Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Mai avem 2 camere disponibile!!! ×

Utilizatori Hibrid - reclamă mascată?


Claudius00

Recommended Posts

2 hours ago, kikimiki said:

Parca am citit undeva ca la tipul de baterie/power pack de la BMW plugin hibrid se recomanda incarcarea pana la 100% . 

Nu o sa iti recomande nimeni sa o incarci mai putin. Odata ca o sa ai range mai mic si nu dă bine, o dată ca bateriile trebuie sa aiba si cicluri complete ca să fie ok. Asta cu incarcatul e cam nitpicking.. oricum o dai nu e bine 100% deci nu prea are sens atata discutie pe tema asta.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, throw said:

Nu o sa iti recomande nimeni sa o incarci mai putin. Odata ca o sa ai range mai mic si nu dă bine, o dată ca bateriile trebuie sa aiba si cicluri complete ca să fie ok. Asta cu incarcatul e cam nitpicking.. oricum o dai nu e bine 100% deci nu prea are sens atata discutie pe tema asta.

Nu. Era vorba de tipul array-ului de baterii , ceva legat de tehnologia power-pack-ului . Apoi am gasit pe cineva care a confirmat , in comentariile la un clip pe youtube.

Ma refer aici la incarcarea de la priza, nu la cea facuta in mers . 

O sa caut si link .

Edited by kikimiki
Link to comment
Share on other sites

Asta zice Gemini (printre alte intrebari legate de incarcare):

Sa o pun la incarcat in fiecare zi, indiferent de procentajul bateriei?

Da, pentru acest model (X5 45e), răspunsul scurt este: DA.

Poți și chiar este recomandat să o pui la încărcat în fiecare zi (sau noapte), indiferent dacă ai ajuns acasă cu 10%, 50% sau 90% baterie.

Iată de ce această abordare este cea corectă pentru mașina ta, spre deosebire de un telefon sau o mașină full-electrică:

1. Regula „Always Be Charging” (ABC) la PHEV

La hibridele plug-in (PHEV), strategia optimă este „ABC” - Always Be Charging. Deoarece bateria este mică (comparativ cu un full electric) și autonomia este limitată (~60-80 km), obiectivul tău principal este să maximizezi rulajul electric.

  • Dacă ai 80% și nu o încarci: Mâine pleci cu 80%, poate faci un drum neprevăzut și termini bateria. Vei ajunge să folosești motorul termic pentru ultimii km, ceea ce înseamnă uzură inutilă (pornire la rece) și consum de benzină.

  • Dacă o încarci la 100%: Ai buffer-ul maxim de autonomie pentru orice situație, iar bateria este protejată oricum de sistemul mașinii.

2. De ce nu "strici" bateria dacă o încarci de la 90%

Multe persoane se tem de „efectul de memorie” (care nu există la Li-Ion) sau de uzura ciclurilor.

  • Ciclurile de încărcare: O baterie are o viață măsurată în „cicluri complete” (de la 0 la 100%). Dacă tu încarci de la 90% la 100%, nu ai consumat „un ciclu”, ci doar 0.1 cicluri. Uzura este cumulativă și proporțională cu energia folosită, nu cu numărul de conectări la priză.

  • Nu există stres suplimentar: Așa cum am stabilit, acel "100%" de pe bord este de fapt un ~90% real chimic. Deci, chiar și când o încarci "plin" în fiecare seară, tu de fapt o ții în zona sigură a bateriei, departe de limitele fizice periculoase.

3. Beneficiul tehnic: Echilibrarea (Cell Balancing)

Acesta este un argument tehnic important. Bateriile Li-Ion sunt compuse din sute de celule individuale. În timp, ele se pot „dezacorda” (unele au voltaj puțin mai mic decât altele).

  • Când se repară asta? Procesul de echilibrare (balancing) are loc de obicei doar când bateria stă la încărcat la 100% pentru o perioadă mai lungă (când curentul scade spre zero).

  • Dacă o încarci zilnic la 100% și o lași conectată până dimineața, permiți mașinii să își echilibreze perfect celulele, ceea ce menține sănătatea bateriei pe termen lung și asigură o afișare corectă a autonomiei.

