Jump to content

töffefe

Contributors
  • Posts

    1307
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

töffefe last won the day on May 6

töffefe had the most liked content!

About töffefe

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

17537 profile views

töffefe's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/15)

  • Contributor 2025 Rare
  • Contributor 2024 Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Great Content Rare

Recent Badges

584

Reputation

  1. Parerea mea e sa nu te cramponezi de xdrive. Desi are avantaje pe ploaie si pe drumuri de munte pline de zapada, cred ca te descurci foarte bine fara el in viata de zi cu zi. Eu in 13 ani de condus doar RWD nu am simtit nevoia de xdrive. Cea cu 103k km pe benzina pare o optiune buna, dar pacat ca nu are xenon. Totusi, au aparut becurile LED H7 de la Osram, care cica au omologare RAR. Nu stiu ce sa te sfatuiesc, dar pare o alternativa ideala ca sa suplinesti lipsa xenonului. Aici trebuie sa te documentezi tu mai mult. Iar fiindca e import Coreea trebuie sa vezi in ce norma e incadrat la RAR, poate nu iese Euro 6. Legat de 535i si 530d cauta pe youtube canalul lui Daniel Juc. A reparat 2 F10 fix cu motorizarile astea si poti vedea acolo explicatii despre punctele slabe ale acestor motoare.
  2. 2.0 e cumva cel mai fiabil, daca nu te deranjeaza sa schimbi distrubtia. Despre 528i, 535i si 530d am citit cele mai multe cazuri cand a fost nevoie sa se schimbe motorul cu totul. 520d intr-adevar nu e vreo racheta, dar nu se misca rau, ai totusi 190cp. Pentru majoritatea sunt mai mult decat suficienti. Eu m-as uita in principal la kilometraj (fiindca e o dotare in sine) si dotari. Poti sa mai cauti si 525d, e tot motor de 2.0, dar cu doua turbine. Totusi daca gasesti una cu km putini (sa zicem sub 120k), nu cred ca mai conteaza ce motor are. Nu stiu daca la 3.0 impozitul e 5000 ron, dar daca e asa, atunci nu mi se pare deloc o afacere. Gandeste-te ca de banii aia bagi motorina poate un an intreg si te plimbi cu un 2.0. Sau in loc sa dai 5000 ron anual pe impozit, mai faci rost de 5k euro (poate un imprumut) si iti iei un 2.0 cu km putini.
  3. Mda, tu ai 6AA si 616, probabil 6AE si 6AK reprezinta versiunea mai noua. Probabil chiar daca ti-ar adauga masina pe cont nu ai putea sa cumperi servicii. Asta e.
  4. sunt cazuri total diferite Legat de de N13, din ce spun alti patiti pe net, pare sa fie o problema de montaj, cand pompa e defazata cu 180 de grade fata de arborele cotit, ceva de genul.
  5. Ciudat, ai ce trebuie ca sa iti mearga. Iti mai ramane doar varianta de a da mail direct la BMW Romania ca sa iti adauge ei masina in cont.
  6. Pune seria de sasiu. Daca nu ai optiunile relevante nu o sa mearga.
  7. Plasa din scaun se intrerupe deobicei daca se suie cineva cu genunchiul pe sezut sau mai are prostulobicei sa se intrerupa la imbinarea firului de alimentare cu plasa in sine. Nu e usor de inlocuit, dar nici imposibil. Din fabrica plasa vine cusuta direct pe interiorul tapiteriei. Tapiteria in sine e prinsa de scaun cu niste inele de metal cu care iti vei blestema zilele sa le scoti. Am facut retrofit la incalzirea in scaune pe E39, folosind plase de incalzire OEM VW. Nici nu cred ca ai cum sa gasesti plasa originala BMW, trebuie sa apelezi la o solutie aftermarket sau de la alt producator. Iar sa desprinzi plasa veche de pe tapiterie si sa o cosi pe cea noua nici nu incape vorba. Cel mai rapid iesi cumpararand un scaun identic din dezmembrari si sa folosesti doar sezutul sau scaunul cu totul daca e 100% identic ( adica e tot de NFL sau FL - in functie de ce ai acum). Cred ca e de preferat ca scaunul sa fie de pe o masina cu volan pe stanga, dar nu sunt sigur de asta, deoarece si scaunul de sofer, cat si cel de la pasager, indiferent pe care parte e volanul, contin acel senzor de prezenta. Avantajul cu un scaun de pasager de pe o masina de UK e ca in general arata mult mai bine, fiind mai putin uzat deca un scaun de sofer de pe o masina cu volan pe stanga.
