Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/24/23 in all areas

  1. Personal nu am spus că trebuie să moară, dar logica spune că este inevitabil. Politicul din Europa împinge electricele datorită poluării de tot felul (mai ales în mediul urban) și a reducerii dependenței de importuri de materii prime. Chinezii și americanii le împing datorită tehnologiei. Populația este fericită pentru că are costuri de exploatare și mentenanță mai mici și performanțe mai bune. Constructorii sunt și ei fericiți: durata de viață limitată a bateriilor va duce la creșterea frecvenței de schimbare al mașinilor; mentenanța chiar dacă este mai redusă, este mai specializată: cu electrica mergi la service pentru orice. Grupul VW (al doilea constructor la nivel global) a decis deja întreruperea dezvoltării motoarelor cu combustie internă și dispariția lor din ofertă până în 2035. Toyota (primul constructor la nivel global) nu s-a angajat în a face asta, dar ei mizează mult pe hibride (cam același drac). Exemplele pot continua. Interesul pentru motorul termic va scădea constant și va cvasi-dispărea odată cu trecerea timpului - singurii interesați vor rămâne pasionații, dar și numărul lor se va reduce treptat. Nu chiar Personal cred că dorința de a merge cu automobilul personal se va reduce de la sine pe măsură ce populația se va educa și nevoile se vor schimba. În Europa de Vest se merge mai puțin cu mașina ca în România și nu se plânge nimeni. O societate dezvoltată nu este una în care și săracii au mașini, ci una în care cei bogați merg pe jos sau cu transportul în comun.
    3 points
  2. Wanna bet? Cum crezi ca au luat avans chinezii atat de mult? Pentru ca la ei practic nu o sa se mai poata inmatricula masini cu ICE de anul viitor. Si atunci toti producatorii au trecut pe electrice, cu rezultatele care se vad.
    2 points
  3. @bimmer90f30 - cred că ai înțeles greșit abordarea. Nu judec politicile (bune sau rele) sau starea actuală a lucrurilor. Comentam strict legat de subiectul topic-ului: da, motorul termic este pe cale de dispariție și da, mașinile electrice sunt viitorul. Restul detaliilor sunt date doar ca să-mi argumentez raționamentul. Dar tu nu trebuie să fi de acord cu mine Ca să înțelegi poate disparitatea dintre concluzia logică de mai sus și percepția subiectivă - în ciuda a ceea ce am scris, personal nu voi avea niciodată (doar) electrică, fie pe două sau patru roți. Și nu, nu sunt politician.
    2 points
  4. De ce ar fi mai confortabil la drum lung un SUV? Mie mereu mi s-a parut mai confortabila o limuzina. Spre exemplu mi se pare mai confortabil un seria 5 decat un x5.
    2 points
  5. Jenant , mediocru,ceva de gen cam atat s-a putut in conditiile actuale .. sa vedem ce misca audi . IAr interioarele astea cu o tableta trantita si lipsa bord , nici o integrare armonioasa de ma simt ca la TV sau desktop acasa nu imi plac deloc , prefer oldschool oricand . Un model nou ar trebui sa te faca sa iti doresti sa schimbi si sa upgradezi dar ce scot acum te face sa vrei sa pastrezi ce ai , sau cel putin sa apreciezi mai mult
    1 point
  6. Mie imi place. Cam de cand sint eu pe forumul asta (imediat de 20 de ani) de fiecare data cand se lanseaza un model nou , in general e urat, ala vechi era mai frumos etc. bineinteles fast forward 20 de ani va deveni “ultimul bmw bine facut” dar trebuie sa recunosc ca nu m-a lasa wow ca atubci cand am vazut g20-ul prima data
    1 point
  7. Tesla a renuntat la multi senzori din rationament pur financiar. Folosesc camerele masinii pentru parcare mai nou dar nu este deloc precis sistemul. Iti arata ca mai ai 50cm iar cand verifici, daca mai ai 10cm reali :)))
    1 point
  8. Eu am dat comanda ptr aceiasi masina in Iulie 2022 si mi au spus termen Martie 2024
    1 point
  9. Am locuit. BeNeLux, vestul Germaniei, nordul Franței, Danemarca. Probabil și zone sau țări, dar nu am experimentat personal. Lumea folosește cu încredere rețeaua de transport în comun (care este într-adevăr foarte bună) sau vehiculele pe două roți. Navetele de până la 100km nu sunt o problemă. Mașina personală se folosește mai mult pentru deplasări interurbane, când există un scop specific sau de plăcere. Există mașini și-n mediul urban bineînțeles, dar traficul nu este la același nivel cu cel din București sau Cluj. Implicit, nici problema parcărilor nu este la fel de mare. Și cum spuneam, nu se prea plânge nimeni. Situația este luată ca atare.
    1 point
  10. Seamana a octavia/superb, lwb 2series GC. Interioul cu un ecran unic gigantic sau in fapt 2 lipite ca o tableta verticala. 5060mm lungime si 30mm inaltime extra fata de g30 :)))) Portbsgajul cu 10L in minus fata de g30...again, spatiul pt pasagerii spate probabil ca in golf 8. Absolut nimic nu ma atrage. Poate un pic spatele sau poate o fi mai placut in realitate. Rotile, desi cu 1 inch mai mari fata de G30, la dimensiunile astea ale masinii par minuscule
    1 point
  11. Anularea OPF-ului și reducerea (sau anularea) catalizatorului fac cea mai mare diferență în ceea ce privește sunetul la mașinile mai noi.