Singura excepție

Singurul moment când NU ar trebui să o încarci la 100% este dacă știi că mașina va sta parcată nemișcată timp de câteva săptămâni (de exemplu, pleci în concediu cu avionul).

  • Doar în acel caz (stocare pe termen lung), este ideal să o lași undeva la 50-60%.

  • Dar pentru utilizarea zilnică? Bag-o în priză de fiecare dată când ai ocazia.

Sfat practic: Formează-ți reflexul de a conecta cablul imediat ce parchezi acasă. E mai simplu, mai comod și vei avea mereu mașina gata de drum cu autonomie maximă și interiorul climatizat dimineața.

Link to comment
Share on other sites

On 11/25/2025 at 9:56 AM, pauld said:

De ce nu "strici" bateria dacă o încarci de la 90%

Multe persoane se tem de „efectul de memorie” (care nu există la Li-Ion) sau de uzura ciclurilor.

  • Ciclurile de încărcare: O baterie are o viață măsurată în „cicluri complete” (de la 0 la 100%). Dacă tu încarci de la 90% la 100%, nu ai consumat „un ciclu”, ci doar 0.1 cicluri. Uzura este cumulativă și proporțională cu energia folosită, nu cu numărul de conectări la priză.

  • Nu există stres suplimentar: Așa cum am stabilit, acel "100%" de pe bord este de fapt un ~90% real chimic. Deci, chiar și când o încarci "plin" în fiecare seară, tu de fapt o ții în zona sigură a bateriei, departe de limitele fizice periculoase.

Eu nu am chef sa ma contrazic cu Gemini sau mai stiu eu ce AI.. (as prefera sa incerc ceva argumente cu un om.

Acum, ca tu esti de acors cu, ce iti INDRUGA un AI sau altul.. nu te astepta (parerea mea) ca nici un  AI sa detina adevarul absolut. ..Dovada ca nenorocitii astia de AI mint (sau umbla cu vrajeala numai pentru ca pot pune niste cuvinte unul langa altul..) mai tarziu cand gasesc ce raspunsuri au dat unii fata de altii cand au fost testati intr-un calcul matematic "simplu" ...de i-a pus sa zica rezultatul la "52 factorial" adica 52! Iar destul de multi AI au dat-o pur si simplu de gard complet si total!

Deci, ce nu ti-a spus AI-ul "consultat".. a fost ca EL NU S-A BAZAT pe nici un document oficial emis de vreun producator (adica BMW in cazul nostru) care sa spuna negru pe alb ca daca in bord arata 100% incarcare in realitate e se doar 90 (sa zicem..).

Doar despre Tesla s-a auzit si se spune ca Musk ar fi pus capacitate mai mare in baterii decat cea declarata si ca atare si BMSul a fost programat (asta e tot zvon) sa nu incarce la maxim dat sa arate ca e incarcata maxim cand e fapt nu e.

Experienta personala (si da bateria de la telefon poate fi folosita ca, comparatie.. daca chimic e facuta din aceleasi elemente..) pot sa te asigur ca bateria la telefonul meu Samsung mai (..din) intotdeaua  a fost incarcata de la 15% la 90% slow charging din 2019 pana in zilele astea fara sa simt ca bateria si-a pierdut enorm de milt din capacitate. A si nici nu am updatat sistemul de operare. Iar telefonul face ce facea si in 2019 bine mersi..

Asdar daca vrei sa ai grija ca o baterie (Li-Ion) sa te tina mult timp... sa se incarce fara a o stresa.. o incarci incet si nu maxim..

Asta e parerea mea si mi-o memtin din experienta personala.

Ce te face sa crezi ca o incarcare rapida la temperaturi scazute de 5-6 grade nu e mai daunatoare drcata una la 20-25 de grade ambiental? Iti spun ca poate avea efect negativ asupra bateriei incarcarea rapida, vizavi de UZURA..

 

A stabilit pe baza a ce document si fapt? Pe baza unui studiu teoretic de/in laborator? Dar nici pe ala nu il mentioneaza.

Cum te poti incredere in asa logica de doi lei..?

