Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/20/22 in all areas

  1. Salutare tuturor Am creat un tool care sa va ajute in identificarea unitatii de pe masina voastra Puteti sa il folositi si remote cu TeamViewer VPN Cateva dintre optiunile softului -Connect local or remote -Identify what unit has your car ( works only for : Entrynav1, Entrynav2, NBT and NBTevo) -Read unit FSC -Reboot unit -EJECT DVD -Read more info like ( RAM Memory, HDD Serial number, unit version etc) -Read Car Faults -Delete Car Faults -For NBTevo units: close SSH Testat pe Windows 8, 10 and 11. Am atasat niste poze I hope that this program will help you! If you find any bugs let me know! FlashXcode ToolKit 3.txt
    5 points
  2. Inspectia tehnica
    3 points
  3. Normal ca ai fix aceeași problema din moment ce chiar tu ai deschis acest topic! :))
    3 points
  4. Lasa ca o ia un prost si i se intampla lui, nu?
    3 points
  5. Va salut. Acum 3-4 luni am achizitionat si eu un E30 318i din 1987. L-am cautat destul pana am gasit unul care sa fie cat de cat echilibrat intre stare, originalitate si pret. Masina este atestata vehicul istoric si pana acum si s-a pastrat destul de bine. Trebuie vopsita integral si are cateva pete de rugina pe la praguri si in spatele rotilor spate, dar in rest arata destul de bine. Pe partea mecanica am lucrat un pic la ea, avand curte si cateva notiuni de mecanica am facut singur aceasta treaba. Am schimbat tot ce tine de suspensie si tren de rulare, mai putin arcurile, fise si bujii, pipa delcou, distributie cu pompa de apa, vas expansiune, toate fluidele si filtrele. Multe din piese date jos erau originale sau din anii `90. Mai am de reparat trapa manuala si de vopsit masina ca si reparatii majore, in rest chichite. Masina functioneaza foarte bine, imi place la nebunie cu se comporta si ma bucur de ea. Momentan e pusa la pastrare in garaj si va iesi la primavara.
    2 points
  6. Europe evo 2021-3 https://mega.nz/folder/zmBzSKiC#vZkGwl1XepaQ5FdPRvZzyw
    1 point
  7. Masina e diesel? Probabil e filtrul DPF care este montat pe teava de esapamanet. Daca ai mers mult in oras e primul advertisement ca este pe cale sa se infunde complet. Trebuie scoasa cat mai curand pe autostrada cu suficient combustibil in rezervor, cel putin 1/4 si mers constant cu, cel putin 100km/h la tinuta la 2000rpm vreo 20 minute dupa ce s-a incalzit motorul bine. Poate deveni grav daca nu faci operatiunea descrisa mai sus.
    1 point
  8. Felicitari ! Meriti toata admiratia !
    1 point
  9. Da, VladE46, la Abdul. Ai avut si tu vreo experienta cu el? Acum cateva ore am scos masina din service si am observat ca, cutia functioneaza bine, pot sa folosesc marsarierul fara sa trec prima data prin treapta 6. Ciudat, si nici nu inteleg cum e posibil, dar merge, am incercat de mai multe ori fiecare treapta in parte, si vad ca totul merge bine. Stie cineva cati litrii de ulei intra in cutia mai sus mentionata? Cei de la service cutii mi-au spus ca undeva la 2,5 l, insa pe factura de la service-ul care a umplut-o si unde mi-a fost montata cutia inapoi pe masina scrie doar 2 l.
    1 point
  10. 1 point
  11. 1 point
  12. Presupun ca ai vrut sa spui 14,2 consum mediu, nu urban. Sau nu iesi de loc din oras ? ...pai dupa cum ai descris putin situatia, pari un cetatean normal cu un X3 normal condus normal ...si in acest caz consumul de 14,2 mi se pare mare si nejustificat (cu conditia sa nu minta CB) Eu zic sa urmezi ideea celorlalti colegi, mergi la o statie Peco, faci plinul pana "sare" pistoletul O SINGURA DATA, nu mai insisti si a 2-a, a 3-a oara ...notezi pe o hartie kilometrajul, pe cel "mic" il pui pe zero ...si parcurgi vreo 500 km. (Bimer a zis 100 dar e cam putin - ideea e cu cat mai multi, cu atat testul e mai relevant) Dupa 500 km te intorci fix la aceeasi statie Peco si la aceeasi pompa si alimentezi tot asa, pana "sare pistoletul" o singura data. ...si apoi faci procentul dintre km rulati si litri consumati (cat ti-a intrat ultima data) Cand ai un rezultat, te asteptam aici cu el si vedem mai departe. Bafta !
