piata pentru masinile cu > 200k km ..1 point
-
Bimmer, tu chiar ai probleme mari sĂŁracul de tine.. observi cĂŁ te contrazici singur ĂŽncercând sĂŁ combați ce spun eu? Afirmi cĂŁ 2.0d ĂŽși iau cei care vor și ei o siglĂŁ pe capotĂŁ, când nu ĂŽși permit "bucuria" unui 3l. Ăți spun cĂŁ mulți nemți (potenți financiar ) ĂŽși iau 2.0d din rațiune, nu cĂŁ ar fi sĂŁraci. Apoi vii și ĂŽmi spui cĂŁ puțini iau mașina cash, cĂŁ cei mai mulți (care sunt și mai potenți) iau leasing.Cui ĂŽi pasĂŁ cum o cumpĂŁrĂŁ?au bani și ĂŽi cheltuiesc cu cap. Concluzia e cĂŁ 3l nu e doar pt cine poate, e pt cine vrea și considerĂŁ necesar. Și tu crezi cĂŁ aici pe forum exprimĂŁm altceva ĂŽn afarĂŁ de pĂŁreri/experiențe personale? ești ceva robot?1 point
-
1 point
-
1 point
-
@ Myx, Omul are 255/40 pe spate si 225/40 fata. Cati rahati de inch sa puna la jante prin wc-ul asta de tara? 18 inchi sunt indeajunsi pt seria 3.1 point
-
1 point
-
nu e obligatoriu sa le cumperi de la reprezentanta. le poti comanda si de la orice magazin de piese. farurile vin goale si transferi de pe farurile tale tot (becuri, calculatoare)1 point
-
Nu are nici o sonda motorul de 136 cp. Ai scanat cu DIS sa vezi eroarea exacta? Nu cu testere universale, doar cu DIS, pt a vedea toate erorile intr-un DDE3. Ia programul testo si fa un log in mers, vezi ce masa de aer ai in full load (>1000 mg aer), presiune ~2.1 bar si actual injected fuel = ~52 mg stock. Daca toate masuratorile acestea se ridica la valorile scrise inseamna ca senzorii is in regula si e ceva problema de ordin mecanic/itern sau ceva legat de pompa. VP44 are un ecu separat, nu prea poti sa vezi multe erori in pompa, decat daca o scanezi cu un bosch kts direct in mufa ei.1 point
-
Nu vreau sa starnesc controverse, dar la un rulaj atat de redus, in mediu urban, motorul cu benzina isi va face treaba mai bine, mai elegant si lipsit de probleme fata de un diesel.Plus ca la bugetul respectiv n-ar strica sa te urci si intr-un gcl coupe, si lexus nx, ca sa nu ai regrete tardive (x4 nu e chiar confortabil, iar ruliul nu e chiar cea mai mare problema in oras).0 points
-
E ironic ca intotdeauna cel mai bun seria 3 e primul pe care il iei, depinzand de varsta si de generatia de seria 3 pe care o prinzi. Fara posibilitatea de a compara cu modele anterioare, te multumesti si accepti ca ai luat ce era mai bun la momentul respectiv. Mie F30-ul mi se pare un esec din punct de vedere al BMW. Dar nu este un esec ca masina. M-a lasat si inca ma lasa rece (e daily driver) din punct de vedere al sasiului, suspensiei si directiei. Motorul e irelevant in nemultumirea mea, desi intr-adevar e cel de 2 litri diesel. Imi pare rau ca unii nu vor sti ce au pierdut atunci cand spun ca un F30 cu suspensia standard i-a impresionat, pentru ca e departe de BMW, mai aproape de Audi ca "feeling". De fapt discutia a plecat de la povestile din copilarie ale lui Mirciulica, despre impresiile ca BMW face cele mai bune masini si de la intentia mea de a-l contrazice si de a oferi alternative la F30, pentru cine e doritor de o masina mai placuta de condus. Mai departe nu mai continui, ca nu au rost polemicile, devine mult prea subiectiv si personal. Un articol interesant, cu cateva observatii interesante legate de generatia F: https://www.bmwblog.com/2020/02/21/battle-of-the-threes-g20-vs-e90-3-series/0 points
-
-1 points
-
Da, timp de 2-3 sĂŁptĂŁmâni, primĂŁvara și toamna. Când e prea frig evident e degeaba, când e prea cald arde prea tare chelia :turned: - și eu am renunțat la trapĂŁ. F30-ul avea. Nu-i simt lipsa.-1 points
-
