Jump to content

Dispar șoferii agresivi de pe șoselele din România?


Romulus

Recommended Posts

21 minutes ago, mgi said:

Dacă ar fi un sistem automat care le trimite amenzi, cum mai fac ei treaba asta? 

Atat timp cat legea se aplica preferential, un sistem automat nu rezolva problema, ba chiar este mai usor de manipulat. Orice astfel de sistem are un "whitelist", care in mod normal include masinile de ambulanta / pompieri / politie; numerele de inmatriculare de pe lista respectiva sunt ignorate. Ei bine, este suficient ca whitelist-ul sa includa si masinile personale ale lui X, Y sau Z si "automat" dreptatea este numai pentru catei.

10 minutes ago, wolf20 said:

Afara nu vezi o mașină de poliție decât dacă ii chemi sau ai un eveniment.

De acord, cu trei observatii: 1. "Afara" inseamna totodata populatie cu un alt grad de civilizatie si respect pentru lege; 2. De cand cei de "afara" au primit zeci de mii de imigranti non-EU, disciplina in trafic s-a degradat in mod evident. 3. Revenind la Romania, de indata ce o masina de Politie merge "la pas" pe un sector de drum, toti zmeii devin brusc mielusei exagerat de prudenti, foarte tematori sa depaseasca Politia desi aceasta merge semnificativ sub limita legala.

9 minutes ago, Alex3245 said:

Eu zic ca daca am avea autostrazi si drumuri express jumate din accidente o sa dispara.

Sunt de aceeasi parere.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Alex3245 said:

Eu zic ca daca am avea autostrazi si drumuri express jumate din accidente o sa dispara. Problema cea mai mare mi se pare ca mergi prin prea multe sate ca sa ajungi undeva, treci prin sate unde sunt carute, betivi prin mijlocul drumul, unii cu bicicleta care intorc in mijlocul drumului fara vreo vesta ceva. Cea eu vad lipsa infrastructurii o problema mai mare decat viteza.

Eu fac mai fac drumul Iasi-Bucuresti si pot spune ca e un calvar, pur si simplu dupa 3 ore de condus incepi sa devii nervos.

Am patit sa merg prin nu stiu ce sat de prin barlad si pur si simplu unul cu bicicleta imbracat in negru mi-a sarit in fata la ora 11 noaptea, am tras rapid stanga si franat brusc abia l-am evitat pe prost.

Ai dreptate dar de obicei în sate mai reduci viteza si nu au loc accidente grave, în cel mai rau caz dai peste vreun bețiv care îți sare în cale, cum a fost cazul tău.

Dar ce zici de zecile de accidente în care se merge pe contrasens fara nici o jena și nici măcar nu se feresc când vin masini, sau întra în depășiri  fara vizibilitate, eu ma crucesc cateodata de ce vad pe drum, ma intreb daca nu cumva sunt drogați. Și de cele mai multe ori mor oameni nevinovați din aceste accidente.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, goangaus said:

Ai dreptate dar de obicei în sate mai reduci viteza si nu au loc accidente grave, în cel mai rau caz dai peste vreun bețiv care îți sare în cale, cum a fost cazul tău.

Dar ce zici de zecile de accidente în care se merge pe contrasens fara nici o jena și nici măcar nu se feresc când vin masini, sau întra în depășiri  fara vizibilitate, eu ma crucesc cateodata de ce vad pe drum, ma intreb daca nu cumva sunt drogați. Și de cele mai multe ori mor oameni nevinovați din aceste accidente.

Aici e vina soferilor care nu prea le pasa de nimic, doar sa ajunga ei unde trebuie, dar o vina o are si strada nu te poti astepta sa bagi mii- sute de mii de oameni pe un drum cu o banda pe sens si te astepti sa fie bine.