    1 point
  13. Functii da. Nu cred ca o sa coste nimic indiferent de ce functii o sa implementez. Nop. E local. Trebuie doar conexiune la masina prin cablu ENET.
    1 point
  14. La E60 este amplasat la vedere lângă filtrul de polen in partea pasagerului, eu cred ca tot in zona aia este pus si la F10/11, dar cum a zis colegul Rayne, caută pe YouTube.
    1 point
  15. Ca sa ne intoarcem, uite si un test mai relevant:
    1 point
  16. Si bmw n-au fost minunati cu distributiile de la motoarele Nx7? Sau cu EGR-urile de la N si B? Sau cu circuitele de incarcare de la i3 si de la hibride? Macar la Tesla a fost o eroare de CTC, nu de proiectare. Au dat si ei o gherla cu un cablu, dar parca e mai putin grava decat la altii :) In alta ordine de idei, parca si Musk a zis ca masinile de la sfarsitul anului si cele de la inceputul anului e posibil sa aiba mai multe probleme, ca pompeaza sa faca numar mare. Aproape au dublat productia in 2021 fata de 2020 (87% crestere), in timp ce la bmw a crescut cu 8% de exemplu. E extrem de greu sa ai crestere de genul asta, si sa si mentii calitatea fara greseli.
    1 point
  17. @Alexandru07@ https://www.ebay.de/itm/254827103596?_trkparms=ispr%3D1&hash=item3b54e1056c:g:p6AAAOSwTcxg1I8P&amdata=enc%3AAQAGAAACkPYe5NmHp%2B2JMhMi7yxGiTJkPrKr5t53CooMSQt2orsSg3Ye8yTWgOW7pmE1t838dvmPun9%2BWl2GKuXbprZRl9pqIYpM251d%2BovMup7tYlvQxIDwlgvUh7ZvstsAWCieHyzB2ogHMTUDMgtScF4xoOPnOlA25I3w%2FAZRXS9T9yZrcyyS%2BvJKlYzWGWKvE5eIDgeA4WlV8t7mYuh3ExFUBehaz%2FA1Bjgs3aelfA0ItlqPG1FnmFz%2FEp%2F8o6M4lkPEU%2FaJt4NxwYg3HxBH1Qm43z%2BDLj5kJGPHyc6CglS%2FG%2BDfTlgEqtvg7ZaM%2FgwZ4YwQ%2F4s1BBYmtwo1KZBTFxTx7tnQGNTR7H3MQk3tdG1J%2BpGDz%2FF%2FDW5rRvvtkaNTemt1bFG8KN1Df%2F4HXyuQdKJaTxB3iW6kumh06Fz5w7Pr5wa%2FdW2hpRBknL8NAF0YhBIc%2FvkCc612lT3O5d1Uw%2BiSBZ2NJmctJWlmjiDUmw0PTk3uCnpjmwyyOHQx9UwJ%2BQXltGVtDG4TAU2wc3P8N2kVGpIKPvzMjT4TUgzvlllj%2FVbql9UaoDmGYgu9thTCjJVv87c4OEeAWTeXPLBtRMME%2FtBmgos43ouHEs7g9ZD421ARuhGIrmbzIheUq7dGF2Kom4rwg12JLnF6em%2B%2F%2FrSL1SljiE7C4AcKmu8uYYJ1zI59w3SmM4FMNtg%2FhQXJisj8EVQ1vZUXvjfa1beoRZFLmNTENYvzEgxmQCnKQ%2BYRg0E0rDhvxvuccFNfGI7bq1x372F0vys8YV3NUqL02f4q5Xri2oYUPTbH14qcwfkAvREEiJhxPHTtHCciMKuB8e3QbLt2NZPAAv9OFM%2B%2BHM8OnLiaUVMjRSe5aGvN7fWBCZU%2B|clp%3A2334524|tkp%3ABFBMksSqus5f Pare ca cei de la service habar nu au. Eu zic sa mai intrebi si pe altii
    1 point
  18. Ncu, chiar nu ma asteptam sa intelegi ce am vrut sa explic, de fapt sa compar. E complicat pentru multi probabil, ca numai eu ma trezesc ca vorbesc despre modul asta (modul ED) facut de bmw ca noi sa conducem. Pe mine nu ma intereseaza cum iti conduci tu masina si probabil nici pe tine cum o fac eu pentru ca nu este vorba despre noi. (Ai observat? ) Eu doar am comentat ce mi s-a parut cel mai provocator daca vrei.. adica m-am luat de ideea ca daca conduc sub 2000 rpm, aia, restul sunt niste idioti care habar nu au.. , de aceea am vrut sa nuantez. Stii, daca e vorba de economie, e bine sa vorbim si despre alte posibilitati si situatii. Hai sa zic altfel, pentru toata lumea. Daca reusesti sa conduci o masina astfel incat sa nu trebuiasca sa apesi frana de urgenta atunci, de cele mai multe ori e cea mai buna economie pe care poti sa o faci cu aceea masina.. desgur aici nu intra respinsabilitatea de a merge cu roti umflate, schimbul de filtru de aer periodic si alte "amanunte". I rest noi sa fim sanatosi. A, in frana de motor acesta consuma aproape cat in ralanti, "Ia vezi Bimner de cati CP ai nevoie sa egalezi rezistenta opusa de aerul din fata la o viteza de 200 km/h ?" intreaba gooagle, ca se pricepe la treburi de-astea.