Masina e senzationala! S-o conduci cu placere! Legat de optiuni, fiecare stie de ce are nevoie. Eu as fi pus HUD de exemplu. Imi place f mult si chiar il folosesc. Trapa nu as fi pus nici daca era 300 euro. Efectiv e degeaba pentru mine. Am trapa la masina actuala, am deschis-o o singura data, dupa care am inchis-o repede ca mi s-a facut frig. Am panoramic de fapt, e okish ca intra mai multa lumina, dar puteam lejer sa traiesc fara el. Fun fact: Sotia a vrut neparat masina cu trapa, era singura optiune pe care si-o dorea pentru masina ei. N-o interesa de scaune incalzite, confort access, VSS, etc. Trapa. Neaparat trapa. Am gasit o masina pentru ea, dotata decent, care avea si trapa. Dupa ce a condus-o 3 luni am intrebat-o daca a deschis vreodata trapa. Raspunsul a fost ca nu, ca a si uitat ca o are, dar ca scaunele incalzite sunt f utile. ) Pentru mine, personal, nu exista nimic mai inutil decat trapa. Pentru altii, e o optiune fara de care masina nu are niciun sens. E f subiectiv cand vine vorba de dotari.-1 points
-
probabil ca dupa ce trece de 5000km, va avea un consum de ~12l/100 in Bucuresti (cu start/stop) si 7l/100 la drum lung; un consum foarte bun, tinand cont ca este benzina; compromisul perfect intre sportivitate si costuri de exploatare.-1 points
-
-1 points
-
Ia uite unde era psihologul de serviciu / sociologul...De unde stii tu ce vrea unul si altul? 4 stai jos. Faptul ca se recomanda si altceva denota maturitate si faptul ca unii din noi cunosc si isi asuma anumite probleme ale brandului. Eu personal nu recomand BMW decat nou [t cine are bani.-1 points
-
Da, sunt ca un robot cand e vorba de lucruri care le inteleg bine. Bucura-te daca se intampla ca anumite idei ale altora sa fie asemanatoare cu ale tale; nu invers. Apoi, daca tu nu ai auzit de flota de masini, nu este problema mea. Sau tu crezi ca bmw face bani din vanzari individuale? Nu mai jigni aiurea, nu e clar ca nu poti sa vorbesti sigur decat despre ceea ce stapanesti!? ... vorbesti de nemti de parca ii ai in buzunarul de la spate. Mai indraznesti sa zici ca eu nu stiu pe ce lume traiesc.. Trebuie sa fii ca un robot in lumea in care eu imi duc zilele. Ha ha. Te asigur eu, oamenii in vestul Europei nu se arunca dupa masini extra-dotate! (Numai noi romanii ne aruncam la alea;nu intreba de ce) Nu ma intreba nici de unde stiu; asa e, se vand cel mai mult motoarele de 2 litri; vezi ne potrivim in opinii! Incheiem contrazicerea?-1 points
-
Mirciulica, daca tine de intelect sa iti iei BMW, sunt pline strazile de intelectuali d-astia. Nu-ti face griji pentru ce fac eu. Daca mai e nevoie de alte clisee sau povesti nemuritoare de la bunici incoace, poti sa intervii oricand, nu te supara pe mine acum. PS: Legat de discutia de mai sus - am avut probleme cu doua bmw-uri < 100.000 km si al treilea, un F30 - n-a avut inca probleme - dar pe mine m-a lasat rece ca experienta. La fel de bine putea fi Audi sau Mercedes, experienta BMW e atat de stearsa acum incat incep sa ma indoiesc ca mai merita intretinerea comparativ cu alte branduri. Ce incerc sa spun e ca nici BMW nu fac minuni de masini, fiabilitatea nu e un atu si nici experienta de condus nu mai e aceiasi. Dar fiecare cu ce-i place - cum am zis, un test drive e mult mai concludent decat ce spun eu sau povestile lui Mirciulica de cand era mic. PS2: Daca ai de ales intre F si G, as lua G-ul. Sunt f multe argumente pentru G si doar unul pentru F - pretul mai mic.-1 points
-
-1 points
-
De vandut usor nu stiu daca o sa fie cazul, romanii am impresia ca sunt inca indragostiti de diesel. Masina mea fiind benzina si cred eu dotata peste medie pentru un G20 (pretul de lista a fost 62.500 Eur) o sa fie destul de scumpa, potentiali cumparatori destul de putini dar e ok, ma astept la asta. Vedem atunci, nu ma gandesc acum la asta, doar am un zambet larg cand aud motorul ala de fiecare data. Dar da, garantia extinsa ar ajuta cred la vanzare. Probabil o sa o fac pe 3 ani.-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00