Link to comment
Share on other sites

Vina e a noastra ca natie, a cacaturilor care se promoveaza pe yt/tiktok/retele de socializare, spalarea pe creier a tineretului din ziua de azi, lipsa moralitatii, constientizarea pericolelor, respectul ( in general si in trafic ) pile/cunostinte/relatii - vechiul PCR, scoala de soferi daca te invata fix p..., si chestia nativa, pentru sofat, pe care o ai sau nu o ai, lipsa infrastructurii rutiere, starea tehnica a parcului auto si lipsa de implicare a autoritatilor RAR, ARR, etc, factorii sunt atat de multi ca nici nu stii de unde sa te apuci, dar e bine ca avem sute de radare, sa iasa banu la buget.

Va atatea filmulete cu accidente, unele incredibil de stupide, care puteau fi evitate 100% doar printr-o atentie sporita, dar pe multi nu ii intereseaza sa vada ce se intampla in jurul lor, sunt doar in cutia lor, unde incepe si se termina masina, in rest, totul e vag/ceata si neinteresant.

Condusul NU e pentru toata lumea, chiar daca avem scoli de soferi.

Sa nu mai vb de ex psihologic... 😄 

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:

Eu zic ca daca am avea autostrazi si drumuri express jumate din accidente o sa dispara. Problema cea mai mare mi se pare ca mergi prin prea multe sate ca sa ajungi undeva, treci prin sate unde sunt carute, betivi prin mijlocul drumul, unii cu bicicleta care intorc in mijlocul drumului fara vreo vesta ceva. Cea eu vad lipsa infrastructurii o problema mai mare decat viteza.

Eu fac mai fac drumul Iasi-Bucuresti si pot spune ca e un calvar, pur si simplu dupa 3 ore de condus incepi sa devii nervos.

Am patit sa merg prin nu stiu ce sat de prin barlad si pur si simplu unul cu bicicleta imbracat in negru mi-a sarit in fata la ora 11 noaptea, am tras rapid stanga si franat brusc abia l-am evitat pe prost.

Cu cat creezi mai multe conditii propice pentru deplasarea vehiculelor, cu atat se vor inmulti autovehiculele si implicit soferii care incalca legea. Cautati in istoria tarilor nordice, care se confruntau cu aceleasi probleme in anii ‘60 - ‘70. Aveau niste rate de mortalitate ridicate din cauza accidentelor auto, asta desi infrastructura era imbunatatita an de an. Aveau pasaje, pasarele, tuneluri, tot felul de minuni ingineresti. Evident, nici masinile nu aveau nivelul de siguranta ca a celor din zilele noastre, dar totusi, erau multe accidente.

Fara radare fixe si aplicarea legii la noi in tara, nu se va schimba nimic.

 

Edited by MihaiGSM
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, MihaiGSM said:

Cautati in istoria tarilor nordice, care se confruntau cu aceleasi probleme in anii ‘60 - ‘70.

Diferenta e ca ei nici acum nu au asa multe autostrazi din cauza geografiei specifice. La noi se va imbunatati siguranta si doar implicit prin prezenta autostrazilor care aduc cu ele specific diferente in dinamica accidentelor dar si o reducere inerenta a lor.

Link to comment
Share on other sites

 Pt care ati circulati prin Bulgaria. Ati vazut ca prin fiecare localitate mica se trece de fapt tangential?

Si de fapt nu doar prin dreptul localitatilor mici, ci si cele mai marisoare.

Au DN-urile alea ale lor penale, insa macar ocolesc localitatile iar in dreptul localitatii e un drum de cateva sute de metri care pleaca din DN spre localitatea aia.

Asta e un aspect important deoarece multe accidente se evita cu pietonii de acolo si cu masinile care fac parte din micul trafic local, cu diferitele utilaje si atelaje.

 

E drept ca au pus limitele alea de viteza prostesti de 50kmh peste tot in dreptul acestor localitati, insa tot e ok. Ar fi mers o limita de 70 fata de cat e la ei in mod regulat, 90kmh.

La noi e problema mare cu faptul ca drumurile trec mereu fix prin localitate. Si accidente si viteza de deplasare generala mai mica rezulta din asta.

