Jump to content

Sfat anvelope de vara


Recommended Posts

Da.. si E60 are Locașul ala foarte bun pentru roata si este atât de mare ĂŽncât poți pune si altele acolo.

 

Asa vin mai nou masinile cu runflat ĂŽnsĂŁ sunt cazuri rare când nu mai poți merge nici cu runflat dupĂŁ o explozie sau cauciuc tĂŁiat, eu nu as fi scos roata de rezerva din proiectare.

 

Dai o mașina acum cu runflat la unul de 18 ani si vezi daca știe sa aplice kit ul ala. Pune l sa punĂŁ cricul sub mașina ca nu știe cum. Erau bune rotile alea de rezerva in portbagaj.

 

Eu sunt sincer, nu mi as pune runflat din cauza duritĂŁții anvelopelor si a prețurilor anvelopelor, de aia am si landsail si nu vreo marca premium.

 

Ma simt mai in siguranța cu roata de rezerva in portbagaj decât cu anvelope runflat.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Mie nu imi este clar daca o anvelopa poate avea inscriptia "extraload" pe ea si in acelasi timp sa fie si run flat.

Abia anul asta am descoperit ca pe rotile de vara am inscriptia RSC MOE si steluta alaturi...care ar insemna runflat.

 

Credeam ca daca sunt extraload sunt anvelope nonrunflat si am fost ferm convins ca nu am anvelope runflat la cele de vara pe 19.

 

Poate cineva lamuri?

 

Am si kitul de reparatie pt ca masina am luat-o cu jante de 18 non runflat pe care am pus anvelopele de iarna.

Pe cele de iarna am anvelope non runflat. Deocamdata nu au fost probleme

Edited by edit
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

MOE inseamna Mercedes Original Extended si sunt run-flat. Cele XL (extra load) au peretele lateral ranforsat, dar totusi se "lasa" cand faci pana. Nu poti merge cu roata sparta cu ele asa cum poti cu cele run-flat. Pot doar sa presupun ca cele XL fac mult mai greu galma si sunt in general mai rezistente. Eu am de iarna XL non-runflat, avand si kit cu roata de rezerva.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Brand-Run Flat Tyre-Descriptions Technical

Bridgestone-RFT-(Run lat Tyre)

Continental-SSR-(Self Supporting Run Flat

Dunlop-DSST-(Dunlop Self Supporting Tyre)

Goodyear-EMT-(ExtendedMobility Tyre)

Michelin-ZP-(Zero Pressure)

Pirelli Tyre identified as a "Run Flat" tyre

(Pirelli-Cinturato-big star and word Run Flat)

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Mkdan,

 

Pe ale mele primacy 3 scrie si MOE si extraload.

 

Mi se pare o contradictie. Nestiind ce inseamna MOE si vazand ca scrie extraload pe ele, am presupus ca nu sunt runflat

Mkdan crede ca Run Flat NU pot fi si XL. Dupa el, XL poate fi doar pe cauciucul normal.

Tu, din ce spui contrazici ce spune el.

 

XL este extra load adica un atribut suplimentar pentru oricare anvelopa care are asa ceva.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Cred ca asta este o explicatie pentru anvelopele lui edit:

Tires branded with MOExtended or MOE on their sidewalls identify them as being specifically tuned for Mercedes-Benz vehicles. The Extended portion of the name identifies they feature run-flat-like tire characteristics by offering temporary extended mobility. However, since they don't meet all of the International Organization for Standardization (ISO) run-flat tire operating limits under all permitted vehicle loads, they cannot be branded as run-flat tires.

Nu zic ca nu exista si anvelope run-flat + XL dar asta ar parea cumva redundant. MOE + XL ar avea ceva mai mult sens. Sunt si eu curios care este explicatia concreta, totusi multe din denumirile astea sunt doar comerciale si pot insemna diferite lucruri la diferiti producatori.

Ca fapt divers, am avut anvelpe MOE pe ML si sunt absolut la fel de dure,grele si zgomotoase ca cele RFT.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca asta este o explicatie pentru anvelopele lui edit:

Tires branded with MOExtended or MOE on their sidewalls identify them as being specifically tuned for Mercedes-Benz vehicles. The Extended portion of the name identifies they feature run-flat-like tire characteristics by offering temporary extended mobility. However, since they don't meet all of the International Organization for Standardization (ISO) run-flat tire operating limits under all permitted vehicle loads, they cannot be branded as run-flat tires.

Nu zic ca nu exista si anvelope run-flat + XL dar asta ar parea cumva redundant. MOE + XL ar avea ceva mai mult sens. Sunt si eu curios care este explicatia concreta, totusi multe din denumirile astea sunt doar comerciale si pot insemna diferite lucruri la diferiti producatori.

Ca fapt divers, am avut anvelpe MOE pe ML si sunt absolut la fel de dure,grele si zgomotoase ca cele RFT.

 

Eu nu am cauciucurile.

Ai inteles accentuarea din fraza citata?

______________________

Eu nu am cauciucurile.