    1 point
  19. Bimmer, sincer, ma asteptam la mai mult din partea ta. La mai mult, mai ferm si mai aerisit. Ti-am citit "raspunsul" dar mie mi se pare alambicant, inghesuit si intrerupt in idei, fara o tintă vizata (evident, alta decat mine ) Hai sa o luam băbește pt ca experienta cu tine mi-a aratat ca doar asa reusim cumva sa ne intelegem. Deci - un coleg Sami are o masina si ne-a intrebat nedumerit despre consumul combustibil CB cum ca i se pare cam mare. Eu ce am facut ? ...nu cunosc in particular masina omului, nu stiu nimic concret si fizic despre ea decat acele date de model si motorizare ...si evident, i-am indicat niste MINIME verificari si puncte de plecare care, POATE, i-au scapat sau nu le-a stiut, in toata ecuatia asta cu consumul. Adica i-am indicat sa fie atent la niste mici chestii, nimic sofisticat. Nu cunosc ce roti are, unde locuieste ca altitudine, ce specific de drumuri are, cate bagaje/persoane transporta in mod uzual, cat lasa masina la relanti dimineata, ce stare tehnica are masina ...etc, etc, etc. Chiar de aceea nu am dezvoltat fiecare punct cu maxima rigurozitate stintifica ci doar le-am amintit cu REFERIRE universal valabila, nu doar cu privire la marca BMW X3 (pt ca aici nu intra sa citeasca doar cei cu X3 ci mult mai multe persoane) Ce ai facut tu ? Ai indicat (si foarte bine) ignorarea CB si realizarea unui "consum" de "la plin la plin". Corect. Pt ca degeaba venerati unii de pe aici ELECTRONICA pt ca uite, sunt momente cand te lasa in pantaloni scurti. ...si apoi, pe mai departe te-ai "pierdut" in particularitati de model, cu "stelute verzi", indicare de treapta si alte nebuneli. In afara ca ai vrut neaparat sa-mi zici mie neaparat "ceva" ...altceva cu ce ai ajutat pe initiator si cititorii ? Aceeasi veche poveste (intre noi) - tu vezi un autoturism "din bucati", pe sisteme ...eu il vad din ansamblu. Tu il vezi din "manual" si link-uri, eu mecanic. Are cineva dreptate ? Nu stiu, probabil sunt necesare ambele. .................. ELECTRONICA - i-am vazut rostul pana la un moment dat. Trecerea de la "platina" reglata manual, avans reglat manual "dupa ureche", de la capac delco ce ti se aburea in maini in Ianuarie si nu mai plecai de acolo ...pana la ECU - da, a fost un progres adevarat. Ce gasim acum pe masini sunt doar FIGURI ! ...senzori ploaie, lumini, senzori placuțe, presiune roti, senzori ulei, parcare, codari la orice rahat, etc, etc ...nu stiu, am impresia ca a cam disparut placerea sofatului in sine cand TU, BARBATUL, gestionai mare parte din lucruri. Pe vremuri chiar CONDUCEAI o masina ....acum avem ciorapei roz si suntem CONDUSI ! ...si inca tot strambam din nas. (nu ma mira faza cu masinile autonome) STELUTELE VERZI - Personal, chiar nu am nevoie de o monitarizare "inteligenta" care sa-mi spuna cand sa fac nu stiu ce si cum sa fac nu stiu ce ! Masina o conduc eu - daca ii convine, bine ...daca nu, o intorc cu rotile in sus sa vad cum o reașeaza "inteligenta" inapoi pe sol. Sa ne intelegem, nu vorbesc din buruieni ....sti, am povestit, inainte de BMW am avut pt o scurta