 

Edited by edit
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, edit said:

La noi e problema mare cu faptul ca drumurile trec mereu fix prin localitate. Si accidente si viteza de deplasare generala mai mica rezulta din asta.

Il vom dezgropa pe ingropatul si il rugam sa faca lucrurile mai bine, caci din pacate asta este o mostenire lasata de vremurile raposatului.

Just now, mgi said:

La bulgari e mult mai bine gândită infrastructura. Pana și marcajele și limitele de viteza sunt puse cu cap. La noi parca sunt puse aleator, ce semn era la rand în camion, pe ala l-au pus pe stâlp

Nu stiu pe ce drumuri ai circulat tu @mgi dar pe unde am circulat eu, chiar am remarcat ca marcajele si semnele insotitoare sunt foarte bine puse, ba chiar uneori prea permisive.

Link to comment
Share on other sites

Țin să fiu de acord cu mgi, la noi marcajele și semnele de circulație sunt puse foarte prost. 
 

Timisoara-Severin sunt vreo 5-7 porțiuni cu depășire permisa în care dacă te bagi să depășești pe orice parte ești, riști să faci accident 90%, este și curbă și rampă și este și scurtă ca și distanța de depășire permisă.Le știu pe dinafară, ăla e un drum pe care îl cunosc ca în palmă. 
 

În țară am mai văzut lucruri aberante, tot de genul, evident ca nu le am ținut minte, dar în toată țara sunt cretinitati de genul. Cineva ar trebuie efectiv să reconsidere drumuri întregi

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Romulus said:

 

Nu stiu pe ce drumuri ai circulat tu @mgi dar pe unde am circulat eu, chiar am remarcat ca marcajele si semnele insotitoare sunt foarte bine puse, ba chiar uneori prea permisive.

Cel mai apropiat exemplu e centura Bucureștiului, unde între a1 și Chitila e restricție la 60 km/h, absolut la mișto. Și in tara, dacă ești atent ori sunt restricții începute și care nu au indicator de terminare, ori indicatoare de atenționare puse aiurea, limite de viteza fără niciun sens, locuri unde ar trebui sa fie limite și nu sunt, etc. La bulgari nu prea vezi gherle de-astea. Plus ca șoselele sunt gândite mult mai bine, cu bretele de ieșire în multe locuri, semnalizare ok, nu trec prea mult prin sate.. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Romulus said:

Il vom dezgropa pe ingropatul si il rugam sa faca lucrurile mai bine, caci din pacate asta este o mostenire lasata de vremurile raposatului.

Desi samanta raului - anume, construirea satelor de o parte si de cealalta a drumurilor - este o mostenire a erei comuniste, situatia a degenerat major abia dupa Revolutie. Aproape toate localitatile au fost extinse. Din lipsa de viziune, in loc ca dezvoltarea sa se realizeze prin construirea de noi drumuri, localitatile s-au intins tot de-a lungul drumurilor existente. Astfel s-a ajuns la situatia in care multe localitati au ajuns sa se alipeasca. Deseori mergi zeci de kilometri, in regim continuu de localitate, sat dupa sat - si asta pe drumuri nationale.

Este inca un argument (daca mai era nevoie) pentru urgentarea lucrarilor la autostrazile din Romania.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/modificari-la-circulatia-rutiera-adoptate-de-senat-radarele-vor-fi-semnalate-detectoarele-de-radar-sunt-permise-2710493

Senatul a adoptat tacit, luni (04 martie 2024), o propunere legislativă [...] prin care amplasarea radarelor pentru măsurarea vitezei participanţilor la trafic va trebui semnalată din timp conducătorilor auto fie prin panouri, fie prin mass-media.[...]  "Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei" [...]

Link to comment
Share on other sites

Pai detectorul putea fi folosit si pana acum... antiradarul e o problema.

Eu folosesc detector de vreo 15-18 ani fara nicio problema.

Cat despre semnalizarea radarelor fixe, cel putin in Ungaria pe autostrada aceastea sunt averteziate prin panouri RADAR CONTROL cu cateva sute de m inainte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.