 

Dar cred ca ti-a fost lene sa pui tot linkul. ;)

Unde se nuanteaza mai bine:

https://m.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=234

"Operating Limits

In the event a simple puncture results in tire pressure loss, traditional ISO run-flat tires are rated to provide temporary mobility for up to 50 miles (80 km) at up to 50 mph (80 km/h) for all permitted loads after the vehicle's tire pressure monitoring system (TPMS) alerts the driver of significant tire pressure loss.

 

While the same speeds of up to 50 mph (80 km/h) are permitted, MOExtended tires are designed to provide temporary extended mobility on a fully loaded vehicle for up to 20 miles (30 km) and on a lightly loaded vehicle of up to 50 miles (80 km) after the vehicle's tire pressure monitoring system (TPMS) alerts the driver of significant tire pressure loss."

 

Cine are asa ceva, desumfla o roata care are asa cauciuc si vezi daca se lasa pana jos. Nu se lasa pe janta? E run flat.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Am postat doar un rezumat pe care l-am cosiderat concludent. De fapt fix ce ai nuantat tu, consider si eu ca fiind explicatia pentru MOE+XL - faptul ca MOE nu este RFT "adevarat".

Care e faza cu "eu nu am cauciucurile"? Nu am spus ca ai sau nu, am scris despre edit care are aceasta combinatie.

Nu crezi ca esti putin cam vehement pentru o discutie constructiva?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am postat doar un rezumat pe care l-am cosiderat concludent. De fapt fix ce ai nuantat tu, consider si eu ca fiind explicatia pentru MOE+XL - faptul ca MOE nu este RFT "adevarat".

Care e faza cu "eu nu am cauciucurile"? Nu am spus ca ai sau nu, am scris despre edit care are aceasta combinatie.

Nu crezi ca esti putin cam vehement pentru o discutie constructiva?

Nu sunt vehement. Nu folosi un termen caruia nu i-ai inteles sensul.

 

Si apoi, nu e bine ca tragi o concluzie prea curand daca nu ti-ai facut toata ideea!

(Nu am chef sa te corectez in totalitate)

Spun numai ca din faptul ca ai postat ce ai crezut TU relevant, nu era suficient de relevant. Si de acolo atentia atrasa de mine in text, cu rosu.

 

Dupa ISO cauciucurile alea nu corespund in totalitate cu, ceea ce ei considera run flat, iar cei de pe website pentru corectitudine vor sa mentioneze si asta.

 

Deci ele sunt run flat dar in anumite conditii, evidentiate in citatul pus si de mine.

Altfel spun cauciucurile ale sunt un fel de struto-camila; adica daca masina e incarcata poti conduce cu maxim 50km/h maxim 80km distanta masina incarcata si 30 km cu masina mai goala, pe un cauciuc desumflat MOExtended [pentru a avea garantia data de producator penru acest tip de cauciuc, in situatia clasica in care trebuie sa te duca pana la prima vulcanizare unde ramane de vazut daca acelasi cauciuc se poate repara sau trebuie inlocuit].

 

 

Am spus ca nu am cauciucurile pentru cei care poate au si vor sa vada(convinga) in ce masura sunt Run Flat si gata.

 

Ce am zis mai sus consider a fi CONSTRUCTIV.

Tu ce poti adauga constructiv? (Inainte a aduce invective)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Hai ca maine dezumflu o roata de tot sa vad ce se intampla.

Si eu eram ferm convins ca daca anvelopa este XL nu poate fi si runflat. Valabil si invers.

 

3 ani am fost convins ca anvelopele mele nu sunt runflat.

Edited by edit
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mai are cineva Nexen Nfera?

Am renuntat la cele RFT ale masinii (Goodyear F1 Eagle) si am trecut recent pe Nexen Nfera, XL. Imi pare usor mai instabila masina, in curbe, in sensul ca exista un mic balans acum.

Nu stiu daca e de la faptul ca anvelopele nu mai sunt RFT (care erau oricum f rigide), sau daca marca Nexen in sine e de proasta calitate :)

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Mai are cineva Nexen Nfera?

Am renuntat la cele RFT ale masinii (Goodyear F1 Eagle) si am trecut recent pe Nexen Nfera, XL. Imi pare usor mai instabila masina, in curbe, in sensul ca exista un mic balans acum.

 

In mod sigur e si de la faptul ca astea noi nu sunt RFT. Eu si de-asta am trecut la RFT de la normale pe F30

Link to comment
Share on other sites

Mai are cineva Nexen Nfera?

Am renuntat la cele RFT ale masinii (Goodyear F1 Eagle) si am trecut recent pe Nexen Nfera, XL. Imi pare usor mai instabila masina, in curbe, in sensul ca exista un mic balans acum.

Nu stiu daca e de la faptul ca anvelopele nu mai sunt RFT (care erau oricum f rigide), sau daca marca Nexen in sine e de proasta calitate :)

Eu am Nexen Nfera, pe 19, și nu am ce sĂŁ le reproșez, mi se pare niște anvelope f ok, zgomot mic, frânare bunĂŁ. Acum dacĂŁ tu compari cu RFT, sigur cĂŁ sunt mai "moi" și simți asta.