perioada un Honda Civic, benzina, 140cp, v-itec (distributie variabila). Ok, toata electronica pamantului a bagat-o idiotul ala de japonez in masina aia ! ...avea atatia senzori pt orice rahat incat daca râgâiai la volan, aparea pe consola centrala "sarmale" ...sau "mici putin arsi" Nu aveam "stelute" verzi ci "liniute. Cica ECO. ....poi tată, m-a prins si pe mine ambitia sa umplu acele "liniute" toate verzi ...si parca devenisem un gammer d-ala apucat incat nu-mi mai pasa ce se intampla in jurul meu in trafic - io musai trebuia sa umplu liniutele cu verde ! Ok, se umpleau ele toate, insa doar in frana de motor dar "nu se punea" Ulterior am realizat ca fiind prins de liniutele verzi, am ajuns sa conduc ca o bunicuta ...ala nu mai era condus, aia era o sclavie a electronicii. In plus, bou'u ala de ECU nu stiu ce algoritmi folosea dar imi indica sa schimb treapta cand eu, omul, constatam ca daca i-as urma sfatul, as fi "subturat" asa ca treceam intr-o treapta superioara dupa ce adaugam inca un 500-1000 ture. Asa, de la mine. (apropo, si dieselul din dotare "pe cald" nu vede de la mine schimbare treapta decat dincolo de 3000-3500 ...spre 4000) Revenind Nu exclud rolul electronicii in gestionarea unei masini dar dupa parerea mea directia data ei de catre constructori a ajuns pe camp. Mai exact in lanul de porumb. Da, apreciez gestionarea motorului de catre ECU, apreciez sistemele de siguranta care intervin cand tu soferul visezi dar in rest... Conteaza doar in 2 momente din viata unei masini: Cand o cumperi - si atunci toti suntem innebuniti ca optiunile sa umple 2 foi A4 ...si ne luptam maxim si cautam si negociem ca "boss, da' are senzori de aia' ?" ...desi in realitate, 70% din optiuni nu o sa le folosim niciodata sau doar ocazional. Cand o vinzi - si umpli anuntul scriind cu mandrie si citet toate porcariile de care e in stare masina. Sau a fost. Ca final un link. Doar ca fapt divers. Nimic special si wow. https://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/79-coeficient-aerodinamic-cx.html Asta pt ca Bimer, trebuie inteleasa ecuatia intre temp mediu ambiant - geometrie unghiuri/ roti/ ulei/ greutate/ aerodinamica/ relief/puterea motorului. Toate genereaza "consumul" , nu sunt independente ci conectate ! Motorul masinii noastre a fost proiectat sa mearga optim la temp de lucru - 90/92°. In plus, conditiile optime pt un consum redus si eficienta maxima se situeaza in jurul valorii de 80-120 km/h. Sub aceasta valoare intervine forta de inertie ....peste, intervine aerodinamica. Ia vezi Bimner de cati CP ai nevoie sa egalezi rezistenta opusa de aerul din fata la o viteza de 200 km/h ? Unde mai pui bagajele, pacientii, o roata ce franeaza, uleiul, dealul din fata, filtrele imbacsite, nevasta care nu mai tace din gura, rotile mari, cracanate si incaltate chinezeste + un mers subturat pe o motorina jegoasa ? Te-am salutat. PS - cine a vrut sa inteleaga ce am scris aici, a inteles. PS2 - Bimmer, o aruncare de "manușă", ceva de genul "electronica vs. mecanica" - in frana de motor, exista consum de combustibil SAU nu ? Ma refer fizic, faptic, lichid carburant livrat cilindrilor. PS3 - offffffff, iar am scris mult dar chiar nu mi-am dat seama ! Daca te oboseste grav, eu zic sa citesti in "rate". Azi cat poti, maine la fel, tot vei finaliza la un moment dat.
