Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 03/19/25 in all areas
-
Revin cu drag la acest forum de unde a inceput toata nebunia, sa impartasesc un proiect de-al meu. Mult de citit, asa ca imi cer scuze anticipat, dar povestea a inceput acum 6 ani si inca continua (sper ca nu inca pe atat). In 2019, printr-un prieten, am aflat de acest e9, care posibil ar fi fost de vanzare. Propietarul a folosit-o ca masina de piese pentru e9-le lui pe care l-a restaurat, dar din cauza ca urma sa piarda spatiul unde o tinea, cocheta cu ideea sa o vanda. Am inceput procesul de convingere, care a durat muuulte luni, fara ca macar sa vad masina in tot acest timp. In sfarsit, dupa mult timp primesc un telefon "maine scot masina, te astept sa o vezi". Tot ce stiam despre ea pana in acel moment, era ca era stata pe dreapta de aproximativ 15 ani (ha! ) Buuuuun. Ma duc, deschide garajul si mi se inmoaie genunchii instant si in gandul meu era deja cumparata masina. Motivul? Nu am mai vazut in viata mea un asa morman de rugina Am un fetish pentru masini abandonate, iar masina asta era cu mult peste asteptari. Ultima data cand masina a fost functionala pe drum a fost 1987!!!!! A fost trasa pe dreapta de atunci, prin 1998 cineva a vrut sa se apuce sa o restaureze, a cumparat niste panouri noi (care la vremea respectiva inca se mai gaseau) si a fost abandonat proiectul. A fost cumparata de fostul propietar care a luat panouri si piese de pe ea sa o restaureze pe a lui, si a fost lasata iar in paragina pana in 2020 cand am cumparat-o nebunul de mois. Urmeaza imagini cu puternic impact emotional si bugetar Asadar, acesta era mormanul achizitionat, cu multe piese lipsa, dar cu actele in regula. Am inceput un proces lung de a gasi piesele lipsa, ocazie cu care am aflat in cel mai greu mod posibil, exact valoarea pieselor de E9, asta daca ai ocazia sa le gasesti ( uitati de bitcoin si alte nebunii, investiti in piese de e9 ). Chiar e o sectiune SF. In fine, am pornit la drum, nu puteam sa dau inapoi. Am dat o mana de epoxy pe toata masina sa tina rugina legata mai bine, si sa protejeze cat de cat ce a ramas intreg Dupa cateva luni de cautari si munca, in sfarsit incepea sa aduca cu o masina. Am continuat sa caut piesele lipsa, timp in care se contura din ce in ce mai mult in capul meu o idee.....ceva stupid, dar cu intentii onorabile. Asa ca am zis "fuck it" si am inceput sa pun ideea in practica. Un road legal race car. Ca orice impatimit si pasionat BMW, masina (masinile) supreme sunt M-urile. Si cum e9-le este masina care a lansat aceasta divizie de Motorsport de la BMW, am decis sa construiesc un omagiu, dar cu tehnologie din secolul acesta. Primele masini care a lansat BMW Motorsport si a purtat culorile de M au fost E9-urile folosite in america in grupa IMSA. Asa ca, am ales unul dintre cele mai provocatoare body kit-uri din acea serie (cel de IMSA Grupa 4), si dupa multe cautari am gasit in UK pe cineva care il producea, dupa matrite luate direct de pe masinile de curse din 1975. Cateva luni mai tarziu, am pus kit-ul pe masina (cat de cat sa vad cum vine) si usa garajului a ramas mica, la propiu Dupa ce am scapat de morcovul din partea dorsala (si am mai luat putin din rama usii de garaj), am putut sa scot masina afara ( cu marja de 1,5cm in fiecare parte). Este clar ca o sa fie un monstru lat, asa ca am inceput sa iau masuratori si sa ma gandesc la un motor pe masura. In 2021 am pus masina pe platforma, si am adus-o din UK in RO unde am mai mult spatiu sa ma ocup de ea. Am inceput cautarile dupa un motor. Eram pornit pe un S55 de pe M3 F80, eram in ultimele stagii sa cumpar o masina donator, dar am mers cu una si nu am putut sa ma impact cu sunetul, nu se preta deloc pentru o masina din anii 70'. Asa ca, am zis sa raman cat mai aproape de masina originala, deci trebuia sa fie 6 in linie, iar singurul motor care era cat de cat apropiat ca sunet era S54-le. Asa ca in 2022 am cumparat un M3 e46 complet ca donator. Cu motorul si toata puntea fata pe palet, am inceput masuratorile din nou. Vreau si am vrut ca orice piesa de pe masina sa fie cat se poate de mult originala BMW ( nu conteaza de pe care generatie). Nu am vrut Billet si alte nebunii. Asa ca am ales sa folosesc toata suspensia si geometria de M3 e46 pe fata. Am facut niste cercetari si