Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Anvelopele fara Run-Flat strica cutia de transfer. Mit sau realitate?


Recommended Posts

10 hours ago, tzucul said:

Sa nu creada cineva ca,cutia de transfer pica doar din cauza anvelopelor.Sa nu uitam totusi ca e un ansablu de piese care la fel ca si un motor sau cutie de viteze poate sa se strice din varii motive dar bineinteles ca majoritatea dau vina pe anvelope.

Nu crapa, dar niste anvelope neadecvate sigur ajuta sa crape mai repede... marketing sau nu, pe langa anvelope corecte si din cand in cand si un schimb de ulei, sigur ajuta la mentinerea cutiei de transfer in parametrii cat mai buni 🙂

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor, revin cu update! Am ridicat masina de la service, gata, nu mai tremura si nu mai trepideaza in nicio treapta, nici pe accelerare, nici pe decelelare, Merge impecabil ca atunci cand am luat-o 😄 A naiba masina mereu ma lasa fix inainte sa plec in concediu cand parca simte ca am bani in cont de cheltuit. 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, six in line said:

Salutare tuturor, revin cu update! Am ridicat masina de la service, gata, nu mai tremura si nu mai trepideaza in nicio treapta, nici pe accelerare, nici pe decelelare, Merge impecabil ca atunci cand am luat-o 😄 A naiba masina mereu ma lasa fix inainte sa plec in concediu cand parca simte ca am bani in cont de cheltuit. 

Ce a avut ?

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, minu94 said:

Felicitari! Ma bucur ca ai rezolvat-o 😄 

Costul chiar a fost decent, presupun ca a ajutat faptul ca ai dus-o imediat

Salut, nu stiu sa-ti zic, mi-au zis ca avea joc in ea, inclusiv flansa aceea din capatul cutiei de transfer care si ea a fost schimbata. Acum merge ft bine, sunt multumit. Pai 2500 ron vs 13000 ron cat costa una noua, e ft ok. Pe OLX am gasit la dezmembrari cutii de transfer dar nu stiam in ce stare sunt. Asa am reconditionat-o pe a mea si am garantie 1 an fara limita de km. Oricum sper sa nu mai tin masina asta atat pt ca a imbatranit si sa fac ITP-ul anual nu-mi plake. 

  • Like 1
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,
Am discutat cu un expert de la Michelin, am fost la BMW si s-a rezolvat. Vibratia nu era de la tipul/profilul cauciucurilor. Era de la uzura mai mare pe spate care intra in conflict cu repartitia standard a tractiunii pentru xDrive (de la 0/100 pana la 50/50). Am schimbat cauciucurile din fata in spate si imediat vibratia s-a redus drastic. Mi-au spus ca dupa 500-1000km o se stabilizeze complet. Greseala mea ca nu am fost atent. Cand am fost sa verific echilibrarea trebuia sa le si schimb, la vulcanizare mi le-au pus pe cele mai bune pe fata si ar fi trebuit pe spate...🤔

Deci atentie la uzura!

Alte concluzii din discutiile cu ei:

1. Runflat nu e decat recomandare ca sa nu stai "proprietar de BMW" in mijlocul drumului ca nu ai roata de rezerva iar cu kitul nu merge.

2. Steluta (*) e obligatorie doar daca folosesti cauciucuri diferite fata/spate, din cele permise.

3. Daca ai geometria corecta, jantele OK, roti echilibrate si corect umflate si folosesti 4 cauciucuri identice (model/dimensiune/profil), pot fi de oricare dar neavand performante omologate(distanta de franare) e pe riscul tau. Cutia de transfer insa nu e afectata daca mentii tot timpul cauciucurile cu aderenta mai buna pe spate.
Zi cu spor.

  • Like 3
  • Thanks 3
  • De acord! 1
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

In plus, uzura de pe cele doua axe nu trebuie sa fie mai mare de 50% (axa spate vs. axa fata). In principiu da, merg si alte cauciucuri, dar trebuie sa fie de calitate (stiu multi proprietari de xdrive cu cauciucuri china care au avut probleme mari si de tot felul). Presiunea in roti trebuie monitorizata atent, geometria facuta la modul serios. Altfel, masina o sa tremure in toate felurile la accelerari si in final o sa strice cutia de transfer.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alex230ro said:

Pai, cam la orice 4x4 ar trebui rotite anvelopele adica aveam asta la Patrol care are un sistem 4x4 nepermanent 