    1 point
  20. Man , da-o dracu de treaba M54 a fost si pe E60 , daca fac distributii atunci stiu sa puna un motor . Nu au avut chef sa se complice da asta da.
    1 point
  21. 100% CIC-ul este defect, a fost colegul azi la noi, emulatorul este OK si nu e configurat decat pentru PDC/RFK. CIC-ul nu porneste pe bank absolut deloc, face un zgomot ciudat HDD. Am inteles ca fost de 4 ori la reparat. Sfatul meu pentru coleg a fost acelasi, sa inlocuiasca CIC-ul.
    1 point
  22. se poate face la cca jumatate de pret...manopera e scumpa la bmw...nu recomand sa anulezi functia de telematic/sos...daca si la masini degenul asta se incepe cu egr/dpf/sos/etc off...
    1 point
  23. "schimbarile de treapta Presupunand ca nu ai cutie automata, e hotarator asupra consumului alegerea momentului optim pt schimbarea de treapta. Vad multi la 50km/h cu motor de 2.0 diesel in tr.4 ...ca cica economie ! Aia nu e economie, e prostie si necaz." Dumnezeule, cat ai putut sa scrii despre un consum... Dar nici eu.. nu m-am putut abtine, m-am luat de cea mai evidenta. ..ai idee cum CERE un bmw sa fie cu ED (efficience dynamics) in bord care MONITORIZEAZA SCHIMBUL VITEZELOR in timpul cel mai OPTIM, felul cum ANTICIPEZI (ANTICIPATION) strada daca e in panta sau la vale, traficul, curbele cum le iei, felul cum tratezi ACCELERATIA... Pai probabil ca scriai un roman daca intelegeai in sfarsit ce se intampla. Stii ce mai pot sa iti spun? Ca totul, adica ECONOMIA se INTAMPLA dupa bmw NU DUPA MINE, in turatii de PANA in 2000rpm. Adica 2000 e muult. Nu mai zic ca se poate seta zona monitorizarii (nu stiu cum naiba se intampla in realitate) la 50-60 km/h iti arata cum sa faci economie si la 90-100km/h la fel cum sa faci economie. De fapt fie vorba intre noi, nu e mare smecherie pentru ca am observat ca daca setezi ca vrei economie la 60 km/h nu o sa te lase sa schimbi in a 6-a ca e prea neeconomic, adica totul se reduce la treapta ideala dar si turatia, fata de "tinta" pe care tu ai prestabilit ca vrei sa faci economie.. (L-as numit un sistem cat se poate de inteligent care te ajuta sa iti intelegi si masina..) Si stii care e partea cea mai grea? Sa "umpli" si sa mentii stelutele care ti le acorda masina (DDE-ul) in mers, evident, dupa cele 3 criterii exprimate la inceput. Iar "punctajul" descreste imediat de indata ce tratezi prea sportiv totul. Evident ca pe modul sport, nu exista punctaj. Asa ca inainte sa crezi ce crezi, mai crede si pe altii, inclusiv tehnologiile la care am ajuns.. Daca ar fi sa nu ne cunoastem de pe forum, de maine nu as mai conduce bmw, daca ar fi sa inteleg ce ai vrut sa explici.. cu adevarat. Parerea mea este la la X1 forma ne-aerodinamica a masinii nu o ajuta la consum, aproape deloc. E ca orice SUV.. Normal ca daca are roti din ce in ce mai late si "frecarea" fata de asfalt a cauciucurilor creste cu latimea lor, pardon suprafata de contact cu asfaltul.. Multe, destul de multe fac ca consumul sa creasca, stilul de condus, cum am zis mai sus.. exista pentru fiecare curba, fiecare deal sau vale un ceva optim care ajuta la economie. Restul NU ajuta. Din pacate asa stau lucrurile.
