Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Sfat anvelope de vara


Recommended Posts

4 hours ago, Viper05 said:

da butucul jantei de 20, nu masinii. 

valvele eu le achimb de fiecare data cand schimb anvelopele. pretul e relativ mic si merita

problema e clar de la janta, poate fi ori la butuc , ori in jur la prezoane undeva de nu lasa sa se aseze calumea. astea 2 sunt si gurele variabile ce nu exista l aparatul de centrare

daca stau bine sa ma gandesc, la fiecare dejantare etc s-a inlocuit miezul valvei parca, sau nu stiu cum sa-i zic la ala.

A tyre valve

chestia aia cu margine rosie.

O sa incerc sa vad daca pot curata/polisa butucul rotilor pe 20, si sa incerc sa vad daca are roata joc in butucul masinii. asta se poate testa relativ repede si fara impedimente.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, goangaus said:

Nu stiu daca ajuta prea mult dar verifica și postarea asta.

Multumesc, am citit postarile. Interesant topic, idei multe si bune, dar n-am inteles faza asta:

Finally they balanced the one wheel that seemed to have the biggest vibration without taking it off the car. They used an old balancing machine that spins it on the car.
La mine vibreaza simtitor la 120-140kmh... cum se poate reproduce asta cu vreo masina de echilibrat si cu roata pe masina? Nu prea imi dau seama 🙂 

In Oradea nu are nimeni Hunter Road Force cu echilibrare dinamica. Doar aparatul de echilibrat dinamic cu laser, depsre care am scris, dar si asta face acelasi lucru, iti spune cum sa aranjezi anvelopa pe janta pentru a diminua maxima vibratiile, plumbii, etc.

2 hours ago, wolf20 said:

Sau o fisură minusculă a unei jante...am avut o Alfa cu fuzeta fisurată,nu știam de ce mănâncă cauciucul pe interior,când era suspendată nu se vedea nimic,a găsit o un băiat deștept la geometrie..

Astia unde am fost ultimele dati sunt destul de destepti as putea zice, si au verificat fiecare janta... o fisura cred ca duce si la scaderea presiunii in anvelopa/anvelope treptate pe parcursul timpului, eu n-am avut probleme de genul... nu exclud 100%, doar 99,99% posibilitatea asta...

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, sskkaa said:

Multumesc, am citit postarile. Interesant topic, idei multe si bune, dar n-am inteles faza asta:

Finally they balanced the one wheel that seemed to have the biggest vibration without taking it off the car. They used an old balancing machine that spins it on the car.
La mine vibreaza simtitor la 120-140kmh... cum se poate reproduce asta cu vreo masina de echilibrat si cu roata pe masina? Nu prea imi dau seama 🙂 

In Oradea nu are nimeni Hunter Road Force cu echilibrare dinamica. Doar aparatul de echilibrat dinamic cu laser, depsre care am scris, dar si asta face acelasi lucru, iti spune cum sa aranjezi anvelopa pe janta pentru a diminua maxima vibratiile, plumbii, etc.

Astia unde am fost ultimele dati sunt destul de destepti as putea zice, si au verificat fiecare janta... o fisura cred ca duce si la scaderea presiunii in anvelopa/anvelope treptate pe parcursul timpului, eu n-am avut probleme de genul... nu exclud 100%, doar 99,99% posibilitatea asta...

In istanbul am vazut una,nu stiu de unde dreq o aveau…

https://www.youtube.com/watch?v=GZbjcx4-4WA

Nu neaparat,daca fisura e langa prezon,nu pierde aer,ăstia la vulcanizari cam toti folosesc pistolul…tre’ avut grija….

Ventil ii spune aluia cu margine rosie🤪

Link to comment
Share on other sites

Deci:

BMW nu poate emite niciun document prin care sa ateste ca sunt ok jantele de 19 cu anvelopele de vara. Masina vine din fabrica cu anvelope de vara doar cu 20 sau 21. Nu se pot modifica configuratiile si nici omologa varianta de 19 cu vara. In principiu acest setup e ok tehnic, nu afecteaza cu nimic masina, dar nu se poate pune oficial.

La casco e ok si cu setul de 19, trebuie doar update in sistem la ei, singura chestie sa aibe anvelope dedicate vara/iarna. Deci asta va fi o optiune.

Ca sa fie schimbate pe CASCO jantele trebuie sa fie lovite, indoite, crapate, etc... vizibil, deci nu e o varianta.

Am descoperit totusi un service in Oradea care are Hunter Road Force, si pareau ca au si oameni mai ok. Uitasem de el, ca n-am mai fost de mult pe acolo, si am ramas placut surprins.

In prima faza am solicitat doar o echilibrare, expunand si povestea. S-au reechilibrat toate jantele, de la 50-80g pb aprox la 10-40g aprox pe fiecare roata. Am iesit in proba, face la fel, adica vibratiile au ramas.

Am revenit la ei, au verificat dupaia dinamic fiecare roata, si se pare totusi ca ar fi o problema la anvelopa stanga spate!

image.thumb.jpeg.67dc3db36ab98aafffd327ffdabd9008.jpeg

image.thumb.jpeg.3b47961597b58ac75aeba395ff66e7d5.jpeg

 

Am solicitat pe garantie doar o anvelopa spate, restul par a fi ok.

Mai asteptam si mai vedem ce si cum... ca nervi oricum nu mai am 😄 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Janta de la roata cu probleme ai verificat-o cumva și pe utilaj de îndreptat jante? Am înțeles ca janta strâmbă se vede și pe aparatul de echilibrat dar ma gandesc ca la cel de îndreptat se vede mai ușor dacă e ceva greu de detectat.