    1 point
  12. Realist vorbind in final iesi pe minus, cum s-a zis mai sus astepta sa te muti si atunci vezi exact ce te "coafeaza" bonus pana atunci e posibil sa mai scada preturile
    1 point
  13. Intrucat suntem intro perioada de schimbari dinamice si majore in ceea ce priveste automobilul, recomandarea mea este: sa pastrezi masina Diesel actuala - in ipoteza ca este in buna stare de functionare- atat timp cat inca trebuie sa faci naveta de 120Km. Atunci cand traseul include mai mult deplasari in afara localitatilor, este dificil pentru un hybrid sa ajunga mai economic decat un Diesel; cand distanta de naveta se va reduce la cei cca. 20 Km estimati, sa iei atunci decizia optima in functie de contextul din momentul respectiv.
    1 point
  14. 50k anual pentru România este foarte mult, adică nici nu mai contează informația ca acum faci 120km si după o sa faci 20 km. Daca tu faci 50k anual indiferent de situație înseamnă ca mergi mult. Daca te rezumi doar la consum de ce nu îți iei tot un diesel? Sau crezi ca un hybrid va consuma mai puțin ca un diesel? Daca o sa îl încarci, clar va fi mai bun consumul, daca nu îl încarci, nu va fi mai bun. Consumul ala de pe E90 intr un oras mare este de fapt un 8-10 sigur.
    1 point
  15. Mai mult ca sigur curge pe la garnitura de la furtunul intercooler unde se imbina cu turbina.Si eu am avut aceasi problema care a fost rezolvata prin schimbarea garniturii.
    1 point
  16. Salut, daca tija e blocata si ai eroare pe tija, e clar de unde vine problema.
    1 point
  17. Sa știi ca ai dreptate, după ce am mers cu mașina unui coleg echipata cu rft, îmi pare rău că nu am cumpărat și eu rft, păcat ca am văzut târziu postul tău. Personal mi a plăcut mai mult f10 cu rft, mai țapană mașina...
    1 point
  18. Salut. As dori sa fac si eu update la ultimul set de harti, Way 2022 sau 2023 daca puteti sa ma ajutati. Si de unde as putea sa cumpar un cod FSC, nu stiu daca imi cere, eu am way 2018-1
    1 point
  19. Am mai discutat acest subiect destul de recent, intr-un alt topic. Momentul de inertie al rotii (care determina energia necesara accelerarii, dar si franarii ei) depinde atat de masa totala cat si de dispunerea masei respective fata de axa de rotatie, anume centrul rotii. O mare parte din masa jantei este in partea circulara a acesteia ("obadă", asa cum este denumita in Dex). Presupunand prin absurd ca avem doua jante de greutate egala, una de 18" si una de 19", la cea de-a doua partea circulara este cu 0.5" mai departe de centrul de rotatie, in comparatie cu prima. Ca urmare, are un moment de inertie mai mare. Retineti ca in practica, la modele /tehnologii echivalente, cu cat janta este mai mare (atat ca diametru dar si ca latime) cu atat si masa sa este mai mare. Pe scurt: o janta cu diametrul mai mare influenteaza negatic acceleratia si franarea masinii. Pentru o masina utilizata preponderent pe drumurile publice, consider ca optime sunt jantele diametrul cel mai mic recomandat de producator si sub care incap franele masinii. Acestea mai au un avantaj: inaltimea talonului (peretelui lateral al) pneului fiind mai mare, riscul de a farama anvelopa sau janta intr-o groapa ivita din senin este mult mai redus. La diametre si latimi egale, pneurile cu talon mai inalt sunt mai performate in directia de mers (accelerari / franari), in timp ce pneurile cu talon mai ingust sunt mai performante pe axa perpendiculara directiei de mers (in viraje). Ca urmare, jantele cu diametru mai mare avantajeaza comportamentul masinii in curbe si la schimbarile bruste de directie, in detrimentul accelerarilor si franarilor.
    1 point
  20. E spart vasul de expansiune...poveste veche de cand lumea, schimba vasul, ar fi bine si busonul...
    1 point
  21. @bimmer90f30, tu esti sigur ca ai citit si ai inteles textul ala pe care il citezi?? Nu de alta, dar scrie acolo negru pe alb: " LFP batteries have over 4000 charge-discharge cycles, that's over 10 years of daily use" 10 ani DAILY use, da? Pe cand o masina electrica nu are un ciclu pe zi, ci un ciclu la o saptamana in medie. Ia calculeaza tu cam cati ani inseamna asta. In plus, articolul asta nu face decat sa demonstreze progresul in tehnologia bateriilor, pe care refuzi tu sa-l accepti. O data prin comparatia intre bateriile LiFePO4 si celelalte tipuri de LiIon si a doua oara prin comparatia intre astea doua tipuri si modelul nou scos de CATL. Ca sa nu mai spun ca nu vorbeste nimeni despre bateriile cu sodiu-ion. Nici cu "legile" de la americani nu prea te-ai lamurit. Trebuie sa fie facute la ei ca sa poata beneficia masina de subventia de la stat, dar asta nu inseamna ca e o lege sa se faca bateriile doar la ei. Plus ca are sens o initiativa de genul asta, pentru ca vor sa-si reduca dependenta de China. Concluzia fatalista "nu ne putem lupta cu natura" m-a facut sa rad un pic. Nu se lupta nimeni cu natura, ci doar intelegem mai bine cum functioneaza. Sunt curios - cand o sa faca primul avion electric o sa spui ca nu exista? Sau tot n-o sa fie buna tehnologia, ca nu se pot face rachete electrice?
    1 point
  22. Daca vrei M5 si-ti faci probleme apropos de consumul de carburant abandoneaza proiectul ! Asta trebuia sa fie ultima grija.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.