calcule si pareau sa se pupe chiar bine. Si puntea spate trebuia schimbata, asa ca dupa alte masuratori am ales sa merg pe puntea de M5 e28, ca sa pot pune grup de 210mm si frane moderne. In urmatoarele luni am achizitionat o gramada de piese si am facut tot felul de planuri si calcule pentru toata constructia masinii. Asa ca am dat puntea originala jos, si am pus puntea de e28, care culmea pica pe aceleasi gauri de prindere, dar evident are alt tip de prindere la amortioare, asa ca oalele originale urmau sa fie taiate si modificate. Din acest moment, am decis sa golesc masina din nou de toate piesele si sa fie pregatita de carnagiul ce va urma. Cand spui cuiva ca vrei sa tai caroseria sa muti motorul mai in spate, sa pui alte oale si brate si suspensii....lumea incepe sa se uite la tine ca la nebun si fereastra oamenilor capabili sa faca o asemenea lucrare se inchide considerabil. Din fericire, Engage Engineering din Brasov au raspuns pozitiv la idei, ba chiar au fost entuziasmati de asa proiect, asa ca in decembrie 2023 am lasat masina la ei si s-au apucat de treaba. La planurile si ideile mele initiale au mai adaugat si imbunatatit si s-a conturat un plan. Pozele ce urmeaza nu reprezinta cu adevarat munca titanica ce a fost desfasurata, dar contureaza o idee estimativa. Primul pas, a fost sa se intareasca caroseria, care este ca o foaie de ceapa si flexeaza din orice incheietura. Apoi a inceput munca la pozitionarea puntii fata. Cu puntea originala de M3 E46 si articulatia instalate, s-a inceput munca la oale. Odata finalizat acest pas, suspensia a putut fi montata si masina lasata pe sol. Din pacate vad ca am atins limita de poze per post, asa ca o sa continui in alt post. Va urma...4 points
-
Cu toata suspensia fata terminata, a urmat motorul. Fiindca a fost mutat in spate destul de mult (pentru egalarea maselor si manevrabilitate mai buna), a trebuit taiat tunelul central si panoul ignifug pentru a incapea. Fits like a glove Asa ca s-a inceput munca la oalele spate. Ca sa poata fi montat grupul de E28 de 210mm, podeaua a trebuit modificata si creata o prindere pentru bucs de la grup. Am cumparat cea mai groasa bara stabilizatoare existenta pe piata pentru E28 pe spate, ca sa fie echilibrata cu bara stabilizatoare fata de M3 E46. In final puntea spate a fost gata. A urmat cardanul, custom evident. Am decis sa pastrez doar flansele de prindere ale cardanului (de pe cutie si de pe grup) si sa inlocuiesc teava originala de 1,5mm grosime cu teava noua de 3mm (mai tarziu va avea sens aceasta modificare). Echilibrat si gata de pus pe masina, unde evident tunelul central a mai trebuit taiat ca sa aiba spatiul necesar. In final in Februarie 2024, masina era inapoi pe sol, cu intregul tren de rulare la locul lui. Va urma....4 points
-
Poti incerca dar as zice ca o sa puna minim 3k eur peste pretul de achizitie comision +transport.3 points
-
2 points
-
Tu confunzi senzorul de oxigen cu senzorul Nox. Senzorul de oxigen masoara nivelul de oxigen din gazele de evacuare (cu impact asupra nivelului de combustibil injectat) iar senzorul Nox masoara nivelul de oxizi de azot din gazele de evacuare (cu impact asupra nivelului de uree injectata).2 points
-
Cnad am folosit aditivi in trecut, nu pe BMW, n-am vazut nici o diferenta. N-am folosit aditivi de ulei doar pt combustibil.....bani aruncati pe teava de esapament.1 point
-
Păi BMW vinde aditivi pentru motorită, am și folosit. Cum vine asta?1 point
-
Eu cred ca a luat o de nevoie/necesitate, alta varianta in aceeasi bani neavand... merc si poorsche prea scumpe, audi a avut... the end Important e ca @edit pare multumit de alegere1 point
-
Ia-ti gandul de la consum 8-10 in oras, poate 13-15 intr-un oras mare si aglomerat. Acum depinde unde citesti, chiar aici pe forum, pe topicurile despre consum este absolut normal un consum de 15-18 in Bucuresti iar pe topicurile de review/recomandari consuma aproape cat un diesel. Depinde evident de stilul de condus, dar nu este nici pe departe aproape de valorile de consum date de producator. Poate varianta Mhd sa vi venit cu îmbunătățiri majore pe consum, eu nu am Mhd. Pentru mine cea mai mare problema la acest brand este service-ul, daca ai orice problema mai serioasa si care nu este evidenta, gen ramai cu masina in drum, șansele sa rezolvi sunt foarte mici. La reprezentanta se face diagnoza si atat, daca softul spune ca nu ai nici o problema atunci nu ai nici o problema. Nu te ajuta nici o garanție iar oamenii nu fac nimic proactiv, strict ce se manifesta la momentul vizitei și atat, am nenumărate exemple. Te aștepți sa ai un serviciu premium dar este mult mai rau fata de brandurile non premium, si am incercat mai multe locații, nu doar una, asta e politica. Nu am plecat niciodata cu o problema nerezolvata de la Mitsubishi, Mazda, Ford sau chiar si Dacia cat am avut. Astăzi dacă ar fi sa aleg, nu as mai lua BMW.1 point