    1 point
  24. Sami ...aspectul asta cu "consumul" e destul de delicat si controversat pt ca in general se scapa din vedere multe aspecte care dealtfel, adunate, cantaresc greu. Am sa incep cu o paralela intre masina ta si a mea ca sa iti formezi o idee. Am inteles ca tu ai un X3, 2007, 2.0, diesel, 150 cp, m47, SUV, euro4 (nu am inteles daca ai DPF) Ok, eu am e90, 2007, 2.0, diesel, 163 cp (vreo 198 soft), m47, sedan, euro4, fara DPF Inainte de orice presupun ca esti de acord cu ideea ca poti lua din fabrica 2 autoturisme identice, sa le dai in uz la 2 oameni din acelasi oras, cu aceleasi "drumuri" aproximativ ...si totusi sa scoata consumuri diferite. Si e normal si logic. Ok, pt inceput am consultat aproximativ autodata care spune (cu marja de eroare specifica) ca: - SUV-ul tau = 9,6 urban cu 5,9 extra, mediu 7,2 ...la o greutate de 1750 kg, - sedanul meu = 6,5 urban cu 4,5 extra, mediu 5,3 ...la o greutate de 1400 kg. In principiu consumul meu se invarte intre 7- 8,5% mixt, adica cu vreo 2 litri in plus de autodata. Trebuie inteles ca pe langa factorii generali cunoscuti, consumul unei masini depinde de: - greutatea ei - gestionarea schimbarilor de treapta in functie de viteza si turatie - jantele si cauciucurile - temp mediului ambiant - uleiul din motor si cv - consumatori electrici - specific de drumuri - greutatea "carata" - sistem franare - sistem directie - calitatea carburantului - coeficient aerodinamica a caroseriei - garda la sol - tractiune (simpla sau integrala 4x4) Poate mai sunt si altele (dar alea sunt pt "idioti" fixisti ca mine) ...insa sa incerc sa le parcurg rapid pe cele enumerate. - greutate Clar, cu cat mai greu, cu atat e nevoie de mai multa energie transformata din combustibil. Intre "noi 2" e o diferenta de 350 kg ...aia trebuie mișcata de pe loc si mentinuta in miscare indifirent ca dealuri sau vant din față. - schimbarile de treapta Presupunand ca nu ai cutie automata, e hotarator asupra consumului alegerea momentului optim pt schimbarea de treapta. Vad multi la 50km/h cu motor de 2.0 diesel in tr.4 ...ca cica economie ! Aia nu e economie, e prostie si necaz. - jantele si cauciucurile Hotarator ! Noile etichete europene anvelope indica estimativ si clasa de economie combustibil. Practic, nu e totuna sa fugi in cizme sau in tenisi. In plus, am constatat ca la capitolul roti, BMW e marca cea mai chinuita pt "aspect". Vad zilnic BMW-uri cu niste rotoace de tractor, cracanate nefiresc si pocit, incaltate cu chinezarii de clasa F "economie combustibil", unde proprietarul nici n-a auzit in viata lui de ET dat de constructor la jante sau alte notiuni. Cele mai economice dimensiuni ale unei roti sunt cele date de constructor pe original. Cu cat cresti raza pe janta si micsorezi talonul + eventual distantiere + ET mai mic - cu atat iti va creste consumul. Plus nesiguranta in trafic. In plus, se cunoaste - jantele tabla sunt mai usoare ca cele de aliaj (pe original ma refer), adica o forta de inertie mai mica, adica reducere consum. - temp mediu Stim toti, iarna aduce pe langa bucuria sarbatorilor de iarna si bucuria cresterii consumului cu 1-2 litri la %. - uleiul motor si cv Pe langa invingerea fortelor fizice de deplasare, motorul munceste si pt "ruperea" peliculei ulei. Atentie la uleiuri, nu-s toate la fel. - consumatori electrici Orice bec in plus, orice luminita, orice gadget adaugat = sarcina in plus pe alternator, respectiv consum combustibil. Nici un confort nu e gratuit. - specific de drumuri Una e sa parcurgi 100 km gol si la ses in linie dreapta cu viteza constanta ...altceva sa urci dealuri incarcat cu vant din fata si full bagaje + clima. De "bara la bara" + semafoare nu mai amintesc ... - greutatea carata Au unii in portbagaj inca "o casa" de lucruri... Apoi pasageri grasuti, marfa, d-astea ...dar ei fac consum de la plin la plin. - sistem franare Suficient una din roti sa ruleze putin infranata ...si totul s-a dus naibii. - sistem directie Orice nealiniere si abatere unghiuri geometrie directie duce la crestere consum. - calitatea carburantului In general s-a observat ca motorina premium parca se consuma ceva mai repede dar "te si duce" mai mult. Cu motorina normala parca "acul" pica mai lent dar nici masina nu-i prea vioaie ceea ce te forteaza sa calci mai mult pe pedala. - coeficient aerodinamica al caroseriei ....ca 0,26 ...0,28 ...0,32 ...astea nu-s povesti. Constructorii auto transpira pt cifrele astea. - garda la sol Cu cat reusesti sa blochezi mai mult volumul de aer ce se infiltreaza pe sub masina, cu atat vei fi infranat mai putin = consum mai mic. - tractiune Nu stiu ce fel de tractiune ai dar daca e 4x4 si nu o poti decupla - nu mai fă consumuri. Nu are rost. Ideea de baza ramane aceeasi - orice forta contrara motorului si pe care acesta trebuie sa o invinga duce la consum. Concluzie Poate ca 12-13% consum motorina pt masina ta (dat de CB) pare cam maricel dar nici foarte departe de realitate nu e. Hai, ignoram CB si autodata ...si posibil un consum normal mediu ar fi de 10-11...dar mediteaza asupra detaliilor enumerate mai sus. Toate bune.