  8. Mi se pare cel mai mare scam pretul de 450 ron pentru un simplu filtru cu carbune activ, cand deja la banii astia, chiar sub 400 ron, iti iei de la MANN filtru cu polfenol ce filtreaza si PM 2.5 (practic cele mai comune si daunatoare particule pe care le poti intalni in trafic). Nu mai vorbesc de scorurile pentru un simplu schimb de ulei, pe care il poti face mai ieftin cu ulei BMW si filtru OEM/MANN/MAHLE/KNECT la orice service care scrie si istoricul online. Bani aruncati aiurea pentru o iluzie, deoarece nu iti face nimic in plus la reprezentanta.
  9. Sper sa te ajute. Trailer lighting and fully automatic trailer tow hitch.pdf Electric motor for fully automatic trailer tow hitch.pdf Fully automatic towing hitch.pdf 71 60 051 Removing and installing_replacing complete trailer tow hitch.pdf
  10. Update: am reusit sa-mi fac singur retrofit la NBT+camera de mers inapoi. Stiu ca e ceva banal pentru unii, dar eu ma bucur ca am reusit sa fac asta in mare parte singur, dupa ce m-am documentat mai multa vreme si aici pe forum, dar si pe forumurile externe. Trecerea de la navigatia mica CHAMP2 (care este o mizerie din pacate) la NBT implica un pic mai multa bataie de cap, deoarece trebuie trase fire extra ( ex: pentru cele doua microfoane, pentru a doua antena FM, AUX si USB din cotiera, prelungire cablu conexiune antena BT din protbagaj pana la HU), dar si inlocuirea modulului de antena de langa cel de-al 3-lea stop de frana. Cum ziceam si in alta postare, nu e necesar sa elimini COMBOX-ul, acesta trebuie codat pentru a anula functia de BT si AUX inainte de a demonta navigatia CHAMP2, astfel incat se poate pastra in continuare partea de E-CALL si remote services. Dar pentru cine doreste online services atunci trebuie inlocuit cu un modul TCB. Am incercat sa fac un calcul total pentru toate piesele ( kit navigatie, modul TRSVC, camera, kit retrofit 3AG, cabluri diverse, microfon + alte maruntisuri) si am ajuns la un cost total de aproximativ 4200 ron. Daca mergeam la cineva specializat cu siguranta terminam mult mai rapid acest retrofit, dar si banii erau altii. Cel mai complicat mi s-a parut sa activez navigatia pe seria mea de sasiu, asta fiind punctul in care eram gata sa merg la cineva cu mai multa experienta, dar pana la urma am reusit cu HU Tools sa-mi generez certificate pe care le-am importat cu e-sys.
  11. un SUV folosit cum trebuie, nu doar pentru urcat borduri in oras. felicitari!
  12. Se poate închide, am rezolvat, cablul era de vină.
  13. Salut, Pe scurt: BMW F10 + retrofit la 3AG. Zic eu ca am tras corect toate firele. Am reusit sa codez modulul TRSVC ( CAFD injection + VO coding pt TRSVC, PDC, HU si KOMBI). Totusi, cand bag in reverse imi apare in bord mesajul de eroare: rear camera failure. Evident nu se activeaza nici camera. Din ISTA, cand efectuez testarea camere imi zice ceva de genul: no connection to rearview camera (nu mai stiu exact cum suna mesajul). Ma gandesc ca problema e la una din urmatoarele componente: modul TRSVC, cablu dintre modul si camera sau camera in sine. Din experienta voastra, a celor care s-au mai confruntat cu situatii asemanatoare, care din cele trei are sanse mai mari sa fie cauza problemei? In ce ordine recomandati sa incep sa le inlocuiesc?
  14. Daca protectia motorului la rece e ceea ce urmaresti, atunci nu e mai potrivit 0W-30?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.