Sa stii ca tatal meu o facea cu sfintenie si pe Dacia, pe vremea lui raposatu'... Nota ce si cum, si rotea periodic pneurile dupa un algoritm recomandat.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, SilviuT said:

Salut,
Am discutat cu un expert de la Michelin, am fost la BMW si s-a rezolvat. Vibratia nu era de la tipul/profilul cauciucurilor. Era de la uzura mai mare pe spate care intra in conflict cu repartitia standard a tractiunii pentru xDrive (de la 0/100 pana la 50/50). Am schimbat cauciucurile din fata in spate si imediat vibratia s-a redus drastic. Mi-au spus ca dupa 500-1000km o se stabilizeze complet. Greseala mea ca nu am fost atent. Cand am fost sa verific echilibrarea trebuia sa le si schimb, la vulcanizare mi le-au pus pe cele mai bune pe fata si ar fi trebuit pe spate...🤔

Deci atentie la uzura!

Alte concluzii din discutiile cu ei:

1. Runflat nu e decat recomandare ca sa nu stai "proprietar de BMW" in mijlocul drumului ca nu ai roata de rezerva iar cu kitul nu merge.

2. Steluta (*) e obligatorie doar daca folosesti cauciucuri diferite fata/spate, din cele permise.

3. Daca ai geometria corecta, jantele OK, roti echilibrate si corect umflate si folosesti 4 cauciucuri identice (model/dimensiune/profil), pot fi de oricare dar neavand performante omologate(distanta de franare) e pe riscul tau. Cutia de transfer insa nu e afectata daca mentii tot timpul cauciucurile cu aderenta mai buna pe spate.
Zi cu spor.

Multumim mult ca ai impartasit si cu noi ce ai aflat! Ma bucur ca ai rezolvat

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Am facut 6000 km cu Michelin CrossClimate 2 si am avut ocazia sa conduc si pe zapada , si zapada cu gheata si sincer nu am simtit nici o diferenta ca sunt all season . Excelent se comporta si la franare . Masina nu da socuri in cutie chiar daca sunt fara steluta . Sunt foarte multumit de ele si cred ca au fost alegerea potrivita .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Buna ziua, am achizitionat recent un x4 2016 si am nevoie de cateva sfaturi de la cunoscatori. In momentul acesta masina este echipata cu anvelope de vara in doua marimi 245/45/19 respectiv 275/40/19rsc , din cate am analizat eu pe stalpul masini aceste marimi corespund cu ce scrie acolo, dar as avea nevoie de o confirmare ca aceasta marime este potrivita pentru masina fara ca sa ii cauzez ceva daune fiind xdrive

Vreau sa mai adaug faptul ca in urma cu ceva zile am inceput sa simt ceva socuri mici la accelerari agresive ( stres panica , mers la servis probe dat jos mufa cutie de transfer probat fara in 300m verdict cutie de transfer cu probleme) … am citit putin pe grup am mers am reglat presiune in roti dupa cum apare pe stalpu masini si acele socuri pare a fi disparut deocamdata 

Exista vreo legatura intre aceste socuri=presiune =cutie de transfer

 va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Daca anvelopele sunt in marimile de pe stalp, sunt ok. Verifica daca masina cere sau nu RFT, si * ( omologare BMW )

Totodata, ce marca sunt anvelopele de pe masina acum? Sunt toate 4 acceasi marca/model?

Uzura lor cum e, uniforma? E vreo roata mai uzata decat alta, sau uzuri pe canturi, sau? Unele probleme poti fi si de la presiune roti, da, desi m-ar mira ca socurile sa dispara miraculos.

Cati km are masina? Are istoric de service? S-a mai inlocuit uleiul in cutia de transfer? Dar in cutia de viteze?

Da si tu mai multe detalii...

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, X4xdrive said:

Buna ziua, am achizitionat recent un x4 2016 si am nevoie de cateva sfaturi de la cunoscatori. In momentul acesta masina este echipata cu anvelope de vara in doua marimi 245/45/19 respectiv 275/40/19rsc , din cate am analizat eu pe stalpul masini aceste marimi corespund cu ce scrie acolo, dar as avea nevoie de o confirmare ca aceasta marime este potrivita pentru masina fara ca sa ii cauzez ceva daune fiind xdrive

Vreau sa mai adaug faptul ca in urma cu ceva zile am inceput sa simt ceva socuri mici la accelerari agresive ( stres panica , mers la servis probe dat jos mufa cutie de transfer probat fara in 300m verdict cutie de transfer cu probleme) … am citit putin pe grup am mers am reglat presiune in roti dupa cum apare pe stalpu masini si acele socuri pare a fi disparut deocamdata 

Exista vreo legatura intre aceste socuri=presiune =cutie de transfer

 va multumesc !