    1 point
  25. Nu trebuie sa faci plinul si mers pana la gol. Faci plinul Mergi vreo suta de km Faci plinul din nou Calculezi cat ai facut si tii minte pe unde ai mers. Si aia e.
    1 point
  26. Eu la consumul afisat in bord (am avut e83 tot cu M47, dar fara filtru particule, model 2005 sau 2006) aveam intre 7,6 - 8,2 consumul mediu (circulam urban si extraurban in proportii aproximativ egale). Diferenta o facea iarna/vara si anvelopele. Nu am avut abateri de la consumul asta in aproape 500 000 km cat am avut masina. Iti recomand sa verifici termostatele (ai 2 pe motorul acela) la un service. Eu am avut E83 si cand era un termostat defect consumul crestea alarmant. Stiam ca fac cam 900 km cu un plin in extraurban/ in perioada cu defectiunea faceam 4-500km. Daca e defect iti baga aer rece acum iarna, in loc de caldura sau foarte fierbinte (Depinde cum s-a blocat termostatul). Pot fi si alte cauze dar cu asta poti sa incepi sa verifici.
    1 point
  27. La masinile cu M47, din cate stiu, calculatorul de bord nu e foarte precis la consum. In afara de asta, dupa cum au spus si ceilalti colegi, conteaza foarte mult orasul in care mergi, traseul, orele la care mergi si asa mai departe. Daca vrei sa mai ai un indicator pentru comparatie, pune si viteza medie cu care ai mers pentru consumul asta. Daca e sub 20 km/h si mai ai si distante scurte (sub 10 km intre opriri), consumul probabil e pe acolo.
    1 point
  28. Salut, Nu te poti lua dupa computerul de bord. De exemplu daca resetezi consumul mediu in timp ce esti afara din oras, o sa ajungi in oras dupa cateva sute de km cu un consum de 7 sa zicem. Apoi poti sa mergi cateva zile doar in oras si slabe sanse sa ajungi la 10. Ei bine, daca ii dai reset cand esti in mijlocul orasului o sa-ti sara de 11-12 si cel mai probabil nu ai nici o sansa sa il reduci sub 10 sa zicem. Calculeaza tu consumul "de la plin la plin". Fa un plin, fa cateva sute de km si vezi cat ti-a consumat. Pentru acel motor slabe sanse sa ai sub 9-10 l/100km in oras iar in afara undeva la 7, maxim 8 as spune. Din nou, lasa computerul de bord in pace, nu-l baga in seama pentru ca e pur estimativ.
    1 point
  29. Pai tocmai ca filtrul epurator are rolul de a separa uleiul din gazele de carter pe care sa il trimita inapoi in baie, gazele (fara ulei) in admisie...din moment ce nu face asta (nu separa uleiul), ma intreb de ce nu ai schimbat filtrul epurator
    1 point
  30. Eu zic ca e mai bine sa faci motorul, dupa ce il desfaci se pot vedea uzurile si ce e necesar. Un motor care il iei ai il montezi, poate merge o zi, o luna, un an si sa crape. Cand il faci de la cap la coada ai alta garantie. De curiozitate, unde ai gasit in Botosani? E vreun centru de dezmembrari?
    1 point
  31. Nu exisa asa ceva, raman erori stocate insa trebuie sa si stii sa le interpretezi...
    1 point
  32. stai sa vina Win60 sau bimmer90f30, Boaska, au experienta Mai așteaptĂŁ puțin.
    1 point
  33. Grozav!! Multumesc mult pentru ajutor!
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.