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Ce a spus Gemini era ca fapt divers, in contextul discutiei. Ceilalti (chat gpt, perplexity si deep seek) spun ca e bine 20-80 si o data la 2 saptamani la 100% pentru echilibrarea celulelor. I-am intrebat si despre recomandarile BMW la x5 45e si aici a cam fost unanimitate. Adica poti sa o incarci fara probleme pana la 100% dar sa nu stea mult timp incarcata la maxim. La fel si cu bateria goala. Dar este important sa folosesti preconditionarea sa aduca bateria in temperatura inainte de plecare. 

Asta au spus ca recomanda BMW:

1. Regula de Aur: "Încarcă ori de câte ori ai ocazia"

BMW recomandă să ții mașina la încărcat cât mai des posibil.

Filozofia: Spre deosebire de o mașină pur electrică unde poate mai aștepți să scadă bateria, la PHEV ideea este să maximizezi rulajul electric.

Sfat: Dacă ajungi acasă sau la birou, pune-o la priză, chiar dacă bateria este la 60% sau 80%. Nu dăunează.

2. Încărcarea la 100% este OK (și recomandată)

La modelele full electrice se recomandă limitarea la 80% pentru uz zilnic. La X5 45e, BMW recomandă încărcarea completă (100%).

De ce? BMW a lăsat marje de siguranță (buffere) mari hardware. Când tu vezi 100% pe bord, bateria nu este stresată la maximum din punct de vedere chimic.

Beneficiu: Ai nevoie de toată autonomia aia (cei 60-80 km) pentru a evita pornirea motorului termic.

3. Precondiționarea este Esențială

BMW insistă foarte mult pe funcția de "Pre-conditioning" (Climatizare înainte de plecare), ideal când mașina este conectată la priză.

Recomandare: Setează ora de plecare din meniu.

Efect: Mașina aduce bateria la temperatura optimă de funcționare (aprox 20-25 grade) folosind curentul din rețea, nu din baterie. Asta prelungește enorm viața chimică a celulelor, mai ales iarna.

Eu oricum o incarc rar pana la 100%. Adica o data la 2 saptamani. De regula o tin intre 30 si 90% ca nu ma deranjeaza autonomia mai scazuta . Nu umblu foarte mult cu masina si o incarc acasa. In 2 zile consum cam 60% din ea. In oras merg doar pe electric si afara pe benzina. Are acum 90000km facuti din care 47000km pe electric.

Cat despre inteligenta si integritatea AI-ului nu vreau sa ma pronunt. Eu am alta parere. Adica AI-ul raspunde, nu minte 😀. Ideea e sa stii ce si cum sa-i ceri. 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Viper05 said:

cum adica 52 factorial e 52?

Am pus doar expresia 52 factorial pentru cei care recunosc cum se scrie matematic si literar pentru cei care nu (cu toate ca aceia care nu cunosc literar nu cunosc ce rezultat are fi si cum se manifesta matematic).

Ideea era alta si sper ca s-a inteles. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Raspunsul tau este gresit din pacate.

AI-ul raspunde nu da doar rezultate la intrebari. RASPUNDE explicand dupa logica lui ...adunata din opiniile raspandite pe internet. O face de o inteligenta relativa, aparent peste media multora.

Este o scula asa cum eu folosesc o scula cand incerc sa repar sau sa fac ceva. O scula si nimic mai mult.

Daca altii se inchina ca la moaste in fata AIul e numai treaba lor. Dar e jenant sa te contrazici cu altii din prisma AI si mai putin din experienta personala. E ca si cun sustii ceva cu inteligenta altora; adica esti pur si simplu manipulat.

..Nu te separa, ca altii nu stiu ce sa intrebe si doar unii stiu cum sa pun intrebarea..  aia potrivita..        O dam in alte alea.. ca de fapt daca intrebam ce trebuie atunci avem raspusul cautat. Sincer prefer vechiul google care iti dadea sute si sute de rezultate din care erai liber sa alegi ce vrei decat rahatul (scuzati expresia) din ziua de azi. Si stai linistit ca o sa vina vremuri cand singurul tau companiuon pe internet o sa fie botii si mai putin oamenii.. se aproprie vertiginos si tamp momentul ala!