DacĂŁ e sĂŁ vorbim de calitatea anvelopelor Nexen, nu cred cĂŁ ar fi de rĂŁu, vezi și tu progresele fĂŁcute ĂŽn ultimii ani, și ce mĂŁrci/modele au ajuns sĂŁ echipeze standard. ( Porsche,Vw )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Revin cu un update, poate mai sunt colegi ce vor sa isi ia GY: asa arata dupa 3 ani, GY eagle f1 asymmetric 5… sincer? Am mai avut vreo 3-4 seturi de GY dar touring nu UHP, niciun set nu s-a copt asa. Au tinut si 5 ani fara probleme. Acestea, dupa aprox 30-35k km, s-au copt pur si simplu. Doua mai aveau 4 mm si doua 6 mm. Peste iarna au fost depozitate in beci, ferite de lumina soarelui, iar vara, pe masina, dar si aceasta e parcata majoritatea timpului in subteran. 
cred ca am prins un Bad Year in loc de Good Year. 
 

devenisera destul de zgomotoase, tipic uhp-urilor uzate, dar ca si aderenta atat pe ud cat si pe uscat, inca stateau bine.


Pentru siguranta, le-am inlocuit cu Prime 4 de la Hankook.

 

89E34495-39AF-4CF5-B1BD-72A8D236ADAB.jpeg

B8A6D9C2-05E9-405D-A701-6C553D36C64F.jpeg

83E9C730-494F-4848-BA75-42A64A6BE5CC.jpeg

D0BB08F6-5C9B-4D74-8744-0531968A61DB.jpeg

Edited by VladE46
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,  pot pune anvelope de vara pe 225/55/17 pe F10 nfl Xdrive? Momentan am aceste dimensiuni pe iarna si merge perfect. De fabrica masina  a venit cu jante pe 18, 275/40/18 spate si 245/45/18. As vrea sa pun de vara insa tot pe 225/55/17 pt ca au balonul mai mare si sunt mai confortabile. Stie cineva daca cumva stric cutia de transfer avand in vedere ca pun de vara si nu de iarna? Multumesc anticipat pt raspunsuri! 

Link to comment
Share on other sites

Nu se strica absolut nimic. 225 55 17 sunt recomandate iarna pe F10 deoarece au amprenta/latimea cu solul mai mica si astfel strapund zapada mai usor decat 275 ori 245. Binenteles ca ai stabilitate mai mare cu 275 ori 245 dar daca te intereseaza mai mult confortul, atunci e ok. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sa nu mai deschid un nou topic,

A venit momentul sa schimb anvelopele de vara și nu mai doresc rft. Oricât de buna și safe este tehnologia, zgomotul și lipsa confortului m-au făcut sa îmi doresc anvelope normale. Cum nu pot pune decât 245/50/R19 105W, nu am foarte multe variante.

Acestea ar fi:

Michelin Pilot Sport 4 SUV* XL

Continental Ecocontact 6 XL*

Pirelli Cintaturo P7c2*

Yokohama BluEarth XT AE61

Bridgestone Alenza 001

DIn ce am găsit pe testele din afara, Michelin ar cam ieși în fata. În plus, pe auto soft nu au decât 3 bucăți pe stoc cu dot 2023...

Cei care au trecut de la runflat, ce ati ales și cum vi s-a parut schimbarea?

Edited by afterglow
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, afterglow said:

Sa nu mai deschid un nou topic,

A venit momentul sa schimb anvelopele de vara și nu mai doresc rft. Oricât de buna și safe este tehnologia, zgomotul și lipsa confortului m-au făcut sa îmi doresc anvelope normale. Cum nu pot pune decât 245/50/R19 105W, nu am foarte multe variante.

Acestea ar fi:

Michelin Pilot Sport 4 SUV* XL

Continental Ecocontact 6 XL*

Pirelli Cintaturo P7c2*

Yokohama BluEarth XT AE61

Bridgestone Alenza 001

DIn ce am găsit pe testele din afara, Michelin ar cam ieși în fata. În plus, pe auto soft nu au decât 3 bucăți pe stoc cu dot 2023...

Cei care au trecut de la runflat, ce ati ales și cum vi s-a parut schimbarea?

Eu am trecut acum vreo 3 ani de la run flat (Goodyear F1 Assymetric 3) la non rft (Pirelli P Zero) si masina se comporta foarte nasol in curbe, dimensiuni 255 35 19/225 40 19, pe un seria 4.

Ca atare, a trebuit sa le vand si sa revin la rft. Acum depinde de experienta fiecaruia.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Depinde si cu ce tip de anvelopa schimbi.

Exista anvelope moi, tip touring, exista anvelope cu load rating mic - non XL si exista anvelope XL.

Din experienta mea, cele XL sunt cele mai ok intotdeauna, ideal UHP - castigi confort,  zgomot mai mic de rulaj dar ramai si cu o stabilitate foarte ok datorita flancului intarit.

Edited by paul_e88
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.