-
Tragi de bec si atat . La montat nu-l fortezi maxim impingandu-l sa nu iasa oglinda din suporti !1 point
-
Scenariul de drum lung in care masina electrica este o solutie fezabila financiar + timp inseamna sa pleci de acasa cu bateria plina, sa mai "umpli" la statii rapide de cel mult doua ori pe tot parcursul dus-intors si sa ajungi inapoi acasa. Daca destinatiile tale se incadreaza in acest scenariu, luand in considerare atat masina cat si viteza favorite, atunci esti mai OK cu una electrica decat cu un plug-in hibrid. E bine sa ai in vedere si faptul ca era mersului tare este la amurg. Odata cu radarele laser pe trepied, prezente in numar mare si foarte greu de observat, la care se vor mai adauga inca alte sute de radare fixe deja anuntate (probabil utilizand bucle inductive in asfalt), plus cele operate traditional de echipajele de politie, vom ramane in curand doar cu amintirea vremurilor bune si cu ochiul pe viteza legala - plus cel mult cativa Km/h in plus, doar asa, pe principiul pusca si cureaua lata...1 point
-
Interesant review. Rezulta un cost echivalent cu ~11 l / 100 km benzina, sau ~ 10.5 l / 100 km motorina. Daca nu vor veni politici de ajustari artificiale, fie spre reducerea pretului per kWh la statiile rapide, fie spre umflarea pretului deja super accizat la combustibilii fosili, masinile electrice nu vor ajunge prea curand sa se vanda in volume mari - cu exceptia modelelor citadine.1 point
-
1 point
-
Cu respect, linkul pus aici nu e placebo! Nu e placebo sub nici o forma. Placebo e cand ti se da o pastila din faina (care e la fel la gust cu medicamemtul real, cel creat) in spital unde se fac teste pe tine (si primesti bani bunicei pentru treaba asta. ..Ca participi la experimente pe tine.. cu medicamemte noi ne-experimentate pe oameni.. iar intre doze se mai baga si asa numitele placebo care sunt absolut identice dar care probabil e doar faina cum am zis.. si asa alternand medicamente pe tine medicii specialisti ... care inregistreaza evolutia si iti tot fac analize.. peste analize, ..numai ei stiiind ce efect si la ce reactioneaza organismul tau si cum.. o mana de oameni stiu, ce si cum. ..stiu cum functioneaza fenomenul pentru ca "arta" fabricarii medicamentelor nu mi-a straina, in ansamblul ei.. si am.cunoacut oameni care participa la aceste "trials"..) Placebo e cand nu se intampla nici o schimbare nici o modificare in sistem.. caria ii dai ceva si nu are de unde sa se schimbe, ca n-are de unde.. ca n-ar efect. Eu va arat schimbare, va arat diferenta. E in fata ochilor: Sau poate credeti ca am curatat EGR-ul numai ca sa ma laud? Nu asta e realitatea dintre folosirea si nefolosirea uleiului 2T. Eu am mai zis, injectoarele solenoid au tinut 500k km si mai tin ca doar ce au fost refacute pentru o problema, alta decat ca nu tineau motorina sau ca erau infundate. Nimic de genul.. A acum vreo 2 luno s-a dus in sfarsit garnitura de la termoflot. E durere sa schimbi garnitura dintre blocul motor si termoflot!!! Trebuie sustinut motorul si scos suportul motor.. ca sa desfaci un surub bagat tamp de tot.. A, am reconditionat de doua ori alternatorul o data pentru rulmenti a doua oara pentru perii. Pompa de apa schimbata de 3 ori in 500k km. si cam atat. Termostatul pica la 4-5 ani. In pozele din link se vede clar diferenta de depuneri intre ce are colegul si ce depuneri sunt la mine.. (daca nici poza nu vorbeste..)0 points
-
Sa imi spun parerea la intrebarea asta ar fi da. Pentru ca daca nu il schimbi DDEul nu stie cat oxigen mai sunt in gazele arse ca sa regleze functionarea eficienta si ca atare carburantul ar putea fi trimis oarecum in exces deci nears deci ar putea umple DPFul mai repede.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00