..Sa inteleg ca masina ta a strabatut 47.000 kilometri doar din baterie? Adica a mers doar in oras? Ca nu vad cum altfel ar fi facut acea distanta de 47k predominant extern.. ..Sa fi oprit la fiecare 50 km extern cat ii este autonomia si sa fi mers la prima statie de incarcare.. e cam greu da gasit o statie de incarcare la 50 de km extern.

Ceva nu se leaga logic, real, cauzat de realitatea prezenta, ce ne inconjoara si "loveste"..

Incerc niste scenarii in minte dar cel mai greu de crezut (cel mai favorabil unei biete baterii) ar fi sa fi facut 47k din 90k cat are acum masina doar, doar din baterie. Si asta doar in oras! Eu zic ca e greu la o masina de peste 2500 kg... fara pasageri sa mergi aproape 50k km cu o baterie de doar 24kW.

Cred ca bateria a fost/este folosita doar de boost si pentru eficienta motorului cu ardere interna.

Restul e vrajeala pe un display sa dea bine la ochi...

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

On 11/27/2025 at 11:51 PM, bimmer90f30 said:

Acum, ca tu esti de acors cu, ce iti INDRUGA un AI sau altul.. nu te astepta (parerea mea) ca nici un  AI sa detina adevarul absolut. ..Dovada ca nenorocitii astia de AI mint (sau umbla cu vrajeala numai pentru ca pot pune niste cuvinte unul langa altul..) mai tarziu cand gasesc ce raspunsuri au dat unii fata de altii cand au fost testati intr-un calcul matematic "simplu" ...de i-a pus sa zica rezultatul la "52 factorial" adica 52! Iar destul de multi AI au dat-o pur si simplu de gard complet si total!

Fac o paranteza, dar e necesara: Bimmer tata, spune-mi ca nu intelegi cum functioneaza un LLM fara sa-mi spui ca nu intelegi cum functioneaza un LLM. Un LLM (ca de fapt la asta te referi tu cand spui AI in contextul de acum) e o unealta foarte buna, daca stii sa-l folosesti. Daca nu, e nenorocit, minte si asa mai departe.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mgi said:

Fac o paranteza, dar e necesara: Bimmer tata, spune-mi ca nu intelegi cum functioneaza un LLM fara sa-mi spui ca nu intelegi cum functioneaza un LLM. Un LLM (ca de fapt la asta te referi tu cand spui AI in contextul de acum) e o unealta foarte buna, daca stii sa-l folosesti. Daca nu, e nenorocit, minte si asa mai departe.

mai mgi eu sunt doar un utilizator batran de internet pur si simplu.

Ce zici ca vrei sa iti explic?

Cun era inainte si cum e acum?

Hai sa fim seriosi, baga LLM pana iti iese pe nas daca asta iti face placere. O sa fie din ce in ce mai multa.. debilitate...

Dar ce stiu eu..

Apropo asta e forum despre masini si discutam despre masini, cat mai mult despre masini. Hai sa ne folosim priceperea prin ce stim noi personal si mai outin din ce ne spune intenetul. Nu crezi ca asa e mai sanatos, mental?

Cauta pe YT eli the computer guy si greu gasesti altul mai bun. Iti raspunde el si pentru mine. Ha ha

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, bimmer90f30 said:

Raspunsul tau este gresit din pacate.

AI-ul raspunde nu da doar rezultate la intrebari. RASPUNDE explicand dupa logica lui ...adunata din opiniile raspandite pe internet. O face de o inteligenta relativa, aparent peste media multora.

Este o scula asa cum eu folosesc o scula cand incerc sa repar sau sa fac ceva. O scula si nimic mai mult.

Daca altii se inchina ca la moaste in fata AIul e numai treaba lor. Dar e jenant sa te contrazici cu altii din prisma AI si mai putin din experienta personala. E ca si cun sustii ceva cu inteligenta altora; adica esti pur si simplu manipulat.