Eu am patit-o tot cu jante oem de 20 sa mi le găsească strambe pe toate 4, bine sunt 90% convins ca a fost o teapa marca Autosoft, dar rămân cei 10% cu șanse chiar sa fi fost strambe toate, desi greu de crezut sa se intample asta intr-un an cu ~15000 km.

Link to comment
Share on other sites

Da toate 4 jantele au fost verificate individual si nu s a gasit nicio pb la niciuna.

Pe aparatul Hunter Road Force se vede daca e din janta sau anvelopa, si mi au confirmat si acolo ca pb nu e de la janta ci de la anvelopa.

Link to comment
Share on other sites

Avand deja peste 2000km cu setupul de vara pe 19, pot sa confirm mai indetaliu:

-masina e mai comfortabila, simtitor

-masina e MULT mai instabila dinamic. Unde cu 20 masima era lipita de sosea fara tangaj sau balans, cu 19 danseaza simtitor pe viraje. Acum am inteles de ce masina are omologare pe vara doar pe roti de 20 sau 21 🙂

Nu ii inteleg pe aia care pun anv fara runflat cand masina cere runflat. Daca doar cu o marime mai mica se simte clar diferenta la dinamica, ma gandesc ce diferenta mare e la un setup cu anv fara runflat!!!

2 hours ago, Cosminbad said:

Dupa ce ai patimit cu anvelopele, mai bine raman pe 19 cu dimensiuni egale vara asta, ca oricum sunt noi anvelopele de vara . Nu mai cumpar set de 20 pt vara. Prea mult timp pierdut cand ai o pb ca asta

Daca nu se rezolva pb si cu noua anv pe spate si eu ma gandesc sa trec la 19 complet si asta e... ca altceva nu stiu ce sa mai fac... 

O sa incerc sa mai apelez la bmw sa ma ajute cu o janta pe 20 spate cumva sa testez cu alta roata daca e posibil cumva si gasesc pe careva cu x3 x4 cu roti pe 20 sa mi imprumute una...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Cosminbad said:

Dupa ce ai patimit cu anvelopele, mai bine raman pe 19 cu dimensiuni egale vara asta, ca oricum sunt noi anvelopele de vara . Nu mai cumpar set de 20 pt vara. Prea mult timp pierdut cand ai o pb ca asta

Crezi ca o problema de genul asta nu poate apărea și pe jante de 19 sau orice alta dimensiune? Ma îndoiesc ca motivul este mărimea jantei.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, goangaus said:

Crezi ca o problema de genul asta nu poate apărea și pe jante de 19 sau orice alta dimensiune? Ma îndoiesc ca motivul este mărimea jantei.

Sincer s ar putea sa fie in teorie o legatura cu talonul anvelopei... cu cat e mai mic 40/35 maginea de metal sau ce o fi de la runflat sa fie tot mai dificil de echilibrat... nu stiu zic si eu, incerc sa ma tot gandesc ce poate determina astfel de probleme la o anvelopa rft.

Dar pana ma urma cred ca ma impac cu gandul ca as putea trai si cu setul de 19... pana la urma comfortul e utilizat zilnic, pe cand pe partea dinamica ma mai pot tempera si eu... mai dai din ele ( kmh pe curbe ) da le drecu 🤣 

Link to comment
Share on other sites

mie tot nu mi se pare logic ce se intampla. e imposibil ca 3 seturi de anvelope noi premium sa aibe probleme, culmea nu doar probleme, aceleasi probleme , care cauzeaza fix aceleasi simptome. 

cum s-a verificat janta? eu incerc marea cu degetul si am o teorie.cred  ca e o problema pe interior la janta care nu lasa anvelopa sa se aseze perfect, sau deformeaza usor anvelopa. 

sunt foarte curios , ai incercat sa schimbi anvelopele spate  intre ele sa vezi ce sa intampla? nu stiu de ce dar tind sa cred ca de puneai anvelopa de pe stanga spate( cea cu probleme) pe janta dreapta spate ar fi fost ok

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, sskkaa said:

Nu ii inteleg pe aia care pun anv fara runflat cand masina cere runflat

Eu am de fabrica fara runflat pe 19. Cinturato p7 cred. La F25 am jante pe 17 cu suspensie normala. Pt mine e f confortabila masina asa. La G01 cu jante pe 19 si suspensie M-sport e mult mai dur trenul de rulare. Aspectul cu 20 si 21 e mult mai sportiv, dar si duritatea.. nu merg pe circuit si nici nu am 300+ hp ca tine, dar te inteleg daca vrei sa “stea” masina ca un kart

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Sincer s ar putea sa fie in teorie o legatura cu talonul anvelopei... cu cat e mai mic 40/35 maginea de metal sau ce o fi de la runflat sa fie tot mai dificil de echilibrat... nu stiu zic si eu, incerc sa ma tot gandesc ce poate determina astfel de probleme la o anvelopa rft.

Dar pana ma urma cred ca ma impac cu gandul ca as putea trai si cu setul de 19... pana la urma comfortul e utilizat zilnic, pe cand pe partea dinamica ma mai pot tempera si eu... mai dai din ele ( kmh pe curbe ) da le drecu 🤣 

Poate la un moment dat ti au curatat butucul la jante prea mult, cu tot cu aliaj. Am patit asta dupa ce am vopsit niste jante la un f10 in bucuresti la unii care doar asta fac si zic ca sunt buni:)) mi au distrus jantele, vibra putin masina pe la 110-120, rezolvarea a fost alte jante.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.