Sa stapanesti sanatos masina ! Te sfatuiesc sa ii faci un schimb de ulei la cutia de transfer pentru inceput + diferentiale daca vrei, dar la cutia de transfer neaparat (recomand chiar la reprezentanta) - nu este un cost mare si va functiona totul mai lin dupa aceea. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Daca anvelopele sunt in marimile de pe stalp, sunt ok. Verifica daca masina cere sau nu RFT, si * ( omologare BMW )

Totodata, ce marca sunt anvelopele de pe masina acum? Sunt toate 4 acceasi marca/model?

Uzura lor cum e, uniforma? E vreo roata mai uzata decat alta, sau uzuri pe canturi, sau? Unele probleme poti fi si de la presiune roti, da, desi m-ar mira ca socurile sa dispara miraculos.

Cati km are masina? Are istoric de service? S-a mai inlocuit uleiul in cutia de transfer? Dar in cutia de viteze?

Da si tu mai multe detalii...

Nu am carte service la masina , doar un carpass de belgia , plus o verificare serie in reprezentanta si carr vertical

142xxxkm

am facut acum schimb ulei motor si filtre , urmeaza sa ii fac si la ce tine de transmisie dar am zis ca ma interesez intai mai bine 

51 minutes ago, Cosminbad said:

Sa stapanesti sanatos masina ! Te sfatuiesc sa ii faci un schimb de ulei la cutia de transfer pentru inceput + diferentiale daca vrei, dar la cutia de transfer neaparat (recomand chiar la reprezentanta) - nu este un cost mare si va functiona totul mai lin dupa aceea. 

Multumesc 

Link to comment
Share on other sites

Fa i schimburile de ulei cutie de viteze, cutie transfer si grupuri diferentiale fata + spate.

Verifica si anvelopele sa fie toate la fel, si uzura uniforma. In caz contrar va trebui alt set de anvelope. sistemul Xdrive e mai sensibil la diferente de presiune/roti neconforme/uzura neuniforma pe punte/sau intre punti.

Verifica si partea asta de anvelope directie sa fie totul ok.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Cosminbad said:

Sa stapanesti sanatos masina ! Te sfatuiesc sa ii faci un schimb de ulei la cutia de transfer pentru inceput + diferentiale daca vrei, dar la cutia de transfer neaparat (recomand chiar la reprezentanta) - nu este un cost mare si va functiona totul mai lin dupa aceea. 

 

29 minutes ago, sskkaa said:

Fa i schimburile de ulei cutie de viteze, cutie transfer si grupuri diferentiale fata + spate.

Verifica si anvelopele sa fie toate la fel, si uzura uniforma. In caz contrar va trebui alt set de anvelope. sistemul Xdrive e mai sensibil la diferente de presiune/roti neconforme/uzura neuniforma pe punte/sau intre punti.

Verifica si partea asta de anvelope directie sa fie totul ok.

Mentionez ca anvelopele sunt continental contispost contact3 SSR *RSC 275/40/19 spate

Iar pe fața contisportcontact5 245/45/19 xl

o sa merg la o vulcanizare sa verific uzura celor de pe fata, vizibil nu e diferenta mare dar au un dot mai vechi decat cele de pe spate.Eventual daca se constata diferenta de uzura mai mare sa vad daca se apropie mai mult cu un set nou pe fața? 
sau faptul ca spate sunt rsc si fata nu conteaza? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Clar conteaza, ca nu sunt acelasi model de anvelopa ( unul CSC3 altul CSC5 ) si faptul ca unele sunt RFT si altele nu.

Iti recomand sa le pui pe toate 4 la fel, adica aceeasi marca si acelasi model, in dimensiunile solicitate de masina si de cartea tehnica ( RFT daca e cazul si omologare * BMW ).

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Clar conteaza, ca nu sunt acelasi model de anvelopa ( unul CSC3 altul CSC5 ) si faptul ca unele sunt RFT si altele nu.

Iti recomand sa le pui pe toate 4 la fel, adica aceeasi marca si acelasi model, in dimensiunile solicitate de masina si de cartea tehnica ( RFT daca e cazul si omologare * BMW ).

Ma gandesc ca la marime ar trebui sa raman tot la asta nu? Nu am cum mere pe o singura marime daca jantele sunt in doua, nu am verificat dar ma gandesc dupa marimea ce ii acum ca sunt in doua latimi 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.