..Nu te separa, ca altii nu stiu ce sa intrebe si doar unii stiu cum sa pun intrebarea..  aia potrivita..        O dam in alte alea.. ca de fapt daca intrebam ce trebuie atunci avem raspusul cautat. Sincer prefer vechiul google care iti dadea sute si sute de rezultate din care erai liber sa alegi ce vrei decat rahatul (scuzati expresia) din ziua de azi. Si stai linistit ca o sa vina vremuri cand singurul tau companiuon pe internet o sa fie botii si mai putin oamenii.. se aproprie vertiginos si tamp momentul ala!

..Sa inteleg ca masina ta a strabatut 47.000 kilometri doar din baterie? Adica a mers doar in oras? Ca nu vad cum altfel ar fi facut acea distanta de 47k predominant extern.. ..Sa fi oprit la fiecare 50 km extern cat ii este autonomia si sa fi mers la prima statie de incarcare.. e cam greu da gasit o statie de incarcare la 50 de km extern.

Ceva nu se leaga logic, real, cauzat de realitatea prezenta, ce ne inconjoara si "loveste"..

Incerc niste scenarii in minte dar cel mai greu de crezut (cel mai favorabil unei biete baterii) ar fi sa fi facut 47k din 90k cat are acum masina doar, doar din baterie. Si asta doar in oras! Eu zic ca e greu la o masina de peste 2500 kg... fara pasageri sa mergi aproape 50k km cu o baterie de doar 24kW.

Cred ca bateria a fost/este folosita doar de boost si pentru eficienta motorului cu ardere interna.

Restul e vrajeala pe un display sa dea bine la ochi...

 

Nu cred ca e cazul sa dezbatem aici ce ai inteles tu din ce am scris eu si nici n-am chef sa explic. Asa ca ignor prima parte.

Cu a doua parte e si mai simplu. Ai inteles-o exact ca si pe prima. Si cu asta am incheiat dezbaterea. Sper sa ramana asa. 

Dar ca sa stai linistit, masina am luat-o cand avea 72000km din care 40000 facuti pe electric. In Germania. Restul de 7000 i-am facut eu. In oras si afara. 

P.S. Nu m-am contrazis cu nimeni. Am pus acolo un raspuns de la AI in contextul discutiei. Punct. Si da, AI-ul este o scula si in opinia mea. Totul sta in cum o folosesti. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, pauld said:

Dar ca sa stai linistit, masina am luat-o cand avea 72000km din care 40000 facuti pe electric. In Germania. Restul de 7000 i-am facut eu. In oras si afara. 

De linistit nu stau nelinistit.

O opinie o data exprimata daca poate fi balansata de alta opinie ca un altul sa inteleaga si sa vrea sau poate sa nu vrea sa adauge ceva. Asta e forumul pentru noi oamenii.. Asa putem spune ca prin dezbatere putem intelege mai mult. Asta este exact motivul pentru care a primit denumirea asta - forum, topic..

Iar botii adica AI nu o sa poata decat sa extraga ce mama dracu o sa extraga sa le explice altor habarnisti pe internet.. dar nici asta nu o sa tina mult..

Acum s-a inteles cum a facut masina aceea 40000 doar pe electric in Germania. 😉🤣 👍

..Condusa de o pensionara pana la Lidl si inapoi.

Sper ca intelegi gluma cum am inteles-o si eu la randul meu.

:offtopic:

PS. ce este un forum de Andrei Plesu, explicat acum o ..vecinicie, 2010; https://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-si-opinii/situatiunea/ce-este-un-forum-610114.html

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oameni buni , nu am vrut sa provoc contradictii . Imi aduc aminte ca era vorba de tehnologia de fabricatie a bateriilor, iar in cazul BMW PHev tehnologia implica incarcare pana la 100% .

Exista tehnologii diferite , chiar daca toate bateriile sunt deocamdata Li-Ion. 

Normal ca sfaturile generale sunt ca incarcarea sa fie de pana la 80-90% , dar se pare ca nu e aplicabil in cazul nostru . 

Normal ca nu are rost sa incarci in mod "battery control" pana la 100% pt ca o sa ai un consum mai ridicat de benzina .

Eu incarc de la priza pana la 100% cu vreo 3KW , deci in vreo 6 ore de la 20%. Nu vad semne de degradare inca , dar nici nu fac multi km . 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.