Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

BMW cumpara Alpina


FiveThreeFive

Recommended Posts

https://www.press.bmwgroup.com/usa/article/detail/T0373035EN_US/expanding-the-portfolio-bmw-group-acquires-the-alpina-brand

The BMW Group welcomes a new addition to its portfolio, as the ALPINA brand becomes part of the company. The BMW Group will secure the rights to the ALPINA brand – bringing even greater diversity to its own luxury-car range. [...] The conclusion of the transaction is still subject to various suspensive conditions – in particular, approval by the responsible antitrust authorities. The long-standing cooperation agreement, which was extended for another five years in late 2020, will expire on 31 Dec. 2025. 

https://www.alpina-automobiles.com/en/tools/alpina-news/

  • The BMW Group buys the ALPINA brand from the ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG.
  • BMW ALPINA automobiles will continue to be developed and produced in BUCHLOE until the end of 2025.
  • The family run company will rebrand itself under the BOVENSIEPEN name, invest in the business related to classic automobiles and will continue to offer different, exciting new mobility solutions.
  • Like 2
  • De acord! 1
  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Suntem aproape de finalul anului 2025, moment care va marca "dizolvarea" producatorului Alpina in BMW.

In istoria BMW au existat cateva case de tuning, in sensul pur al conceptului - anume, care realizau modificari semnificative ale motoarelor, nu doar chip tuning, jante, evacuari sau kit-uri de caroserie. Principalii tuneri au fost Alpina, Hartge, Schnizter, Hamann, G-Power, MK Motorsport (in Germania), Dinan (US), Racing Dynamics (Italia si apoi US). Lista nu este in niciun caz completa.

Unii au disparut - cea mai importanta pierdere a fost Hartge. Majoritatea celor care au ramas in business nu mai modifica motoare. Alpina este ultimul dinozaur al erei tuning-ului pur, era care se incheie in curand.
Sunt foarte curios cum va utiliza BMW marca Alpina incepand cu 2026. M-as bucura sa ii pastreze spiritul si abordarea, dar ma tem ca Alpina va fi doar un badge pe anumite modele BMW cu dotari mai de lux si/sau cu motoare ceva mai puternice decat cele standard, dar sub versiunile M.

Daca vreti sa cumparati (de nou) unul dintre ultimele modele Alpina originale, acum este momentul. Lista acestor modele este aici:
https://www.alpina-automobiles.com/en/product-world/models/

Este greu sa mentionez unele modele clasice Alpina fara a le nedreptati pe celelalte. Totusi, consider ca, la vremea lor, urmatoarele au fost realizari deosebite:
E24 B7 Turbo Coupe, E36 B8 4.0, E34 B10 Biturbo, E31 B12 5.7 Coupe.
In fine, cat timp site-ul Alpina va mai fi disponibil in forma sa actuala, va recomand sa vizitati link-ul de mai jos. Sunt momente remarcabile din istoria BMW.
https://www.alpina-automobiles.com/en/product-world/model-history/

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Viper05 said:

nu are cum sa fie doar un badge in viitor pentru ca ar da cap in cap cu divizia M. Au rezistat atat pentru ca au facut ceva diferit, nu cumperi Alpina doar pentru ca are alta piele pe scaune, BMW individual deja acopera asta

Pai asta zic, e schema de bizniss careva o sa zica hai sa luam B58 ai mai dam 100 cai din cip punem o emblema Alpina , alte jante ,suspensie si aia e .Nu cred ca o sa stea BMW sa faca un motor "special" pentru Alpina, desi ar fi frumos 🙂 

Edit: daca stau bine sa ma gandesc cred ca ultimele modele Alpina nu mai au modificari "fizice" la motor asa ca ce am zis mai sus nu prea se aplica .

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Viper05 said:

nu are cum sa fie doar un badge in viitor pentru ca ar da cap in cap cu divizia M. Au rezistat atat pentru ca au facut ceva diferit, nu cumperi Alpina doar pentru ca are alta piele pe scaune, BMW individual deja acopera asta

Si atunci ce o sa fie?

Parerea mea e ca o sa fie o struto-camila prietenoasa cu mediu.. nu mai zic mai multe ca ma da afara.. frustrarea. 😲

Eu nu stiu mare lucru despre Alpina.. si nici nu am condus vreodata una.. cred ca a fost un fel de varianta si mai sport dar de lux a BMW.

Adica luau un model de BMW si bagau in el multe lucruri bune! ☻

Din punctul meu de vedere e pacat ca a fost inghitita de mastodontul BMW..

De cand guvernele in Vest se fac unele mai ecologiste ca altele (in loc sa lucreze la educatia maselor) ne dau peste maini cu, ce apuca.. dar cel mai mult cu manipulare..

Unde sa mai gasesti lux si atitudinea corect indreptata spre intretinerea acestuia ... cand putem face suficient de scump si sa nu tina!?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, alex230ro said:

Pai asta zic, e schema de bizniss careva o sa zica hai sa luam B58 ai mai dam 100 cai din cip punem o emblema Alpina , alte jante ,suspensie si aia e .Nu cred ca o sa stea BMW sa faca un motor "special" pentru Alpina, desi ar fi frumos 🙂 

Edit: daca stau bine sa ma gandesc cred ca ultimele modele Alpina nu mai au modificari "fizice" la motor asa ca ce am zis mai sus nu prea se aplica .

Aici cred ca te inseli Alex! Alte pistoane si camasi, arbore cotit, alta turbina, alt management al motorului si cutiei, alte suspensii si evacuare Akrapovic.

Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 habar nu am ce o sa fie. ne dam si noi cu parerea deapre niste masini foarte scumpe.

nici eu nu am condus alpina, si sincer nici nu mi-as cumpara una, nu as da 100k euro + pe un seria 3

dar imi place idea, si sincer nu stiu cat de independeti au fost ei inainte sa fie cumparati de Bmw,avand in vedere ca modelele alpina se asamblau/se asambleaza fix in aceiasi fabrica 

probabil faptul ca au fost cumparati fost doar o evolutie a relatiei.

 

 

1 minute ago, alex230ro said:

Atunci , chiar sunt curios dacă BMW va urma aceasi. "rețeta"  .

acuma m-am uitat si eu, pe vremuri cresteau putere prin marirea cilndreei, vad ca azi asta nu se mai practica 

aaa si am uitat. avand in vedere ca Dinan si Bmw nu ami lucrează impreuna in America de Nord, probabil miscarea asa va unple golul lasat de Dinan

 

 

Link to comment
Share on other sites

In trecut mareai puterea prin marirea capacității cilindrice, că era cel mai "simplu si accesibil". 

Alpina conform seriei de șasiu, nu e un BMW, ci un alt producator. 

In ziua de azi tehnologia a ajuns la un nivel in care modifici o turbina, schimbi o admisie, faci un soft de injecție si admisie aer, si deja ai scos peste 100 cai din start, nu mai este necesar sa modifici capacitatea cilindrică, ca să dezvolți mai multi cai.

Atâta timp cât un Alpina va avea seria sa proprie de șasiu, înseamnă ca Bmw nu își va băga coada. 

Există si o variantă ca BMW M Competition, să se cheme BMW Alpina , atunci deja lucrurile vor devia foarte mult de la Alpina cum era odată. 

Dacă Alpina va fi lăsată pe varianta clasică de motor să își facă propriile idei , și să ștanțeze propria serie VIN, va fi ok.

Vor exista atât M , cat si M Competition , cât si Alpina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.